Battle Companies - klaryfikacje zasad

Temat poświęcony Kompaniom Bitwnym
Daw
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 1
Dołączył: 23 wrz 2018

21 paź 2018, 10:15

Cześć Wszystkim. My name is Daw, son of Davidson (Harley Davidson) :smile:

Gramy sobie ostatnio w gronie znajomych w battle companies i jesteśmy zachwyceni zasadami. Chociaż uważam że niektóre scenariusze są nie do końca jasno opisane to jednak gra się przednio.

Natrafiliśmy jednak na twardy orzech do zgryzienia w kwestii zasad, są to warg riders, jeśli dobrze rozumiem zasady to warg może walczyć dalej po tym jak straci jeźdźca. Zasady Battle Companies (s.5) mówią że jak ginie 'mount' to po grze jeździec znajduje nowego, jeśli ginie jeździec to po prostu się rzuca na injury. Przedstawię parę scenariuszy z wargami:

1. Ginie warg i goblin - rzucam tylko za goblina? jak zginie to tracę cały model z kompanii?
2. Ginie goblin, wagr przeżył - rzucam za goblina? jak zginie to tracę też warga?
3. Ginie warg, goblin przeżył - warg wraca cały i zdrowy?
Awatar użytkownika
Cepelinek
Gobliński jeździec
Posty: 75
Dołączył: 07 wrz 2011
Skąd: Szczecin

21 paź 2018, 20:51

Cześć :)
bezpośredniej odpowiedzi książeczka nie daje, ale wg mnie jest tak:
1. Za jeżdżonego warga(wykupionego jako dodatkowy ekwipunek) też rzucasz z warrior injuries chart.
2. Gdy umrze jeździec znikacały model. Jest zapis mówiący o tym że dokupiony bohaterowi nie zajmuje dodatkowego miejsca w kompani oraz zapis mówiący o tym że nie można się wymieniać ekwipunkiem.
3. Jak w 1.
Wypowiedź opieram na tabelce s.6 oraz s.17 (ta o wargu oczywiście)
Ale proponuję Wam się dogadać tak, by było najwygodniej.
Pozdrawiam Łukasz :)
Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 410
Wiek: 21
Dołączył: 01 kwie 2014
Skąd: Warszafka

22 paź 2018, 8:22

Troszkę gram w Battle Company i na turniejach, osobiście uważam, że kluczowe znaczenie tutaj ma to, że warg jest jedynie częścią ekwipunku, tak więc nie można stracić samej części inwentarza, co najwyżej możliwość korzystania z danej części jak w przypadku "arm wound" na łuczniku. Nie traci on łuku tylko możliwość strzelania z niego.
W każdej z tych sytuacji będzie dokładnie tak samo: Jeżeli warg umrze, jeździec "znajdzie" sobie nowego, jeżeli jeździec zostanie raniony w grze, rzucamy na tabelkę. Jeżeli z tabelki wyjdzie, że umarł to traci cały ekwipunek czyli miecz, tarczę, dzidę i warga tak samo.
Natomiast, jeżeli chodzi o tego Wild Warga za 4 influence pointy ze strony 17 to tego warga nie możemy dosiadać, nie jest on częścią ekwipunku tylko osobnym modelem. Mogą go dokupić tylko gobliny i orki ze względu na fluff, ale to działa na takich zasadach jak ludzie i hobbity mogą dobrać psa myśliwskiego.
Pozdrawiam, Marcin

ODPOWIEDZ