Drużynowe Mistrzostwa Polski 2019

Karimatka, śpiwór, termos z kawą i w drogę...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 443
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23
Skąd: Warszafka

Drużynowe Mistrzostwa Polski 2019

Post autor: Jaskier » 08 wrz 2019, 21:35

REGULAMIN JEST JESZCZE W TRAKCIE TWORZENIA. NIEKTÓRE INFORMACJE MOGŁY ZOSTAĆ CELOWO POMINIĘTE.


Termin: 16/17.11.2019
Miejsce: Klub Gier Bitewnych "DRAGON"
Aleja Krakowska 110/114, 02-256 Warszawa ( Instytut Lotnictwa )
Wpisowe wynosi 120 zł od drużyny.
SOBOTA START 9:00 NIEDZIELA START 10:00
ROZPISKI DO 26.10.2019
FORMAT 4x 810pkt


SPONSORZY:

I. Informacje ogólne.

1.Turniej jest turniejem klasy Master Ligi Ogólnopolskiej MESBG.

2. W turnieju mogą brać udział czteroosobowe drużyny. Limit to 26 drużyn. Jest to absolutny limit i nie ma możliwości zwiększenia go.

3. Pary pierwszej rundy zostaną wylosowane na filmiku i wrzucone z linkiem na Mitrila i na wydarzeniu na facebooku, tak byście mogli śmiało pompować balonik. Jeżeli drużyny z tego samego ośrodka trafią na siebie (minimum 3 graczy) to przelosowujemy. W następnych rundach stosujemy system szwajcarski, tzn. najlepsza i druga drużyna po danej turze walczą ze sobą, drużyna trzecia walczy z czwartą itd. Żadne drużyny nie mogą ze sobą grać dwa razy na turnieju.

4. Nie ma możliwości rzucenia wyzwania w pierwszej rundzie turnieju.

5. Zgłoszenia oraz wpłaty na turniej należy przysyłać na adres [email protected] tak aby pieniążki były już na moim koncie 17 października. Wpisowe wynosi 120 zł od drużyny. Po tym terminie można się zgłaszać, ale drużyna płaci 150 zł (chodzi o organizację wydatków na nagrody zapełnienie blatów itp).
Dane do przelewu:
Marcin Kopacz; 62 1160 2202 0000 0003 0340 1041; Bank Millennium

6. Zgłoszenia wysyłamy tylko i wyłącznie za pomocą poniższego formularza:
(miejsce na formularz)
Rozpiski wysyłamy tak by 16 października już były na moim mailu :)
Rozpiski wysyłane muszą być stworzone ligowym pliku EXCEL

(tu pojawi się link do pliku)

Zgłoszenia w innej formie nie będą przyjmowane. Jeżeli jakaś drużyna nie wyśle rozpisek w terminie albo w tym formacie tzn, że nie chce grać na turnieju i jej zgłoszenie zostaje odrzucone na rzecz następnej drużyny, kasa NIE jest zwrotna w tym wypadku.
Za niestosowanie się do wytycznych dotyczących zgłoszenia drużyna może zostać ukarana punktami karnymi.

7. Gracze zobowiązani są posiadać: kostki, miarkę calową, rozpiskę na każdą bitwę oraz zasady swojej armii i statystyki wszystkich wystawianych jednostek.

8.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do dokonania zmian w regulaminie. O wszelkich zmianach gracze zostaną niezwłocznie powiadomieni.

9. Picie alkoholu na terenie obiektu jest całkowicie zabronione. Jeżeli ktoś zlekceważy ten zakaz będzie na niego nałożona grzywna, a ponadto będzie zdyskwalifikowany z turnieju. Innymi słowy piwko wieczorem ;) a papieroski tylko na zewnątrz.

10. Rolę sędziego głównego będzie pełnił ...

II. Kompozycja armii

1. Gracze wystawiają 4 w pełni pomalowane i z wykończonymi podstawkami armie na 810 pkt każda.
Każdy niepomalowany model będzie ściągany ze stołu przez sędziego niezależnie od okoliczności i uznawany w bitwie jako zabity. Żadne okoliczności nie będą usprawiedliwiały takiego przypadku.

2. Armie muszą być skomponowane na podstawie zasad obowiązujących z dnia 1.10.2019 (Tutaj chodzi o wszelkie nowości. Cokolwiek pojawi się po tym terminie nie będzie mogło być wystawiane i stosowane na turnieju).

3. Po jednej stronie konfliktu (dobro i zło) nie mogą się powtórzyć bohaterowie (Saruman MOŻE występować zarówno po stronie sił dobra i zła ale tylko po jednym, a taki Gandalf biały i szary nadal jest Gandalfem więc nie może być ich 2 po stronie dobra).

4. Drużyna może posiadać … (informacja dotycząca armii)

5. Army-listy nie mogą się powtarzać.

6. Konwersje użyte na turnieju muszą być zatwierdzone przez organizatora lub sędziego głównego, ponadto wszystkie modele muszą posiadać WYSIWYG. OverWYSIWYG w postaci posiadania dodatkowych włóczni, tarcz bądź łuków na modelach nie posiadających ich w rozpisce jest możliwy tylko wtedy, kiedy wszystkie modele danego rodzaju w armii posiadają jednolite uzbrojenie (należy o tym powiadomić przeciwnika przed bitwą). Jeśli powyższe warunki nie zostaną spełnione przeciwnik może zażądać zdjęcia modeli ze stołu lub odebrania ekwipunku wszystkim jednostkom tego samego rodzaju.

7. Każda osoba grająca rydwanem musi mieć oznaczone na rondzie podstawki, gdzie znajduje się jej środek na przedniej części (czyli kierunek poruszania) oraz kątomierz. W przeciwnym wypadku wszystkie sporne sytuację mogą zostać rozstrzygnięte na jego niekorzyść.

III. Rozgrywka

1. Podczas turnieju gracze rozgrywają 6 bitew. Czas przeznaczony na rozegranie jednej bitwy to 1 godzina i 45 minut + 15 minut na skończenie TURY po sygnale. (2 h łącznie).

2. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.

3. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.

4.Gracze mogą zażądać użycia tylko jednego zestawu kości przy jednym stole.

5. Po zakończeniu wszystkich pojedynków kapitanowie zgłaszają sędziom łączny wynik całej drużyny.

6. Gramy na blatach o wymiarach 48x48 cali

IV. Przydzielenie par i stołów.

...

V. Harmonogram turnieju:

SOBOTA
START 9:00
8:30 - 9:00 zapisy
9:00 - 11:00 bitwa 1
11:30 - 13:30 bitwa 2
13:30 - 14:30 przerwa obiadowa
14:30 - 16:30 bitwa 3
17:00 - 19:00 bitwa 4
NIEDZIELA
START 10:00
10:00 - 12:00 bitwa 5
12:30 -14:30 bitwa 6
Rozdanie nagród potrwa do około godziny 15:30.

przerwy na parowanie oznaczają nie tylko losowanie i układanie paringów, ale także fazę, w której kapitanowie obu drużyn mają zdecydować, który z graczy w zespole, na którym zagra stole.


VI. Scenariusze

Scenariusze jakie zagramy na turnieju, dokładnie w tej kolejności:

1. Storm the camp
2. Contest of Champions
3. Hold Ground
4. Lords of Battle
5. To the Death
6. Domination

*-We wszystkich scenariuszach stosujemy wystawianie naprzemienne.


VII. PUNKTY NA TURNIEJU
1. Punktacja scenariuszowa:
20-0 DP duże zwycięstwo/ porażka
15-4 DP małe zwycięstwo /porażka
9-9 DP remis

Zabicie wszystkich modeli przeciwnika oznacza automatyczną wygraną 12:0.

Każda minuta spóźnienia obecności na bitwie to -1 MP w toczonej bitwie. Czas liczy się wg zegarka sędziego, nie graczy.

2. PUNKTY MECZOWE
Liczenie tak jak rok temu. Krótki opis jak to się wszystko na turnieju będzie zliczać:
1) Liczymy MP (max 12 wg scenariuszy) i przedkładamy to na DP.
2) Liczymy sumę zdobytych DP we wszystkich 4 bitwach.
3) Porównujemy różnicę DP z drużyną przeciwną.
Jeżeli mamy -12 DP to zdobywamy 0 p. Meczowych. Przegraliśmy paring.
Jeżeli mamy +12 DP to zdobywamy 2 p. Meczowe. Wygraliśmy paring.
Jeżeli mamy miedzy -11 a +11 DP to zdobywamy 1 p.meczowy. Zremisowaliśmy paring.

3. Premie:
Wysłanie pieniędzy w terminie 10 DP
Wysłanie rozpisek w terminie 20 DP
Spełnienie obu +1 punkt meczowy !!!

4. Kary:
Sędzia ma prawo przejść od razu do dowolnego kroku, ale z reguły będzie to wyglądało w sposób następujący.
Pierwsze przewinienie -upomnienie.
Drugie -3 MP w toczonej bitwie (lub właśnie zakończonej).
Trzecie A -10 DP dla drużyny do punktacji ogólnej
Trzecie B -Walkower (12:0 MP) w toczonej bitwie (lub właśnie zakończonej).
Czwarte -dyskwalifikacja zawodnika i poddanie wszystkich jego gier łącznie z wcześniejszymi.

Zabrania się na turnieju przeklinania, obrażania innych graczy, stosowania przemocy, spożywania przy stole, jeżeli przeciwnik się nie zgodzi, używania niewymiarowych podstawek, oszukiwania i podpowiadania w trakcie gry innym graczom. Jeżeli obaj gracze nie wyrażą na to zgody to inni nie mogą się zbliżać, komentować, podpowiadać, pomagać przestawiać modele, liczyć, ujeżdżać jednorożce ani czegokolwiek innego przy stole. Czas na ustalenie taktyki jest przed bitwą. Wszystkie powyższe grożą karą.

5. Parowanie i wynik końcowy:
...
Pierwsze decydują punkty meczowe, drugie zdobyte DP, trzecie zdobyte MP w bitwach. Wynik końcowy jest naliczany według tej samej reguły. W przypadku remisu między 2 drużynami decyduje pojedynek kapitanów "kamień papier nożyce" do 3 pkt.

VIII. STOŁY
Będą zdjęcia przykładowych stołów. Zawsze taki sam komplet 4 różnych stołów. Nie ma mowy o ruchomych kładkach w pierwszej połowie stołów itp rzeczach.
Jeżeli będziemy mieli na uwadze coś eksperymentalnego to najpierw zapytamy was o zdanie.
Każdy spośród 4 typów stołów będzie inny. Jedne będą dawały więcej przestrzeni, inne tworzyły korytarze, pojawią się akweny wodne, ale połowy będą z reguły równe.
Zobaczycie wcześniej przykładowe stoły na zdjęciach, a odległości między terenami będą mierzone miarką tak by nie było sytuacji, w których nie da się nigdzie przejść podstawką 60mm.
Przesuwanie makiet może zakończyć się punktami karnymi.
(Tutaj pojawią się opisy stołów ze zdjęciami.)
Krótki opis. Przestrzenie od 4 do 1 oznaczają to jak gęsto będą ustawione tereny po stole. 4 oznacza, że mamy mnóstwo miejsca i można robić mumako-ciuchcię. 1 Oznacza, że między terenami może się robić ciasno.

Tabela terenów (co daje/ jak ciężko się przebić)
Ruiny: cover i calapse rocks / 4+
Gruzowiska, trudne tereny skaliste: trudny teren i calapse rocks
Płoty: cover / 4+
Kamienne murki: cover / 5+
Pole: cover / 3+
Wzgórza: cover / 4+ (kiedy model jest za górką)
Groty: cover, calapse rocks / 5+
Lasy: cover, trudny teren / 4+
Jeziora/ Rzeki: trudny teren (płytka woda), cover
Bagna: trudny teren dla wszystkich modeli bez zasad „burly” lub „fly”
Impas: cover, nie można na niego wejść bez zasady 'cave dweller' tylko wlecieć lub się na nim rozstawić, calapse rocks


Jeżeli o czymś zapomniałem to proszę pisać, regulamin jest jeszcze w trakcie tworzenia i niektóre informacje są celowo pominięte.
Pozdrawiam, Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turnieje i inne imprezy ”