Ogólnie o WotR'ze

Jak już przesuniesz ten tysiąc figurek, to mi powiedz...

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Poznań

11 gru 2010, 19:13

Hmm ciekawe czy pytanie było pod WotR'a w ogóle bo jest dziwnie sformułowane. Na WotR'a to 2 różne modele. Pod SBG nie można i co ciekawe jeśli rogacz podniesie banner to traci róg.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"
Awatar użytkownika
Hawaj
Gobliński jeździec
Posty: 52
Wiek: 41
Dołączył: 18 paź 2010
Skąd: Łódź

11 gru 2010, 19:24

Kevin pisze:Hmm ciekawe czy pytanie było pod WotR'a w ogóle bo jest dziwnie sformułowane. Na WotR'a to 2 różne modele. Pod SBG nie można i co ciekawe jeśli rogacz podniesie banner to traci róg.
Chodzi mi o WoTRa.

Jednostka z rogiem czy sztandarem to taka sama jednostka jak inne w kompanii tylko dodatkowo jest wyposażona więc jeżeli np. wykupię sztandar za 50 pkt i róg za 15 pkt. to dlaczego nie mogę wykupić sztandarowego z rogiem za 65 pkt.? Chociaż to nie jest opłacalne bo jak mi ktoś załatwi 2 w 1 to tracę obydwa bonusy. Ale to czysto teoretyczne pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć w podręczniku do WoTRa że nie można tak zrobić.
Awatar użytkownika
Azaghal
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 298
Wiek: 24
Dołączył: 29 sty 2008
Skąd: inąd (Wwa)

11 gru 2010, 19:26

Tyle że wg podręcznika nie wykupujesz sztandaru i rogu, a sztandarowego i niosącego róg, co jasno stawia sprawę: zajmują 2 sloty w kompanii.
I never tell anybody exactly how clever I am. They would be too scared.
Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Wiek: 31
Dołączył: 25 sty 2008
Skąd: W-wa

11 gru 2010, 19:31

Jest tak jak pisze Azaghal, aż się zdziwiłem, że ktoś o takie rzeczy pyta. W WotRze kupujemy kompaniom, nie poszczególnym wojownikom, i jak Azaghal napisał odpowiednich kolesi a nie ekwipunek. (no, chyba, ze całej kompani łuki czy coś)
Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Wiek: 38
Dołączył: 30 paź 2008
Skąd: śląsk

15 gru 2010, 17:50

Z zupełnie innej beczki. Nadrabiam zaległości, bo mało czasu ostatnio miałęm na wotr-a. Czy gdzieś można znaleźć (albo oczekiwać u nas?) jakiś obszerniejszy komentarz do WOTR na Throne of Sculls? Wiem, że mało graczy się pojawiło, ale może jakieś ciekawostki o do armii, interpretacji zasad, wnioski międzynarodowe odnośnie reguł, przegięć i innych niedopatrzeń? Szukam a znaleźć nie mogę :/

EDIT: trochę znalazłem w forum ToS poświęconym. Gratuluję naszym, jednak przydałoby się więcej. Cóż, czekać poszostaje
si vis pacem, para bellum
Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Wiek: 28
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: Londyn

16 gru 2010, 19:25

Raport 'sie pisze'... powoli bo mam inne rzeczy na glowie, ale sie pisze ;)
Awatar użytkownika
Hawaj
Gobliński jeździec
Posty: 52
Wiek: 41
Dołączył: 18 paź 2010
Skąd: Łódź

19 gru 2010, 17:04

Kolejne z moich dziwnych pytań tym razem dotyczących bębniarzy z morii:

Czy w formacji w której wystawiam bębniarzy to muszę ich wystawić 2 + bęben czy mogę wystawić 1 z pałkami i 1 niosącego bęben ( nie chodzi mi tu o blackshieldów). zadając to pytanie sugeruję się tym że Moria Goblin Warband ma 8 ataków a dając 2 pałkarzy + bęben powinna mieć 7 no chyba że bęben daje 1 atak.
Awatar użytkownika
Arathorn
Honorowy Redaktor
Posty: 2346
Dołączył: 24 sty 2008

19 gru 2010, 17:14

Sam bęben zajmuje jeden slot jak każdy upgrade. Możesz wystawić równie dobrze sam bęben lub same pałki, nie wpłynie to na nic więcej jak na estetykę i różnorodność modeli w formacji.
Moria Goblin Warband ma 8 ataków a dając 2 pałkarzy + bęben powinna mieć 7 no chyba że bęben daje 1 atak.
Tego typu upgrade nie wpływa bezpośrednio na liczbę ataków. Ew. jeśli jest to kapitan/ cosik podobnego to kompania zyskuje kości za współczynnik walki (jeśli jest wyższy od tego szeregowców przeciwnika) - polecam odpowiednią sekcję podręcznika lub pograć z kimś bardziej obeznanym to wtedy się do tego przyzwyczaimy.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.
Awatar użytkownika
Hawaj
Gobliński jeździec
Posty: 52
Wiek: 41
Dołączył: 18 paź 2010
Skąd: Łódź

13 sty 2011, 13:20

Nie jestem pewien więc pytam:

Czy jak wystawiam np. 9 kompanii to mogą one stanąć w jednym szyku (w linii prostej)? Przykład na dole

F F F F F F F F F

Czy też muszę je ustawić np. tak:

F F F F F - - - - F F F F - - - - F F F
F F F F - - - - - F F F F - - - - F F F
- - - - - - - - - - F - - - - - - - - F F F
Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Wiek: 31
Dołączył: 25 sty 2008
Skąd: W-wa

13 sty 2011, 13:43

Oczywiście, że mogą w jednej długiej linii być. Tylko jest to dość problematyczne ustawienie, bo żadna z nich nie może się ruszyć o więcej cali niż statystyka przewiduje, a jak trafisz na przewężenie, to ze dwie tury ci się zejdzie na zbieranie się do kupy, żeby przez to przejść ;)
Thorvald
Bębniarz z głębin
Posty: 128
Wiek: 29
Dołączył: 06 sty 2010
Skąd: Września/Poznań

13 sty 2011, 13:45

Każde z cztrerech ustawień, które podałeś jest prawidłowe.
Formacja może stać w jednym, lub większej ilości szeregów, z zastrzeżeniem, że można rozpoczynać ustawianie w kolejnych szeregach dopiero gdy poprzednie są zapełnione, co zapewne wiesz sądząc po tych 3 przykładach na dole, które podałeś ;)
Durbgu nazgshu
Durbgu dashshu
Awatar użytkownika
Gizol
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Wiek: 23
Dołączył: 22 lip 2010
Skąd: Tarnowskie Góry

15 sty 2011, 19:06

Mam pytanie. Mając formację np. King's Guard z Hamą i Gamlingiem to mogę dać do tej formacji jeszcze Theodena?? Czy wygląda to inaczej?? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Szagrat pisze:czy berserker walczy bronią oburęczaną
To w takim razie, poproszę jednoręczaną.
Awatar użytkownika
Hawaj
Gobliński jeździec
Posty: 52
Wiek: 41
Dołączył: 18 paź 2010
Skąd: Łódź

15 sty 2011, 19:07

Możesz dać (każdego bohatera)
Awatar użytkownika
Gizol
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Wiek: 23
Dołączył: 22 lip 2010
Skąd: Tarnowskie Góry

15 sty 2011, 19:10

Okej dzięki :) Pytam się bo w ogóle jeszcze nie ogarniam WoTRa :)

Jeszcze jedno pytanie. Jak mam pierwszą kompanie jako Command to wykupując Kapitana i dodając np. Eomera to w tej formacji jest Kapitan i Eomer czy tylko Kapitan i RoR?? Chodzi mi o kompanie Rider of Rohan Eored.
Szagrat pisze:czy berserker walczy bronią oburęczaną
To w takim razie, poproszę jednoręczaną.
Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Wiek: 31
Dołączył: 25 sty 2008
Skąd: W-wa

15 sty 2011, 19:53

Zasady mówią, że bohaterów epickich (typu Eomer) nie może być więcej niż zwykłych wojowników w danej kompanii. Niestety z tego co pamietam podręcznik nie precyzuje czy tych wojowników musi być więcej przed, czy po dodaniu EH. Kapitan to ulepszenie, a nie zwykły wojownik, więc w zależności od tego jak interpretujemy zasadę, można wstawić, albo nie można :P

Choć zdaje się, że obecnie interpretuje się, że nie można (liczbę wojowników zlicza się po dodaniu epików).

ODPOWIEDZ