Bohaterski ruch

Batman, Spiderman, Punisher, Blade i inne takie...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Michaki
Gobliński jeździec
Posty: 51
Wiek: 23
Dołączył: 26 sty 2008
Skąd: z Płocka

02 gru 2008, 6:19

Hej mam takie pytanie jak to jest z blokowaniem heroika. Raz słyszałem że jak zablokujesz to gra trwa nadal normalnie a drugi raz słyszałem że jak zablokujesz heroika to najpierw ty go wykonujesz a potem twój przeciwnik. Jak to jest naprawdę ?
''Zaprawdę powiadam wam.Oto nadchodzi wiek miecza i topora,wiek wilczej zamieci.''
Awatar użytkownika
Hawk
Pomocnik Szamana
Posty: 920
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Wrocław/UWO

02 gru 2008, 6:37

kiedy dwie osoby deklaruja heroika rzuca się kością i ten kto wyrzucy wyższy wynik robi pierwszy heroika potem 2 heroik przeciwnika i potem reszta jeśli jakaś pozostal rusza się/strzela/walczy na normalnych zasadach
Nie wiesz jak poprawić swoje wyniki w Lotra ?
Nie martw się .
Wróżbita Maciej rozwiąże twoje wszystkie problemy

/Sodówka uderzyłą mi do głowy bo Ajas tak twierdzi ;O
Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1313
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

02 gru 2008, 9:49

no tak tylko ze jest jeszcze taka zasada ze przykladowo wygrales przewazanie na heroika i jak zajmiesz bohatera przeciwnika który wykorzystał na tą akcje punkt mighta to wtedy jego armia nie skorzysta z tej akcji (jej nie bedzie) wiec jeśli ty miałeś na kościach pierwszeństwo to właściwie możesz od razu ruszyć sobie całą armie po takim manewrze ;)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"
Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Kraków

02 gru 2008, 10:46

tylko dlaczego temat założony w innych, skoro dotyczy bohaterów?

upomnienie dla Michaki, a temat przenoszę
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji
Radu
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 359
Wiek: 27
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Kraków

18 gru 2008, 19:02

Mam pytanie odnośnie walk heroicznych. Czy jeśli bohater miał pierwszeństwo i atakował terroryste, a testu męstwa nie zdał, to czy zaatakowany, może deklarować heroika i później, po zabiciu przeciwnika, się w nim ruszyć.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18 gru 2008, 20:00 przez Radu, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy wysyłasz głupiego posta, Bóg zabija jednego małego kotka.
Awatar użytkownika
Araniik
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 281
Wiek: 24
Dołączył: 17 mar 2008
Skąd: Myślenice ( Kraków )

18 gru 2008, 19:36

Radu niet umiem ci odpowiedzieć, ale pytanie

Na mojego Heroika bohatera A, bohater B, zrobił heroika wygrał, czy mogę raz jeszcze wykonać heroika bohaterem A, czy muszę C którego być może mam?

I czy muszę deklarować kim robię heroika?
Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Wiek: 29
Dołączył: 12 wrz 2007
Skąd: Kraków

18 gru 2008, 20:21

Radu pisze:Czy jeśli bohater miał pierwszeństwo i atakował terroryste, a testu męstwa nie zdał, to czy zaatakowany, może deklarować heroika i później, po zabiciu przeciwnika, się w nim ruszyć.
Wydaje mi się, że może deklarować heroika, ale nie jestem w 100% pewien, nie mam aktualnie podręcznika w domu.
Araniik pisze:Na mojego Heroika bohatera A, bohater B, zrobił heroika wygrał, czy mogę raz jeszcze wykonać heroika bohaterem A, czy muszę C którego być może mam?
Kwestia jeszcze cóż to za heroik. Bohaterska walka, bohaterski ruch?
Niemniej jednak w przypadku gdy obie strony deklarowały użycie pkt Potęgi punkt przegranej strony w przeważaniu nie przepada, tylko po prostu wykonuje się go jako drugiego, a więc nie ma potrzeby używania kolejnego punktu.
Araniik pisze:I czy muszę deklarować kim robię heroika?
Oczywiście, to nie ciuciubabka.
Awatar użytkownika
Araniik
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 281
Wiek: 24
Dołączył: 17 mar 2008
Skąd: Myślenice ( Kraków )

18 gru 2008, 20:27

rudzik pisze:
luckero pisze:
Araniik pisze:I czy muszę deklarować kim robię heroika?
Oczywiście, to nie ciuciubabka.
A mi to Kirdan chyba mowil ze nie musisz :?:
No właśnie wierzę Kirdanowi, ale... to trochę bezsens, deklaruję heroika, pytam, odbijasz? Odbijam. Kim? Nie muszę ci mówić... tak to ma wyglądać ;)???
Awatar użytkownika
Mazi
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 442
Wiek: 29
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Rzeszów

18 gru 2008, 20:30

Hehe to mnie tylko interesuje jak odpisujecie punkty potęgi za heroiki. Piszecie pod stołem czy co :D.
LotR - jeśli nie widać różnicy to po co grać w Battle'a
Awatar użytkownika
Araniik
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 281
Wiek: 24
Dołączył: 17 mar 2008
Skąd: Myślenice ( Kraków )

18 gru 2008, 20:32

Karteczka papierku, lub rozpiska i np:

Aragorn

Potęgi: OOO

I jak zużyjesz mighta, to zakreślasz jedno kółko ;)
Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Wiek: 29
Dołączył: 12 wrz 2007
Skąd: Kraków

18 gru 2008, 20:52

Dlatego właśnie musisz mówić kim używasz Potęgi, bo inaczej skąd wiedziałbyś komu ją odpisać?
Awatar użytkownika
Ajas
Redaktor
Posty: 5523
Wiek: 29
Dołączył: 25 sty 2008
Skąd: Poznań AP

18 gru 2008, 21:26

Z tego co się orientuję Kiradan tłumaczył to Kevinowi a ten później mi:

Deklaracja Bohaterskiego Ruchu gracza "a" -> gracz "b" kontruje -> rzut sędziowski o to kto pierwszy się ruszy -> "pierwszy" z graczy mówi w tym momencie który z jego herosów wydawał Potęgę, podobnie drugi -> ruch gracza "pierwszego".

Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem :] (ale jeśli jednak to przepraszam ^^' )

no i jeśli jest to sprzeczne z zasadami wszelkie zażalenia proszę słać do Kevina, aby on przekazał je Kirdanowi ;)

Pozdrawiam, Ajas :D
KedzioR_vo do Offa o cyckach pisze:MaRta radzi, żebyś se cycki w necie pooglądał, bo widać, że nie wiesz, jak wyglądają (:D)
Jesteś z Poznania? kliknij!
Ismaril
Honorowy Redaktor
Posty: 2233
Wiek: 30
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Świdnik / Warszawa

18 gru 2008, 21:36

Ajas dobrze pisze, tak mówi podręcznik. Nie trzeba mówić kim robi się heroika.
Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Wiek: 29
Dołączył: 12 wrz 2007
Skąd: Kraków

18 gru 2008, 22:03

A trzeba chociaż mówić iloma bohaterami wykorzystuje się Potęgę?
Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Londyn

18 gru 2008, 22:05

Tez tak myslalem jak Kirdan przez dluzszy czas, ze nie trzeba mowic kim sie deklaruje heroika, az przedyskutowalem to dokladnie z Hithero i doszedlem do wniosku, ze co za bzdury ja wygaduje :P

Argument za:
- Bo tak mozna wyczytac z zasad jesli sie je przeczyta slowo w slowo...

Argumenty przeciw:
- Zasada Gothmoga wymaga wiedzy ktory bohater robi heroika
- "This sometimes allows Heroes to anticipate the enemy and cancel their heroic action, for example, by moving into base contact with a Hero who has declared a heroic move" -> W tym przypadku widzimy, ze jesli uzywamy interpretacji, gdzie trzeba powiedziec ktory bohater wzywa heroika przed rzutem, to taka sytuacja jest mozliwa. Za to jesli uzywamy drugiej interpretacji, tak sie nigdy nie stanie, poniewaz w momencie gdy gracz A wie ktory bohater przeciwnika sie ruszy pierwszy, ma prawo zmienic zdanie (co wyraznie nie jest intencja zasad) i powiedziec iz rusza sie innym bohaterem (przewaznie losowo wybranym gdzies z boku, zeby jego poczatkowy wybor nie stracil Mightow, jako ze wiadomo, iz zostanie zaatakowany). Podsumowujac, ta interpretacja pozwala na zagranie bardzo nie fair:
Gracz dobra chce sie ruszyc bohaterem A, deklaruje heroika, jego przeciwnik kontruje. Jesli wygra rzut sedziowski, to sie nim ruszy, jesli nie... no to powie, ze mial zamiar ruszyc sie bohaterem B => co jest wprost idiotyczne, poniewaz jego poczatkowa intencja bylo ruszenie sie bohaterem A, ale tylko ze wzgledu na przegranie rzutu zmienil zdanie, poniewaz jego heroik bylby skontrowany i Might stracony.

Wiec nawet jesli perfekcyjne przeczytanie zasady moze stworzyc druga interpretacje, logika oraz fair play kieruje zdecydowanie na pierwsza.

Jeszcze jeden przyklad przeciw:
Gracz dobra ma grupe lucznikow z Beregondem oraz Aragorna bezluku po drugiej stronie stolu. Deklaruje heroiczny strzal. To samo robi gracz zla. Dobro przegrywa roll-off, zlo strzela pierwsze. Gracz dobra mowi, ze heroiczny strzal wykonywal Aragornem - bo ma takie prawo, choc jest to jasne jak slonce, ze jego intencja bylo wykonanie heroicznego strzalu Beregondem. Wiec teraz zapytajmy sie czy to ma sens? Nie wydaje mi sie, dlatego od tej interpretacji odszedlem dosc dawno temu - oznaczamy bohatera ktorym deklarujemy heroiczny ruch, nastepnie rzucamy koscia, ktory z nas idzie pierwszy.

The End :P

ODPOWIEDZ