Mumakil

Potwory i spółka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
blaszko333
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 483
Wiek: 21
Dołączył: 18 sty 2010
Skąd: szczecin

20 lis 2013, 18:35

Dzięki za odpowiedź.
Jak taki z niego król, to gdzie ma koronę? Ja jestem królem, to mam. Jakbym nie miał, to bym nie był, ale jestem, ponieważ ją mam. Na głowie ją mam. Mam ją, prawda?
scyrpion
Treser wargów
Posty: 17
Wiek: 28
Dołączył: 26 mar 2013
Skąd: kraków

11 gru 2013, 17:00

Ezreal pisze:Nie. Floi może wyłączyć tylko to co jest napisane w "Special Rules" czyli bodajże terror, auto zdawanie mestwa i bycie sztandarem. Cała reszta zasad mumaka to opisane w osobnych sekcjach zasady jak mumak i czary itd, tego wylaczyć się nie da.
niestety nie ma sensu blokować mumakowi męstwa jak ma kierowcę na howdachu a tak przy okazji eliminownie haradrimów na howdachu jest niezwykle trudne są dość wysoko
(napisałem więcej na forum mumak jak nim grać) :D
23 letni troll z którym coś mocno jest nie tak
aras2391
Treser wargów
Posty: 31
Dołączył: 28 lis 2012
Skąd: przybyli litwini?

07 sty 2014, 16:14

Ja mam takie pytanie co do mumaka, otoz co sie dzieje kiedy w jego poblizu ktos uzyje czaru "gniew natury"? Ja osobiscie gram tak, iz mumak zostaje narazony, cala zaloga wypada z howdah, no i na koniec slonik robi test mestwa jako ze nikt nim nie kieruje (a wiadomo ze taki test zwykle konczy sie porazka). Zaciekawilo mnie to bo ten czar w stosunku do tego modelu jest mocno przegiety, jesli faktycznie jest tak jak napisalem.
Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1954
Wiek: 28
Dołączył: 15 sty 2009
Skąd: Krk

07 sty 2014, 16:55

Na mumcia nie działają czary które nie są stosowane centralnie w niego. Nawet wzmocniony gniew nic mu nie zrobi, poza uderzeniem z S2. Ma zapisane ,że nie może być nigdy osaczony oraz powalony. Poza tym gniew nie sięga gości na górze, więc ich też to nie dotyczy :)
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--
Awatar użytkownika
KedzioR_vo
Salah Ad Din
Posty: 2829
Wiek: 34
Dołączył: 06 mar 2008
Skąd: Gdynia

07 sty 2014, 18:28

aras2391 pisze:Ja mam takie pytanie co do mumaka, otoz co sie dzieje kiedy w jego poblizu ktos uzyje czaru "gniew natury"? Ja osobiscie gram tak, iz mumak zostaje narazony, cala zaloga wypada z howdah, no i na koniec slonik robi test mestwa jako ze nikt nim nie kieruje (a wiadomo ze taki test zwykle konczy sie porazka). Zaciekawilo mnie to bo ten czar w stosunku do tego modelu jest mocno przegiety, jesli faktycznie jest tak jak napisalem.
Piękna nadinterpretacja. Ciekawi mnie, jak to 6" zasięgu czaru daje radę wywalić wszystkich z howdah, no ale nie będę się czepiał, skoro Tony już wyjaśnił ;)


PozdRawiam
UWAGA!
Czytanie bez zrozumienia może prowadzić do trwałych uszkodzeń samooceny i ośmieszenia.
Nie ryzykuj - skontaktuj się ze słownikiem lub polonistą.
aras2391
Treser wargów
Posty: 31
Dołączył: 28 lis 2012
Skąd: przybyli litwini?

08 sty 2014, 18:56

KedzioR_vo pisze: Piękna nadinterpretacja. Ciekawi mnie, jak to 6" zasięgu czaru daje radę wywalić wszystkich z howdah, no ale nie będę się czepiał, skoro Tony już wyjaśnił ;)

PozdRawiam
Przeciez zakladajac ze slon zostaje powalony to logiczne jest ze cala zaloga rowniez spada razem z nim :D haha no chyba ze jest jakas zasada ktora mowi ze haradrimowie potrafia zawisac w powietrzu, to przepraszam :D

No nic w kazdym razie dzieki za odpowiedz, faktycznie jakos umknelo mi to ze mumak nie moze zostac powalony. Chociaz co do czarow to ja mam wersje (moze jakas stara?) ze na mumaka nie dzialaja tylko czary oddzialujace na psychike.
Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1954
Wiek: 28
Dołączył: 15 sty 2009
Skąd: Krk

08 sty 2014, 19:36

aras2391 pisze:Chociaz co do czarow to ja mam wersje (moze jakas stara?) ze na mumaka nie dzialaja tylko czary oddzialujace na psychike.
No o to mi chodziło ;) Muszą być to czary które mogą zadać jakieś obrażenia.
Co ciekawe, wzmocnione łamanie kostura może dać uderzenie z S7 :twisted:
Wszystkich graczy z Krakowa zapraszam do naszej grupy na Facebooku! -->LotR w Krakowie<--
Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Wiek: 23
Dołączył: 18 sty 2011
Skąd: Warszawa

08 sty 2014, 19:41

TonyStark pisze:
aras2391 pisze:Chociaz co do czarow to ja mam wersje (moze jakas stara?) ze na mumaka nie dzialaja tylko czary oddzialujace na psychike.
No o to mi chodziło ;) Muszą być to czary które mogą zadać jakieś obrażenia.
Co ciekawe, wzmocnione łamanie kostura może dać uderzenie z S7 :twisted:
Nie wiedziałem ze mumak dzierży kostur o.O Nice one.
aras2391
Treser wargów
Posty: 31
Dołączył: 28 lis 2012
Skąd: przybyli litwini?

08 sty 2014, 20:04

TonyStark pisze:No o to mi chodziło ;) Muszą być to czary które mogą zadać jakieś obrażenia.
Co ciekawe, wzmocnione łamanie kostura może dać uderzenie z S7 :twisted:
No tak, ale gniew natury nie jest czarem typowo oddzialujacym na umysl, a nie majac na wzgledzie tego ze mumak nie moze zostac powalony, rozpatrzylem czar normalnie i wtedy poskladalo mumaka razem z tymi haradrimami, ktorzy zgineli przez obrazenia od upadku :D

A co do lamania kostura to powaznie mozna na mumaka rzucic ten czar? :shock:
Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Wiek: 23
Dołączył: 18 sty 2011
Skąd: Warszawa

06 gru 2014, 1:49

Kilka pytań co do mumaczka:
1) Przy wykupieniu opcja Rocks! (za 20 pkt) Możemy wykonać rzut kamieniem, każdą jednostką w howdah, pomijając kierowcą - OK. Ale czy jeśli rzucającymi jednostkami są Haradrim Warrior to:
- Czy działa zasada zatrutych strzałek? W podręczniku jest wzmianka, że przerzut można wykonać ogolnie w fazie strzelania, nie ma sprecyzowanej broni, aczkolwiek może jest to uściślone, dlatego pytam.
- przy wykupieniu opcji za dwa punkty - Warrior of Karna, rozumiem, że wspołczynnik strzelania z kamieni także wynosi 3+?
- mierzenie zasięgu 8'' jest od podstawki, ale czy w płaszczyznie na wysokości modelu rzucającego? Jeśli nie to rozumiem, że opcja z kamieniami jest lipna, bo wysokość samego mumaka uniemożliwia nam praktycznie strzelanie z nich.
2) Czy w howdah może siedzieć 12 jednostek włącznie z bazowo wykupionym kierowcą? Jeśli 12 i ekstra kierowca, to czy mumak w tym warbandzie będzie się liczył też jako jednostka? Chodzi mi o to, czy po prostu cały warband może sobie siedziec w howdach (przy pełnym warbandzie).
3) Czy przy wykupieniu ulepszonej wersji kierowcy (mahud beastmaster) można go przesunąć w pierwszej turze na howdah? Bo z tego co rozumiem na początku musi on siedzieć na widelcu. Czy więc mozna go w pozniejszej fazie gry ustawić na miejscu, w którym rozpoczyna Haradrim chieftain?
4) Czy jeśli wykupie War Horn do jednego z jednostek w howdah ( albo nie koniecznie) to mumak korzysta z bonusu? Pytam w przypadku kiedy mumak zdaje za siebie bo np howdah się rozwalił.
5) Jeśli mumak dostaje kilka ran, to rzuca na męsto za każdym razem? Czy po prostu, dostał 1 lub więcej ran i musi raz zdać? (Jestem prawie pewien że za kazdy, ale chce spytać na wszelki)
6) Jeśli mumak nie zda testu, to jeśli w następnej turze, będzie miał pierwszeństwo ruchu (herocznym czy też po prostu), to rusza się normalnie, może tramplować? W podręczniku jest zapis, że przechodzi w "ręce przeciwnika" dopiero w jego turze ruchu. Więc na przykład, jeśli mamy pierwszeństwo i ruszymy się pełny 8'' w szarży, to czy po skończeniu ruchów, przeciwnik może nim wykonać kolejne 8" ruchu? (łącznie 16?)

Dzięki za odpowiedz ;)
kapitan
Treser wargów
Posty: 27
Dołączył: 22 mar 2017
Skąd: Kraków

17 kwie 2017, 12:33

Cześć mam kilka pytań dotyczących Mumaka, wstępnie odpowiedział na nie już sędzia @Ajas (na pierwszy punkt) i były częściowo jakieś 10 lat temu przegadywane w tym wątku, jednak chciałem jeszcze upewnić się w większym gronie:

1. Jak wygląda kwestia poruszania się mumaka a terenu który nie tyle blokuje ruch podstawki co np. rogi nie pozwalają mi dostawić modelu w pożądane miejsce, w przypadku modeli mniejszych się po prostu przejmuje jedynie podstawką, zawsze tak było z każdym modelem. Ale co w przypadku mumaka któremu dla przykładu "rogi" przeszkadzają dostawić go do krawędzi budynku? lub do ściany? Oznaczało by to że model który stanie sobie koło małej ścianki nigdy nie będzie mógł zostać dosięgnięty a zasada że mumak może niszczyć mury "wchodząc w nie" też nigdy nie będzie miała zastosowania bo nigdy nie będzie się dało go dostawić do muru podstawką. Co w takim przypadku? Czy mogę zrobić rogi na np. magnesach i po prostu je ściągać w momencie takie sytuacji by pokazać przeciwnikowi ze np. mumak się mieści w danym miejscu podstawka? ew. czy mogę ściągać mumaka z podstawki, a pozostawiać jedynie ja na potrzeby samego ruchu?

Analogiczna sytuacja ponoć się pojawiła z Smaugiem którego głową wystaje sporo poza podstawkę i ten traktowy jest jak by go nie było "liczy się podstawkę"

Na logikę powinno się patrzeć jedynie po podstawce dokąd był wstanie dotrzeć, niestety logika to za mało na turnieju, stąd proszę o odp. Przy aktualnych ilościach terenów na stołach, w dużym stopniu pokrytymi terenem niedostępnym dla mumaka, po dodaniu mu zasady że "przez rogi nie możesz tutaj przejść, albo podejść" jest w zasadzie wykluczaniem go z użyteczności turniejowej.

2. czy cheftain może wykonywać "ruch" samym sobą. W zasadach jest zapis że musi być wystawiony w konkretnym miejscu, ale nie ma wzmianki o tym że jest na łańcuchu przykuwany do swojego posterunku, a z jakiej zasady miałby mieć zabronione poruszanie się? Chciałbym się jedynie upewnić bo co gracz to inne rozumienie :P

3. widziałem mnóstwo wpisów na temat możliwości niszczenia terenu, sporo graczy się zgodziło z tym ze jak las miałby zatrzymać np. mumaka. Czy wszędzie w Polsce nie korzysta się z zasady która jest rulebooku a propos niszczenia elementów terenu? Np. małego lasu, domku czy plotków (rozumiem nie możliwość zniszczenia wzgórza). Jeżeli nie jest wykorzystywane to pytanie dlaczego? Zasada jest w podręczniku, jest "oficjalna", są nawet przypisy statystyk dla terenów. Stad pytanie czemu jako chyba jedyna z rulebooka jest po prostu pomijana. Czy turniejowo gracz nie powinien mieć możliwości korzystać ze wszelkich zasad w rulebooku?

Dzięki za pomoc.
Kapitan Rudobrody
LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 487
Wiek: 30
Dołączył: 01 cze 2008
Skąd: Kraków

17 kwie 2017, 16:25

AD.1 Elementy modelu nigdy nie mogą blokować ruchu modelu, jest on ustawiany jak najbliżej miejsca docelowego i traktowany jakby był tam gdzie powinien, warto mieć marker podstawki Mumaka, sprawa ma się podobnie, gdy modelu nie moża ustawić w miejscu gdzie mógłby stać - np. z powodu wyważenia, ustawia się w najbliższym możliwym i traktuje jakby był tam gdzie powinien

AD.2 Na mumaku ruszać się może tylko "The Crew" - 12 modeli, które stanowią załogę mumaka s.33 - "Moving the Crew", definicja "The Crew" - s.32/33. "Commander" jest osobnym entry z własnymi zasadami, mówiącymi, że ma być wystawiony na szczycie, a model z "The Crew" który staje się "commanderm" podlega zasadom "The Commander" s.33, ma na szczyt wejść. Akapit "Moving the Crew" opisuje zasady poruszania na Mumaku, które mówią, że tylko "crew" może sie poruszać na normalnych zasadach ("commander" nie może), są dwa wyjątki możliwości poruszenia "commandera" - w momencie, gdy model z "the crew" staje się "commanderem" i musi dążyć do wejścia na górę, oraz przy wykupieniu ulepszenia rapelling lines, które mówi, że "any model" może zejść s.34 (upgrade nadpisuje zasadę, że nie wolno opuszczać howdahu przez modele (crew+commander) w nim, tak długo jak mumak żyje).

AD.3 W podręczniku The Fallen Realms i podr. do Hobbita opcjonalna zasada niszczenia terenów przez mumaka została usunięta, teraz jej nie ma w ogóle. Jedyna zasada jaka tyczy się niszczenia elementów terenu to zasada dotycząca rozgrywania oblężeń, mumak może niszczyć wtedy fortyfikacje s.33 , co nimi jest - s.91 RB. Również na s.33 jest wyraźnie napisane w "Ponderous Bulk" jak mumak traktuje poszczególne elementy terenu min. lasy.

P.S. Nie polecam czytać tematów na Mitrilu, bo są w nich przestarzałe, błędne, pomieszane między lotrem a hobbitem informacje, mitril 2.0 załatwi tą sprawę, ale trzeba jeszcze poczekać na niego.

ODPOWIEDZ