Szybki Hobbit vol. 34

Moderatorzy: Konradussss, Koshara, TonyStark, Mnil, Matias

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 618
Wiek: 30
Dołączył: 13 wrz 2011
Skąd: Kielcza

10 lis 2018, 23:08

1. Regulamin turnieju Szybki Szpil vol. 34 27.12.2018
Najważniejsze informacje:
- Turniej odbędzie się 27 grudnia 2018 r.
- rozpoczynamy o 10.00 na śpiochów i innych Adasiów czekamy do 10.30,
- czas na rozegranie bitwy - 120 minut,
- Wpisowe: 20zł - dla członków SS solodolary do wydania
- Stoły: 48"x48"
- Singiel
- Format Punktowy: 1000
- miejsce turnieju: IW - Katowice ul. Dębowa 49 obok sklepu ALDI
Szczegóły:
I. Kompozycja armii:
1.Każdy gracz wystawia armię na 1000 punktów (można wystawić dwie armie, tj. dobra i zła), premia za dwie armie 5pkt.
2.Brak wymogu pomalowanej armii.
3.Dopuszczalne małe ilości proxów.
4. Cięcia:
Brak


II. Rozgrywka:
1.Rozegrane zostaną 3 bitwy, każda po 120 minut + 5 min na dokończenie fazy, uzupełnienie kart itp.
2.Obowiązują uściślenia oraz podręczniki sędziowskie. Decyzje sędziów są nieodwołalne.

III. Scenariusze:

1. Dostarczyć prezenty!
Pomagamy Świętemu Mikołajowi z dostawą prezentów!
Każda z naszych jednostek dostaje z automatu do swojego ekwipunku prezent. Naszym celem jest przejść jak największą liczbą jednostek przez krawędź przeciwnika, przy tym nie tracą cennych prezentów.

Cele scenariusza: za przejście każdą jednostką z prezentem przez krawędź przeciwnika otrzymujemy po 1VP
Za zabicie wrogiej jednostki, która niosła prezent również otrzymujemy 1VP (prezent po zabiciu jednostki upada i niszczy się)
Normalne punkty za brejka i lidera. 3/1
Gra się kończy przy 1/4

Wystawienie: jak w rekonesansie

2. Bitwa śnieżna
Rzucamy się śnieżkami zdobywając punkty za mordercze trafienia. Każda jednostka otrzymuje broń miotaną w postaci śnieżek o parametrach:
Siła: - 1 od bazowej siły jednostki
Ilość śnieżek na turę - zależne od ilości ataków jednostki
Współczynnik celności - taki jak posiada jednostka, jeśli nie posiada to bazowo ma 4+
Zasięg śnieżek - 10 cali
Zaznaczam, że śnieżki nie podlegają żadnym zasadą specjalnym (patrz zatrute śnieżki )
Katapulty, trebusze i inne oblężnicze patatajstwo miota kulami śnieżnymi na tych samych zasadach co wyżej, tyle że kule mają obszar rażenia 2 cale, zasięg taki jak bazowy, a ilość strzał na turę liczymy od najwyżej wartości ataków jednego z załogantów.

Cele scenariusza: po 1VP za każdą wbitą ranę lub wydany fejt spowodowany śnieżką, bądź kulą śnieżną + normalne punkty za brejka

Wystawienie: wychodzimy warbandami naprzemiennie z dłuższych krawędzi ze swoją wartością ruchu.

Przy zredukowaniu przeciwnika do 1/4 dogrywamy turę i gra się kończy.

3. Zamarznięte jeziora.
Na stole znajdują się 3 jeziora (rozstawione na jednej z przekątnych stołu - I jeziorko na środku, pozostałe po przeciwnych rogach stołu, oddalone od narożnika o około 18 cali)
Na jeziorku obowiązują pewne zasady:
- gdy wchodzimy na jeziorko lub zaczynamy swoją fazę ruchu będąc na jeziorku rzucamy kostką na:
5,6 - upadamy na mordkę i dostajemy hita z siłą 2 (modele kawalrysjkie po zakończeniu swojego ruchu na lodzie też muszą wykonać rzut kością i przy tym wyniku jeździec spada). Po upadku leżymy do końca tury bez możliwość wstania.
1,2,3,4 - normalnie ruszamy
- każde jezioro jest w stanie wytrzymać ciężar do 10 punktów, które liczymy:
I - jednostka piesza 1p
II - jednostka na podstawce konnej 2p
III - jednostka na podstawce monsterowej ala Bestia - 4p
IV - jednostka na większej podstawce niż pozostałe - 8p
Jeżeli na jeziorku ciężar osiągnie poziom 10+ punktów automatycznie pęka i wszystkie jednostki, które znajdą się w lodowatej wodzie muszą natychmiast wykonać test pływania do którego otrzymują modyfikator -2.
Jeziorko można również niszczyć wszelakimi znanymi sposobami, czy to uderzyć pod koniec fazy walki mieczem (nie możemy w trakcie trwania fazy walki uczestniczyć w walce i musimy się co najmniej stykać z jeziorem), rzucić głazem, czy też wysadzić jeziorko bombą Każde jeziorko ma 3 życia i 10 defa.

Cele scenariusza - po 1 VP za każdą jednostkę na dowolnym jeziorku pod koniec gry + po 3VP za posiadanie większej ilości jednostek na każdym z obiektów (max 9 do zgarnięcia) + 2VP za sztandar

Wystawienie: wychodzimy naprzemiennie warbandami z dłuższych krawędzi stołu z swoją wartością ruchu.
.
8. PUNKTY ZWYCIĘSTWA:
Pod koniec bitwy gracze sumują Punkty Zwycięstwa (VP) za wszystkie wykonane cele
W zależność od różnicy w tych punktach gracze otrzymują odpowiednią liczbę Punktów Rankingowych.
2 x więcej VP daje wynik 15:0 GP (łącznie z 1:0)
więcej VP daje wynik 11:5 GP
remis VP daje wynik 7:7 GP
15:0 pauza w pierwszej kolejce, 11 w każdej kolejnej.
Limit miejsc: 40
Ostatnio zmieniony 14 lis 2018, 8:51 przez Potemp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Johnny
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 251
Wiek: 27
Dołączył: 31 sty 2008
Skąd: Katowice / Legion Śląsk

13 lis 2018, 17:48

Pytania, drugi scenariusz czy da się zmienić zapis o losach?? trochę uwala niektóre jednostki a faworyzuje placki.
Czy balisty mają zasięg z kulami 10 cali czy zapis tyczył się przerzutów z racji płonących tudzież zatrutych kul.
3 scenariusz czy np. WK na bestii jak rzuci 5-6 to spada? i czy można modyfikować rzut potęgami? Czy jednostki w howdahu wypadają? i czy jednostki w howdahu liczą się jakby były na jeziorku.
Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 618
Wiek: 30
Dołączył: 13 wrz 2011
Skąd: Kielcza

14 lis 2018, 8:38

1. Zapis o losach zostaje, przećwiczone już 2 lata z rzędu. Zawsze możesz rany nie fejtować.
2. Maszynki strzelają kulami śnieżnymi z swoim bazowym zasięgiem.
3. Każdy model kawaleryjski spada, WK na bestii też jest modelem kawaleryjskim, więc ryzykujemy utratę wierzchowca.
Jednostki w Howdahu nie liczą się jakby były na jeziorku, muszą się stykać podstawką z makietą jeziora.

ODPOWIEDZ