At the Double! - i jego interpretacje...

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 15 cze 2010, 18:06

Silverhand pisze:Rozumiem, że niektórzy woleliby opcję 2, ale dyskutujemy tu nie jak by było fajniej/lepiej tylko jak faktycznie stoi w podręczniku.
Ja zdecydowanie wolałbym opcję 1 ale opcja 2 jest po prostu bardziej przekonująca. :roll:

Jest jasno napisane, że AtD robi się po zakończeniu ruchu formacji, tak więc następny ruch liczy się jakby od początku, ze wszystkimi tego konsekwencjami - np zmierzeniem czy są wrogie formacje w 6 calach.
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 15 cze 2010, 18:14

Ugluk, a weź przeczytaj jeszcze raz wersję pierwszą i drugą, co? :wink:
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

Thorvald
Bębniarz z głębin
Posty: 128
Rejestracja: 06 sty 2010, 8:39
Skąd: Września/Poznań

Post autor: Thorvald » 15 cze 2010, 19:25

Widzisz sartox dla mnie intuicyjna byla opcja pierwsza, a uczylem sie grac wylaczenie z podrecznika, a nie od innych graczy.
Co do wplywu na rozgrywke (skoro juz wspomniałes o Wings of Terror) nie wiem dlaczego taka skrzydlata bestia czy inny stwor zaczynajac ruch gdzies daleko od wroga, konczac go przy wrogiej formacji, AtD mialaby robic z pelnym ruchem, z kolei ktos kto "ucieka od wroga" mialby dalej cierpiec "enemy is upon us" mimo ze jest od wroga daleko deklarujac AtD ;) A tak mamy prostą i zbalansowaną zasade w ktorej latacze i kawaleria nie przebywają pierdyliarda cali lądując na tylach wroga i mając gdzies obecnosc wroga na stole gdzies w polowie tej podróży ;)
(swoja drogą polecam przeczytanie fluffowego opisu "enemy is upon us" w kontekscie tych sytuacji, ale raczej jako ciekawostke - w koncu to tylko fluff)
Durbgu nazgshu
Durbgu dashshu

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 16 cze 2010, 14:47

W zasadzie tę sytuacje można odwrócić.

Też sami uczyliśmy się grać z podręcznika, przeczytawszy zasadę tak wprowadziliśmy ją w życie, z błędem czy nie powtarzając wciąż ten pierwszy schemat. Tym czasem zamiast "blokowania" formacji przeciwnika w swoim ruchu podchodząc na bliższą odległość będzie trzeba inaczej działać. Zrobi taki latacz czy kawalerzysta (wings??) kroczek w tył i ten sam petryliard cali nam przeleci w boooook albo na nasz zadek.
Heh, jak powiedziałem mnie to ziębi ni parzy. Inna zasada, podobna grywalność tylko przy innych założeniach i ruchach przemyślanych.
Jeśli faktycznie źle odczytałem zasadę to czuję się przekonany do I-szej wersji. Pewnie przy najbliższej grze przetestujemy ją w praktyce.

Zdravim
si vis pacem, para bellum

Thorvald
Bębniarz z głębin
Posty: 128
Rejestracja: 06 sty 2010, 8:39
Skąd: Września/Poznań

Post autor: Thorvald » 16 cze 2010, 15:42

satrox pisze:kroczek w tył i ten sam petryliard cali nam przeleci w boooook albo na nasz zadek.
wtedy juz nie zrobi pierdyliarda tylko 0,5 pierdyliarda przez ten wlasnie kroczek w tył ;)
Ogolnie sądząc po glosach ludu (nawet zagubionego nieco Ugluka) pierwsza interpretacja raczej dominuje, raczej słusznie, ale zagraj w ten sposób i bedziesz mogl podzielic sie spostrzezeniami :)
Pozdrawiam
Durbgu nazgshu
Durbgu dashshu

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 16 cze 2010, 18:08

no cóż już dawno wiedzieli

Vox Populi, vox Dei
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
DeVastator
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Rejestracja: 07 kwie 2008, 21:34
Skąd: Poznań

Post autor: DeVastator » 22 sie 2010, 18:26

A ja mam pytania normalnie^^
Jak mam ruch 6 cali, ale użyje czar "Wings of Terror" to jaki będzie efekt przy At the Double? 12 czy 24 cale??

BTW jak już jesteśmy przy nazgulach i AtD - czy "somewhere behind" Witch-King'a oznacza dokładnie to co oznacza?? bo jest to dosyć ogólne pojęcie jak na bitewniaka xP
"We live as we dream - alone"

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 22 sie 2010, 21:05

24 cale

Tak i tak, jest to dość nieprecyzyjne określenie ;)

Aramir
Treser wargów
Posty: 28
Rejestracja: 27 sie 2010, 22:48
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Aramir » 28 kwie 2012, 6:51

Czyli ja to jest co dokładnie daje ATD
"nie obchodzi mnie ile zyskalismy na jego zdradzie. Wciąż pozostaje zdrajcą i jako taki zostanie stracony"

Awatar użytkownika
szirer
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 578
Rejestracja: 02 lut 2008, 18:16
Skąd: Skoczów

Post autor: szirer » 28 kwie 2012, 7:44

Aramir pisze:Czyli ja to jest co dokładnie daje ATD
ATD daje ci cos w rodzaju marszu :) czyli po ruchu i zdaniu liderki jakims bohaterem w oddziale (może to być nawet kapitan) możesz wykonać ponowny ruch :)
jaskiniatrolla.megaserwis.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ruch”