Nazgul, a bestia

Trolle, zmory i inne potwory.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Bombicz
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 399
Wiek: 20
Dołączył: 06 gru 2010
Skąd: Warszawa

23 paź 2013, 16:44

Mam parę pytań odnośnie nazga na bestii:
1.)Czy jeśli nazgul na bestii walczy to traci pkt woli?
2.) jeśli wygram walkę i użyje odepchnięcia to po odepchnięciu mogę rzucić czar nazgulem(w fazie ruchu nie rzucałem)?

Wydaje mi się, że na oba pytania odpowiedzią jest "Nie", ale nie jestem pewien.
Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Dołączył: 24 sty 2008

23 paź 2013, 16:54

1) Tak.
2) Nie.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.
Awatar użytkownika
LibraPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 485
Wiek: 22
Dołączył: 09 lut 2010
Skąd: Dębica

23 paź 2013, 17:17

Skoro powstał takowy temat to też zapytam- czy nazgul na bestii skonwertowany tak że stoi na podstawce na własnych łapach jest zasłaniany przez idące przed nim szeregi orków(chodzi oczywiście o ITW)?
-Skoro strzelanie straciło na znaczeniu i trzeba wystawiać się na środku... to dlaczego strzlające leśniaki nadal zapinają?

-Chyba siebie nawzajem :D
Awatar użytkownika
Grond
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 463
Wiek: 18
Dołączył: 15 paź 2011
Skąd: Pomerania

23 paź 2013, 19:53

Nie jestem do końca pewien, ale na 90% tak :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
LibraPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 485
Wiek: 22
Dołączył: 09 lut 2010
Skąd: Dębica

24 paź 2013, 10:05

Proszę o wypowiedź sędziego lub organizatora większych turniejów
-Skoro strzelanie straciło na znaczeniu i trzeba wystawiać się na środku... to dlaczego strzlające leśniaki nadal zapinają?

-Chyba siebie nawzajem :D
Awatar użytkownika
michal molenda
Honorowy Redaktor
Posty: 851
Wiek: 36
Dołączył: 22 sty 2008
Skąd: Warszawa

24 paź 2013, 10:12

a przeczytaj sobie uściślenia sędziowskie, to będziesz wiedział ;)
Awatar użytkownika
dominik.saburo
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 270
Wiek: 27
Dołączył: 19 maja 2013
Skąd: Łódź

15 cze 2014, 18:55

Hej !

Jest kilka problematycznych dla mnie kwestii jeśli chodzi o nazgula i bestie :roll:

1) Witch king z wykupioną koroną morgulu dosiadający bestii posiada 3 ataki od upiora, 2 ataki od bestii i dodatkowo jeden jak szarżuje ? Czy wygląda to zupełnie inaczej :) Jeśli te ataki dodaje się inaczej to proszę o wyjaśnienie.

2) KoU dosiadający bestii adaptujący sobie ilość ataków od przeciwnika (np 3) ma łącznie 5 ataków + 1 od szarży ? Czy znów wygląda to inaczej :)

3) Skoro nazgul może wykorzystać statystykę bestii to można zadawać ostrze morgulu z siłą 6 ? Czy przy powaleniu przeciwnika ostrze morgulu będzie zadawane na dwóch kostkach ?

Mam nadzieję, że w miarę klarownie ująłem swoje wątpliwości i z góry dziękuję za pomoc w ich rozwikłaniu ;).
Who are you to deny us passage?
Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1957
Wiek: 29
Dołączył: 15 sty 2009
Skąd: Krk

15 cze 2014, 19:19

1. Może używać 3A z S4, albo 2+1 od szarży z S6 od bestii. To twoje się nie kumuluje.
2. Ma tylko tyle ile sobie adaptuje. Znów nie można tego łączyć.
3. Nie może z S6. Tylko z S4 od nazgula , bo to on zadaje ciosy. Tak ,przy obaleniu ma 2 atatki.
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--
Awatar użytkownika
LibraPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 485
Wiek: 22
Dołączył: 09 lut 2010
Skąd: Dębica

15 cze 2014, 19:29

TonyStark pisze:1. Może używać 3A z S4, albo 2+1 od szarży z S6 od bestii. To twoje się nie kumuluje.
Wg. małebo booka jeździec i wierzchowiec mogą dowolnie łączyć swoje staty(siła, walka, ataki), a nawet jeździec musi wykorzystać staty wierzchowca jeśli są wyższe. Tzn. WK z koroną ma 3 ataki+1 z szarży, 6 siły i 5 walki

CoU szarżujący na Boromira też ma 3 ataki +1 z szarży, S 6, F 6

Co do morgul blade nie jestem pewien, ale nie ma nigdzie zapisu że nazgul nie może wtedy korzystać ze statów bestii.
-Skoro strzelanie straciło na znaczeniu i trzeba wystawiać się na środku... to dlaczego strzlające leśniaki nadal zapinają?

-Chyba siebie nawzajem :D
Awatar użytkownika
dominik.saburo
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 270
Wiek: 27
Dołączył: 19 maja 2013
Skąd: Łódź

15 cze 2014, 19:56

Dzięki :) to co napisaliście chyba załatwia sprawę.

PS. A mam jeszcze takie pytanko dotyczące Tainted'a na bestii. Załóżmy, że w fazie ruchu doszedł do niego jakiś jeden model przeciwnika. Jeśli zostanie on zabity dzięki specjalnej zasadzie Tainted'a przed rozpoczęciem rzutów na wygranie walki to nazgul ten traci i tak punkt woli, czy ten punkt zostaje zachowany, bo w sumie do walki nie doszło ?
Who are you to deny us passage?
Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1957
Wiek: 29
Dołączył: 15 sty 2009
Skąd: Krk

15 cze 2014, 20:15

LibraPL pisze:Tzn. WK z koroną ma 3 ataki+1 z szarży, 6 siły i 5 walki
Tak, ma +1 od szarży, źle to obliczyłem, ale na pewno nie ma S6 , bo to są ataki WK i S spada do 4.

Co do tego Tainted'a, to ofc nie traci pkt woli. Musiałby rozegrać normalną walkę. A takowej tutaj nie ma.
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--
Awatar użytkownika
patryczekRIP
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 317
Wiek: 24
Dołączył: 06 lis 2010
Skąd: Rzeszow

16 cze 2014, 7:23

To ja mam jeszcze pytanie bo na którymś z turniejów mieliśmy na ten temat z Librą inne zdanie.

Jeżeli nazgul na bestii dostanie blasta to on spada, a monster ucieka ?

Jeżeli nazgul na bestii dostanie blasta ale nie bezpośrednio tylko jakaś figurka go zahaczy to też spada a latawiec ucieka ?
Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 618
Wiek: 30
Dołączył: 13 wrz 2011
Skąd: Kielcza

16 cze 2014, 7:49

Jak nazgul dostanie z blasta to bestia ucieka. Co do drugiego pytania sprawa ma się dwojako:
1. Jeśli w bestię uderzy zwykły model z sił mniejszą bądź równą 6 to zatrzymuje się on na bestii, która dostaje hita z s3 i po za tym nic się nie dzieje.
2. Jeśli w bestię uderzy model z siłą 7+, wtedy nazgul spada, a bestia ucieka.
Awatar użytkownika
LibraPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 485
Wiek: 22
Dołączył: 09 lut 2010
Skąd: Dębica

16 cze 2014, 13:34

TonyStark pisze:
Tak, ma +1 od szarży, źle to obliczyłem, ale na pewno nie ma S6 , bo to są ataki WK i S spada do 4.
Z twojej wypowiedzi wynika że WK na bestii ma W 4 bo walka 5 to walka WK a my bijemy bestią.
W małym booku do hobbita w podrozdziale "Kawaleria a walka"(strona chyba 53) masz napisane że wybieramy zawsze najwyższe staty spośród statów jeźdźca i wierzchowca(F, S, A). WK ma więcej ataków i F więc jego ataki bierzemy. Z kolei bestia ma większą siłę więc bierzemy jej siłę. W efekcie mamy 3 ataki z s6 +1 z szarży.

Dodano po 2 minutach 8 sekundach:

PS.
Patryk- nie pamiętam jakie herezje wtedy głosiłem ale Potemp to na pewno dobrze opisał.
Dodatkowo modele z siłą 7+ mogą chyba normalnie rzucić bestią, i kiedy skończy lot Nazgul też z niej spada.
-Skoro strzelanie straciło na znaczeniu i trzeba wystawiać się na środku... to dlaczego strzlające leśniaki nadal zapinają?

-Chyba siebie nawzajem :D
Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1957
Wiek: 29
Dołączył: 15 sty 2009
Skąd: Krk

16 cze 2014, 21:47

LibraPL pisze:Z twojej wypowiedzi wynika że WK na bestii ma W 4 bo walka 5 to walka WK a my bijemy bestią.
Nie wiem gdzie takie bajki wyczytałeś z mojej wypowiedzi, bo ja widzę staty bestii o ona ma F5.

Tak bierzemy najwyższe i możemy dowolnie mieszać, ale nie aż tak ;) Skoro chcesz używać ataków nazgula , używasz też jego siły. Tak to byśmy chyba częściej widywali WK na besti w koronie , 4A w szarży i kokojambo do przodu z S6...
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--

ODPOWIEDZ