Ogólne pytania dotyczące Fight Phase

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
tosiek80_2005
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 09 maja 2009, 22:09
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: tosiek80_2005 » 28 sty 2011, 7:50

odpowiedzi:

1. tak, epicka szarża podnosi fight boh o 2 do końca walki. Wiec w duelu też.
2. tak, tez podnosi fight o 1. Zgodnie z zasadami BH. W Duelu też.
3. Zróżnicowanie między epikiem a kapitanem w formacji jest znaczące. Kapitan jest częścią formacji. Przeważnie ma figta większego o 1, posiada potęgę i wiekszą odwagę (za to płacisz). Wiec taki kap w formacji pik gdzie posiada się fighta 5, ma fighta 6.
Natomiast Epic nie jest częścią formacji. Posiada własne statystyki. Nie ma znaczenia w jakiej będzie formacji jego fight (jeśli nie podniesiony epickimi akcjami, czarami itp.) jest zawsze taki sam.
How shall any tower withstand such numbers and such reckless hate??

Awatar użytkownika
Gondolin
Bębniarz z głębin
Posty: 116
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:05
Skąd: Warszawa

Post autor: Gondolin » 28 sty 2011, 7:55

Glewie w duelu nie dają +1F. A przynajmniej ja tak rozumiem zasady. Patrz na przykład opisy Glorfindela - kiedy walczy normalnie ma +1 za glewię, zaś w duelu walczy bazowym fightem.

Awatar użytkownika
tosiek80_2005
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 09 maja 2009, 22:09
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: tosiek80_2005 » 28 sty 2011, 8:04

Gondolin pisze:Glewie w duelu nie dają +1F. A przynajmniej ja tak rozumiem zasady
dokładnie, Epicowi żadna glewia, pika, dwurak nie pomoże. Nie jest on częścią tej formacji.
How shall any tower withstand such numbers and such reckless hate??

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 28 sty 2011, 9:28

Kapitanowi tez nie

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 28 sty 2011, 10:49

Glorf jest legendary, ani z niego kap ani epic. Zreszta kolejna pohanbiona przez GW jednostka ale to szczegol.

No i to zroznicowanie epic a kap chcialbym tu wyjasnic. My grywamy, ze kapowi bron podnosi a epicom nie f w duelu. Wolalbm jasna wykladnie zebysmy grywajac z innymi graczami nie uzywali wlasnych initerpretacji. Podobnie z szarzami i BH.
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 28 sty 2011, 11:35

No i to zroznicowanie epic a kap chcialbym tu wyjasnic. My grywamy, ze kapowi bron podnosi a epicom nie f w duelu. Wolalbm jasna wykladnie zebysmy grywajac z innymi graczami nie uzywali wlasnych initerpretacji. Podobnie z szarzami i BH.
Ech na przyszłość pamiętaj, że tutaj home rule'i w odpowiedzi na pytania nie wypisuj.
Bo w żadnym wypadku bonus z broni nie liczy się w duelu wedle zasad.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 28 sty 2011, 11:43

Home ruling jest nim wtedy, gdy nazwijmy to " ogolna interpreatacja" jest inna badz zasady mowia wyraznie inaczej. Pytanie dotyczylo glownie kapitanow bedacych czescia formacji, bo z przemieszczajacymi sie epicami sprawa jest jasniejsza. Do tego zupelnie juz nie ujeta w zasadach jest kwestia interpretacji heroic charge, o co mi rowniez chodzi. Czy taki Imras ma wtedy 9 f w duelu?
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 28 sty 2011, 12:05

Str. 67, ostatni akapit. Niby co jest niejasnego w:
It should be noted that Heroes do not receive any modifiers for the wargear of their compny.
Co się tyczy też epików, wynika to z ostatnich zdań drugiego akapitu, strona 68.

Pewnie chodzi o Epic Charge. Raczej bym się skłaniał k'temu, że bonus jest przeznaczony dla formacji - i tak ta akcja jest dość mocna zważywszy na takie aspekty rozgrywki jak sposób wyliczania dodatkowych ataków w formacjach z bohaterami oraz różnorodność innych boostów.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 28 sty 2011, 12:09

satrox pisze:Home ruling jest nim wtedy, gdy nazwijmy to " ogolna interpreatacja" jest inna badz zasady mowia wyraznie inaczej.
Jak ty chcesz inaczej interpretować ostatni akapit zasad duelu, który jasno określa, nie pozostawiając specjalnie luki w tym, ze broń nie działa. FAQ też gdzieś uwzględnia, że u Glorfa mieczyk nie daje bonusu w duelu.
satrox pisze: Czy taki Imras ma wtedy 9 f w duelu?
Tak. Tak jak analogicznie Kapitanczy inny boh z formacji robiącej EC miałby te +2.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 28 sty 2011, 18:29

No i jak widac w obu postach powyzej zdania sa podzielone. Stad moje pytanie w tej, zdawaloby sie jasnej kwestii. Gracze po roznych osrodkach rozrzuceni wypracowali wlasne interpretacje, a grajac przeciw sobie warto zbednych dyskusji uniknac. Wiec jak? Wg Arathorna EC nie daje w duelu bonusu ( tak przynajmniej rozumiem Twoj wpis), wg Kevina daje. Tosiek i ja tez jestesmy za doliczaniem bonusow. Jak bedzie na MW skoro gra bez E.strike w duelu powoduje, ze kazdy punkt w pojedynku ohow jest na wage zlota?
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 28 sty 2011, 19:23

To kto jak gra w jakim osrodku to od nich zalezy. Na turnieju wiekszym czyta sie podrecznik i pisze wyraznie ze formacja dostaje bonus od EC, a bohater jest czescia tej formacji. Tak samo Epic Strike daje bohaterowi F10 w duelu wedlug oficjalnych zasad.

MW jesli wylaczy ESa w duelu, to narazie nie wylaczylo EC w duelu, wiec bonus jest ;)

Awatar użytkownika
Gula
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 420
Rejestracja: 27 cze 2010, 12:33
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: Gula » 13 lut 2011, 9:19

Mam takie pytanie bo np. jak zadałem kompanii kawalerii 3 rany to schodzi 1 konny, to czy w następnej turze będę musiał zadać 1 ranę żeby zabić tego drugiego czy 2?
arturmol pisze:no rzeczywiście "taka sobie" bez fajerwerków,a i nikt ci nie napisze ,że praca jest lepsza jak sobie napiszesz taka sobie albo taka tam.. itp. (...)
zmień dilera
sztygar.

Awatar użytkownika
tosiek80_2005
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 09 maja 2009, 22:09
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: tosiek80_2005 » 13 lut 2011, 10:14

Gula pisze:jak zadałem kompanii kawalerii 3 rany to schodzi 1 konny
TAK

Gula pisze:zy w następnej turze będę musiał zadać 1 ranę żeby zabić tego drugiego czy 2?
2 wszelkie hity przepadają po każdej walce, nawet w tej samej turze.
How shall any tower withstand such numbers and such reckless hate??

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 25 mar 2011, 17:11

I znowu jak w pokrewnym temacie nie masz racji....
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

koriakin
Treser wargów
Posty: 13
Rejestracja: 31 lip 2010, 15:49
Skąd: Poznan

Post autor: koriakin » 16 gru 2011, 13:49

Jaka jest różnica między przegraniem walki różnicą 1 trupa a 10 trupów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Walka”