Siły Zła - Rozpiski.

Od Azoga do Oka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, TonyStark, Mnil, Redakcja

Awatar użytkownika
uzumaki_n
Treser wargów
Posty: 30
Rejestracja: 04 sty 2016, 15:34
Skąd: Mirkwood

Post autor: uzumaki_n » 09 lut 2016, 21:33

Chciałbym zacząć zbierać jakąś armię zła. W domu mam jakąś podstawę do Mordoru (jakiś orków, Warg Riderów, Trolla, Nazguli (no namy), i może coś jeszcze). Czy jesteście mi w stanie doradzić jakąś fajną (w miarę tanią finansowo rozpiskę), moze być z sojuszami do 850 pkt? Bardzo mi się podoba figurka i zasady Azoga (planuję sobie tego z BoFA kupić). Jest jakaś fajna opcja połączyć Mordor z Azogiem i stworzyć w miarę turniejową drużynę?

Awatar użytkownika
Dragowicz
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 400
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:38
Skąd: Tarnów

Post autor: Dragowicz » 10 lut 2016, 6:42

ooo Tak, sam tak gram i gorąco polecam taki sojuszyk :), IMO hunters orki z swoimi 2atakami z S4 robią miazgę w połączeniu z orczym wspomaganiem, ale nie obejdzie się tutaj bez SL, bo marne D4 aż prosi się o odstrzał :)
Co do Azoga, widuje go rzadko na stole a to z powodu potwornego kosztu punktowego, ale świetnej walki i skuteczności przeciwko bohaterom nie można mu odmówić, w dodatku dochodzi Biały Warg za 50pkt..., który czynni go potężną kawalerią i w razie potrzeby mogą się "rozdzielić", widziałem takie myki w heroikach :)
Ale do wad zaliczamy wysoki koszt punktowy i niestety obronę na poziomie orka z tarczą, więc jak pisałem SL jest tutaj wymagany, ale problem stanowią tutaj koszty punktowe, b wystawienie tych dwóch Panów jest potężnym obciążeniem punktowym (w dodatku kiedy SL jest na bestii), więc ja proponuje tu bardziej Fimbula, za 60pkt wraz z wargiem masz świetnego jak na te pkt wojownika, dziwi tutaj aż walka na poziomie elfa, oraz genialna zasada specjalna, dzięki której możesz ładnie nawojować w lesie :), + dzięki wargowi możesz szarżować modele, których nie widziałeś na początku ruchu :)
+Dodam że z Mordoru jeszcze obowiązkowo Szaman :), Tascmastera bardzo polecam wstawiać, spectry, SQ!.
Gram czasem Angmarem i wtedy dla Huntersów dobieram Shade'a, co tworzy naprawdę silne PG :D
Dam ci taki przykład:

SL na bestii 170pkt
2 spectre 30pkt
-2 gołe orki 10pkt

Fimbul na wargu 60pkt
12 Azog Hunters 96pkt

Szaman 50pkt
12 ork tarcza+włócznia 84pkt

Tascmaster 60pkt lider
6 morków tarcze (toporki) 48pkt
6 ork tarcza+włócznia 42pkt

650/650pkt, jest cie sporo, siła przebicia jest, toporki na morkach też. Na większe pkt po prostu zamieniasz sobie Fimbula na tego Azoga :)
Każdy popełnia błąd, ale niektórzy są błędem...

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 10 lut 2016, 7:39

Na większe punkty dokładasz pod SL'em więcej morków, później myślisz o zamianie na Azoga - jednak by to zrobić, SL ląduje na koniu a Azog - obowiązkowo na wargu. Inna sprawa, że rozpiska ta tylko iluzorycznie byłaby mocna. Zeszmacenie Azoga czarami nie jest aż takim problemem a niestety jego koszt jest strasznie wysoki. Brak liczebności i papierowość HO mogą przesądzić - nieraz grając Nekromantą się o tym przekonałem.


Fimbul na wargu 60pkt
12 Azog Hunters 96pkt

Szaman 50pkt
12 ork tarcza+włócznia 84pkt

Na nowe armylisty LO możesz składać te warbandy na 6 huntersów i 6 orków - tarcze można sobie odpuścić - i tak liczysz na to, że szaman zrobi swoje ;)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
uzumaki_n
Treser wargów
Posty: 30
Rejestracja: 04 sty 2016, 15:34
Skąd: Mirkwood

Post autor: uzumaki_n » 10 lut 2016, 11:48

Dzięki Panowie :) A czy Kardusza można zamiast Szamana wystawić?

Awatar użytkownika
Kronos
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 249
Rejestracja: 14 lut 2013, 15:32
Skąd: Wrocław

Post autor: Kronos » 10 lut 2016, 12:47

Możesz zrobić sojusz z Mordorem i wtedy masz Kardusha i Huntersów :) Tylko Kardush nie może prowadzić Huntersów tylko jednostki z Army Listu "Mordor"
Jesteś z Wrocławia i nie wiesz co, gdzie i jak? Napisz pm.
Grupa na fb: https://www.facebook.com/groups/771243309591323/

Awatar użytkownika
Dragowicz
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 400
Rejestracja: 05 cze 2013, 12:38
Skąd: Tarnów

Post autor: Dragowicz » 10 lut 2016, 14:14

IMO nie wymieniłem Khardusha dlatego że to rzadki model, i grywam nim praktycznie zawsze ale na proxie :/, więc lepiej być bardziej przygotowanym na używanie zwykłego Szamana, bo na większych turniejach o proxie możemy zapomnieć :), ale można go też sobie jakoś zrobić, wyrzeźbić :P
Każdy popełnia błąd, ale niektórzy są błędem...

Awatar użytkownika
Lakon
Bębniarz z głębin
Posty: 170
Rejestracja: 08 gru 2014, 20:32
Skąd: Nowy Sącz

Post autor: Lakon » 10 lut 2016, 15:14

Co powiecie na taką rozpiskę na 600 pkt?
Warband 1
Narzug na wargu 60
12 Hunter orc 156
Warband 2
Goblin King 120
12 Goblin warrior 48
Warband 3
Grinnah 40
12 Goblin warrior 48
Warband 4
Goblin captain 35
12 Goblin warrior 48
Warband 5
Goblin Scribe
Warband 6
Mirkwood Spider
Warband 7
Mirkwood Spider

595/600

55 modeli.

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 10 lut 2016, 15:41

Lakon nie wiem, czy te HO mają u CIebie sens. Podobnie mirkwood spider. Fimbul na wargu, kilka fell wargów branych z DDoM, reszta leci w większą masę goblinów lub szamana z morii+ gundabady.
Ofc omawiając rozpiskę na armylisty GW. Używając tych od LO, rozpiska nielegalna :)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Lakon
Bębniarz z głębin
Posty: 170
Rejestracja: 08 gru 2014, 20:32
Skąd: Nowy Sącz

Post autor: Lakon » 10 lut 2016, 17:24

Ja patrze na oryginalne armylisty bo wciąż mam nadzieję że coś GW nas zaskoczy. :D

Awatar użytkownika
uzumaki_n
Treser wargów
Posty: 30
Rejestracja: 04 sty 2016, 15:34
Skąd: Mirkwood

Post autor: uzumaki_n » 10 lut 2016, 18:19

Dzięki za wszelkie sugestie.

A bylibyście w stanie, zaproponować jakieś rozpiski z Necromancerem (mój brat tym razem ma ten model i Castellanów, Nazguli noname, Trolla Mordoru, Haradrimmów, Eastów) i szuka jakiejś rozpiski bardziej do towarzyskich bitew. Fajnie, jakby nie dużo trzeba było dokupić nowych modeli. Przepraszam, że znowu takie pytanie, ale nie znam się na armiach ciemności więc nie bardzo wiem, co z czym się je.

Dzięki znowu za jakieś sugestie.

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 10 lut 2016, 19:07

Hmm... Chyba jestem jedyną osobą regularnie grającą Nekromantą.
Podstawową sprawą jest dobór szeregowców - muszą być wytrzymali, mieć siłę przebicia i jednocześnie wyciągać dobrą liczebność. Z wyboru zatem, naszą piechotą jest typowy klocek mordorski oparty o morki i orków na plecach.

Podstawowy schemat gry nekromantą, oparty jest o użycie tesco nazgula do wyciągania modeli na chill soul - czar zadający obrażenia na pewnym obszarze od pierwotnego celu, który dostaje automatyczną ranę (w wersji minimum używasz 2-3 spectr miast nazgula). Ponadto potrzebny jest taskmaster - gdyż w armii jest mało potęg a przy dobrych wiatrach - rzucisz więcej wzmocnionych czarów. Co dalej się bierze - szamana, worek potęg, hunter orków pod bohaterem - to już dowolnie. Zapychasz to moranonnami i orkami. Całość w przybliżeniu kosztuje minimum 650pkt, lecz prawdziwą moc wyciąga na formaty 800+. W dobie ostrych cięć nazguli, jest to jakąś alternatywą :)

Druga opcja, to szaman i hunter orcs. Wyciągnąć z tego maksymalną liczebność i liczyć na to, że będzie się wygrywać walki. Szczerze mówiąc nigdy mi nie szło tą opcją.

Trzecia - to wariant pewnego wałkarskiego buildu. Bierzesz nekromantę, taskmastera i tylu kasztelanów z dol guldur, ilu wlezie. Teoretycznie mamy więc tutaj hero army sił zła, opartym o chill soul (miast nazgula na bestii) oraz nieśmiertelnej armii kasztelanów. Dobre to na niemal każdy powszechny format.

No i kiedyś na 350 grałem funem w postaci nekromanty z taskiem i 5 morkami. Nawet coś niecoś ugrałem (bodaj 5 lokata na jakiś 12-14 graczy).

Z tego co posiada Twój brat, trudno poskładać coś konkretnego, można się bawić w easterlingów pod kapitanem/warpriestem, nekromanta zaś ciągnąłby orków. Reszta dowolnie. Moja porada - dużo ćwiczyć i to z trudnymi przeciwnikami. Dopieronz czasem się opanowuje ten model a i tak potrafi plewić ;)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
uzumaki_n
Treser wargów
Posty: 30
Rejestracja: 04 sty 2016, 15:34
Skąd: Mirkwood

Post autor: uzumaki_n » 10 lut 2016, 19:49

Dzięki, przejrzymy Twoje sugestie.
I bedziemy pytać w razie co :D

Młody07
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2014, 19:38
Skąd: Zaklików

Post autor: Młody07 » 19 sie 2016, 19:00

Co panowie sądzą o takiej rozpisce na 600Pkt
Rozpiska jest pod nowe zasady Polskich sędziów


W1
Beast of Isengard 125Pkt
6 Tarczowników UH 60Pkt
6 Pikinierów UH 60Pkt


W2
SZaman UH + Pancerz 55Pkt
6 tarczowników UH 60Pkt
6 Pikinierów UH 60Pkt


W3
Mauhur 60Pkt
6 Tarczowników UH 60Pkt
6 Pikinierów UH 60Pkt



Lider : Beast of Isengard
Liczebność : 39
Break : 20/20


Proszę o opinie i uwagi !
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
*Garry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2015, 7:57
Skąd: Częstochowa

Post autor: *Garry » 19 sie 2016, 19:43

wygląda fajnie, ale ja zastąpiłbym mauhura uglukiem lub vrasku. Mimo wszystko jesli nie wstawiasz ulepszonych skautów to oni wydają się ciekawszymi postaciami. Jeszcze dorzucę, że jak tworzysz dwu a nie trójszereg to zamiast pikinierów może być lepiej wstawić skautów z tarczą i włócznią- staty te same a możesz tarczowac od biedy ;)

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 19 sie 2016, 20:08

Dałbym na wsparcia orków z włóczniami i poszedł w jeszcze większą masę.
Te kilka pik trzymających kusze ewentualnie.
Pozostałe punkty możesz dołożyć w kilka Berków ;)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Siły Zła”