Balista Mordoru, Gondoru, Uruk-hai i Krasnoludów

Odłamkowym! Ładuj!

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
FishPriest
Opiekun Balroga
Posty: 1530
Wiek: 26
Dołączył: 12 sty 2014
Skąd: Łódź

04 lut 2015, 9:57

Mechanikę oddawania strzałów opisałeś poprawnie.

:arrow: inżynier - kapeć droższy o 25 pkt, który swoimi punktami potęgi może podkręcać wyniki na trafianie, rozrzut i zabijanie. Dla Avengera mało opłacalny - za ten sam koszt masz drugą maszynkę.
:arrow: obsłudze nie można wykupić żadnego innego uzbrojenia. Co do limitu - liczą się do warbandu. Nie wiem tylko jak to jest z limitem łuków.
:arrow: pozwala Ci rzucić dwoma kośćmi gdy decydujesz ile strzałów oddał Avenger i wybrać wyższy wynik. Dobra rzecz :)
:arrow: Gdy ostrzeliwujesz cel oblężniczy (np. mur), po zadaniu rany temuż weterani pozwalają rzucić 2 razy na batter chart i wybrać wyższy wynik (nie wiem jak to po polsku stoi, mam angielski podręcznik :) )
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj
Varyjot
Treser wargów
Posty: 38
Wiek: 26
Dołączył: 18 maja 2013
Skąd: Jasło

01 sty 2016, 20:15

Poszperałem w temacie, ale albo pytanie zostało pozostawione bez odpowiedzi, albo nie dokońca uściślone, albo było kilka różnych opinii na dany temat i nie jestem pewny, którą mam brać pod uwagę. Z góry przepraszam za ewentualną powtórke, albo ponawianie, ale mam nadzieję, że jeśli ktoś oprócz mnie nie będzie co do kilku spraw przeze mnie poruszonych pewien to ten post rozwieje wszelkie wątpliwości.

__________________________________________________________________

Kilka pytań na temat działania Balisty Kraśków:


1. Balista strzela :

A) parabolą, nie musi widzieć celu, w który strzela i nic się przed nią nie schowa, bo i tak strzał pada od góry, a ona sama powiedzmy mogła by właściwie stać nawet za ścianą i zmiatać jak tsunami każdy dowolny wybrany cel jeśli tylko jest w zasięgu jej pola rażenia?

B) w sposób jak ją człowiek stworzył (załogańci muszą widzieć cel/ strzał leci w linii prostej, jeśli na lini strzału jest przeszkoda, ale zgodnie z zasadami, gdy cel jest dla niej widoczny to zdaje TEST ITW, a jeśli cel jest za przeszkodą całkowicie schowany to nie można wykonać w niego jakiego kolwiek strzału)
----------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Jak wygląda jej strzał na jednostke kawaleryjską ?

A) Jest liczona jako jeden model i od strzału obrywa rane zarówno jeździec jak i koń,

B) Czy po prostu jest wykonywany TEST w kogo ona właściwie trafiła (1,2,3 - koń, 4,5,6 - jeździec) i jak właściwie rozpatrywać taką całą sytuacje, np. odleci koń to jeździec zostaje w tym samym miejscu i tylko wykonywany jest przez niego TEST NA UPADEK ?

*Podsumowując jak to właściwie jest KAWA VS BALISTA ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Mogę z łuku strzelać sobie zarówno w jej załoge lub bezpośrednio w nią, czy strzały muszę kierować tylko na nią, bo dla załogi zapewnia swego typu ochrone przed atakami z dystansu ?


Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi,

Pozdrawiam
Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 762
Wiek: 35
Dołączył: 23 lut 2010
Skąd: Bydgoszcz

09 wrz 2016, 20:58

Pytanie dotyczące wszystkich maszyn i ich zasady:
Artyleria: oddziały zawierające tę maszynę są rozstawiane po wszystkich (własnych oraz wroga) oddziałach ich nie zawierających. We wszystkich scenariuszach poza (Take and Hold) maja prawo zostać rozstawione nie dalej niż do 24” od krawędzi stołu należącej do gracza posiadającego tę maszynę. Jeśli obaj gracze mają maszyny oblężnicze, to wystawiają je naprzemiennie zgodnie z kolejnością rozstawiania się. Obsługa maszyny może w dowolnym momencie oddalić się od maszyny.

Czy w scenariuszach rekonesans i każdym gdzie wystawiamy sie po rzucie na wyjście (prócz jednego oczywistego) mogę wystawić warband po tym jak przeciwnik i ja wystawimy sie już ze wszystkim? Przykład:
W rekonie prEciwnik nie wyszedł 1 warbandem. Czy zatem wg zasady Artyleria mogę wystawić warbandy z maszynami dopiero jak wyjdzie czyli np w kolejnej turze lub nawet pózniej?
Pozdrawiam
Alexij
Awatar użytkownika
FishPriest
Opiekun Balroga
Posty: 1530
Wiek: 26
Dołączył: 12 sty 2014
Skąd: Łódź

09 wrz 2016, 21:45

Alexij
Problem polega na tym, że we wszystkich scenach prócz rekonu i holda rozstawienie trwa przed pierwszą turą, tworząc "fazę rozstawienia". W rekonesansie i holdzie wystawiasz warbandy już w trakcie trwania tury, zauważ jednak - że literalnie gracz z pierwszeństwem rzuca za wszystko jako pierwszy, następnie się ruszając a ten bez pierwszeństwa - jako drugi już po wszystkich akcjach przeciwnika.
Ponieważ artylerię wystawiasz w "fazie rozstawienia" jeszcze przed pierwszą turą to...
Można dojść do wniosku, że wystawiasz się jeszcze przed bitwą ale za to możesz to zrobić w 24 calach od krawędzi, czyli w połowie stołu.

Oczywiście mocno naciągane ;)
Imo powinno się normalnie rzucać.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj
dmitrilazekow
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 2
Dołączył: 14 gru 2016
Skąd: London

14 gru 2016, 22:53

Domek trafiony bezpośrednio zostaje rozwalony na miejscu?
wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Wiek: 37
Dołączył: 09 wrz 2017
Skąd: Kutno

25 gru 2017, 6:09

Hej pytanko w blisterku metalowym Mordor Siege Bow jest maszyna 3 załogantów i 4 małe piechotne podstawki. Jak wygląda sprawa osadzenia maszyny na podstawce. Musi ona być umieszczona na tej z zestawu czyli małej piechotnej czy można bez żadnych problemów umieścić ja na kawaleryjskiej? Czy jakoś gdzieś to jest zdefiniowane, narzucone wg zasad?
Amal Shufar, At Rrug!!!
*Slay
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 315
Dołączył: 13 gru 2014
Skąd: Kalisz/Wrocław

25 gru 2017, 10:49

Modele oblężnicze nie mają podstawek , kladziesz je zwyczajnie na stole :)
Slay's Studio zaprasza z zamówieniami na malowanie/rzeźbę :)

https://www.facebook.com/slaysstudio

Pozdrawiam
Kamil :)
wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Wiek: 37
Dołączył: 09 wrz 2017
Skąd: Kutno

25 gru 2017, 11:44

Oo zatem jeśli dobrze rozumiem mogę dla swoich potrzeb wstawić ten siege bow na dowolny mi odpowiadający mi nośnik:)
Amal Shufar, At Rrug!!!
*Slay
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 315
Dołączył: 13 gru 2014
Skąd: Kalisz/Wrocław

25 gru 2017, 13:28

Oczywiście ;) Ja mam swoje balki Gondoru na 40stkach :)
Slay's Studio zaprasza z zamówieniami na malowanie/rzeźbę :)

https://www.facebook.com/slaysstudio

Pozdrawiam
Kamil :)
Nobuseri
Treser wargów
Posty: 40
Dołączył: 03 cze 2016
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała

06 sie 2018, 13:41

Jak artyleria wchodzi w scenariuszach takich jak hold Ground?
W zapisie artylerii jest napisane: We wszystkich scenariuszach (poza tymi, które maja wyraźne określone rozstawianie maszyn) maja prawo
zostać rozstawione nie dalej niż do 24” od krawędzi stołu należącej do gracza posiadającego tę maszynę.
Czyli wchodzi po wszystkich warbandach i mogę ją postawić na całym stole gdzie chcę? Nie ma tutaj przecież "krawędzi gracza".
Awatar użytkownika
RączyRyś
Treser wargów
Posty: 13
Dołączył: 28 lip 2018

06 sie 2018, 15:35

Z tego co wiem wystawiasz ja z warbandem do którego jest przypisana, ważne liczy się do limitu jednostek warbandu .
Moja mordorska postawiona na kawaleryjskiej, bazowo nie musi mieć ale estetyczniej wygląda z.
Nobuseri
Treser wargów
Posty: 40
Dołączył: 03 cze 2016
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała

08 sie 2018, 11:29

Dzięki za odpowiedź ale kompletnie nie o to pytałem. Chodzi mi o to jak ma się zasada "Artyleria" dodana przez LO do scenariuszów z innym niż typowe wchodzeniem na 12" lub 24" od krawędzi.

ODPOWIEDZ