Wojnacja - czyli dynamiczny skirmish fantasy

"Podobno są tacy, co nie grają w Lotra..."

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 03 lip 2014, 8:00

KarolMax pisze:Że też na to nie wpadłem :D Dzięki wielkie :)
na zdrowie

Jak by coś jeszcze było trzeba to w sumie wszystko jedno czy zapytasz tutaj czy na oficjalnym forum - chyba że tutaj nawali automatyczne powiadamianie o odpowiedziach i nie dostanę maila. Odpowiedź czy tu czy tu powinna być zwykle w ciągu dnia roboczego, bo weekendy zdarza mi się bez prądu spędzać.

aha i wszelkie opinie też mile widziane jakby co ;)

Bambusek
Gobliński jeździec
Posty: 99
Rejestracja: 15 lut 2008, 17:57
Skąd: Sierpc

Post autor: Bambusek » 16 lip 2014, 21:12

W sierpniu odbędą się dwa pokazy Wojnacji, oba w niemal identycznych terminach - zapraszamy.

http://wojnacja.blogspot.com/2014/07/na ... okazy.html
Konfrontacja: Gryfy z Akkylanii, Orkowie z Bran-O-Kor, Keltowie Drune, Elfy Daikinee, Krasnoludy Mid-Nor
Age of Ragnarok: Army of Griffin, Army of Wolf
Infinity: Combined Army
LotR: Rohan

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 27 lis 2014, 21:46

Jak ktoś tu zagląda to mamy pewien problem lingwistyczny do rozwiązania...

Mianowicie pierwszoedycyjną statystykę Ataku - odpowiedzialną za celność ataków w walce wręcz - przeciwstawianą obronie - postanowiliśmy zastąpić wyrazem innym niż Atak, z tego prostego powodu, że ataku jako słowa oznaczającego wyprowadzenie ataku nie dało się pomijać i dochodziło do nieładnie wyglądających zapisów że atak ma Atak +2 na ten przykład...

Tak więc w wersji 2.0 chcemy zastąpić Atak wyrazem, który jednocześnie zastąpi stare znaczenie wraz z powiązanym z nim teraz atakiem dystansowym, który wcześniej był celnością.

Reasumując potrzebujemy wyrazu który będzie synonimem Ataki i Celności... brzmiącym dobrze w zestawieniu z Siłą, Obroną i Pancerzem. Na chwilę obecną z dójki Celność/Zręczność wybraliśmy zręczność ale nie jesteśmy do końca przekonani do tego rozwiązania.

Awatar użytkownika
LibraPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 485
Rejestracja: 09 lut 2010, 14:55
Skąd: Dębica

Post autor: LibraPL » 27 lis 2014, 22:06

Wydaje mi się że zręczność to bardziej zdolności manualne w stylu rzeźbienie albo otwieranie drzwi wytrychem, tak że za cholere nie pasuje.
Nie może być po prostu Trafienie?

Nie wiem jak ta cecha nazywa się w Warhamerze, możecie to sprawdzić i może w czymś to pomoże.
W warmachinie nazywa się to MAT (od melee attack) i ta nazwa jest całkiem wygodna w wordingu.
-Skoro strzelanie straciło na znaczeniu i trzeba wystawiać się na środku... to dlaczego strzlające leśniaki nadal zapinają?

-Chyba siebie nawzajem :D

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 27 lis 2014, 22:48

tak w Warhammerze jak i Warmachinie nazwa pochodzi od walki wręcz właśnie... a tu trzeba jednocześnie walki wręcz i dystansowej ;)

Awatar użytkownika
DEGHAN
Bębniarz z głębin
Posty: 165
Rejestracja: 29 lis 2009, 21:06
Skąd: Polska / Łódź

Post autor: DEGHAN » 27 lis 2014, 23:12

precyzja adekwatność, bezbłędność, dokładność, mistrzostwo, perfekcja

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 28 lis 2014, 7:50

Dodam Precyzję do rozpatrywanej puli - ale gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to pisać - będziemy wdzięczni.

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 28 lis 2014, 8:23

Zasadniczo Libra podał coś co chyba bardzo dobrze pasuje - trafienie.
Wydaje mi się że zręczność to bardziej zdolności manualne w stylu rzeźbienie (...)
Gdyby nie zręczność Michała Anioła to Pieta watykańska nie byłaby taka piękna. ; D

Ew. jeszcze wymierzenie (w domyśle ciosu, strzału). Powodzenie (danej akcji związanej z atakiem, wręcz czy też zasięgowym).

Tschüss!
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 28 lis 2014, 8:52

ale trafienie to bardziej skutek niż umiejętność ;)

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 28 lis 2014, 9:37

Zależy od kontekstu. ; ) "Umiejętność trafiania zawsze w sam środek tarczy".

Jenak rozumiem zamiar - może wypiszcie nazwy innych statystyk z systemu dla ludzi, którzy nie siedzą jakoś w temacie, to może pomóc.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 28 lis 2014, 9:56

Arathorn pisze: Jenak rozumiem zamiar - może wypiszcie nazwy innych statystyk z systemu dla ludzi, którzy nie siedzą jakoś w temacie, to może pomóc.
To nie system od GW, że trzeba wypisywać wszystko na lewo :P

Obecna edycja wygląda tak:
Obrazek
Obrazek

plus podręcznik
http://elgalh.dlf.interia.pl/Wojnacja%201.9.pdf
strony 5,6 i 7

plus ewentualnie wszystkie jednostki obecnej wersji:
https://picasaweb.google.com/draconnor

Wczesnej wersji testowej drugiej edycji wolałbym nie wrzucać publicznie, najwyżej imiennie komuś na priv podesłać jak obieca nie udostępniać ani nie przekazywać pliku dalej. W każdym razie o ile układ karty się zmieni to pozostałe statystyki pozostają bez zmian, jedynie dojdzie do nich Kondycja.

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 28 lis 2014, 10:10

To nie system od GW, że trzeba wypisywać wszystko na lewo
:?: To w związku z czym? Po prostu nie chcę szukać bo jestem w środku zlecenia i wpadam tu na minutę - dwie. ; )

Tak po prawdzie to nie wszystko tutaj wypisane podpada pod umiejętność per se, ale zgaduję, że tak może być w tej następnej edycji tak?

Może coś z samym władaniem orężem? Biegłość, wytrenowanie.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 28 lis 2014, 10:41

No dla większej poprawności można by to nazwać cechami nie umiejętnościami ale to nie do końca istotne jest ;)

Awatar użytkownika
LibraPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 485
Rejestracja: 09 lut 2010, 14:55
Skąd: Dębica

Post autor: LibraPL » 28 lis 2014, 15:55

Dragon_Warrior pisze: a tu trzeba jednocześnie walki wręcz i dystansowej ;)
W sensie że jeden współczynnik będzie odpowiadał zarówno za trafienie w combacie jak i za strzelanie?

Dobra do mechaniki się nie mieszam.

Imo w nazwie najważniejsze jest żeby była intuicyjna. Jeśli ktoś zobaczy słówko precyzja to nigdy się nie domyśli od czego jest ten współczynnik. Precyzja mi się ze szwajcarskimi zegarkami kojarzy.

Trafienie (albo jeśli ma to być cecha to celność) od razu kojarzy się ze strzelaniem, ew celnym ciosem. Ale imo Trafienie brzmi najlepiej i jest najbardziej intuicyjne.
-Skoro strzelanie straciło na znaczeniu i trzeba wystawiać się na środku... to dlaczego strzlające leśniaki nadal zapinają?

-Chyba siebie nawzajem :D

Awatar użytkownika
Dragon_Warrior
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 326
Rejestracja: 15 lis 2008, 23:40
Skąd: Płock

Post autor: Dragon_Warrior » 28 lis 2014, 19:54

W sensie że jeden współczynnik będzie odpowiadał zarówno za trafienie w combacie jak i za strzelanie?
Tak - współczynnik będzie ten sam, za to trudności strzelania będą zależne od modelu. Co daje dużo większe możliwości niż dwie odzielne statystyki ale stała trudność trafienia. Chodzi też o to, że jak model oberwie po tej statystyce to będzie zarówno gorzej walczył jak i strzelał.


Intuicyjność jaka by nie była - to zasady i tak trzeba przynajmniej raz przed zagraniem przeczytać, albo usłyszeć ;)
Za to powiedzieć o kimś, że ma dobre trafianie... brzmi źle :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „WfB, Warhammer 40.000, Star Wars itd.”