Armie i taktyki 19 176 wyświetleń

W kupie siła czyli opis armii Shire

Jakubikk · 16 sierpnia 2016

Witam!
W poniższym artykule postaram się przedstawić armię Shire, opisać jej zalety i wady oraz styl gry. Jeśli spodobała Ci się początkowa część książki Władca Pierścieni Drużyna Pierścienia, klimat Shire oraz lubisz grać masowymi rozpiskami, to armia w sam raz dla Ciebie. Zapraszam do czytania!

Po wydaniu przez sędziów ogólnopolskich podręczników armijnych oraz army listów ligowych, armia Niziołków została odcięta od jakichkolwiek sojuszy, wyłączając Drużynę Pierścienia. W końcu nastała era masy hobbitów – więcej niż 5 bohaterów prowadzi warbandy. Doszły spore zmiany, które opisze niżej. Według mnie wszystkie zmiany jak najbardziej na plus, armia jest w pełni grywalna i przy dobrych lotach można dużo nią ugrać.

Bohaterowie

Gandalf the Grey

Zacznę od obrońcy Shire, jak dla mnie w rozpiskach na punkty większe niż 500, totalny must have. Ewentualnie można pobawić się w białasa, ale jakoś mam sentyment do szaraka i nim zawsze gram.

Zalety :

– Command (zaklęcie pozwalające poruszyć modelem przeciwnika zgodnie z naszą wolą, choć tylko maksymalnie o połowę wartości jego ruchu).

– transfix (zaklęcie, które powoduje iż model przeciwnika nie może się poruszyć i jego walka oraz liczba ataków zostaje obniżona o połowę)

– blinding light (zaklęcie, które po rzuceniu powoduje iż wszystkie modele, które chcą do nas strzelać trafiają na 6)

– source blast (zaklęcie, które rzucamy w pojedynczy model przeciwnika, jeśli zaklęcie się uda model leci różnice siły + k6 cali, pod kątem takim jakim stoi Gandalf)

– 5 siły

– 7 męstwa

– Zadowalające punkty życia ( 3 ), potęgi, woli i losu (3/3/3)

– możliwość wykupienia wierzchowca

– narya

Wady :

– blast na 5+

– krótszy zasięg trasfixa o 6 cali w porównaniu z Sarumanem

Frodo Baggins

Sam fakt iż pierścień ma model za 30 p, wystarcza by powiedzieć że jest bardzo dobry.

Zalety :

– Pierścień w momecie, w którym model zakłada pierścień staje się tak jakby niewidzialny. Wrogi model chcący zaszarżować na nasz model musi zdać test męstwa, a za każdy dzielący ich cal ma -1 do zdania testu.

– Miotanie kamieniami, broń strzelnicza na 8 cali i sile 1, aby z niej strzelać należy stać całą turę .

– odporność na magię – w momencie gdy ktoś rzuca czar na model posiadający zasade resistent to magic, ten może spróbować odeprzeć czar jedną kością.

– Żądło (+ 1 do siły) i kolczuga z mitrilu (+ 3 do obrony)

– stosunkowo niski koszt punktowy

– 6 męstwa

– satysfakcjonująca ilość potęg, woli i losu ( 2/3/3 )

Wady :

– brak opcji wykupienia wierzchowca

Frodo Dziewięciopalcy

Mój ulubiony bohater z Shire. W każdej rozpisce robił mi za lidera oraz banner w elfim płaszczu, fakt jest możliwość, że jeśli zginie to tracimy i jedno i drugie, ale przez moje wszystkie gry nim, nawet raz nie walczył.

Zalety :

– jeden z dwóch bannerów w Shire

– 6 defa

– możliwość wykupienia elfiego płaszcza

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– możliwość wykupienia kucyka

wady :

– Zasada specjalna It will never realy heal – nigdy nie może zaatakować przeciwnika

Young Bilbo Baggins

Ciekawa opcja, warta rozważenia, zwłaszcza na kucyku.

Zalety :

– Pierścień

– Miotanie kamieniami

– Odporność na magię

– Żądło i kolczuga z mitrilu

– zasada specjalna It Has Not Yet Awaken – nie ginie z automatu jeśli gra przeciw Sauronowi

– możliwość wykupienia kuca

Wady :

– według mnie dość wysoki koszt punktowy

– 3 fighta

Old Bilbo Baggins

Osobiście nie podoba mi się jego profil. Z Frodem średnio grywalny i nie posiada opcji wystawienia kuca co powoduje, że wolałbym w swojej rozpisce innego bohatera, który takową ma.

Zalety :

– O ile w rozpisce nie ma Froda posiada pierścień

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– 6 męstwa

– żądło i kolczuga z mitrilu

Wady :

– tylko jedna potęga

– dość wysoki koszt punktowy

– brak możliwości wykupienia wierzchowca

Bilbo Baggins Master Burglar

Ciekawa opcja, warta rozważenia. 3 potęgi, pierścień i zasada specjalna, która czyni iż jest wart zastanowienia. Plus dla grona sędziowskiego, za zmiejszenie jego kosztu o połowę, co było potrzebne, by kiedykolwiek pojawił sie na stole.

Zalety :

– 3 potęgi

– pierścień

– żądło i kolczuga z mitrilu

– 6 defa, 6 męstwa

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

Wady :

– 3 fighta

Samwise the Brave

Powiedziałbym z góry nie, ale dla odważnych wart rozwagi. Prawda jest jednak taka, że jedna walka przegrana i Sam ląduje na drugim świecie. W dodatku jego koszt punktowy jest dość zawyżony.

Zalety :

– możliwość wykupienia kuca

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– zadowalająca ilość potęg woli losu ( 2/3/3 )

Wady :

– zawyżony koszt punktowy

– 3 Defa

Samwise Gamgee

Kopia wyżej opisanego Sama, lecz jeszcze gorsza.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

Wady :

– dość wysoki koszt punktowy

– brak możliwości wykupienia kucyka

– 1 potęga

Peregrin, Captain of the Shire

Ciekawa opcja, zwłaszcza na kucyku, na większe punkty warto nim zagrać, co prawda Merry bije go o głowę.

Zalety :

– 2 ataki

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– możliwość wykupienia wierzchowca

Wady :

– 2 siły

– 1 potęga

Peregrin Took

Po prostu tani hobbit z jednym losem, który prowadzi warband za 10p, jak dla mnie świetna opcja do masowej rozpiski.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– tani

Wady :

– to po prostu zwykły hobbit z 1 fejtem

Meriadoc, Captain of the Shire

Przyszła pora na według mnie najlepszego bohatera w Shire, zaraz po Gandalfie. Róg z bazy, możliwość ulepszania militii, jak dla mnie totalny must have w każdej rozpisce.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– róg z bazy – wszystkie przyjazne jednostki posiadają +1 do męstwa

– możliwość wykupienia wierzchowca

– stosunkowo tani koszt punktowy

– możliwość ulepszenia militii do battin brandybucków co daje im sile 3

Wady :

– 1 potęga

Meriadoc Brandybuck

Tak jak Peregrin Took, to po prostu hobbit z losem prowadzący warband.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– tani

Wady :

– to po prostu zwykły hobbit z 1 fejtem

Bill the Pony

Kucyk Bill, ciekawa opcja, zwłaszcza iż jest to banner na konnej podstawce co za tym idzie daje mu większy obszar na przerzut jednej kości na wygranie walki. Osobiście wolałbym Froda bez palca, ale kto co woli, wart przetestowania.

Zalety :

– banner

– zasada specjalna drugie śniadanie

– zasada only a Pony, gdy styka się z przyjaznym bohaterem na 6 może odzyskać jedną potęgę/wole lub los

Wady :

– 0 potęg

– indep

– tylko 1 fighta

Paladin Took

Standardowy bohater w Shire, wart przetestowania, zwłaszcza iż posiada powiększony Stand Fast, co przy niskim męstwie Niziołków po złamaniu armii może być bardzo przydatne.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– powiększony Stand Fast, zamiast podstawowo 6 cali; gdy armia zostanie złamana i zda on test męstwa reszta przyjaznych modeli w 12 calach (wyłączając bohaterów) nie musi już tego robić.

Wady :

– tylko jedna potęga

– 2 fighta

Lobelia Sackville-Baggins

Tani bohater, z tragicznymi statami, prowadzący warband z ciekawą zasadą specjalną uniemożliwiającą korzystanie ze stand fasta naszych wojsk jak i przeciwnika. Może być to przydatne lub zgubne, w zależności od sytuacji w jakiej znajduje się nasza armia.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– tani koszt punktowy

– możliwość prowadzenia warbandu

– na potrzeby rozstawiania może tworzyć samodzielnym tani warband

Wady :

– 1 siły

– 2 defa

Fredegar Bolger

To samo co Peregrin Took, tylko o 5 punktów tańszy – zwykły hobbit, który prowadzi band.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– tani

– możliwość prowadzenia warbandu

– na potrzeby rozstawiania może tworzyć samodzielnym tani warband

Wady :

– to po prostu zwykły hobbit z 1 fejtem

Farmer Maggot

Totalny must have w Shire, 3 psy z bazy, możliwość wykupienia jedynych 12 włóczni w Shire (nie liczę Dunków), powodują iż musi on być grany w każdej rozpisce .

Zalety :

– 3 psy z bazy

– możliwość ulepszania militii na farmerów, co powoduje iż posiadają oni włócznie

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

Wady :

– tylko 1 potęga

Bandobras Took, the Bullroarer

Bardzo ciekawa opcja, jak na hobbita nie najgorsze statystyki, koń z bazy i 2 potęgi, czego chcieć więcej.

Zalety :

– odporność na magię

– miotanie kamieniami

– koń z bazy

– 2 potęgi

– 2 ataki

Wady :

– brak takowych

Tom Bombadil

Bardziej dla klimaciarzy, choć warto spróbować nim zagrać. Początkującym graczom bym nie polecał.

Zalety :

– zasada specjalna, która raz na turę modelowi znajdującemu się w 3 calach od Toma pozwala na 2+ odzyskać 1 potęge/wolę/los lub życie

– żaden model nie może wejść w strefę kontroli Toma, co za tym idzie ten nigdy nie będzie walczyć

Wady :

– dość drogi

Goldberry

Kopia Toma, można wystawić ją tylko w momencie, w którym posiadamy Toma

Zalety :

– Zasady specjalne Toma

Wady :

– dość droga

Dunedain

Kilku to podstawa w armi Shire. Drugie wsparcie w Shire zaraz po 12 włóczniach od Maggota.

Zalety :

– możliwość wykupienia włóczni

– 4 fighta

– dość tani

– łuk z bazy

– wystawiamy ich pojedyńczo co powoduje iż mamy przewagę nad rozstawieniem przeciwnika

Wady :

– brak możliwości prowadzenia oddziałów

Jednostki szeregowe

Hobbit Militia

Podstawowa jednostka w armii hobbitów, topór z bazy, kamienie, odporność na magię i to tylko w koszcie 3p! Czego chcieć więcej… haczyk jest tylko jeden 4 cale ruchu.

Zalety :

– topór z bazy

– rzucanie kamieniami

– odporność na magię

– tanie mięso armatnie

Wady :

– 4 cale ruchu

– bez ulepszenia od Merrego (które praktycznie w każdej rozpisce powinno być, ale zdarzają się różne przypadki), posiadają zaledwie 2 siły

Hobbit Archers

Łucznik za zaledwie 4 punkty – komentarz zbędny.

Zalety :

– łuk z bazy

– rzucanie kamieniami

– odporność na magię

Wady :

– 4 cale ruchu

Shirriffs

Osobiście uważam iż Militia jest lepszą opcją z uwagi na to, iż posiada topór i 3 siły po ulepszeniu od Merrego, choć nie dyskryminuje ich z góry, kilku może się przydać, 3 fighta na gobliny zawsze spoko.

Zalety :

– rzucanie kamieniami

– odporność na magię

– 3 fighta

Wady :

– brak topora

Hound

Wisienka na torcie, słynne pieski od Maggota. Kiedyś grało się na 3, teraz z 6-8 to podstawa. Wielkie brawa dla grona sędziowskiego za wprowadzenie tego profilu, to najlepsza zmiana jak to tej pory według mnie. 8 cali ruchu, 3 siły, 3 fight, świetna jednostka do dominacji i rekonesansu, również w innych scenariuszach może nieźle namieszać oskrzydlając w szybkim tempie armię wroga.

Zalety :

– 8 cali ruchu

– 3 siły

– 3 fight

Wady :

– tylko 3 defa

Wielkim plusem tej armii jest to iż praktycznie zawsze ustawiamy swoją armię pod przeciwnika, załatwiają nam to dunki i tani bohaterowie pokroju Lobeli czy grubasa Bolgera. Dzięki temu możemy wybrać najlepsze miejsce na polu bitwy dla naszej armii, nie martwiąc się gdzie przeciwnik wystawi swe wojska.

Armia hobbitów jak wyżej napisałem posiada sojusz z Drużyną Pierścienia, z którego chętnie korzysta. Legolas – najlepszy łucznik w grze (must have praktycznie w każdej rozpisce) oraz Gimli i Aragorn na jakieś większe punkty (800+) jak najbardziej na propsie.

Nie będę opisywać taktyki pod każdy scenariusz i każdą możliwą armię. W scenariuszach rekonesans/to the death/dominacja (jeśli przeciwnik wystawi się w innym miejscu niż na środku, idziemy 1-2 tury do przodu )/lord of battle strzelamy do bólu, bo siła hobbickich łuków połączonych z Dunkami jest zaskakująca. Gdy przeciwnik sie zbliży, kamienie wchodzą w grę, osłabiona armia przeciwnika jest wtedy łatwym łupem dla naszej gromadki toporników. Masa zalewa armię wroga i po dwóch-trzech turach przy w miarę dobrych rzutach jesteśmy bardzo bliscy zwycięstwa.

Rozpiski

Od razu napisze że wszystkie rozpiski będą stosunkowo do siebie podobne gdyż w armii Shire jest Core armii, który zawsze musi być:

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów

– Merry, który pozwala jak wyżej napisałem ulepszać militie, by mieli 3 siły za koszt zaledwie 1 punktu

– Legolas i na większe punkty Gandalf, reszta podług własnego uznania.

150p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot ( LIDER ) + 3 psy

– 12 farmerów z shire

Oddział 2 :

Fredegar Bolger

– 1 hobbit militia

– 8 hobbit archers

– 2 psy

Ilość modeli : 28

Ilość łuków : 8

Jak na te punkty taka masa, ze wparciem i kilkoma łukami robi miazgę, 5 psów by ugrać rekon i dominację.

250p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów z shire

Oddział 2 :

Fredegar Bolger

– 1 hobbit militia

– 8 hobbit archers

– 2 psy

Oddział 3 :

Legolas konno LIDER

Ilość modeli : 29

Ilość łuków : 8 + legolas

Kopia wyżej napisanej ropiski wzmocniona silnym bohaterem, miazga v2.

350p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów z Shire

Oddział 2 :

Merry , capitan Shire ( kucyk )

– 4 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 8 hobbit archers

Oddział 3 :

– Fredegar Bolger

– 4 hobbit archers

– 2 battin brandybuck

– 6 psów

Oddział 4 :

Legolas konno w pancerzu

Ilość modeli : 43

Ilość łuków : 12 + legolas

Masa masa i jeszcze raz masa, wsprata świetnym łucznikiem i 9 psami do ugrania scenariuszów typu rekonesans/dominacja.

450p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów z Shire

Oddział2 :

Merry , capitan Shire ( kucyk )

– 3 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 1 hobbit militia

– 8 hobbit archers

Oddział 3 :

– Fredegar Bolger

– 4 hobbit archers

– 8 battin brandybuck

Oddział 4 :

Frodo 9-palcy elfi płaszcz LIDER

2 psy

Oddział 5 :

Legolas konno w pancerzu

Oddział 6 :

Dunedain włócznia

Oddział 7 :

Dunedain włocznia

Ilość modeli : 48

Ilość łuków : 14 + Legolas

Najpierw wystawiamy Dunki potem Legolasa i zapewne wtedy kończą sie oddziały przeciwnikowi i wystwiamy hobbitów. Dzięki dużej masie, paru psom, sporej sile łuczniczej jesteśmy w stanie ugrać każdy scenariusz.

550p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów z Shire

Oddział2 :

Merry , capitan Shire ( kucyk )

– 3 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 1 hobbit militia

– 8 hobbit archers

Oddział 3 :

– Fredegar Bolger

– 2 hobbit archers

– 3 battin brandybuck

– 3 hobbit militia

Oddział 4 :

Frodo 9-palcy elfi płaszcz LIDER

Oddział 6 :

Gandalf Szary na shadowfaxie ( koń z 12 calami ruchu , 5 puntków droższy od zwykłego )

Oddział 7 :

Legolas konno pancerz

Ilość modeli : 41

Ilość łuków : 10+ Legolas

Pierwsze co wam pewnie przyjdzie do glowy, eee masz błąd w rozpie Lego i Gandzio muszą być razem w warbandzie bo są z Drunżyny, otóż Gandzio jest też w Shire i właśnie stamtąd go bierzemy 😉 Świetny czarodziej, świetny łucznik, spora liczba modeli, banner, czego chcieć więcej 😀

650p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów z Shire

Oddział2 :

Merry , capitan Shire ( kucyk )

– 4 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 8 hobbit archers

Oddział 3 :

– Fredegar Bolger

– 8 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 4 hobbit archers

Oddział 4 :

Frodo 9-palcy elfi płaszcz LIDER

– 6 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 4 hobbit archers

– 2 hobbit militia

Oddział 5 :

– Pipin na kucyku

Oddział 6 :

Gandalf Szary na shadowfaxie ( koń z 12 calami ruchu, 5 puntków droższy od zwykłego )

Oddział 7 :

Legolas konno pancerz

Ilość modeli : 58

Ilośc łuków : 16+ Legolas

Kopia wyżej opisanej rozpy z dodatkiem piechoty i Pipina. Duża siła łucznicza i bardzo dużo modeli.

750p

Oddział 1 :

– Farmer Maggot + 3 psy

– 12 farmerów z Shire

Oddział2 :

Merry , capitan Shire ( kucyk )

– 4 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 8 hobbit archers

Oddział 3 :

– Fredegar Bolger

– 8 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 4 hobbit archers

Oddział 4 :

Frodo 9-palcy elfi płaszcz LIDER

– 6 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 4 hobbit archers

– 2 hobbit militia

Oddział 5 :

– Pipin na kucyku

– 8 battin brandybuck ( hobbit militia po ulepszeniu )

– 4 hobbit archers

Oddział 6 :

Gandalf Szary na shadowfaxie ( koń z 12 calami ruchu, 5 puntków droższy od zwykłego )

Oddział 7 :

Legolas konno pancerz

Oddział 8 :

Dundedain Włócznia

Oddział 9:

Dunedain włócznia

Ilość modeli : 72

Ilość łuków : 22+ Legolas

Mnóstwo łuków, masa modeli, dobry czarodziej, świetny lucznik Legolas, banner i to w dodatku w płaszczu – miazga.

O czym należy pamiętać gdy gramy Hobbitami:

– Feinty na łucznikach, gdy walczymy z wszystkim innym niż gobliny

– Frodo 9-palcy to banner zarówno w scenariuszu jak i w grze

– hobbicki łuk ma zasięg 24 cale

– by rzucać kamieniami należy stać całą turę

– topory na militii

Jeśli chodzi o wybór lidera, zaproponowałem tego którego ja bym wziął. Można również zrezygnować z Froda bez palca i zamienić na Kucyka Billa, też jest to jak najbardziej poprawna opcja na banner. Ja brałem Froda z tego względu, iż jest w elfim płaszczu co powoduje, że jest praktycznie nie do zabicia.

Na zakończenie chciałbym napisać, że Shire to specyficzna armia, wolna, niezbyt silna, ale może zaskoczyć! Mali topornicy, kamienie, hobbickie luki przy dobrych rzutach są niesamowite, wiem to na podstawie swoich gier tą armią. Bynajmniej wszystkim polecam i zachęcam do gry nizołkami, spróbować warto a może się spodobać 🙂

Dziękuję że dotrwaliście do końca artu, to było by na tyle ode mnie i od razu przepraszam za wszystkie błędy ortograficzne i interpunkcyjne; mama i babcia uczą polskiego, ale najwidoczniej ja tego w genach nie odziedziczyłem 😀

Pozdrawiam,

Jakubikk

Dołącz do dyskusji

  1. kuli · 23 sierpnia 2016 o 00:51

    No I cos sie dzieje 🙂 dla poczatkujacych napewno sie przyda.

  2. Kalins · 19 sierpnia 2016 o 13:46

    Przeczytałem cały opis i przyznam, że jest ciekawy. Nie jest to moja ulubiona armia w Lotrze, a wręcz można powiedzieć, że lekko jej nie znoszę :), jednak doceniam wyczerpujące, a przy tym sprawne podejście do tematu. Gratuluję i czekamy na kolejne materiały.

    Pozdrawiam,
    Kalins

  3. Jeru · 18 sierpnia 2016 o 09:18

    Jakubbik, nie wymagasz za wiele od Hobbita? Fight 3 to poziom szeregowego żołnierza, jak WoMT. A że jakiś kurdupel z pałką (którego zadaniem jest utrzymywanie spokoju na zadupiu), albo typek który raz ruszył swój tłusty tyłek ze swojej nory, dostał tyle samo – sam chciałbym wiedzieć.

  4. Garrry · 17 sierpnia 2016 o 23:18

    Fajnie, zwięźle napisane. dobrze się czytało. Shire generalnie jest dość specyficzny, bo ma dośc sztywny układ rozpisek. Jak wpisał Jakubikk zresztą. Armia ciekawa, ale trzeba lubić grać w taki sposób 😉

  5. Jakubikk · 17 sierpnia 2016 o 20:52

    Jeru,możesz się ze mną nie zgadzać, ale IMO 3 fighta u bohatera gdzie np palkarz ma tyle samo to jest to wadą.

  6. FishPriest · 17 sierpnia 2016 o 18:23

    Zaleta Shire – robi 4 z 6 podstawowych scenów z palcem w d…e. Wada – niemal automatem przegrywa lordsy a i to nie zawsze. W poprzedniej wersji dało się przeciw temu chociaż grać 😛
    Zastanawia mnie, po co Lobelia i Fredegar prowadzą bandy. Nie ma to jak dorzucać po 13 modeli w koszcie 65 pkt – pod tym względem lekko sędziówka przegła.

  7. Godfryd · 17 sierpnia 2016 o 18:13

    Jeru, co ma piernik? No wadą Shire jest niski def, niska walka, brak wielu sojuszów, brak możliwości wsparcia powyżej 12 wideł. Rekompensują to liczebnością, niezłymi łukami, toporami i lepszym wyastawianiem przez wzgląd na tanich bohaterów. Nikt nie pisze, że trzeba ich wzmocnić, po prostu punktuje wady i zalety żeby każdy czytający miał pełen obraz tej armii 😉

  8. Jeru · 17 sierpnia 2016 o 16:35

    Jak widzę w wadach 3 fighta, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Może jeszcze wrzućmy do tej armii berserkerów, by ją ugrywalnić?

  9. LotRownik · 17 sierpnia 2016 o 15:13

    Przeczytałem cały, IMO bardzo fajny i dobrze się czyta, może mi się koedyś przydać

  10. Strider · 17 sierpnia 2016 o 14:34

    Brawo Kuba!
    Bardzo porządny artykuł. Napisany w bardzo dobrym i przystępnym stylu. Przeczytałem całą pracę z zainteresowaniem.

    Pozdrawiam

  11. bonuspl · 17 sierpnia 2016 o 13:09

    Artykuł lekki a zarazem dość kompleksowy, może kiedyś spróbuję nimi zagrać? 😉

  12. Arni · 17 sierpnia 2016 o 11:01

    Nie gram Shire, ani nie zamierzam raczej ale artykuł według mnie bardzo wciągający. Świetny dla początukjących graczy 😉

  13. wiciu43 · 17 sierpnia 2016 o 10:24

    Kuba,brawo!!! Bardzo fajny artykuł i naprawdę dobrze się czytało. Tak trzymać 🙂

  14. Godfryd · 17 sierpnia 2016 o 09:52

    Kuba, tak jak pisałem Ci na priv- bardzo dobry tekst, fajnie że Ci się chciało 🙂 Oby więcej takich inicjatyw, na pewno się przyda nie jednemu graczowi 😉

  15. StaszeQ · 17 sierpnia 2016 o 09:04

    fajny opis i tak po za tym to bohaterowie szajer są brzydcy 🙂

  16. DariuS · 17 sierpnia 2016 o 07:51

    Ten artykuł to bardzo ciekawa opcja dla początkujących. Dobra robota!

  17. Mnil · 17 sierpnia 2016 o 04:00

    Good job 🙂

  18. Elljandil · 17 sierpnia 2016 o 00:40

    Ciekawy opis armi Shire. Mi się podoba.

  19. Elljandil · 17 sierpnia 2016 o 00:40

    Ciekawy opis armi Shire. Mi się podoba.

Może Ci się spodobać

Armie i taktyki 18

Arise riders of Theoden – opis armii Rohanu

Patryk “Kuchar” Kucharski · 3 grudnia 2018
Armie i taktyki 18

Angmar – kompletny opis armii.

Kuchar · 6 października 2018