English Corner 20 74 wyświetleń

Relacja z pierwszego “War of the Ring Throne of Skulls Grand Tournament”.

BlackMist · 15 stycznia 2011
Napisalem juz wiele raportów turniejowych w swojej karierze, ale nigdy nie miałem do czynienia z wielkimi armiami i skomplikowanymi sytuacjami w kilku miejscach na raz w każdej bitwie. To mój 3 raport WotR’a (Pierwszy z 2009 znajduje sie tutaj: http://www.mitril.pl/relacje-turnieje/id286,Turniej-WotRa-w-Anglii.html, a drugi z „Mitril Wars 2010” tutaj: http://venivididouble1.blogspot.com/2010/05/normal-0-false-false-false-en-gb-x-none.html ). Na turnieju w Nottingham, po raz pierwszy grałem naprawdę dużą armią (zwłaszcza w porównaniu z 16 modelami na „Mitril Wars 2010”) i cieżko mi było wszystko sobie przypomnieć w czasie pisania artykułu. Dodatkowo z powodów technicznych nie mam żadnych zdjeć, ale na szczęście mam trochę materialu na video, więc może to pomoże Wam w ogarnięciu wszystkiego. Dodatkowo zrobiłem rysunki na których mniej więcej widać gdzie co jest i pozwoli Wam zorientować się do sytuacji jaka miała miejsce na stole bitewnym. Ten raport byłby skończony już miesiąc temu, ale termin oddania pracy licencjackiej 6 Grudnia mi wszystko przedłużył, potem Świeta, Nowy Rok - każdy wie jak bardzo pracowity czlowiek się staje w tym czasie ;)

(Legendy na mapach sa napisane w jezyku Angielskim, ponieważ pisałem raport w 2 językach i akurat rysunki były zrobione przed raportem dla Mitrila).

(Polskich znaków niestety na codzień nie używam, więc nie na ręke mi bylo z nimi pisać – do tego w żadnym innym raporcie ich nie używalem, więc wybaczcie ;)- wybaczamy-posiedziałem 2 godziny i wprowadziłem poprawki – Kalins 🙂  ).

Moja Armia:

Durburz (General)

Druzhag

Gothmog (Ally)

4x Giant Spiders

4x Giant Spiders

4x Wild Wargs

5x Wild Wargs

1x Bat Swarms

1x Bat Swarms

6x Gundabad Blackshields

6x Gundabad Blackshields

6x Gundabad Blackshields

1x Nameless Fear from the Depths of Moria (The Mumak of Moria) 😛 (ally)

Fate: Tainted Palantir u Gothmoga

Razem 199 modeli

Wybór armii:

–          Nigdy jeszcze nie grałem Mumakiem, więc przyszedł na to czas. Do tego w FAQ napisano, że Overlord może być używany na formacje bez Mightow/Bohaterów, więc wypadało żeby ktoś to porządnie wykorzystał i pokazał naszym twórcom, że się jednak pomylili, gdy napisali FAQ przeciwnie do zasad.

–          1x Bat Swarmy mialy być używane do combo z Mumakiem i Gothmogiem: Pierwsze Durburz używa Overlorda na Bat Swarmie, ten ustawia się za formacją przeciwnika, następnie Mumak wchodzi na ta formacje. Formacja ucieka w strone Bat Swarmu i automatycznie ginie (dzieki opcji latania to sprawiało, że nie było problemu z ustawieniem nietoperzy). Przy okazji przydaly sie kilka razu do blokowania szarży na flankę oraz szarzowania formacji które byly w stanie dużo zabić jeśli by zajęły się którąś z moich większych formacji – za to 1 Bat Swarm do przodu czy do tyłu niczego nie zmieniał.

–          Mitrilowcy przekonali mnie do Palantira, ktory okazał się śswietnym wyborem, wiec podziękowania dla Ugluka i pozostałych forumowiczów 🙂

Bitwa 1: Field of Swords / Shieldwalls

(Misja: Zabić więcej punktów od przeciwnika [dość dziwne punktowanie: za kompanie, za generała, za sztandary, za monstery itd.). Rozstawienie standardowe 12" od szerokiej krawędzi.

Przeciwnik: Elfy

Nie pamiętam dokładnie rozpiski, ale znajdowało się w niej 160 Galadhrimów, a wygladała mniej więcej tak:

Galadriela

Elladan i Elrohir

Haldir

Ent

4x Bowmen

4x Shieldmen

6x Shieldmen

3x Bowmen

3x Bowmen

Mapa:

Untitled_1.jpg

Tura 1:

Przeciwnik ruszał się pierwszy i odrazu Transfixowal Mumaka, przez co ten nie mogl nic zrobic w pierwszej turze.

Od początku w pierwszej turze formacja Gothmoga dostała się do walki z 6-kompaniową formacją Galadhrimów z Galadrielą i jednym z Braci (tym od Epic Strike'a). Gothmog zremisowal Duel z elfim bratem. Dodatkowo przeciwnik wezwal Epic Defense (na co ja wezwalem swoje darmowe) i zrobił Heroic Combat, na co ja wezwalem swój. Jego Heroic Combat odbył sie pierwszy, tym samym anulując mój, następnie w walce straciłem kilka modeli więcej, „break test" się udał więc moja formacja nie była „zdysorganizowana" i w drugiej walce to on stracil kilka modeli więcej. Na koniec tury mieliśmy po 4 kompanie i 1 model w piątej.

Na prawej elficcy łucznicy zestrzelili 2 kompanie Pajaków, przez co te musiały się wycofaę poza zasięg szarży. Druzhag wezwał Broodlingi, ale nie blokował nimi kawalerii, tylko „zaflankował" formację tarczowników i razem z Goblinami tarcze zostały zaatakowane. Drugi elfi brat wezwał duela z Druzhagiem, za co ten skontrował heroiczną walką. Wygrałem rzut o kolejność akcji, ale i tak zaszarżowałem na elfy ponownie, po czym Druzhag przeżył duel a elfom została 1 kompania.

Na środku stołu Durburz potrzebował wyrzucić  9 na D6+2, aby zaszarżować formacje 3x łuczników. Na kostce wypadlo 6 co dawało razem wynik 8, więc użyl 1 Mighta, aby dojść do ataku. Po heroicznej walce formacja lucznikow zniknęła z powierzchni.

Na koniec pierwszej tury sytuacja była następująca:

Lewa flanka: Galadriela, Bat i 4 kompani żyja. W środku 2 kompanie i Haldir żyja. Straciłem 2 kompanie goblinow i 2 kompanie pajaków.

Tura 2.

Mumak znowu dostal Transfixa i się nie ruszył.

Na środku i na prawej pole bitwy zostało oczyszczone z brudnych elfów. Ent pojawił sie na środku stołu z „Ambushu", ale nie sprawił żadnych problemów. Druzhag przez najbliższe 3 tury nie mógl mu nic zrobić przy użyciu magii ognia (3 razy z rzędu na „Hard to Kill" rzucił 1).

Tury 3-8:

Elfy na lewej zostały zaatakowane od tylu przez Gobliny Durburza, Galadriela zginęła w duelu z Gothmogiem, Ent dostał 5 Wound Counterow (i przeżył na końcu 8 tury, będąc jedyną kompanią wroga przez jakies 4 tury). Mumak dostał 5 wound counterow od Enta, sam nie zabił nikogo, a łucznicy z góry zastrzelili 1 elfa – po tej bitwie wydawało mi się, że chyba trzeba będzie grać ten turniej bez pomocy Mumaka, bo narazie się nie spisał…

Zwyciestwo i 3 punkty.

Bitwa 2: Seize the Prize / Take the Pass

(Misja: Na stole jest 5 skarbów, należy zdobyć kontrolę nad wiekszą iloscią niż przeciwnik. Rozstawienie 18" od wąskiej krawędzi stołu).

Przeciwnik: Harad

Armia:

Golden King (General) i jego formacja 4x Warriors

Khamul

Betrayer

Cave Drake (skonwertowany jako maskotka Złotego Króla)

2x Half Trolls z 2 ręcznymi broniami

2x Half Trolls

4x Haradrim Warriors

3x Riders/lances

3x Archers

3x Archers

Pierwsza rzecz jaka mi dala problem w tej bitwie, to fakt że nie mogłem nawet armii zmiescic w 1 lini, więc musiałem wystawić 1 formacje goblinów z tyłu za resztą wojska.

Mapa:

Tura 1:

Wszystko ruszyło do przodu, nic ciekawego się nie wydarzyło. Druzhag wezwał Broodlingi do ochrony kawalerii przed ostrzałem.

Tura 2:

Gothmog użyl Overlorda na Mumaku, który pojechał ponad 30" i zakonczył ruch na formacji jezdźców, która musiała przez to uciec ze stolu.

W tym samym czasie, Druzhag rzucłl Bolt of Fire na Cave Drake'a (Druzhag byl na wzgórzu dobrze wszystko widział) i zadał 4 obrażenia ktore spowodowały 2 rzuty na tabelce. Pierwszy rzut był 6, więc z zasadą Very Hard to Kill spadło to do wyniku 5, który Druzhag podbil na 6 i usunął Drake'a ze stołu (jeden z powodów dlaczego uważam, że potwory nie mające Extremely Hard to Kill są w tej grze bezużyteczne – kilka Mightów lub byłe szczęśliwy rzut i od razu znikają).

Na środku stolu Half Trole z Khamulem i jego Epic Strikiem wpadły w formacje Goblinów i wybiły okolo 12, nie tracąc prawie żadnego.

Na lewej flance Broodlingi zostały zabite czarami.

Tury 3+

Gra skończyła się dość szybko po śmierci obu formacji Half Troli i po tym jak Mumak w 4 turze pojawił sie na środku rozstawienia przeciwnika, po drodze zjadając jeszcze 3 kompanie łuczników. Na koniec kontrolowałem 4 skarby, a przeciwnik 1 w terenie na prawej stronie – zdecydowałem go tam zignorować, bo nie mial tym wpływu na wynik gry.

Zwycięstwo i 3 punkty.

 

 

Bitwa 3: The High Ground / Maelstrom of Battle

(Scenariusz: Nalezy zajac gore na srodku stolu. Rozstawienie losowe ze wszystkich krawedzi. Nie mozna uzywac Mightow na wynik wystawienia formacji).

Przeciwnik: Misty Mountains

Durburz

Druzhag

Dragon with Magic

8x Blackshields with Captain, Shaman, Drum

6x Wargs with Chieftain

4x Giant Spiders

4x Giant Spiders

Fate: Unfair Fight (dopiero po turnieju zdalem sobie sprawe, ze nie mogl tego Fate'a uzywac, bo nie posiadal Battlehostu z MM w armii)

Z powodu wystawienia, będę używal zwrotów północ/poludnie/wschód/zachód. Południe oznacza moją krawędź stołu. Na mapie Formacje czerwone to moje formacje w pierwszej turze. Formacje białe to moje formacje w pozostałych turach. Formacje niebieskie to przeciwnika formacje w pierwszej, a żółte to jego w pozostałych.

Mapa:

Tura 1:

Przeciwnik otrzymał pierwszy ruch. Jego Blackshields weszli na stół od północnej strony, a smok od wschodniej. Ze względu na zasadę ‘Reinforcements' wykluczająca użycie ‘At the double', żadna z tych formacji nie zrobiła wiele w pierwszej turze poza przejściem kilku cali do przodu.

W moim ruchu Mumak pojawił się na lewej stronie południowej krawędzi, na środku weszły Gobliny z Gothmogiem, a Gobliny z Druzhagiem pojawiły się na północy między Goblinami wroga i Smokiem. Druzhag spalił kilka goblinów swoimi czarami z flanki.

Tura 2:

Smok, Shaman i Druzhag wroga zaczęli koncentrować się na szybkim zniszczeniu formacji mojego Druzhaga, więc zdecydowałem nie bronić się przed ich czarami (razem bylo ich aż 6) ponieważ niezależnie, czy teraz czy później ta formacja była stracona, a Mighty Druzhaga mogły się bardziej przydać. W moim ruchu Druzhag przywołał Broodlingi, przeskoczył do nich i uciekł w kierunku środka stołu.

W tej samej turze moje Gobliny z Durburzem weszły od wschodniej strony i ruszyły w stronę Smoka (mając 18 atakow z S4 i 4 Mightami miałem szanse na kilka rzutów na EtH, którymi bym go trochę osłabił).

Tura 3:

Plany Durburzowi pokrzyżowały Wild Wargi, które pojawiły mu się za plecami, przez co Druzhag przeskoczył w 2 turze do Broodlingów, a w 3 do formacji Durburza, formacja się odwróciła, spaliła 1 kompanię czarami, a następnie przy wygranej heroicznej szarży udało się zaatakować i ściągnać 5 kompanii Wargów.

Oryginalna formacja Druzhaga juz prawie nie istniała. Dodatkowo 4x Giant Spiders miały zadanie oslabić goblinów wroga po wejściu również na wschodniej stronie, ale zostały spalone. Druga formacja pająków również weszła w rogu miedzy północną i wschodnią krawędzią.

Tury 4+

Przez poprzednie tury Mumak powoli poruszał się w stronę środka stołu i w tym momencie był na mniej więcej 27 calach od Smoka. Nie mierzyłem zasięgu w poprzednich turach żeby przeciwnik nie wpadł na mój plan, za to 2 lata grania Imperium z 2-3 armatami w Warhammera pomogły w takiej sytuacji :).

Gothmog Overlodrem wezwał Heroika dla Mumaka, a Durburz dla formacji pajaków w północno-wschodnim rogu. Przeciwnik nie kontrował bo nie wiedzial na czym moje ruchy będą polegać. Pająki ustawiły się między smokiem, a jego najbliższa krawędzią, w taki sposób żeby nie było miejsca dla niego na wylądowanie w razie ucieczki. Nastepnie Mumak wyrzucił wynik w średnich granicach (coś koło 27" do 39", czyli 9 do 13 na 3d6 kończyło ruch częściowo na smoku). Po tym ruchu mieliśmy około 10 minut przerwy, w których tłumaczyłem przeciwnikowi jak każda zasada po koleji zaczyna działać, potem jeszcze przedstawiłem tę sytuację sędziemu krok po kroku i doszliśmy do zgody, że było to całkowicie legalny ruch…

Później w tej turze Gothmog poszedł do walki z Blackshieldami przeciwnika i zginął w duelu poprzez Unfair Fight (19+d6 vs 10+d6 na duel. Chociaż nie byłem do końca przekonany czy Unfair Fight jest w stanie dodać walkę jednostek powyżej 10, ale wychodzi na to, że chyba tak).

W 5 turze przeciwnik się poddał ponieważ bez Smoka nie mógł już nic zrobić. Na początku głupio się czułem przez użycie zasady, która według mnie nie powinna tak działać (tylko glupie FAQ stojące w przeciwieństwie do samej zasady Overlorda pozwoliło na takie zagranie). Ale z drugiej strony pomyslałem, że właściwie dobrze, że sędziowie coś takiego zobaczyli, ponieważ ten turniej miał podobno porządnie przetestować system i sędziowie mieli napisać raport dla twórcow gry, gdzie między innymi takie głupoty jak Overlord/Mumak albo Multi-Councellor powinni zamieścić.

Video: 

3 Punkty.

Bitwa 4: Seize the Prize / Field of Swords

Przeciwnik: Isengard

Saruman

Lurtz

Khamul

2 Troll Captains

6x Uruk Hai Shields

2x Pikes

2x Pikes

2x Pikes

2x Crossbowmen

Chyba tyle, chociaz nie pamietam dokladnie

Po 3 bitwach tylko ja i Ed Ball, grajacy na battlehoscie Nazguli, mieliśmy po 9 punktów. Wypadało więc żebyśmy grali w 4 bitwie, ale z powodu kilku osób bądących na 7 puntkach sędziowie zdecydowali to jakoś wymieszać i stworzyć potencjalny final GT w 5 bitwie między nami, więc przyszło mi grać na Isengard na 2 stole a Ed poszedl na 4 stół przeciwko Gondorowi głównie na Grey Company z Elendilem, Aragornem, Dainem i Galadriela. Nazgule w 45 minut tak zmiażdżyly tą armię, że chlopak chciał się poddać… ale Ed mu nie pozwolił pod pretekstem "teraz tak Ci zepsuję zabawę, jak Ty zepsułeś swoim 3 poprzednim przeciwnikom" 🙂

Mapa:

Tura 1:

Niestety przeciwnik na którego trafiłem był dość słaby. W pierwszej turze juz jego Saruman zginął w duelu z Durburzem.

Glówna walka na prawej flance z formacją Khamula zajęła okolo 5 tur do zniszczenia całej formacji, chociaż walczyła ze wszystkich stron w pewnym momencie (nawet pająki pojawiły się jej za plecami).

Nic ciekawego niestety się w tej bitwie nie stało. Miałem gigantyczną przewagę liczebną i Mumak zjadł oba Trole.

Video: Niestety Youtube mi kazal czekac 300 minut na wrzucenie tego z jakiegos powodu…

Bitwa 5: The High Ground / Maelstrom of Battle

Przeciwnik: Mordor

Winged Nazgul Battlehost:

Witch King

Dwimmerlaik

Betrayer

Tainted

Knight of Umbar

1 Company of Morannon Orcs

Fate: Doom and Despair (formacja automatem nie zdaje mestwa)

Mapa:

Tura 1:

Ed ruszał się pierwszy i wystawił caly Battlehost 12" od swojej krawędzi przy wyniku ‘3' na wystawienie.

Mumak wszedł na stół po jego prawej stronie, okolo 18" od pierwszego Nazgula. Formacja Gothmoga szczęśliwie pojawiła sie niedaleko Mumaka (byla 1/3 szansy, że wejdą gdzieś niedaleko Mumaka, więc miałem trochę farta). Formacja Durburza wystawiła się od razu za Nazgulami. Reszta na rysunku.

Tura 2:

Gothmog wezwał Heroika dla Mumaka, który następnie wyrzucił 9 na 3d6 i ruszył się dokładnie 27" w kierunku Nazguli, dzięki czemu skończył swój ruch na 3 bestiach. Bestie wtedy musiały uciec w najbliższą stronę stołu i niezależnie od rzutu na kości wlatywały w gobliny albo poza stół.

Mumak następnie zginął po 4 czarach pozostałych 2 Nazguli (2x Strength from Corruption i 2x Visions of Woe wystarczyło).

Tura 3+:

Pozostale 2 Nazgule zginęły w duelach z Gothmogiem i Durburzem poprzez brak Epic Strike'a.

Okazało się, że była to bardzo jedno-stronna bitwa, chociaż Ed uznał na końcu, że i tak źle to rozegrał, ponieważ mógł skontrować mojego Heroika jednym ze swoich Nazguli (najlepiej Witch Kingiem z powodu 3 Mightów) i jeśli by wygrał roll-off, to był w stanie obniżyc odwagę Mumakowi, a potem go Transfixować – co prawda była bardzo niska szansa, że się to uda i do tego Mumak nie zda testu, ale zawsze to jakaś mozliwość. Tak to jest, jak pierwszy raz się widzi jakieś zagranie.

Gra skonczyła się po okolo 45 minutach od początku pierwszej tury.

W 5 bitwie Mumak zabil razem 825 punktow (2 Nazgule i Witch King), a razem w ciągu turnieju okolo 1750 (chociaż w pierwszej bitwie tylko zabł 1 elfa 🙂 ). Okazało się, że jest naprawdę przegięty przy Overlordzie, wiąc apelowałbym żeby wylączyć zasadę Overlorda na Mumaku w czasie kolejnej edycji Mitril Wars J.

Bitwa 6… "Rewanz"

Mapa:

Po piwie i około 20 minutach przerwy wróciłem z Ed'em do stołu i rozegraliśmy jeszcze jedną bitwę. Tym razem chcieliśmy sprawdzić co by było przy wystawieniu „Shieldwalls" zamiast „Maelstrom of Battle". Dodatkowo mieliśmy jeszcze około półtorej godziny do końca tej rundy.

W pierwszej turze dla zabawy zdecydowałem zrobić Heroika dla Mumaka, chociaż był 44" od najblizszego Nazgula… mialem nadzieję na farta żeby przeciwnika zdenerwować… niestety pojechał tylko 39" i zginął zanim reszta mojej armii zdążyła sie ruszyć.

Niestety cięźko jest opisać dokladnie wszystko krok po kroku, ponieważ Nazgule w kółko zmieniały pozycje i latały nad moimi formacjami. Niestety za każdym razem kiedy udało mi się któregoś z nich zaszarzować, to ginęły w Duelach z Durburzem, Gothmogiem albo poprostu dostawały tyle hitów z S4, że szybko zbierały Wound Countery.

Na końcu Edowi został 1 Nazgul, a mi 2 prawie nie istniejące formacje Goblinów i 1 formacja Pajaków. Miałem 0 Mightow i Druzhag już nie żył. Zdecydowaliśmy, że uznamy bitwę za remis, ponieważ zapomnieliśmy ustalić Objective przed rozpoczęciem, więc w przypadku Field of Swords on by wygrał, w przypadku High Ground pewnie byłby remis, a w przypadku Seize the Prize ja bym wygrał.

Po 5 oficjalnych bitwach 15 punktów było wystarczająco dużo na uzyskanie 2 tytulów: "Best Evil General" i "Overall Winner". Mam video z rozdania nagród, ale kamerę położyłem na swoim telefonie i podparłem kilkoma monetami, więc z tego co tam widać nie ma sensu nawet oglądać.

Przemyślenia po turnieju:

–          FAQ pozwalające na używanie Overlorda na formacje bez bohaterów jest moim zdaniem idiotyczne, przede wszystkim ze względu na Mumaka, ale również ze względu na to, że zasady jasno twierdza, że formacja może użyć Mightów Overlorda "zamiast" swoich, więc wydaje mi się oczywiste, że trzeba mieć swoje Mighty albo przynajmniej bohatera, poniewaź tylko bohater ma prawo wezwać Heroika, nawet jeśli formacja może "uzyć" tych Mightów. No ale jeśli Twórcy nagle zmieniają zdanie i tworzą taką dziurę w zasadzie, to ktoś tej dziury musi wcześniej, czy później użyć.

–          Masowa magia jest bardzo silna, ale nie jest konieczna do wygrania turnieju. Za to masowa ilość formacji wedlug mnie jest bardziej konsystenta, ponieważ nie musimy się martwić, że nam jakiś czar nie wyjdzie – poprostu wpadamy do walki i zawsze mamy duzo kości do rzucania. Dodatkowo Mordor na 5 Nazgulach może użyć maksymalnie 5 Pall of Night na turę, więc jeśli mamy jakieś 7+ formacji plus dużo Mightów, to nagle masowe PoN nie są aż takie skuteczne. Dodatkowo Mumak jest takim modelem, który poprostu musi się usunąć ze stołu jeśli nie chce się mieć zmiażdżonej armii. Jeśli bym grał czystą Morią, to bym się postarał Mumaka zamienić na jeszcze 1 formację 4x Wild Wargs i 4x Giant Spiders, ponieważ duża ilość kawalerii jest naprawdę przydatna. Z drugiej strony była też opcja Stone Gianta, ale nie brałem go, bo już nim grałem dużo razy. Smok za to wydaje mi się  ciut za drogi na te punkty jeśli nie ma limitu Magii – jeśli był by limit na jakieś 6 albo 7 poziomów, to byłbym bardziej skłonny żeby nim grać.

–          Wciazż uważam, że limit 1 poziomu magii na 200 albo 250 punktów powinien być używany na wszystkich turniejach i MW w zeszłym roku świetnie się spisało z tym limitem.

–          Wedlug zasad turnieju (których jednak prawie nikt nie czytał XD), armie miały być zbudowane tylko z 1 listy i nie używać żadnych sojuszy… prawie wszyscy jednak mieli sojusze. Na następnym GT ma byc podkreślone, że używamy tylko 1 Army-listy, aby format był jeszcze bardziej podobny do Warhammera.

–          Ogólnie turniej okazał się nie zbyt kompetytywny. Co prawda było kilka silnych armii, ale wszystko odbyło sięna dużym luzie. Nie było żadnych kłótni, jak były jakieś problemy z zasadami to gracze zdawali sobie sprawę z tego, że to relatywnie nowy system i jest w nim pełno dziur, więc wszyscy moi przeciwnicy zachowywali się po gentleman'sku w sytuacjach gdzie mieliśmy problem i jak jakaś zasada wydawała się niepoważna, to przede wszystkim śmialiśmy sie z glupoty wytworców przed zawołaniem sędziego :). Ogólna atmosfera sprawiła, że tak naprawdę wszyscy przyjechali sobie pograć i wypróbować swoje duże armie, nikt nie cisnął jakoś specjalnie na zwycięstwo (poza tym jednym z GC/Aragorn/Elendil/Dain/Galadriela… ale zasłużenie dostał za takie zachowanie…). Nawet fakt używania Mumaka w Morii się ludziom podobał z samego zalozenia, ze był śnieżnie pomalowany i jezdziły na nim Gobliny zamiast Haradrimów.

Na koniec chciałbym podziękować forumowiczom Mitrila za wsparcie w rozpiskowni, a Kalinsowi za cierpliwą korektę tekstu J.

Jeszcze raz przepraszam za brak zdjęć, niestety sh*t happens 😉

Szczęśliwego Nowego Roku!

Pozdrawiam,

BlackMist

Dołącz do dyskusji

  1. Kalins · 19 stycznia 2011 o 23:02

    Mikołaju,
    przede wszystkim gratulacje raz jeszcze w związku z tym historycznym zwycięstwem i umocnieniem naszej pozycji, jako kapitalnych graczy na arenie międzynarodowej :).
    Dziękuję także za przygotowanie raportu, pomimo problemów z aparatem – świetny materiał i z wielką przyjemnością dokonałem jego korekty. Czekamy na kolejne prac 🙂
    Pozdrawiam,
    Kalins

  2. royan · 18 stycznia 2011 o 23:33

    Uwielbiam raporty bitwene 🙂

  3. SkymaN · 17 stycznia 2011 o 00:51

    Idealny raport dla niezdecydowanych – raz przeczytają, pooglądają filmiki i nie przestaną myśleć o WotR 😉 Bardzo dobra robota. Nic tylko pozazdrościć przygód i tych wszystkich pięknych armii, które zapewne się tam znalazły 😉

  4. Yar-Chan · 16 stycznia 2011 o 16:37

    Świetny raport – aż chce się zagrać! 😀

  5. Hawk · 16 stycznia 2011 o 09:14

    świetny raport , fajny pomysł na mumaka (gobliny na nim rządzą 😉 ), osobiście jak dla mnie szkice poglądowe i filmiki bardzo fajnie komponują się z tekstem 🙂 . Btw końcowa scena z 2 filmiku z tablicą chwały i zobaczenie polaka na niej bezcenne 🙂

  6. BlackMist · 15 stycznia 2011 o 23:11

    @Isilheru
    Nie chce spamowac komentarzy, wiec to ostatni post tutaj na ten temat, pisz na PM ;):
    Nie czytasz dokladnie calej zasady i pominales dosc wazna linijke (strona 43) „Some factors, such as special abilities can further increase the maximum charge distance, but these are covered elsewhere” – Mighty to wlasnie jedna z tych specjalnych zdolnosci ktore moga podwyzszyc maksymalny wynik szarzy.

  7. Isilheru · 15 stycznia 2011 o 22:50

    @Blackmist
    No i teraz nie bardzo wiadomo, która zasada jest „ponad”. Bo jedna zabrania szarżować piechocie na ponad 8″, a druga pozwala podbijać wynik powyżej 8 potęgami. IMO chodzi o coś takiego, że jak ma sie społowioną szarżę (np. trudny teren), to można kulnąć max 4, ale wynik na kości (6) można podbijać do woli np. do 8, co da nam 5 cali szarży.

  8. BlackMist · 15 stycznia 2011 o 22:36

    @Isilheru:
    „Rolls for charge distance and on tables have no upper limit – Might can be used to modify these rolls beyond 6”

  9. darulus1 · 15 stycznia 2011 o 21:55

    Ciekawy art., widać że moria ma potencjał, szczególnie z mumakiem 🙂

  10. Gizol · 15 stycznia 2011 o 21:44

    Fajny i przejrzysty art. Jeden z bardzo niewielu artów które przeczytałem do końca i który skłonił mnie do zapoznania się z zasadami WotRa 🙂 Oczywiście gratulacje za wygraną 🙂

  11. Isilheru · 15 stycznia 2011 o 21:43

    IMO ta szarża Durburzem w 1 bitwie była nie legalna, bo „A spearhead may only charge an enemy that is within maximum charge distance…”, więc nie tyle, że nie mogłeś podbić 8 na 9, tylko w ogóle nie mogłeś tego rzucać 😛

    Poza tym świetny raport i zdecydowanie popieram Twoje przemyślenia dot. overlorda.

  12. Herudaio · 15 stycznia 2011 o 20:28

    Mapki lepsze od zdjęć 😉
    W końcu wiadomo co się dzieje, gratki jeszcze raz 😉

  13. Morgoth · 15 stycznia 2011 o 19:44

    Gratuluję wyniku i dzięki za raport 🙂

  14. Viruk · 15 stycznia 2011 o 18:58

    @Blackmist – już poprawiłem linki z filmikami z youtube, powinno być dobrze teraz. Jakby coś jeszcze wymagało poprawek to puść mi PW.

  15. BlackMist · 15 stycznia 2011 o 18:07

    O Kalins, dzieki za te poprawki 😀 Sorry, ze Ci to tyle czasu zajelo.
    Nie dalo sie moze jakos technicznie wrzucic linkow z youtuba tak, zeby dalo sie je wlaczyc w arcie zamiast przechodzic na youtube?

    Nie ma zdjec, poniewaz zgubilem swoj aparat i uzywalem dwoch jednorazowek… zadne zdjecie nie wyszlo :/

  16. Killer · 15 stycznia 2011 o 18:00

    Powiem tak: rzadko kiedy zdarza mi się przeczytać art do końca.
    Ten nie ma żadnych zbędnych dłużyzn, jest treściwy i przyjemniej się go czyta:). Jedyne czego tu brakuje to fotki jak poprzednicy wspominali:).

  17. !!LURTZ!! · 15 stycznia 2011 o 17:54

    A czemu nie ma fotek?? ,ale i tak ciekawie się czytało

  18. ugluk · 15 stycznia 2011 o 17:24

    Fajny raport, mapki bardzo przydatne. Szkoda, że nie ma zdjęć. 😉

  19. dudzia · 15 stycznia 2011 o 17:15

    Jeden z nie wielu artów które chciało mi się przeczytać : ) gratki

  20. Alexander · 15 stycznia 2011 o 16:42

    Brawo 😀

Może Ci się spodobać

Relacje i turnieje 6

DMP i Mitrile 2018 – fotorelacja

Alexij&Barti&Jaskiej&Kalins · 29 listopada 2018