Bard the Bowman

Batman, Spiderman, Punisher, Blade i inne takie...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 295
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

11 sie 2017, 5:30

Mam pytanko odnośnie zasady Barda "the black arrow", jeżeli dobrze rozumiem jak trafię model przeciwnika to od razu jest dead, bez ranienia i niezależnie od ilości woundów? Pytanie numer dwa, czy zasadę "the black Arrow" można połączyć z "rapid fire" ? Z góry dziękuję za odpowiedź ;)
Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 146
Wiek: 28
Dołączył: 19 lut 2010
Skąd: Wrocław

11 sie 2017, 5:35

Według podręcznika, Bard może wystrzelić taką strzałę raz w całej grze. Trzeba o tym poinformować, zanim zaczną się rzuty na trafianie. Bard wtedy może przerzucić kostkę w teście "to hit" i w każdym teście "In the way". Jeśli trafi, model automatycznie otrzymuje jedną ranę. Co do zasady rapid fire, oczywiście można ją łączyć z zasadą black arrow. ;) pozdrawiam
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.
Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 295
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

11 sie 2017, 8:01

Ok ;) chociaż w booku LO 4.0 jest zapis, że cel liczy się jako Dead On! i niespecjalnie wiem jak to interpretować ;) No i skoro może wystrzelić tylko raz black arrowa to rozumiem, że rapid fire tylko pierwsza strzała to czarna, a pozostałe normalnie, ale czy reszta benefitów czyt. przerzuty obowiązuje?
Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 762
Wiek: 35
Dołączył: 23 lut 2010
Skąd: Bydgoszcz

11 sie 2017, 8:19

Witam

Dead On! to wynik w tabeli rzutu na rozrzut maszyny więc zasada ta tyczy się podczas sytuacji kiedy Bard korzysta z Black Arrow strzelając z maszyny Windlance.
Pozdrawiam
Alexij
Goblin Skryba
Gobliński jeździec
Posty: 90
Dołączył: 30 lip 2016
Skąd: małopolska

11 sie 2017, 8:22

The Black Arrow (aktywna): Once per game, Bard the Bowman can fire his Black Arrow instead of shooting the Windlance or bow normally. If you choose to do so, declare that he is firing his Black Arrow before rolling To Hit. When shooting the Black Arrow, Bard the Bowman, re-rolls a failed To Hit roll and any failed In The Way tests. Furthermore, do not roll on the Scatter table when firing the Black Arrow – a successful To Hit roll against a Battlefield target automatically counts as a Dead On! result.

Z tego co wiem nie ma specjalnej zasady pod nazwą Death on!, więc model po prostu schodzi od jednej czarnej strzały. Przerzuty i inne bonusy dostaje tylko czarna strzała, inaczej byłby zapis ze wszystkie bonusy dotyczą tej fazy strzału Barda, a nie tylko shooting the Black Arrow

Dodano po 2 minutach 33 sekundach:

Alexij uprzedziłeś mnie, z drugiej strony dobrze wiedzieć że death on to tylko rzut na tebelę rozrzutu, a nie automatyczne zabijanie wszystkich modeli pozbawionych losu
Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 295
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

11 sie 2017, 8:22

Alexij pisze:Witam

Dead On! to wynik w tabeli rzutu na rozrzut maszyny więc zasada ta tyczy się podczas sytuacji kiedy Bard korzysta z Black Arrow strzelając z maszyny Windlance.
Yhm, czyli de facto co daje przy strzale z łuku?
Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 762
Wiek: 35
Dołączył: 23 lut 2010
Skąd: Bydgoszcz

11 sie 2017, 8:25

Zapis Dead On nic nie daje podczas strzelania z łuku:)
Pozdrawiam
Alexij
Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 295
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

11 sie 2017, 8:30

Czyli używając black Arrow mam przerzut na trafienie i in the way? Trochę suchar :p
Goblin Skryba
Gobliński jeździec
Posty: 90
Dołączył: 30 lip 2016
Skąd: małopolska

11 sie 2017, 8:33

Czarna Strzała (aktywna): Raz na grę, Bard Bowman może strzelać do Czarnej Strzałki, zamiast kręcąc Windlance lub łuk normalnie. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, zadeklaruj, że wystrzelił swoją Czarną Strzałą przed tym, jak Wjechać na Hit. Podczas kręcenia Czarnej Strzałki, Bard Bowman, ponownie rzuca rolkę, która nie powiodła się na trafienie i nie udało się w testach Way. Ponadto nie rzucaj na stół Scatter podczas wypalania Czarnej Strzały - trafienie Hit na cel Battlefield automatycznie liczy się jako Dead On! wynik.

Translator Google pozdrawia (audycja zawiera lokowanie produktu)
Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 295
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

11 sie 2017, 8:36

Goblin Skryba pisze:Czarna Strzała (aktywna): Raz na grę, Bard Bowman może strzelać do Czarnej Strzałki, zamiast kręcąc Windlance lub łuk normalnie. Jeśli zdecydujesz się to zrobić, zadeklaruj, że wystrzelił swoją Czarną Strzałą przed tym, jak Wjechać na Hit. Podczas kręcenia Czarnej Strzałki, Bard Bowman, ponownie rzuca rolkę, która nie powiodła się na trafienie i nie udało się w testach Way. Ponadto nie rzucaj na stół Scatter podczas wypalania Czarnej Strzały - trafienie Hit na cel Battlefield automatycznie liczy się jako Dead On! wynik.

Translator Google pozdrawia (audycja zawiera lokowanie produktu)
Ja rozumiem po angielsku więc spoko, nie potrzebuje translatora, chodzi mi tylko o interpretacje ;) I jak coś, jeżeli nie dałem jeszcze tego odczuć, moje pytania skupiają się nie strzelaniu z łuku.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2017, 8:37 przez Slotgan, łącznie zmieniany 1 raz.
Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 762
Wiek: 35
Dołączył: 23 lut 2010
Skąd: Bydgoszcz

11 sie 2017, 8:37

Panowie

Dajcie mi chwilę czasu i po pracy dokładnie opiszę mechanikę:)
Pozdrawiam
Alexij
Awatar użytkownika
Lukan
Nadzorca Trolli
Posty: 703
Wiek: 25
Dołączył: 04 lis 2009
Skąd: Toruń/ Płock

11 sie 2017, 10:44

Co tu opisywać, opis jest skopany i tyle. Ostatnio to zauważyłem ale nie chciało mi się jakoś pisać o tym :)
Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 762
Wiek: 35
Dołączył: 23 lut 2010
Skąd: Bydgoszcz

11 sie 2017, 12:16

Łukasz. Zapis jest bardzo precyzyjny:)
Pozdrawiam
Alexij
Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 295
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

11 sie 2017, 12:18

Czyli głównie z windlance się opłaca czarna strzała i tyle? Bez większych fajerwerków ;D
Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 762
Wiek: 35
Dołączył: 23 lut 2010
Skąd: Bydgoszcz

11 sie 2017, 12:23

Generalnie tak, lecz zwróć uwagę na to że czarna strzała pozwala ci na przerzut na trafianie i na przebijanie.
Pozdrawiam
Alexij

ODPOWIEDZ