Isengard - rozmowy ogólne

Od Azoga do Oka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, TonyStark, Mnil, Redakcja

daid
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Dołączył: 14 kwie 2010
Skąd: Poznań

17 lis 2017, 15:48

Masz racje we wszystkim. Orkowie z mordoru i isengard to t same modele. Mogę być oni wyposażeni we włócznia i tarcze (gdyż włócznia to broń jednoreczna), natomiast piknier tarczy mieć nie może.
Różnica jest taka, że włócznia może wspierać tylko z drugiego szeregu, natomiast pila nawet z trzeciego.

Isengard nie ma obecnie żadnych sojusz, ale dzięki temu że w jego skład wchodzi też dunland,l i rufinsi bez problemu radzi sobie jako armia samodzielna
Czym jest Hobbit o.O???
Awatar użytkownika
Teciu
Bębniarz z głębin
Posty: 118
Wiek: 22
Dołączył: 16 wrz 2008
Skąd: Poznań

02 mar 2018, 10:58

Siema, zamierzam sobie odkurzyć teraz trochę Hobbita, więc co teraz gra w Isengardzie?
Forest pisze:
Gandalf* pisze:8. Forest & Pyrduś :arwena: :aragorn:
Nie chce być laską :/
Ajas pisze:Wybacz Forest, ale w tym związku Ty bardziej dbasz włosy i nosisz kolczyki :P wniosek przychodzi sam xP
Goblin Skryba
Gobliński jeździec
Posty: 90
Dołączył: 30 lip 2016
Skąd: małopolska

22 maja 2018, 12:18

O ile dobrze się orientuje (a licząc posty z ostatnich dwóch tygodni na tej dyskusji, to mam najświeższe informacje :) ) Isen dalej gra na tych samych kombinacjach: Saruman, Grima, berki, włócznie lub inne piki. Do tego Vrasku/Thyrdan/inny kapeć. Reszta jest kwestią gustu: czy ktoś woli wziąć trochę broni strzeleckiej, parę sztuk kawalerii albo masy.

Cieszą morderczy dunlendigowie, ulepszeni przez ligę, irytują podziały bonusów wewnątrz armii (jedyny bęben działa tylko na uruki, jeżeli chcesz mieć furie na dunlandach i UH musisz kupić dwóch osobnych szamanów)

Z co ciekawszych zmian by LO: wspomniany Dunland (s4 +1 do siły przy szarży + topory), zmiana kosztów Sarumana i Grimy (Sarek o 20p tańszy, Grima o 20 droższy: można wcisnąć maga na mniejsze formaty)

Do tego modele dla urozmaicenia stołu: bestia z Isengardu z odpornością na magię, szaman z Dunlandu z furią i spłoszeniem wierzchowca, Krebainy (droższy bat swarm z niższa siłą i bez opcji rozwścieczenia, za to pozwala magowi rzucać czary na modele, które widzą krebainy, a których czarodziej normalnie by nie widział)
Awatar użytkownika
Dominig
Treser wargów
Posty: 26
Wiek: 27
Dołączył: 05 sty 2017
Skąd: Wrocław

29 lip 2018, 11:23

Maluję właśnie zawzięcie swój Isengard i za niedługo chciałbym się zabrać za balistę UH. Chciałbym ją wsadzić na podstawkę (oczywiście obsługa na osobnych), ale nie wiem jaki rozmiar będzie odpowiedni, myślałem nad jakimś owalnym na wysokim rancie jak reszta figurek, a nie tej płaskiej 60mm. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej materii? Zależy mi głównie na estetyce, kwestie mechaniki mniej mnie obchodzą :smile:
Goblin Skryba
Gobliński jeździec
Posty: 90
Dołączył: 30 lip 2016
Skąd: małopolska

03 sie 2018, 20:32

Dominig pisze:
29 lip 2018, 11:23
Zależy mi głównie na estetyce, kwestie mechaniki mniej mnie obchodzą :smile:
e, sugeruje dział "krasnoludzka kuźnia" ze wszelkimi tematami modelarskimi; :smile:
IMHO 80x100 mm powinno być spoko, choć jeśli chcesz dodać dużo detali, to powinna być większa
TiredArchitect
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 2
Dołączył: 06 cze 2018

09 wrz 2018, 18:05

Dzień dobry cześć, dopiero zaczynam moją przygodę z MESBG i armia Isengardu dość mocno wpadła mi w oko. Ułozyłem sobie taką rozpiskę możecie rzucić okiem i powiedzieć czy taka kombinacja ma sens. Chodzi tutaj o takie zwyczaje podejście falangi :D rozpiska na 500 pkt

Warband 1    12/12
Uglúk
4 Uruk-hai Warrior with Crossbow; Pike; 
4 Uruk-hai Warrior with Shield; 
4 Uruk-hai Warrior with Pike; 
----
Warband 2    12/12
Uruk-hai Shaman
4 Uruk-hai Warrior with Crossbow; Pike; 
4 Uruk-hai Warrior with Shield; 
4 Uruk-hai Warrior with Pike; 
----
Warband 3    9/12
Uruk-hai Drummer
2 Uruk-hai Warrior with Crossbow; Pike; 
3 Uruk-hai Warrior with Shield; 
3 Uruk-hai Warrior with Pike; 
1 Uruk-hai Warrior with Shield; 
Awatar użytkownika
RączyRyś
Treser wargów
Posty: 42
Dołączył: 28 lip 2018
Skąd: ToTuToTam z Jaskini Trola

09 wrz 2018, 18:54

Nie gram isengardem ale...na zabawe domowa kazda rozpiska jest fajna, z pewnoscia bedziesz sie dobrze bawil....turniejowo slabo. Shaman po nerfie jest slaba opcja on chyba jest minorem(przynajmniej w mordorze) a co za tym idzie 6 modeli prowadzi, nie wspomne o slabszej furii. Przemysl ponownie bohaterow np Vrasku wydaje sie ciekawy, moze Lurtz. Sprawdz tez bebniarza nie jestem pewien czy on moze byc liderem warbandy a jesli moze to raczej tez minor wiodacy 6 modeli. Generalnie fajne do pogrania (sprawdz modele wiodace ilu moga prowadzic pod soba I czy moga) na potyczke na serio raczej slabo, w szczegolnosci mowa o hero. Poczekaj jednak na wypowiedz kogos z Isengardu. P.S. sprawdzilem shaman jest minor wiedzie max 6modeli a bebniarz to independent wiec nie moze dowodzic oddzialem. Reasumujac brak Tobie bohaterow dla tej liczby modeli . VRASKU LURTZ to raczej dobre wybory. Nie wiem jak teraz wyglada sprawa z Sarumanem czy warto.
Awatar użytkownika
KarolekSc
Treser wargów
Posty: 11
Dołączył: 23 lut 2018
Skąd: Sosnowiec

09 wrz 2018, 20:05

Z tego co słyszałem od Godfryda , Saruman jest najlepszym bohaterem isengardu :)
Nobuseri
Treser wargów
Posty: 45
Dołączył: 03 cze 2016
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała

09 wrz 2018, 21:34

Dobrze kolega powiedział i ta armia nie jest poprawna na obecne zasady. Z bohaterów jak idziesz w kusze to zawsze dobrze brać Vrasku. Lurtz jest teraz mocniejszy i ma 3 ataku i życia co w końcu daje isenowi mocniejszego bohatera na stole. Osobiście za uglukiem nie przepadam bo jego zdolność nie jest moim zdaniem zbyt przydatna, a szczególnie z nowym bonusem armijnym isengardu. Polecam przyjrzeć się mauhurowi, który w zamian za 1 might dostaje 1 atak co jest znacznie lepsze na dłuższą metę i pewniejsze. Sharku jest teraz też fajną opcją bo jako jedyny może mieć warga i ma ciekawą zasadę specjalną swojej broni co pozwala mu lepiej razić sobie z innymi bohaterami. Co do Sarumana to jest teraz znacznie lepszy niż w hobbicie ale kosztuje swoje i na 500pkt to raczej nie przejdzie:D
Jeszcze o zastanowienia jest kwestia kusz z pikami ponieważ na nowych zasadach przy tym połączeniu mają -1 do duel rolla tak jak sztandarowi. Jeszcze nie testowałem, więc ciężko mi się wypowiedzieć, czy takie połączenie nadal się opłaca.
TiredArchitect
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 2
Dołączył: 06 cze 2018

10 wrz 2018, 7:16

Dzięki wszystkim za odpowiedź, chyba nie pozostaje nic innego jak najpierw zakupić najnowszy podręcznik :D chyba że ktoś ma dostęp do niego i mógłby pomóc :p
Awatar użytkownika
oNe
Gobliński jeździec
Posty: 55
Wiek: 31
Dołączył: 22 sty 2015
Skąd: Gdynia

22 wrz 2018, 8:58

Hej właśnie zaczynam wraz z nową edycją granie w ME padło na Insengard nie znam się totalnie, ale zamówić chcę Lurtz + Uruk Hai Scout (24 modele) + Uruh Hai Warrior (24 modele) co jeszcze mi się przyda? Bardziej podoba mi się klimat takich Uruk hai którzy tropią czyli coś w stylu jak w filmie WP Drużyna pierścienia
Awatar użytkownika
RączyRyś
Treser wargów
Posty: 42
Dołączył: 28 lip 2018
Skąd: ToTuToTam z Jaskini Trola

22 wrz 2018, 10:50

Przyda sie troche kusz I vrasku, przyda sie kilku berserkerow, na pewno kilku jezdzcow na wargach do scorowania punktow scenariusza. Natomiast baza to pancer fist, nie jestem pewien czy 24 skautow to dobry pomysl. Mozesz pobawic sie takze Sarumanem. Generalnie warto miec wszystkiego w sensownej ilosci ale baza to UH warrior raczej. W tym planie ktory napisales brak bohaterow do prowadzenia oddzialow 1 moze od 12 jako fortitude przez 15 valour po 18 legendary. Zatem pomysl nad kolejnymi dwoma bohaterami. P.S. Chlopie kilka postow wyzej bylo o tym pisane czytnij to. ::/: (Pisane mobilnie bez polskich znakow).

ODPOWIEDZ