O latających potworkach

Potwory i spółka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Poznań

29 sty 2008, 11:12

Mam pytanie dotyczące latających stworzeć. Wiadomo, że są one większe niż inne. Czy dla przykładu Nazgul na bestii może zadeklarować, że ląduje - tzw siada na ziemie i chowa się za górą, by go nie było widać przez co unika ostrzału?
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!
Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Kraków

29 sty 2008, 11:54

może zsiąść ale automatem traci latawca
Ismaril
Honorowy Redaktor
Posty: 2233
Wiek: 30
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Świdnik / Warszawa

29 sty 2008, 12:46

Drachu, ale pytanie nie było o to. Fruwające stworzenia zawsze siedzą, latają tylko wtedy gdy wykonują ruch i nigdy więcej. Można się schować za lasem, górką (jeśli tak zostało ustalone przed grą), jakimś budynkiem.
Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Kraków

29 sty 2008, 14:37

no dobra, ale LOS nadal obowiązuje, a z pytania wywnioskowałem, że Ven chce tego jakoś uniknąć
Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Poznań

29 sty 2008, 16:17

Chodziło o to co Ismaril powiedział - czyli jak nie zsiadając z latawca uchornić nazgula na bestii przed ostrzałem (czyli: Czy można go schować za górą, lasem. etc. ). Chce się nauczyć grać tym stworzonkiem i do tego muszę być pewien czy dobrze rozumiem zasady. Dokładniej Khamulem na bestii :)
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!
Awatar użytkownika
glinek6
Treser wargów
Posty: 38
Wiek: 26
Dołączył: 28 sty 2008
Skąd: Puławy

29 sty 2008, 16:41

Grałem przez jakiś czas khamulem na bestii. Jeżeli masz szczęście to wymiata, oczywiście liczą się umiejętności.

upomnienie: nie spamuj
"Hej mała!" - Johny Bravo
Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Kraków

29 sty 2008, 19:28

Ven pisze:Chodziło o to co Ismaril powiedział - czyli jak nie zsiadając z latawca uchornić nazgula na bestii przed ostrzałem (czyli: Czy można go schować za górą, lasem. etc. ). Chce się nauczyć grać tym stworzonkiem i do tego muszę być pewien czy dobrze rozumiem zasady. Dokładniej Khamulem na bestii :)
czyli na dobrą sprawę nijak, chyba że masz stół zastawiony naprawdę wysokimi wzgórzami, niemniej zgodnie z uściśleniami lasy zasłaniają wzwyż całkowicie
Ismaril
Honorowy Redaktor
Posty: 2233
Wiek: 30
Dołączył: 19 wrz 2007
Skąd: Świdnik / Warszawa

29 sty 2008, 19:42

Drachu, gracze mogą sobie to sami uściślić czy takie wzgórze zasłania bestię czy nie :) Tak samo na turnieju, tereny podlegają uściśleniu sędziego.
Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Kraków

29 sty 2008, 19:52

ciekawe, od zawsze mi się wydawało, że w tej grze obowiązuje wysiwyg...
Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Poznań

31 sty 2008, 9:43

Dalej pytania o bestie i nazgula (nie mam żadnego doświadczenia w grze z lub przeciw, a w podręczniku nie mogę znaleść wyjaśnień).

Czy gdy Nazgul na bestii szarżuje to:
- Można "zadeklarować", że nazgul nie walczy przez co nie musi tracić puntku woli?
- Jeśli nazgul szarżuje na bestii to mają razem 3 ataki?
- Jeśli zadadzą obrażenie to za nazgula rzucamy osbono i za bestię osobno?
- Czy nagul zadając obrażenia może korzystać z siły bestii?
- Jeśli powyższe tak to zadając obrażenia z siłą bestii Witch King może korzystać z morgul blade?
- Jakbym pominął coś ważnego co dotyczy bestii to prosiłbym o napisanie ;-)
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!
Awatar użytkownika
michal molenda
Honorowy Redaktor
Posty: 851
Wiek: 36
Dołączył: 22 sty 2008
Skąd: Warszawa

31 sty 2008, 9:51

Można "zadeklarować", że nazgul nie walczy przez co nie musi tracić puntku woli?
nie
Jeśli nazgul szarżuje na bestii to mają razem 3 ataki?
tak

- Jeśli zadadzą obrażenie to za nazgula rzucamy osbono i za bestię osobno?
nie, wykorzystujesz siłę, fight i ataki albo nazgula albo bestii (tzn. wybierasz ten współczynnik, który bardziej Ci pasuje)

- Czy nagul zadając obrażenia może korzystać z siły bestii?
tak, patrz wyżej
- Jeśli powyższe tak to zadając obrażenia z siłą bestii Witch King może korzystać z morgul blade?
IMO tak, ale glowy nie dam sobie uciąć bez zajrzenia do podręcznika
Awatar użytkownika
Grunthor
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 498
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Ursynów/PatoLotRiA

31 sty 2008, 12:36

Zadałem to pytanie pod artykułem, ale nowe wątpliwości naszyły więc znowu zadam pytania:
- Gniew Natury działa na wszystkich, nawet z siłą 6 i wyższą (poza czołgiem wschodu)
- Czy przy tym czarze mogę także powalić takiego Witcha/Khamula z latawcem ? Jeśli tak to czy traktuje się go jak spadającego z bestii czy jak to rozstrzygnąć ?
- Troll (oraz reszta z siła 6 i większą) trafiona "blastem" leci po szeregach trafiając wszystkich po drodze. Jeśli sama nie zginie to jest powalona ?
Załóżmy, że "blastuje" w trolla, ten dostaje i leci 5" po drodze trafił na drugiego trolla (w 3' lotu) to się zatrzymuje ktoś dostaje jeszcze jakieś trafienie z siła 3 ? Czy tylko zatrzymuje się i nie ma żadnych konsekwencji ?
Druga ksywa - Kisiell

Grunthor - Rubaszny Olbrzym - żyjący w Cardif
Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Wiek: 28
Dołączył: 12 wrz 2007
Skąd: Kraków

31 sty 2008, 12:52

Grunthor pisze: Gniew Natury działa na wszystkich, nawet z siłą 6 i wyższą (poza czołgiem wschodu)
Tak, wszyscy poza Mumaczkiem zostają powaleni.

- Czy przy tym czarze mogę także powalić takiego Witcha/Khamula z latawcem ? Jeśli tak to czy traktuje się go jak spadającego z bestii czy jak to rozstrzygnąć ?
Jak wszystko to wszystko - jeździec jest wyrzucany z siodła (obrażenia za spadanie) a latawiec ucieka.

Grunthor pisze:- Troll (oraz reszta z siła 6 i większą) trafiona "blastem" leci po szeregach trafiając wszystkich po drodze. Jeśli sama nie zginie to jest powalona ?
Tak.

Grunthor pisze:Załóżmy, że "blastuje" w trolla, ten dostaje i leci 5" po drodze trafił na drugiego trolla (w 3' lotu) to się zatrzymuje ktoś dostaje jeszcze jakieś trafienie z siła 3 ? Czy tylko zatrzymuje się i nie ma żadnych konsekwencji ?
Ten drugi troll chyba również dostaje samo trafienie z S3. Cel bezpośredni zostaje powalony.
Awatar użytkownika
michal molenda
Honorowy Redaktor
Posty: 851
Wiek: 36
Dołączył: 22 sty 2008
Skąd: Warszawa

31 sty 2008, 12:52

Gniew Natury działa na wszystkich, nawet z siłą 6 i wyższą (poza czołgiem wschodu)
o ile pamiętam, to tak
Czy przy tym czarze mogę także powalić takiego Witcha/Khamula z latawcem ? Jeśli tak to czy traktuje się go jak spadającego z bestii czy jak to rozstrzygnąć ?
tak, ptaszysko odlatuje tuż po odseparowaniu od pilota
Troll (oraz reszta z siła 6 i większą) trafiona "blastem" leci po szeregach trafiając wszystkich po drodze. Jeśli sama nie zginie to jest powalona ?
tak, leci nawet jak zginął
Załóżmy, że "blastuje" w trolla, ten dostaje i leci 5" po drodze trafił na drugiego trolla (w 3' lotu) to się zatrzymuje ktoś dostaje jeszcze jakieś trafienie z siła 3 ? Czy tylko zatrzymuje się i nie ma żadnych konsekwencji
musze doczytać, bo nie pamiętam, czy model z s6+ przewraca modele z s6+
Balinek
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 488
Wiek: 24
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Wawa

31 sty 2008, 19:01

michal molenda pisze:musze doczytać, bo nie pamiętam, czy model z s6+ przewraca modele z s6+
Przewracają wszystko na swojej drodze i się nie zatrzymują.
Iglak pisze:
Balin pisze:
Iglak pisze:Możesz grać ze mną :P.
Ale ja rzucam kośćmi :P
Mam mówić do Ciebie per Księżno Morii?

ODPOWIEDZ