Uściślenia sędziowskie - komentarze

"Liga rządzi, liga radzi, liga nigdy Cię nie zdradzi".

Moderatorzy: Konradussss, TonyStark, Mnil

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1320
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

21 wrz 2018, 13:11

No brawo odkryliscie ze zeby grac"wolno biegajacymi" duchami po 14-15 pkt (co jest i tak drogie za model z 1a i f3) trzeba miec aragorna ktory jest turbo drogi :) i taka armia i tak jest dosc przecietna :) a wy tu sie sadzicie jak o top tier armie :) w momencie gdy musimy wystawic krola i aragorna (bo z czerwonym sojuszem nikt nie zagra piechotna combatowa armia) caly sens grania duchami mija sie z celem :)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"
Awatar użytkownika
Kronos
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 244
Wiek: 25
Dołączył: 14 lut 2013
Skąd: Wrocław

21 wrz 2018, 13:44

Zwracasz nam uwage o to ze ktos z nas ma bol dupy o to ze cos jest za mocne/za slabe a sam caly czas argumentujesz to tym ze cos jest bardziej lub mniej grywalne. Nie kazdy mysli kategoriami ze cos jest bardziej OP juz mniej OP i nie o to w tej dyskusji chodzi bo nie o tym jest rozmowa tylko o zasadzach, po co wplatac w to prywatne odczucia czy cos jest mocne czy nie.
Jesteś z Wrocławia i nie wiesz co, gdzie i jak? Napisz pm.
Grupa na fb: https://www.facebook.com/groups/771243309591323/
Awatar użytkownika
Turgon
Gobliński jeździec
Posty: 81
Wiek: 16
Dołączył: 19 cze 2008
Skąd: Gondolin

21 wrz 2018, 16:56

Dokładnie, bardziej chodzi tu o interpretację zasad dla dobra wszystkich, żeby później nie było spin w czasie gry ;)
To o czym pisałem w zasadzie wyklucza sojusz bez Króla Umarłych czy Ghan-buri-ghana, a boli perspektywa wydania uściśleń LO, gdzie byłyby babole :P
Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1320
Wiek: 28
Dołączył: 24 sty 2008
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

22 wrz 2018, 20:33

Dzis na turnieju solmyr mial wosy bez gana. Nic to nie zmieniło u nikogo kazda zasada ugrywalniajaca cokolwiek jest spoko :)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"
Awatar użytkownika
RączyRyś
Treser wargów
Posty: 43
Dołączył: 28 lip 2018
Skąd: ToTuToTam z Jaskini Trola

22 wrz 2018, 20:36

Wyslac lige na do bagna. Jest ok o no zmieniam tego I nikt!!!!
Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 314
Wiek: 29
Dołączył: 24 lut 2012
Skąd: Poznań

22 wrz 2018, 20:42

Kat pisze:
22 wrz 2018, 20:33
Dzis na turnieju solmyr mial wosy bez gana. Nic to nie zmieniło u nikogo kazda zasada ugrywalniajaca cokolwiek jest spoko :)
Język Polski się kłania :)
LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 498
Wiek: 31
Dołączył: 01 cze 2008
Skąd: Kraków

22 wrz 2018, 23:45

Kat pisze:
21 wrz 2018, 13:11
No brawo odkryliscie ze zeby grac"wolno biegajacymi" duchami po 14-15 pkt (co jest i tak drogie za model z 1a i f3) trzeba miec aragorna ktory jest turbo drogi :) i taka armia i tak jest dosc przecietna :) a wy tu sie sadzicie jak o top tier armie :) w momencie gdy musimy wystawic krola i aragorna (bo z czerwonym sojuszem nikt nie zagra piechotna combatowa armia) caly sens grania duchami mija sie z celem :)
Wczoraj w Krakowie "taka" armia wygrała turniej. Aragorn z FG i King z duchami - niezabijalne, nie ucieka, mało co w ogóle podchodzi, strzałoodporne.
Awatar użytkownika
Ajas
Redaktor
Posty: 5526
Wiek: 29
Dołączył: 25 sty 2008
Skąd: Poznań AP

23 wrz 2018, 5:56

RączyRyś pisze:
22 wrz 2018, 20:36
Wyslac lige na do bagna. Jest ok o no zmieniam tego I nikt!!!!
Obrazek

Piłeś? Nie pisz! Akcja - Odpowiedzialność w Internecie.

Pozdrawiam, Ajas :D
Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1556
Wiek: 26
Dołączył: 12 sty 2014
Skąd: Łódź

02 paź 2018, 13:01

Przykleiłem Wam temat uściśleń, by się nie zgubił. Co z poprzednim FAQ? Traktujemy go jako niebyły, tak GW jak i LO? Jeśli tak to czy jest opcja edycji w celu zdjęcia przestarzałych zapisów, np Bestii z Gorgoroth, czy całkowicie czekamy na ruch ze strony GW?
Awatar użytkownika
Godfryd
Redaktor
Posty: 1379
Wiek: 27
Dołączył: 21 sie 2011
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil

02 paź 2018, 14:43

Pracujemy nad przystosowaniem FAQ do obecnych zasad- przejdą wszystkie zapisy które tego wymagają i są możliwe do przeniesienia w starym brzmieniu. GW raczej systematycznie będzie wyjaśniało rozbieżności ale póki co lepszy rydz ;)
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...
LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 498
Wiek: 31
Dołączył: 01 cze 2008
Skąd: Kraków

27 paź 2018, 18:17

Kilka pytań i postulatów:
1) Unbreakable bond - jeden z braci jest zabity przez model z howdahu, jak ma działać drugi brat (nie ma łuku)? Czy musi dążyć do zabicia mumaka, aby dorwać model z howdahu?
2) Czy zasady specjalne działające na all friendly models działają na posiadacza tej zasady?
3) War Mumak of Harad, War Mumak of Far Harad, Royal War Mumak nie mają keyworda infantry więc kawaleria nie dostaje dodatkowej kostki na wygranie walki szarżując na te War Beasty?
4) Model Mahuda War Lidera nie ma podstawki analogicznie jak commander Great Beast of Gorgoroth, Iron Hills Chariota i Khandish Charioteerów, jak mierzymy heroiki deklarowane przez Mahuda War Lidera? Na stronie 17 RB jest zapis o modelach bez podstawki, że mierzy się odległość od krawędzi modelu, a za przykład jest podany trebusz.
5) Modele, które są obsługa siege engina mają zapis, że nie mogą się ruszyć poza 6 cali od maszyny. Co jeśli znajdują się poza 6 calami od maszyny na początku swojego ruchu?
6) Commander Great Beast of Gorgoroth nie odpiera czaru Paralyse, czy modele w howdahu, czy sama bestia mogą być traktowani jako base to base na potrzebę ilości kości, którymi się rzuca na obudzenie sparaliżowanego?
7) Czy model przyciągnięty do podstawki Balroga za pomoca Fiery lash jest z nim w combacie? Czy model przyciągnięty przez Watchera w taki sposób, że styka się z Watcherem i dodatkowo z Bat Swarmem specjalnie ustawionym pod przyciągnięcie jest z nimi oboma w combacie? Czy przyciągnięciem Watchera można w ogóle wciągnąć model w combat z modelem trzecim np. Bat Swarmem?
8) Czy markery z zasady Protect the Nest, które mają zapis, że mają wymiary 25mm i że modele jaj Cave Draka mogą za nie służyć są obstaclem, zajmuja fizyczne miejsce, mówiąc prościej są elementem terenu?
9) Ile cali i jaki obrót można zrobić poruszając sie skomandowanym Iron Hills Chariotem lub Khandish Charioteerem? Czy można go obracać dowolnie?
10) Czy rzut na schodzenie za pomocą Rappeling Lines można modyfikować potęgą? Nigdzie nie jest zapisane, że można, nie jest to test skoku itd.
11) Pasowałoby przyjąć tymczasowe uściślenie odnośnie mightowania rzutów na zranienie jak ma się multiple attacks.
12) Widziałem przypadki obniżania testu na męstwo za pomocą mighta czy will, aby zwiać, nie jest to legalne bo można nimi wynik podwyższać (increase) lub wydać, żeby zdać (to pass) - pasowałoby o tym również poinformować graczy.
13) Model w 6 calach od Mumaka deklaruje heroiczny ruch z with me, czy Mumak może zadeklarować trample i skończyć poza 6 calami od modelu deklarującego heroiczny ruch? (tramplując należy ruszyć się pełne 8 cali)
14) Czy Warband wychodzący za pomocą zasady Maelstorm of Battle musi jako pierwszego wyprowadzić dowódcę warbandu?
15) Co się dzieje w przypadku, gdy model nie może wejść na stół z wybranego punktu, bo nie ma już tam miejsca? Nie ma już zapisu, że wychodzi z najbliższego możliwego. Czy modele muszą dążyć do tego, aby w całości wystawić warband wchodząc z punktu?
16) Jak wpływają zasady Cave Dweller i Blinding Light na zasadę ze scenariusza Fog of War?
17) Stampede - po niezdanym teście przeciwnik rusza war beasta w swoim movemencie, czy w movemencie war beasta? Jeżeli robię heroiczny ruch, który działa na war beasta to ja nim ruszam czy przeciwnik czy mój heroik na niego nie działa w turze w której stampeduje?
18) Grima - po wystawieniu lub wyjściu warbandu należy "PLACE Grima afterwards as if he was a member of that warband". W rekonie warband przeciwnika wychodzi z punktu na krawędzi, rozumiem, że po tym wyjściu mam wystawić Grimę w 6 calach od dowódcy warbandu? Czy jest to uznawane jako jego ruch? Czy, gdy nie mam pierwszeństwa i Grima jest już wystawiony to mogę w mojej turze go poruszyć?
Ostatnio zmieniony 28 paź 2018, 10:08 przez LoneWolf, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Zack
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 516
Wiek: 28
Dołączył: 07 lip 2008
Skąd: Bielsko-Biała

27 paź 2018, 21:45

Lonewolf - pytania ciekawe, fajne, dociekliwe. Prawdopodobnie wiele osób uzna je za trafne - ja również, ale myślę że na większość z nich odpowiedź jest na stronie 14 Rulebooka. Zapewne nie zgodzi się ze mną zdecydowana większość graczy, ale ja myślę że gdzieś po drodze zgubiła się ta podstawowa zasada, opisana właśnie na stronie 14, która (w moim skromnym mniemaniu) wyczerpuje odpowiedź na większość lub wszystkie Twoje pytania. Ktoś powie: głupoty, turniejowo trzeba to uściślić, tak nie może być, trzeba FAQ - ale ja akurat myślę, że szukanie odpowiedzi na siłę i wymyślanie interpretacji, tworzenie kolejnego ligowego FAQ czy uściśleń, to póki co jest nie to o co chodziło twórcom nowej edycji. Wiem że się wyłamuję, wiem że jestem w mniejszości, wiem że nie znam Rulebooka tak jak Ty Bartosz (wiem, że przestudiowałeś go bardzo dokładnie za co Cię bardzo szanuję, bo ja na to jeszcze niestety nie znalazłem czasu) ale wiem też, że w tej grze chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę i powiedzmy...odpowiednie podejście. Wiem, że pytań w punkt takich jak Twoje jest i będzie więcej, ale proponuję podejść do przynajmniej części z nich z uwzględnieniem "The most important rule", której poświęcono w Rulebooku tylko i aż 1 stronę. Nie dajmy się zwariować, jeśli War Leader nie ma podstawki jak jest na słoniu, a zapis o modelach bez podstawek daje przykład trebusza - idźmy analogią, jak model nie może się zmieścić przy wyjściu z punktu, niech gracz dołoży go najbliżej jak się da w myśl po prostu ducha tej gry i zwykłego... koleżeństwa. Wiem, że w bitwie graczy dużo lepszych ode mnie, kiedy gra na pierwszym stole np. na IMP, DMP czy Manewrach ma ogromne znaczenie, wystawienie tego jednego orka może mieć kolosalne znaczenie, ale znów przypominam - pamiętajmy jakie są założenia tej gry i o co w niej chodzi.
Awatar użytkownika
Dentor
Treser wargów
Posty: 29
Wiek: 30
Dołączył: 23 sty 2008
Skąd: z Żywca

28 paź 2018, 10:27

Zack pisze:
27 paź 2018, 21:45
Lonewolf - pytania ciekawe, fajne, dociekliwe. Prawdopodobnie wiele osób uzna je za trafne - ja również, ale myślę że na większość z nich odpowiedź jest na stronie 14 Rulebooka. Zapewne nie zgodzi się ze mną zdecydowana większość graczy, ale ja myślę że gdzieś po drodze zgubiła się ta podstawowa zasada, opisana właśnie na stronie 14, która (w moim skromnym mniemaniu) wyczerpuje odpowiedź na większość lub wszystkie Twoje pytania. Ktoś powie: głupoty, turniejowo trzeba to uściślić, tak nie może być, trzeba FAQ - ale ja akurat myślę, że szukanie odpowiedzi na siłę i wymyślanie interpretacji, tworzenie kolejnego ligowego FAQ czy uściśleń, to póki co jest nie to o co chodziło twórcom nowej edycji. Wiem że się wyłamuję, wiem że jestem w mniejszości, wiem że nie znam Rulebooka tak jak Ty Bartosz (wiem, że przestudiowałeś go bardzo dokładnie za co Cię bardzo szanuję, bo ja na to jeszcze niestety nie znalazłem czasu) ale wiem też, że w tej grze chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę i powiedzmy...odpowiednie podejście. Wiem, że pytań w punkt takich jak Twoje jest i będzie więcej, ale proponuję podejść do przynajmniej części z nich z uwzględnieniem "The most important rule", której poświęcono w Rulebooku tylko i aż 1 stronę. Nie dajmy się zwariować, jeśli War Leader nie ma podstawki jak jest na słoniu, a zapis o modelach bez podstawek daje przykład trebusza - idźmy analogią, jak model nie może się zmieścić przy wyjściu z punktu, niech gracz dołoży go najbliżej jak się da w myśl po prostu ducha tej gry i zwykłego... koleżeństwa. Wiem, że w bitwie graczy dużo lepszych ode mnie, kiedy gra na pierwszym stole np. na IMP, DMP czy Manewrach ma ogromne znaczenie, wystawienie tego jednego orka może mieć kolosalne znaczenie, ale znów przypominam - pamiętajmy jakie są założenia tej gry i o co w niej chodzi.
Bardzo ładnie to Zacku opisałeś. Zapewne jakiś FAQ się pojawi, tak czy siak (i będziemy go szanowali i stosowali się do niego), ale fajnie jakbyśmy grali po koleżeńsku... po prostu. Choć obawiam się, że u nas to nie przejdzie... Nie wszyscy ludzie potrafią przegrywać ( również niektórzy nie potrafią zachować się po zwycięstwie), więc wątpię czy zapis z booka: "to interpret the rule in a way that suits both players equally at that point in time", zwycięży u nas na stołach. Bo ktoś w sumie komu zależy na dobrej zabawie, odpuści dla świętego spokoju przed kimś bardziej wygadanym i żądnym zwycięstwa.
Ale dzięki za Twoją opinie! ;)
LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 498
Wiek: 31
Dołączył: 01 cze 2008
Skąd: Kraków

06 lis 2018, 13:40

Kilka pytań i postulatów:
1) Unbreakable bond - jeden z braci jest zabity przez model z howdahu, jak ma działać drugi brat (nie ma łuku)? Czy musi dążyć do zabicia mumaka, aby dorwać model z howdahu?
2) Czy zasady specjalne działające na all friendly models działają na posiadacza tej zasady?
3) War Mumak of Harad, War Mumak of Far Harad, Royal War Mumak nie mają keyworda infantry więc kawaleria nie dostaje dodatkowej kostki na wygranie walki szarżując na te War Beasty?
4) Model Mahuda War Lidera nie ma podstawki analogicznie jak commander Great Beast of Gorgoroth, Iron Hills Chariota i Khandish Charioteerów, jak mierzymy heroiki deklarowane przez Mahuda War Lidera? Na stronie 17 RB jest zapis o modelach bez podstawki, że mierzy się odległość od krawędzi modelu, a za przykład jest podany trebusz.
5) Modele, które są obsługa siege engina mają zapis, że nie mogą się ruszyć poza 6 cali od maszyny. Co jeśli znajdują się poza 6 calami od maszyny na początku swojego ruchu?
6) Commander Great Beast of Gorgoroth nie odpiera czaru Paralyse, czy modele w howdahu, czy sama bestia mogą być traktowani jako base to base na potrzebę ilości kości, którymi się rzuca na obudzenie sparaliżowanego?
7) Czy model przyciągnięty do podstawki Balroga za pomoca Fiery lash jest z nim w combacie? Czy model przyciągnięty przez Watchera w taki sposób, że styka się z Watcherem i dodatkowo z Bat Swarmem specjalnie ustawionym pod przyciągnięcie jest z nimi oboma w combacie? Czy przyciągnięciem Watchera można w ogóle wciągnąć model w combat z modelem trzecim np. Bat Swarmem?
8) Czy markery z zasady Protect the Nest, które mają zapis, że mają wymiary 25mm i że modele jaj Cave Draka mogą za nie służyć są obstaclem, zajmuja fizyczne miejsce, mówiąc prościej są elementem terenu?
9) Ile cali i jaki obrót można zrobić poruszając sie skomandowanym Iron Hills Chariotem lub Khandish Charioteerem? Czy można go obracać dowolnie?
10) Czy rzut na schodzenie za pomocą Rappeling Lines można modyfikować potęgą? Nigdzie nie jest zapisane, że można, nie jest to test skoku itd.
11) Pasowałoby przyjąć tymczasowe uściślenie odnośnie mightowania rzutów na zranienie jak ma się multiple attacks.
12) Widziałem przypadki obniżania testu na męstwo za pomocą mighta czy will, aby zwiać, nie jest to legalne bo można nimi wynik podwyższać (increase) lub wydać, żeby zdać (to pass) - pasowałoby o tym również poinformować graczy.
13) Model w 6 calach od Mumaka deklaruje heroiczny ruch z with me, czy Mumak może zadeklarować trample i skończyć poza 6 calami od modelu deklarującego heroiczny ruch? (tramplując należy ruszyć się pełne 8 cali)
14) Czy Warband wychodzący za pomocą zasady Maelstorm of Battle musi jako pierwszego wyprowadzić dowódcę warbandu?
15) Co się dzieje w przypadku, gdy model nie może wejść na stół z wybranego punktu, bo nie ma już tam miejsca? Nie ma już zapisu, że wychodzi z najbliższego możliwego. Czy modele muszą dążyć do tego, aby w całości wystawić warband wchodząc z punktu?
16) Jak wpływają zasady Cave Dweller i Blinding Light na zasadę ze scenariusza Fog of War?
17) Stampede - po niezdanym teście przeciwnik rusza war beasta w swoim movemencie, czy w movemencie war beasta? Jeżeli robię heroiczny ruch, który działa na war beasta to ja nim ruszam czy przeciwnik czy mój heroik na niego nie działa w turze w której stampeduje?
18) Grima - po wystawieniu lub wyjściu warbandu należy "PLACE Grima afterwards as if he was a member of that warband". W rekonie warband przeciwnika wychodzi z punktu na krawędzi, rozumiem, że po tym wyjściu mam wystawić Grimę w 6 calach od dowódcy warbandu? Czy jest to uznawane jako jego ruch? Czy, gdy nie mam pierwszeństwa i Grima jest już wystawiony to mogę w mojej turze go poruszyć?
Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1556
Wiek: 26
Dołączył: 12 sty 2014
Skąd: Łódź

06 lis 2018, 21:48

Czekamy na pełny skład sędziowski, by się za to solidnie zabrać.
Chwilowo widzę to tak (ale to moja subiektywna interpretacja) :
1. Zatłuc mumcia
2. Nie. Jest to uściślone chyba.
3. Nie mają bonusu.
4. Mierzyłbym od chariotu, ale ostatecznie wyjdzie pewnie że od głowy woźnicy.
5. Muszą zawracać do machiny
6. Imo sama bestia
7. 3x tak
8. Patrz markery w capture and control
9. Compel wyłącza ich zasadę, dowolny ruch jest możliwy, w tym po łuku, obroty etc. Brak tratowania.
10. Do prawdy nie wiem. Ja bym podbijał.
11. Po kolei.
12. Thx za przypomnienie
13. Musi skończyć albo stoi na tyłku?
14. Imo tak.
15. Najbliższy punkt. Zachowałbym stary zapis.
16.?!
17.?!!!!
18. Rozstawienie z rekonu jest nadrzędne imo, grima powinien wyjść z punktu.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

ODPOWIEDZ