FAQ 2019

Moderatorzy: Konradussss, TonyStark, Mnil, GotmogK, Ereinion, FishPriest, SpyTech, Jaskier, Garry

*Slay
Sędzia LO
Posty: 347
Rejestracja: 13 gru 2014, 18:50
Skąd: Kalisz/Wrocław

Re: FAQ 2019

Post autor: *Slay » 05 sie 2019, 14:29

6] Lords of Battle i rany/los. Czy model który straci los, a później go odnowi czarem liczy się do punktacji na koniec?
Tak - została zadana, zapisana i zostaje do końca

7] Wygrywam walkę z modelem kawaleryjskim. Czy mogę wpierw rzucić za ranienie konia i potem rzucić za jeźdźca podwójne rany ponieważ spada z konia?
Nie - zgodnie z podręcznikiem, najpierw wypłacamy rany, a potem spada z konia.

8] Armylist The Trolls, czy mogę ich wystawić oddzielnie?
Tak - można ich wystawić jako jeden, co sugeruję, że osobno też

11] Czy Mumakil będąc w zasięgu zasady Pall of Darkness trafiany jest z Trebusza tylko na 6?
B) Mumak owszem, załoga jest poza zasięgiem, więc nie.

14] Czy Gondor Avenger może strzelić tylko w jeden cel czy może wybrać dowolne w zasięgu strzału?
Avenger działa jak łuk, zatem dowolne cele

16) Ile ran siege engine zadaje mumakilowi? Ile howdahowi?

17) Czy w przypadku zabicia całej armii poza modelami, które nie weszły na stół z powodów innych niż scenariusz (Watcher, Goblin Mercenaries) gra automatycznie się kończy?
Modele, które nie wyjdą do końca, liczymy jak zabite.

19) Czy do Wound Tally (scen Lords of Battle) liczą się rany zadane:
a) Przez rzucenie compela na rydwan/war beasta przeciwnika i rozkazanie mu tratowania własnych modeli
Za

b) Przez jeżdżenie war beastem przeciwnika, który nie zdał testu Stampede po jego modelach
Za

c) Przez powalenie modelu przeciwnika na terenie wodnym, który w wyniku tego się utopił
Za

d) Przez wysadzenie strzałem bomby przeciwnika
Za

20) Czy kawaleria ma bonusy do szarży w głębokiej wodzie?
NIE

21) Czy mounty mają keywordy swojego jeźdźca, konkretnie:
A) ODPOWIEDZI: NIE – zapis z FAQ
b) ODPOWIEDZI: NIE – zapis z FAQ

22) Rydwan Iron Hills
Głosuję identycznie jak Alexij

23) Czy można chodzić po znacznikach w Capture and Control?
MOŻNA CHODZIĆ, NIE MOŻNA STAWAĆ, JAKAKOLWIEK ZDOLNOŚC NIE MOŻE ZMUSIĆ MODELU DO STANIĘCIA NA NIM LUB POŁOŻENIA SIĘ.
Za
Slay's Studio zaprasza z zamówieniami na malowanie/rzeźbę :)

https://www.facebook.com/slaysstudio

Pozdrawiam
Kamil :)

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 443
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23
Skąd: Warszafka

Re: FAQ 2019

Post autor: Jaskier » 11 sie 2019, 9:13

Wrzucam odpowiedzi KMG:


6] Lords of Battle i rany/los. Czy model który straci los, a poźniej go odnowi czarem liczy się do punktacji na koniec?
Tak, liczą się Faty które są „spent”, więc również te które zostaną odzyskane

7] Wygrywam walkę z modelem kawaleryjskim. Czy mogę wpierw rzucić za ranienie konia i potem rzucić za jeźdźca podwójne rany ponieważ spada z konia?
Tak, Jeżeli wyrzuci 1 na Thrown Rider Test, to wtedy leży i można mu zadawać podwójne obrażenia.

8] Armylist The Trolls, czy mogę ich wystawić oddzielnie?
Tak, wynika to z zasad ich armylistu.

11] Czy Mumakil będąc w zasięgu zasady Pall of Darkness trafiany jest z Trebusza tylko na 6?
B] TYLKO MUMAKIL BEZ ZAŁOGI, załogę mierzymy osobno.

14] Czy Gondor Avenger może strzelić tylko w jeden cel czy może wybrać dowolne w zasięgu strzału?
DOWOLNE

16) Ile ran siege engine zadaje mumakilowi? Ile howdahowi?
MUMAKILOWI 1, HOWDACHOWI WSZYSTKIE -ZAMIANA PUNKTU NA OPISANĄ PROCEDURĘ STRZELANIA DO MUMAKA, KTÓRA JEST PONIŻEJ.
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM.

17) Czy w przypadku zabicia całej armii poza modelami, które nie weszły na stół z powodów innych niż scenariusz (Watcher, Goblin Mercenaries) gra automatycznie się kończy?
NIE, ALE TE MODELE, KTÓRE NIE WYJDĄ NA STÓŁ LICZĄ SIĘ NA KONIEC JAKO ZABITE
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM.

19) Czy do Wound Tally (scen Lords of Battle) liczą się rany zadane:
a) Przez rzucenie compela na rydwan/war beasta przeciwnika i rozkazanie mu tratowania własnych modeli
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM.

b) Przez jeżdżenie war beastem przeciwnika, który nie zdał testu Stampede po jego modelach
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM.

c) Przez powalenie modelu przeciwnika na terenie wodnym, który w wyniku tego się utopił
PRZECIW. Zgodnie z zapisem zasad scenariusza, liczą się rany jakie Twoja armia wbija armii przeciwnika.
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM

d) Przez wysadzenie strzałem bomby przeciwnika
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM

20) Czy kawaleria ma bonusy do szarży w głębokiej wodzie?
NIE MA BONUSÓW.

21) Czy mounty mają keywordy swojego jeźdźca, konkretnie:
A) NIE, zasada działania czaru wyjaśnia, że obejmuje on tylko jeźdźca
b) NIE, Wild Warg nie występuje w armyliście Mordor. Brak zatem keywordu.

22) Rydwan Iron Hills
A) TAK, do załogi również, tak długo jak znajduje się na rydwanie.
B] TAK, wyłącza zasady aktywne, rydwan normalnie jedzie, strzela i walczy.
C) TAK.
D) NIE, takie same bonusy się nie kumulują.

23) Czy można chodzić po znacznikach w Capture and Control?
MOŻNA CHODZIĆ, NIE MOŻNA STAWAĆ.
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM.
Pozdrawiam, Marcin

Awatar użytkownika
Jaskier
Redaktor
Posty: 443
Rejestracja: 01 kwie 2014, 16:23
Skąd: Warszafka

Re: FAQ 2019

Post autor: Jaskier » 11 sie 2019, 11:18

Wrzucam podsumowanie 2

CO JUŻ USTALONO:

1] Czy Dernhelm będąc pod wpływem sztandaru Gamlinga odzyskuje 2 punkty potęgi co turę, czy Merry i Eowina mogą odpalić 2 heroiki na raz?
JEST W FAQ GW

2] Czy Haldir może podbić potęga obrażenia zadane przez zasadę One Final Blow?
TAK

3] W jakiej kolejności stosuje się wzmocnienia i osłabienia wartości walki? Bat Swarm, zasada Arise Raiders of Theoden itp.
NAJPIERW BONUSY, POTEM KARY. OPISAĆ NA PRZYKŁADZIE I WYJĄTKI

4] Czy na potrzeby zasady The Living Lore, Floi liczy tylko Balin, the Dwarf King of Moria czy liczy też siebie?
-wszystkie profile wymienione w zasadach Balina (równierz Floi dla samego siebie jest friendly model)

5] Co się dzieje z Fell Beast gdy floi zaneguje zasadę Feral, a NAzgul umrze?
JEST W FAQGW

6] Lords of Battle i rany/los. Czy model który straci los, a poźniej go odnowi czarem liczy się do punktacji na koniec?
Tak, liczą się Faty które są „spent”, więc również te które zostaną odzyskane -przegłosowano

7] Wygrywam walkę z modelem kawaleryjskim. Czy mogę wpierw rzucić za ranienie konia i potem rzucić za jeźdźca podwójne rany ponieważ spada z konia?
NIE -przegłosowano

8] Armylist The Trolls, czy mogę ich wystawić oddzielnie?
TAK -przegłosowano

9] Czy można przenosić Campfire?
NIE

10] Walczy model kawaleryjski z pieszym. Zagrywam czar Wrath of Brunien i kawalerzysta zostaje powalony (knocked prone) - gdzie umieszcza się jego podstawkę? Styka się z pieszym modelem czy kładziona jest w centrum podstawki konnej, czy jeszcze inaczej?
JEŻELI OBAJ PRZEŻYJĄ TO PIESZY W STYKU Z MOUNTEM
JEŻELI MOUNT UMRZE, PIESZY W SAMYM CENTRUM USUNIĘTEJ PODSTAWKI MOUNTA.
+ dodać zapis / przerobić punkt, że to w zasadzie się tyczy każdego upadku z konia.

11] Czy Mumakil będąc w zasięgu zasady Pall of Darkness trafiany jest z Trebusza tylko na 6?
B] TYLKO MUMAKIL BEZ ZAŁOGI, ZAŁOGĘ MIERZYMY OSOBNO -przegłosowano

12] Ilu obsługantów można dokupić do maszyny?
OGRANICZA TO TIER BOHATERA

13] Czy bohater może podbić wynik rzutu na Heroic Strike za pomocą punktów potęgi?
NIE

14] Czy Gondor Avenger może strzelić tylko w jeden cel czy może wybrać dowolne w zasięgu strzału?
DOWOLNE -przegłosowano

15] Jak działa czar Protection of Valar na obszarowe umiejętności takie, jak Chill Aura?
JEST W FAQ GW

16) Ile ran siege engine zadaje mumakilowi? Ile howdahowi?
MUMAKILOWI 1, HOWDACHOWI WSZYSTKIE -ZAMIANA PUNKTU NA OPISANĄ PROCEDURĘ STRZELANIA DO MUMAKA, KTÓRA JEST PONIŻEJ.

ZA -przegłosowano

17) Czy w przypadku zabicia całej armii poza modelami, które nie weszły na stół z powodów innych niż scenariusz (Watcher, Goblin Mercenaries) gra automatycznie się kończy?
NIE, ALE TE MODELE, KTÓRE NIE WYJDĄ NA STÓŁ LICZĄ SIĘ NA KONIEC JAKO ZABITE -przegłosowano

18) Czy w przypadku czaru Wrath of Bruinen najpierw rani się wierzchowce czy najpierw uciekają (do scenariusza Lords of Battle)
WIERZCHOWCE NAJPIERW UCIEKAJĄ CO WYNIKA Z ZAPISU CZARU.

19) Czy do Wound Tally (scen Lords of Battle) liczą się rany zadane:
a) Przez rzucenie compela na rydwan/war beasta przeciwnika i rozkazanie mu tratowania własnych modeli
ZA -przegłosowano

b) Przez jeżdżenie war beastem przeciwnika, który nie zdał testu Stampede po jego modelach
ZA -przegłosowano

c)...

d) Przez wysadzenie strzałem bomby przeciwnika
ZA -przegłosowano

20) ...

21) Czy mounty mają keywordy swojego jeźdźca, konkretnie:
A) ZA -przegłosowano
b) ZA -przegłosowano

22) Rydwan Iron Hills
A) TAK -przegłosowano
B)...
C)...
D) NIE -przegłosowano

23) Czy można chodzić po znacznikach w Capture and Control?
MOŻNA CHODZIĆ, NIE MOŻNA STAWAĆ.
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM -przegłosowano



PUNKTY DO GŁOSOWANIA:


19. c) Przez powalenie modelu przeciwnika na terenie wodnym, który w wyniku tego się utopił
ODPOWIEDZI: ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM LUB PRZECIW I PODAĆ INNĄ PROPOZYCJĘ.
3xPRZECIW , 3xZA

20) Czy kawaleria ma bonusy do szarży w głębokiej wodzie?
ODPOWIEDZI: ZA LUB PRZECIW +UZASDNIENIE
2xZA , 2xPRZECIW

22)
B) ODPOWIEDZI: TAK (na to że każdy załogant dostanie osobno rany) LUB NIE (napisać jak inaczej) I UZASADNIĆ
3xNIE , 3xTAK
C) ODPOWIEDZI: TAK LUB NIE I UZASADNIĆ
2xNIE , 4xTAK


Bardzo proszę o zajęcie się punktami, które nam pozostały. Proszę o uargumentowanie Swoich głosów, poparcie tego jakimiś zapisami z podręcznika.

Jeżeli ktoś nie zgadza się z czymkolwiek co już ustalono, możemy to poddać pod ponowne głosowanie, ale tylko w przypadku niezbitych dowodów z podręcznika lub FAQ GW, które świadczą, że powinno być inaczej.
Pozdrawiam, Marcin

_Orku_
Sędzia LO
Posty: 226
Rejestracja: 18 sty 2009, 21:43
Skąd: Kraków

Re: FAQ 2019

Post autor: _Orku_ » 14 sie 2019, 17:24

19. c) Przez powalenie modelu przeciwnika na terenie wodnym, który w wyniku tego się utopił
ODPOWIEDZI: ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM LUB PRZECIW I PODAĆ INNĄ PROPOZYCJĘ.
3xPRZECIW , 3xZA

Odpowiedź: ZA, jestem za szeroką interpretacją wound tally, o ile można logicznie uzasadnić, że zadało się rany przeciwnikowi (a nie zadał ich sobie sam)

20) Czy kawaleria ma bonusy do szarży w głębokiej wodzie?
ODPOWIEDZI: ZA LUB PRZECIW +UZASDNIENIE
2xZA , 2xPRZECIW

Odpowiedź: Za, głęboka woda nie jest trudnym terenem i nie ma do tego żadnych przeciwwskazań jeśli chodzi o zasady.

22)
B) TAK, to części jednego modelu, po wjeździe każda dostaje hity.

Awatar użytkownika
Ajas
Redaktor
Posty: 5544
Rejestracja: 25 sty 2008, 20:24
Skąd: Poznań AP

Re: FAQ 2019

Post autor: Ajas » 15 sie 2019, 19:33

19. c) Przez powalenie modelu przeciwnika na terenie wodnym, który w wyniku tego się utopił
ZA, ktoś doprowadził do powalenia.

20) Czy kawaleria ma bonusy do szarży w głębokiej wodzie?
tak, nie ma nigdzie wskazówki, by miało być inaczej.

22)
B) unieruchamia cały model - mają wspólną podstawkę.
C) każdemu z osobna (nie ma nawet metody jak mieli byśmy rozdzielić je miedzy wieloelementowy cel).

Chcę zgłosić twarde veto wobec:
Czy można chodzić po znacznikach w Capture and Control?
MOŻNA CHODZIĆ, NIE MOŻNA STAWAĆ.
ZA TAKIM ROZWIĄZANIEM -przegłosowano
Na ETC z Jayem biegaliśmy radośnie i stawaliśmy na znacznikach.

Proszę o sprawdzenie wyniku głosowania nr 21.

Pozdrawiam, Ajas :D
KedzioR_vo do Offa o cyckach pisze:MaRta radzi, żebyś se cycki w necie pooglądał, bo widać, że nie wiesz, jak wyglądają (:D)
Jesteś z Poznania? kliknij!

*Slay
Sędzia LO
Posty: 347
Rejestracja: 13 gru 2014, 18:50
Skąd: Kalisz/Wrocław

Re: FAQ 2019

Post autor: *Slay » 03 wrz 2019, 18:56

19) Za, podobnie jak powyżej :)

20) Jeżeli nie ma takiej informacji w podręczniku, nie widzę przeciwskazań.

22)
b) Model jest całością, nie można uruchomić jej kawałka.
c) Jeżeli model uznajemy za całość, to również w tym wypadku wypłacamy rany każdemu.
Slay's Studio zaprasza z zamówieniami na malowanie/rzeźbę :)

https://www.facebook.com/slaysstudio

Pozdrawiam
Kamil :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje sędziowskie”