Wojnacja - czyli dynamiczny skirmish fantasy

"Podobno są tacy, co nie grają w Lotra..."

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Wojnacja - czyli dynamiczny skirmish fantasy

Post autor: Dragon_Warrior » 08 kwie 2010, 0:55

Jako że stare info się troszkę zdezaktualizowało daję tu wstępniaka z wersji 2.0

Obrazek

Wojnacja powstawała początkowo jako prostsza i bardziej przyjazna odskocznia od komercyjnych gier bitewnych. Tworzona przez doświadczony zespół graczy, miała niełatwe zadanie zapewnienia satysfakcjonującej rozgrywki swoim, bardzo wymagającym, twórcom. Z biegiem czasu okazało się jednak, że dzięki systematycznemu rozwojowi stała się w pełni samodzielną grą, spełniającą niemal wszystkie pierwotne założenia…
Wojnacja jest więc dynamiczną grą taktyczną, symulującą starcia małych oddziałów w świecie fantasy. Do zabawy potrzeba więc kilku modeli, niewielkiego stołu o rozmiarach przynajmniej 40 na 60 centymetrów, kilku małych elementów terenu, kostek sześciościennych, miarki centymetrowej oraz wydrukowania i wycięcia dostępnych na stronie kart jednostek. Spisane niżej zasady są kompletne i pozwalają na rozegranie pełnej rozgrywki. Elementem stanowiącym o otwartości systemu jest jednak przede wszystkim przeniesienie dużej części zasad na karty jednostek, dzięki czemu w danej rozgrywce wszystkie istotne dla graczy informacje znajdują się przed nimi. Dodatkowo umożliwia to płynne dodawanie nowości czy nanoszenie poprawek bezpośrednio na ogólnodostępne karty.
Największą i niezaprzeczalną zaletą Wojnacji jest jednak znaczna dowolność w doborze modeli. Sugerowany przedział 28-32mm (ok. 1:60) pozwala bowiem zacząć rozgrywkę dwóm graczom w cenie nieznacznie przekraczającej najmniejsze gry planszowe, jednocześnie pozostawiając miłośnikom bitewnego modelarstwa i kunsztu, pełne pole do popisu.

http://wojnacja.blogspot.com/


poniżej oryginalny wpis
*************************

Jeżeli kiedykolwiek miałeś ochotę wypróbować inną grę bitewną, jednak zniechęcały Cię tak koszta jak i czas potrzebny na pomalowanie zupełnie nowych i nieprzydatnych w Twoim dotychczasowym systemie modeli...

Obrazek

Czyli Skirmishowy system - pozwalający na korzystanie z dowolnych, pasujących klimatem modeli fantasy.

- Kompletne zasady do wersji 1.7
- 11 Grywalnych Frakcji
- Excelowy Army Buldier
- Znaczniki
- Karty jednostek tak pojedyncze jak i przygotowane do druku.
- Tryb na 3 i 4 graczy
- Scenariusze

czemu warto się zainteresować ?

- Duża różnorodność armii i taktyk - 11 frakcji, kilkanaście jednostek w każdej
- Proste zasady podstawowe - dzięki kartom jednostek korzysta się tylko z tych zasad, których potrzebują dane rozpiski.
- Zbalansowane Frakcje - Nie ma jedynych słusznych rozpisek.
- Stosunkowo mała losowość - nieliniowe skalowanie prawdopodobieństwa.
- Otwarty System - Regularnie pojawiają się nowe jednostki jak i całe frakcje. Istniejące są modyfikowane jeśli tylko zajdzie taka potrzeba (nieścisłości, problemy z balansem - za słaba/silna)
- Pełny i Profesjonalny support - oficjalne odpowiedzi na pytania związane z zasadami pojawiają się na forum niemal od ręki. Choć ilość nieścisłości w zasadach jest minimalizowana do granic możliwości.
- Minimalne wymagania modelowo - makietowe - Skirmishowy charakter gry pozwala na grę już kilkoma modelami na 3-4 małych makietach.
- Pewny i Solidny - System miał swoją premierę w kwietniu 2010 i ma się całkiem dobrze.


Zachęcam do klikania na obrazek i pozdrawiam.

https://picasaweb.google.com/draconnor/ ... 2991357170
przykładowa rozgrywka.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2016, 20:55 przez Dragon_Warrior, łącznie zmieniany 12 razy.

Bambusek
Gobliński jeździec
Posty: 99
Rejestracja: 15 lut 2008, 17:57
Skąd: Sierpc

Post autor: Bambusek » 21 kwie 2010, 20:04

30 kwietnia pierwszy turniej. Raczej testowy, żeby zobaczyć jak system działa w warunkach "ciśnieniowych". Piąta frakcja, nieumarłych, właściwie zaczęta i za dwa-trzy tygodnie powinna być.
Konfrontacja: Gryfy z Akkylanii, Orkowie z Bran-O-Kor, Keltowie Drune, Elfy Daikinee, Krasnoludy Mid-Nor
Age of Ragnarok: Army of Griffin, Army of Wolf
Infinity: Combined Army
LotR: Rohan

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 03 cze 2010, 15:16

Tak jak pisałem w temacie Avangardy - byłaby możliwość zrobienia wieczorno-nocnego turnieju Wojnacji - 3 godziny najpewniej (3 bitwy).

Turniej dla wszystkich chętnych, sensowne nagrody - wszystko w cenie samej Avangardy.

Potrzeba jeszcze 6 chętnych przynajmniej (6 już jest) , żeby było sens organizować.

Awatar użytkownika
PawelPawel
[Własny wybór]
Posty: 3591
Rejestracja: 15 kwie 2008, 6:44
Skąd: Zielona Góra/Szczecin

Post autor: PawelPawel » 04 cze 2010, 11:35

Teraz dopiero upolowałem wątek. Zapowiada się ciekawie, poczytam zasady w wolnym czasie. Tak z ciekawości, ilu macie graczy? Widzę,że figurki trzeba sobie kołować samemu, może to i lepiej, łatwiej będzie nowych ludzi zachęcić bo jak zobaczę drożyzną od GW to z reguły im się odechciewa.
Pawlo
"(...)w liceum pojechałem z klasą do wiednia i łaziłem po tej artystycznej ziemi w dresach xP"

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 04 cze 2010, 12:48

gildor pisze:Teraz dopiero upolowałem wątek. Zapowiada się ciekawie, poczytam zasady w wolnym czasie. Tak z ciekawości, ilu macie graczy? Widzę,że figurki trzeba sobie kołować samemu, może to i lepiej, łatwiej będzie nowych ludzi zachęcić bo jak zobaczę drożyzną od GW to z reguły im się odechciewa.
Witam

Graczy? ale gdzie? Ciężko powiedzieć na Avangardę się 6 zapowiedziało, zaangażowanych w testy na miejscu 8, grających w sumie to ciężko powiedzieć jakkolwiek zainteresowanie jest bo w samej ankiecie na kolejną frakcje głosowało 20 osób.

Kwestia tego, żeby się w innych miastach jakieś ośrodki porobiły. Dlatego na Avangardzie bez wzgledu na to czy zbierzemy chętnych na turniej czy nie to i tak zrobimy parę pokazów.

Z modelami tak jak mówisz, chodzi o to żeby ktoś miał jakikolwiek system fantasy w standardowej skali i już sobie coś złoży. Założenie dodatkowe jest takie, że pozwala grać w Wojnację przy okazji każdego innego systemu nie wymagając niemal zakupu konkretnych modeli. Przy czym akurat pod Wojnację GW ma ceny naprawdę dobre bo jak się znajomy śmiał kupując boksa "Empire Militia" masz Wolnych Kupców dla dwóch graczy. W tym Wypadku zebranie modeli z Warmachiny, Alkemy czy czegoś tego typu byłoby nawet droższe.

Awatar użytkownika
PawelPawel
[Własny wybór]
Posty: 3591
Rejestracja: 15 kwie 2008, 6:44
Skąd: Zielona Góra/Szczecin

Post autor: PawelPawel » 04 cze 2010, 19:56

:)
Na pewno u nas w Zielonce pogramy ze znajomymi, którzy łupią w LOTRa i podzielimy się naszymi wrażeniami dotyczącymi systemu.
Frakcje wyglądają ciekawie, z figukami nie będzie problemu bo część próbowała pykać w mordheima.

Brak figsów pozwala na kombinacje i "odpicowanie" każdego na full prO wraz z bitsami i podstawkami żywicznymi.
Warto by odpicować 2 bandy, zrobić porządny stół z ciekawymi makietami i napisać relację z gry wplatając w to zasady gry po czym wrzucić na mitrila ^^
+ kilkaset "oglądaczy" i prawdopodobnie kilkudziesięciu grajków.

Dodano po 1 godzinie 53 minutach 57 sekundach:

W końcu zasady przeczytałem. Proste, przejrzyste się wydają. Dobre dla początkujących :wink: Ciekawy system.
Pawlo
"(...)w liceum pojechałem z klasą do wiednia i łaziłem po tej artystycznej ziemi w dresach xP"

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 04 cze 2010, 20:19

W razie jakiś problemów z zasadami to pisz bo będzie powstawało w razie potrzeb FAQ z odpowiedziami na najczęstsze pytania choć, póki co jeszcze nie stwierdziliśmy problemów. Wszelkie wątpliwości jakie wychodziły w testach od razu na kartach w nawiasach się pojawiają.

co do raportu to teraz skończyłem inżynierkę pisac wreszcie to po obronie przysiąde i pewnie coś zorganizuje, choć problem w tym że większość ekipy to gracze a nie malarze, jakkolwiek coś się znajdzie na pewno, co można by pokazać.

Choć póki co chcemy Wojnację promować na Avangardzie.

Inna sprawa, że dwie armie do których mam najpasowniejsze modele ( Kryształowe Elfy i Czarne Siostry) pojawią się najwcześniej za 2-3 'dodatki'.

Awatar użytkownika
PawelPawel
[Własny wybór]
Posty: 3591
Rejestracja: 15 kwie 2008, 6:44
Skąd: Zielona Góra/Szczecin

Post autor: PawelPawel » 05 cze 2010, 7:05

A jak to jest z podstawkami? Widziałem,że kształt chyba nie ma wpływu większego ale nie myślałeś o tym aby je w jakiś sposób ujednolicić?

Dodano po 9 minutach 32 sekundach:

Co do frakcji, Czarne Siostry (Wiedźmini w spódnicach) zapowiadają się świetnie :) Fajnie by było gdyby wszystkie ze stron wymienionych w ankiecie doczekały się publikacji.
Pawlo
"(...)w liceum pojechałem z klasą do wiednia i łaziłem po tej artystycznej ziemi w dresach xP"

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 18 sie 2010, 23:00

Zainteresowanych zapraszam do komentowania i beta testów Zbuntowanego Rycerstwa.

http://picasaweb.google.pl/draconnor/Zb ... K_JkIz35QE#

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 19 sie 2010, 18:20

No, wreszcie zabrałem się za rozkminianie Wojnacji :)

Zacząłem rzecz jasna od krasnoludów i mam problem z Działem: otóż czy działo pojedynczy model, czy machina plus x obsługantów? Bo jeśli mamy do czynienia z więcej niż jednym modelem to jak między obsługujących dzielimy akcje etc.?

Zajrzałem też na forum i zwróciłem uwagę na dyskusję nt. zbuntowanego rycerstwa. Pomysł dodania tam niziołków daje świetny fluffowy efekt, a zdobycie modeli nie jest aż tak kosmicznie trudne: maggot z psami był w DeA, podobnie jak cała czwórka z drużyny. Ponadto w sklepach/na allegro można dostać milicję, szeryfów lub łuczników w przyzwoitych cenach, więc argument o słabej dostępności modeli można włożyć między bajki ;)


EDIT: Bach, no i masz, spóźniłem się :P
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 19 sie 2010, 20:39

No, wreszcie zabrałem się za rozkminianie Wojnacji Smile
cieszę się niezmiernie ;)
Zacząłem rzecz jasna od krasnoludów i mam problem z Działem: otóż czy działo pojedynczy model, czy machina plus x obsługantów? Bo jeśli mamy do czynienia z więcej niż jednym modelem to jak między obsługujących dzielimy akcje etc.?
działo to jedna jednostka - a jak masz jakieś składające się z większej liczby modeli to ich stawiasz na jednej większej podstawce i tyle. Zasadniczo rozbijanie tego na działo i obsługę komplikuje tylko zasady a nie wnosi za wiele różnic taktycznych (bo całość i tak rozbija się zazwyczaj o zabicie obsługującego).

co do niziołków to nie chcemy żeby allegro było koniecznością (jeśli coś jest tylko na allegro to znaczy że dostępność będzie tylko maleć niestety) a trzeba pamiętać, że jeśli model będzie tani to potencjalnie ktoś może chcieć się na 6-9 wystawiać no i już mamy problem natury 3xFodo 3x Sam na chwilę obecną. Choć jak kiedyś znów pojawią się jakieś hobbitki ogólnodostępne to nie będzie problemu żeby dodać jedną jednostkę rycerstwu. Choć po prawdzie rzucające kamieniami niziołki najlepiej rozwiązywałyby problem taniej jednostki do zwalczania wrogów z dużą obroną i małym pancerzem.


Aha i jakby co to przypominam, że rycerstwo może być jeszcze niezbalansowane z racji bety ;) Choć ewentualne uwagi z gier będą mile widziane ;)

I nie bójcie się pytać o zasady - widywałem już nieraz kwiatki na turniejach komercyjnych bitewniaków (w tym lotra żeby nie było ;) ) gdzie nowi ludzie mimo przeczytania zasad interpretowali niektóre rzeczy intuicyjnie lub przenosili na nie nawyki z tego w co grali poprzednio.

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 19 sie 2010, 22:39

Skoro tak radzisz, to jeszcze jedna sprawa wzbudziła moją wątpliwość jak na razie, a mianowicie rozstawienie. Rozumiem, że 40cm od wroga to odległość minimalna w której muszą znajdować się nasze modele i nic nie stoi na przeszkodzie bym ustawił swoje modele dalej? :)
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 23 sie 2010, 10:35

Gymly pisze:Skoro tak radzisz, to jeszcze jedna sprawa wzbudziła moją wątpliwość jak na razie, a mianowicie rozstawienie. Rozumiem, że 40cm od wroga to odległość minimalna w której muszą znajdować się nasze modele i nic nie stoi na przeszkodzie bym ustawił swoje modele dalej? :)
Tak - to znaczy strefa w której można się rozstawiać to przedział między 20 centymetrami od środka stołu do jego krawędzi. Kiedyś mam nadzieję powstanie wersja podręcznika ze zdjęciami to będzie ten fakt od razu widać. Tak czy inaczej takie rozstawienie sprawdza się przy stolach o długości 60-100 cm, choć optimum to mniej więcej 80. Przy dłuższych niektóre modele mogą zyskać dodatkową przewagę.


i jeszcze co do działa to po namyśle najwygodniej wziąć samą machinę i tyle. Nie ma w sumie potrzeby robienia sobie kłopotu (choć jeśli da się dopchać tego obsługanta na podstawkę to wiadomo, że będzie ładniej). Co więcej nie mamy nic przeciwko, żeby model reprezentował krasnolud z ręczną bronią palną, choć dobrze by było gdyby była choć dwuręczna. (wiadomo, że skałkowy pistolet to jednak jeszcze nie działo)

Dodano po 3 dniach 5 godzinach 12 minutach 50 sekundach:

http://lh4.ggpht.com/_tJHNAObGMNE/THJCO ... ziolek.jpg
nizioł tego typu naprawdę by mi pasował...
tyle, że serio - modele hobbitów sa tylko w lotrze - a na dobra sprawę i tak głównie z drugiej ręki ;/

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 23 sie 2010, 11:21

Nie za drogi trochę? :wink: Przy procy można by zwiększyć celność/zmniejszyć koszt w pa, a najlepiej to i to - już i tak siła jest wystarczająco mała. Podobnie zwiększyłbym celność kamyka - to bądź co bądź hobbici sokole oka :P

PS. Właśnie się wybieram na klubowe spotkanie, postaram się namówić młodzież do testów :)
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

Awatar użytkownika
Colin
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 211
Rejestracja: 01 sty 2009, 14:59
Skąd: Wilkowice obok leszna

Post autor: Colin » 23 sie 2010, 18:30

Ogólnie przedmówca mnie namówił do grania XD i stwierdzam że jest to świetne. Bardzo polecam. Co prawda jak zawsze z Gimly'm przegrałem ale ledwo co wygrał zdecydował jeden rzut na pierwszeństwo :D

a oto moja rozpiska którą grałem co myślicie

pkt 300
Chłopcy okrętowi x2 46
szermierz 2x 110
bukanier 2x 144

ODPOWIEDZ

Wróć do „WfB, Warhammer 40.000, Star Wars itd.”