Mistrzostwa Pomeranii 2018

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Skowron
Treser wargów
Posty: 39
Rejestracja: 12 mar 2016, 22:25
Skąd: Rumia

Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Skowron » 30 lis 2018, 15:26

Mistrzostwa Pomeranii 2018
Data: 28.12 (jednodniowy)
Godzina: prawdopodobnie zapisy od 9:00 rozpoczęcie 9:30
Miejsce:Stacja Kultura, Starowiejska 2, 84-230 Rumia (dla przyjezdnych tam gdzie Northcon)
Wpisowe: 20 zł
Punkty: 500
Obowiązują zasady z nowych podręczników GW oraz uściślenia LO.

Zgłoszenia wysyłać na: [email protected] w temacie: MP (nick/imie i nazwisko) do 21.12. Zgłoszenie powinno zawierać pełną rozpiskę z zaznaczonym liderem. Zgłoszenie w późniejszym terminie będzie skutkowało droższą wejściówką. Rozpiski będą udostępnione przed turniejem

Harmonogram:
9:15 Zapisy
9:45-11:15 I bitwa
11:30 - 13:00 II bitwa
13:15 - 14:45 III bitwa
15:00 - 16:30 IV bitwa
16:45 Mianowanie Mistrza Północy

Sceny:

1. Elfy św. Mikołaja na drugą stronę marsz, bo prezenty zanieść nadszedł czas!

Twoja armia jest drużyną elfów świętego Mikołaja i musi zanieść prezenty na drugą stronę stołu. Jednak pojawia się przeciwnik, który jest udawanym świętym Mikołajem i ma również swoje elfy. Pokarz przeciwnikowi, że jesteś od niego lepszy w roznoszeniu prezentów, by nie wygryzł cię z twojej roboty!

Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.
Pozycje startowe:
Na początku bitwy „Elfy św. Mikołaja” nie są rozstawione – wchodzą one z rezerw. Gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera krawędź, z której będą wychodzić jego „Elfy św. Mikołaja”, przeciwnik automatycznie wystawia się z przeciwległej krawędzi.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.
Cele scenariusza:
Zdobywasz 3 punkty, jeśli minimum jeden Twój model dostał się za krawędź przeciwnika i dostarczył prezent i masz więcej Elfów z Prezentami za krawędzią niż przeciwnik.
5 punktów, jeśli minimum dwóch Twoich Elfów dostało się za krawędź i dwa razy więcej Twoich Elfów dostarczyło prezent niż Elfów przeciwnika.
7 punktów, jeśli minimum trzech Twoich Elfów dostarczyło prezent przechodząc przez krawędź przeciwnika i trzy razy więcej Twoich Elfów dało prezent niż Elfy przeciwnika.
Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc. się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty.
Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.
Zasady specjalne:
Posiłki: w pierwszej turze gracze rozstawiają swoje warbandy naprzemiennie, począwszy od tego, który będzie miał wyższy wynik na rzucie K6. Od każdej następnej tury, warbandy wychodzą z krawędzi pod koniec fazy ruchu danego gracza. W celu rozstawienia warbandu, rzuć K6. Punkty potęgi kierującego warbandem mogą być wydane w celu podwyższenia lub obniżenia uzyskanego wyniku, modele nie mogą szarżować w turze, w której wyszły na pole bitwy, poza tym działają normalnie. Za każdy warband rzuca się osobno. Modele niewystawione na pole bitwy liczą się jakby były na nim na potrzeby ustalania, czy armia jest złamana. Wynik rzutu K6: 1-3 – Warband nie dotarł na pole bitwy, ale otrzymuje bonus +1 do wyniku rzutu kością w następnej turze. 4-6 – Warband wchodzi na pole bitwy z krawędzi kontrolowanej przez gracza, każdy model wychodzi ze swoją wartością ruchu. Jeśli twoje modele nie uzyskają potrzebnego do wejścia na pole bitwy wyniku do 3 tury, w 4 wchodzą automatycznie. Zasady specjalne pozwalające wyjść jednostkom z dowolnej krawędzi stołu (jak np. Goblin Mercenary Captain’s Mercenary Ambush, Watcher in the Water, Morgul Stalkers) muszą wybrać krawędź stołu ustaloną w dziale „Pozycje startowe” .
Elfy św. Mikołaja: Elfem św. Mikołaja jest każda jednostka z twojej armii.

2. Walka o Choinkę!

Jest już ranek 24 grudnia. A ty nie masz jeszcze choinki! Okazuje sie, że w pobliżu rośnie tylko jedna choinka a „somsiad” też chce się dzisiaj po nią wybrać. Zawalcz o nią by święta mogły być świętami!

Układ stołu:
Przed bitwą należy umieścić na środku stołu choinkę, ponadto gracze określają krawędź północną.
Pozycje startowe:
Na początku bitwy jednostki nie są rozstawione – wchodzą one z rezerw. Warbandy zawierające maszyny oblężnicze nie korzystają z jej zasady specjalnej dotyczącej rozstawienia; wychodzą z krawędzi.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
W momencie, gdy jedna ze stron została złamana, pod koniec tury, w której jedna z armii została uznana za takową oraz każdej następnej, jeden gracz rzuca K6. Przy wyniku 1 lub 2, gra się kończy.
Cele scenariusza:
Zdobywasz 1 punkt za zadanie jednej lub więcej ran wrogiemu liderowi (rany odratowane punktami losu etc. się nie liczą), jeśli lider przeciwnika nie żyje, otrzymujesz 2 punkty. Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty. Zdobywasz 3, a przeciwnik 2 punkty, jeśli masz więcej modeli niż przeciwnik w 6” od choinki, jeśli masz ich dwukrotnie więcej – zdobywasz 5, a przeciwnik 2 punkty, jeśli zaś posiadasz trzy razy więcej modeli – otrzymujesz 7 punktów.
Zasady specjalne:
Bitewny zgiełk: w pierwszej turze gracze rozstawiają swoje warbandy naprzemiennie, począwszy od tego, który będzie miał wyższy wynik na rzucie K6. Od każdej następnej tury, warbandy wychodzą z krawędzi pod koniec fazy ruchu danego gracza.
W celu rozstawienia warbandu, rzuć K6. Punkty potęgi kierującego warbandem mogą być wydane w celu podwyższenia lub obniżenia uzyskanego wyniku, modele nie mogą szarżować w turze, w której wyszły na pole bitwy, poza tym działają normalnie. Za każdy warband rzuca się osobno. Modele niewystawione na pole bitwy liczą się jakby były na nim na potrzeby ustalania, czy armia jest złamana.
Wynik rzutu K6:
• Warband nie pojawił się jeszcze na polu bitwy
• Twój przeciwnik wybiera punkt na północnej lub na południowej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Twój przeciwnik wybiera punkt na wschodniej lub zachodniej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Wybierasz punkt na północnej lub południowej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Wybierasz punkt na wschodniej lub zachodniej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.
• Wybierasz punkt na dowolnej krawędzi, nie bliżej niż 6” od narożnika – wszystkie modele z tego warbandu wchodzą na pole bitwy z tego punktu.

3. Obrona prezentów!

Na polu bitwy jest umieszczonych 5 prezentów, obroń je przed przeciwnikiem i pokaż, że zasługujesz na więcej nagród!

Układ stołu:
Umieśćcie pięć prezentów na polu bitwy, jeden musi być na środku stołu. W celu rozstawienia pozostałych gracze rzucają K6, gracz z najwyższym wynikiem ustawia jeden prezent gdziekolwiek na polu bitwy, lecz minimum w 12” od któregokolwiek innego ustawionego już prezentu i nie bliżej niż 6” od którejkolwiek krawędzi stołu. Następnie gracze rozstawiają naprzemiennie prezenty zgodnie z tymi samymi zasadami.
Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 24” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu. Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 24” od przeciwległej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.
Cele scenariusza: Zdobywasz 2 punkty za każdy prezent, przy którym w 3” znajduje się co najmniej jeden Twój model i nie ma żadnych modeli przeciwnika Zdobywasz 1 punkt za każdy prezent, przy którym w 3” znajdują się modele Twoje i przeciwnika, ale jest więcej Twoich. Zdobywasz 1 punkt za zranienie (rany odratowane punktami losu etc. się nie liczą) lub za zabicie lidera przeciwnika. Zdobywasz 1 punkt, jeśli armia przeciwnika jest złamana na koniec bitwy.
Zasady specjalne:
Prezent: jest to znacznik o średnicy 25 mm.

4. Walki św. Mikołajów!

Pojawia się dwóch Mikołajów. Stocz bitwę z drugim św. Mikołajem i udowodnij, że to ty jesteś tym prawdziwym!

Układ stołu:
Brak zasad specjalnych dla tego scenariusza.
Pozycje startowe:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem wybiera jedną ze stref rozstawienia. Następnie wybiera jeden ze swoich warbandów i ustawia go w 24” od swojej krawędzi stołu. Wojownicy nie mogą być rozstawieni dalej niż w 6” od dowódcy swojego warbandu.
Następnie przeciwnik wybiera jeden ze swoich warbandów i rozstawia go analogicznie, w 24” od własnej krawędzi stołu, po czym obaj gracze kontynuują rozstawienie naprzemiennie zgodnie z opisanymi zasadami.
Pierwszeństwo:
Obaj gracze rzucają K6 – ten z wyższym wynikiem ma pierwszeństwo w pierwszej turze.
Koniec gry:
Bitwa toczy się do końca tury, w której jedna ze stron została zredukowana do 25% swojej początkowej liczebności lub niżej.
Cele scenariusza:
Na potrzeby scenariusza musisz odnotowywać ile modeli zabił Twój lider (św. Mikołaj) w czasie bitwy.
• Zdobywasz 4, a przeciwnik 3 punkty, jeśli Twój św. Mikołaj zabije więcej modeli niż św. Mikołaj przeciwnika, otrzymujesz 5, a przeciwnik 2 punkty, jeśli zaś Twój św. Mikołaj zabił dwa razy więcej modeli przeciwnika (minimum dwa), jednak jeśli Twój św. Mikołaj zabije trzy razy więcej modeli niż św. Mikołaj przeciwnika (minimum trzy) – otrzymujesz 7 punktów.
• Zdobywasz 1 punkty za złamanie armii przeciwnika, jeśli Twoja własna nie uległa złamaniu – otrzymujesz 3 punkty.
• Zdobywasz 1 punkty za utrzymanie przy życiu swojego przybocznego (żony św. Mikołaja) (Model przybocznego – prosimy o zabranie z domu pieszego modelu Przybocznego), jeśli Twojemu przeciwnikowi się to nie udało – otrzymujesz 2 punkty.
Zasady specjalne:
1. Ostatnia walka: za każdym razem, gdy Twój św. Mikołaj zabije bohatera lub model posiadający więcej punktów zdrowia niż 1, natychmiast odzyskuje punkt potęgi wydany wcześniej w trakcie bitwy
2. Żona św. Mikołaja: W tym scenariuszu do gry wkraczają żony św. Mikołajów.
Jej statystyki to: 4/4+, 4, 6, 1, 2, 5. Move 6. MWF 0/2/2.
Wyposażenie: włócznia i ciężka zbroja.
Rasa: taka sama, jakiej jest twój św. Mikołaj.
Żona św. Mikołaja posiada zasadę specjalną:
The Life Guard (pasywna): Jeżeli Twój św. Mikołaj został zraniony, ten model może wydawać własne punkty Losu oraz punkty Woli, tak długo, jak jest z nim w bezpośrednim kontakcie. Pamiętaj, że ten model nie może przyjmować na siebie ran, które miał otrzymać św. Mikołaj


System punktacji:
O zwycięstwie decydują VP uzyskane w bitwie, które są przeliczane na zasadzie proporcji na następujące typy zwycięstwa:

2x więcej VP niż przeciwnik - Major Victory 9:1
Więcej VP niż przeciwnik - Minor Victory 7:3
Tyle samo VP - Draw 5:5

Brak możliwości Proxów oraz wymóg WYSIWYG

Można posiadać 2 armie, dobra i zła


Dokładniejsze info wkrótce :)
Ostatnio zmieniony 20 gru 2018, 19:26 przez Skowron, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ereinion
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 296
Rejestracja: 14 maja 2009, 15:07
Skąd: Gdańsk

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Ereinion » 30 lis 2018, 17:37

Będę!

Awatar użytkownika
Sfacio
Bębniarz z głębin
Posty: 195
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:13
Skąd: Karakorum

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Sfacio » 30 lis 2018, 18:07

Michał a Twoje Gobliny z GT przejdą jako najemnicy?
Sfacio=Czyngis-Chan=Siergiej
Mój WIP
Kupię głowę Bartiego - Gondorczyka z UM

Skowron
Treser wargów
Posty: 39
Rejestracja: 12 mar 2016, 22:25
Skąd: Rumia

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Skowron » 30 lis 2018, 18:13

Sfacio pisze:
30 lis 2018, 18:07
Michał a Twoje Gobliny z GT przejdą jako najemnicy?
Tak

Awatar użytkownika
Sfacio
Bębniarz z głębin
Posty: 195
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:13
Skąd: Karakorum

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Sfacio » 30 lis 2018, 18:37

To postaram się być.
Sfacio=Czyngis-Chan=Siergiej
Mój WIP
Kupię głowę Bartiego - Gondorczyka z UM

Skowron
Treser wargów
Posty: 39
Rejestracja: 12 mar 2016, 22:25
Skąd: Rumia

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Skowron » 06 gru 2018, 19:55

Aktualizacja, dotycząca większej ilości bitew :smile:

Awatar użytkownika
Darlark
Sztygar
Posty: 389
Rejestracja: 19 sty 2010, 16:11
Skąd: Rumia

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Darlark » 07 gru 2018, 8:44

Będę, będę
-I'm Groot.
-I'm DARLARK :P

Skowron
Treser wargów
Posty: 39
Rejestracja: 12 mar 2016, 22:25
Skąd: Rumia

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Skowron » 20 gru 2018, 14:31

Przypominam o zgłaszaniu się i wysyłaniu rozpisek. Termin do jutra :smile:

Awatar użytkownika
Sfacio
Bębniarz z głębin
Posty: 195
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:13
Skąd: Karakorum

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Sfacio » 20 gru 2018, 15:46

A scenariusze kiedy będą? Najpierw sceny potem rozpy lol
Sfacio=Czyngis-Chan=Siergiej
Mój WIP
Kupię głowę Bartiego - Gondorczyka z UM

Awatar użytkownika
Wiesniak
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 322
Rejestracja: 15 lis 2010, 13:55
Skąd: PLGW

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Wiesniak » 20 gru 2018, 17:16

Sfacio dla Ciebie to bez różnicy i tak będziesz grał dwoma rydwanami, kolumną eastów i trochę koników. Mam nadzieję że pomogłem.
Pozdrawiam cieplutko.
PLGW > LO

Awatar użytkownika
Sfacio
Bębniarz z głębin
Posty: 195
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:13
Skąd: Karakorum

Re: Mistrzostwa Pomeranii 2018

Post autor: Sfacio » 20 gru 2018, 17:46

A żebyś się nie zdziwił Wieśniaczku - tzn, nie zdziwisz się bo tam nie będziesz i nigdy się nie dowiesz czym będę grał. Powiem tylko że to pilnie strzeżona tajemnica i jeszcze nikt nie wie i że na wielu miejscach na modelach są namalowane obraźliwe słowa, m.in o Tobie - oczywiście po mongolsku.
Pozdrawiam Wieśniaku chłodno. Tak chłodno jak chłodne są niebieskie peleryny twoich modeli. Zrobił niebieskie peleryny no niemoge...
Sfacio=Czyngis-Chan=Siergiej
Mój WIP
Kupię głowę Bartiego - Gondorczyka z UM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turnieje i inne imprezy ”