Ruch modeli, dzielenie ruchu

Każdy wie, że lepiej mieć dłuższy... zasięg.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Rejestracja: 12 wrz 2007, 13:02
Skąd: Kraków

Post autor: luckero » 07 wrz 2008, 10:57

belg pisze:Przecież to taki wielki stwór, że jak wejdzie do lasu to tratuje drzewa. Więc nic mu nie stoi na przeszkodzie.
Mumak jest dużo większy i silniejszy, a do lasu wejść nie może - ta argumentacja do mnie nie trafia :)

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 07 wrz 2008, 11:39

poza tym argumentacja nie poparta zasadami z podręcznika nie ma racji bytu, nikogo nie obchodzi jak kto to czy tamto sobie tłumaczy, zasady mówią, że nie może to znaczy, że nie może
szkoda, że faq napisali w sprzeczności z nimi ale cush, gw to gw
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 07 wrz 2008, 16:00

FAQ jest poprawne z zasadami w tym przypadku. Zasady latania nie zabraniają smokowi chodzic, tylko pozwalają latac - "Can fly" nie znaczy "Can't walk" albo "Must fly".

Awatar użytkownika
gokish
Opiekun Balroga
Posty: 1421
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:26
Skąd: .

Post autor: gokish » 07 wrz 2008, 16:01

BlackMist pisze:FAQ jest poprawne z zasadami w tym przypadku. Zasady latania nie zabraniają smokowi chodzic, tylko pozwalają latac - "Can fly" nie znaczy "Can't walk".
no jest poprawne ale jaki ruch w lesie mają Nietoperki w takim razie ??
Nowości GW do lotra
†19.06.2009 oficjalne zakończenie "kariery" lotrowej

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 07 wrz 2008, 17:12

Moja odpowiedź odnosiła się do smoka. Oczywiste chyba, że nietoperze nie posiadają normalnego ruchu, więc twórca FAQ tylko głupio skopiował poprzednią odpowiedź... nie rozumiem w czym problem.

Tak samo temat wspierania i rzucania kamieniem przez trola. "Although it has to obey all the rules..." każe nam odnieśc się do podręcznika, więc odnosimy się do podręcznika i widzimy, że FAQ jest błędne w tym przypadku. Trochę logiki...

Mróva
Pomocnik Szamana
Posty: 944
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:25
Skąd: skądinąd. Ostrów Wlkp.

Post autor: Mróva » 08 wrz 2008, 15:10

BlackMist pisze:Moja odpowiedź odnosiła się do smoka. Oczywiste chyba, że nietoperze nie posiadają normalnego ruchu, więc twórca FAQ tylko głupio skopiował poprzednią odpowiedź... nie rozumiem w czym problem.
Czyli w Anglii ogół graczy uznał to za odpowiedź odnoszącą się tylko i wyłącznie do smoka i wg was np. nietoperze nie mogą wchodzic do lasu, jak to było dotychczas, tak?
Darth Vather pisze:Zna ktoś tytuł głównej muzyki z Władcy Pierścieni? Brzi to jakoś tak TaMTaMTaM TamTamTam TamTamTam TamTamTaaam Tam TamTam

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 10 wrz 2008, 22:15

Widzisz, Angielskie realia używania zasad się trochę różnią od Polskich. Zakłada się, że dojdzie się do logicznego wniosku w danej sytuacji, chyba, że zasada kieruje dokładnie w drugą stronę.

Czyli odpowiadając na Twoje pytanie: Nie, nietoperze nie mogą wejśc do lasu ponieważ nie mają 'movement value'. Ale nie widzę przeszkody, aby nie mogły wleciec do lasu. Dlaczego? Ponieważ jest to prawdziwy stan rzeczy, gdzie nietoperze spotyka się w lasach. Smok do lasu by nie wleciał, bo poprostu jest za wielki. Ale nietoperze nie mają z tym problemu. Co prawda jest to sprzeczne z zasadą 'Fly' z podręcznika, ale nie chodzi tutaj o to kto ma rację, tylko o to aby czerpac przyjemnośc z grania, więc 'róbta co kceta byle by się wam podobało'. ;)

Awatar użytkownika
Kaethanos
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 215
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:43
Skąd: Radom

Post autor: Kaethanos » 11 wrz 2008, 6:21

Ale jednym może się podobać, że nietoperze wchodzą do lasu, a drugim nie :P Rozważyłbym spytanie kogoś "wyższej instancji", by po prostu jasno odpowiedzieli czy latacze mogą chodzić i z jakim ruchem.
And remember - Vaults were never supposed to save anyone.

^^.

Mróva
Pomocnik Szamana
Posty: 944
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:25
Skąd: skądinąd. Ostrów Wlkp.

Post autor: Mróva » 11 wrz 2008, 6:55

Dziękuję ze swojej strony Mikołaju za wyłożenie tej sprawy w realiach angielskich :) Myślę, że warto, by sędziowie rozpatrzyli każde możliwe rozwiązanie :wink: Właściwie wasz tok rozumowania pokrywa się po części z myśleniem Kirdana, który zaproponował by Baty mogły "wlatywac" bądź też wczłapywac :) do lasu, ale z połową ruchu docelowego - 12'' :wink:
Nie wiem dlaczego, ale zwykle przekonują mnie rozwiązania graczy z Wysp (niekoniecznie GW :wink: ) :)
Darth Vather pisze:Zna ktoś tytuł głównej muzyki z Władcy Pierścieni? Brzi to jakoś tak TaMTaMTaM TamTamTam TamTamTam TamTamTaaam Tam TamTam

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 11 wrz 2008, 8:23

Jeszcze jedną kwestię na TLA rozważył Hithero: Możnaby nimi poleciec nad lasem i wylądowac w środku, więc nie byłyby spowalniane. (Tutaj znowu sprzecznie z zasadą FB z podręcznika).
Na serio nietoperze 'chodzące' po lesie szybciej od ludzi i zwierząt do mnie też nie przemawiają...
Kaethanos pisze:Rozważyłbym spytanie kogoś "wyższej instancji", by po prostu jasno odpowiedzieli czy latacze mogą chodzić i z jakim ruchem.
Się pyta 2 razy w roku jak się GT zbliża, bo w inny sposób GW i tak nie odpowiada ;)

Jeszcze jedna kwestia o upodobaniach graczy jest taka, że są tacy, którzy lubią np. modyfikowac zasady widoczności (nawet na turnieju, jeśli przeciwnik się zgodzi) ponieważ chcą w jakiś sposób zmienic grę aby im się bardziej podobała - np. jak się wejdzie do lasu to zawsze strzela się przez przeszkodę; widocznośc określana nie z oczu figurki, ale z widoczności podstawki (to już częściej używane przez graczy WFB, którzy się LotRem zainteresowali).

Edit: Acha, jeszcze w FAQ jest napisane, że jeśli gracze zgadzają się na latanie do lasu, to mogą. Więc FAQ zabrania, chyba, że gracze się zgadzają na zignorowanie tego FAQ.

Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Rejestracja: 12 wrz 2007, 13:02
Skąd: Kraków

Post autor: luckero » 03 paź 2008, 16:54

a) Na jakich zasadach działa Impaler Mahudów? Czy jest konieczność wykonywania testów mój-twój jeśli w walkę zaangażowane są np. dwa modele? Podobnie w przypadku modeli kawaleryjskich.

b) Sytuacja taka:
Nazgul w fazie ruchu przeciwnika zostaje zaatakowany przez jego model. Następnie w swojej fazie, zabijam kozaka w dowolny sposób, np bronią miotaną czy też czarem.
Nazgul traci Wolę czy też nie?
Poruszać się już również nie może?

Mróva
Pomocnik Szamana
Posty: 944
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:25
Skąd: skądinąd. Ostrów Wlkp.

Post autor: Mróva » 03 paź 2008, 17:00

luckero pisze:Czy jest konieczność wykonywania testów mój-twój jeśli w walkę zaangażowane są np. dwa modele?
Nie. Impaler wszakże trafia automatycznie :)
luckero pisze:Nazgul traci Wolę czy też nie?
Nie, nie był w kontakcie z przeciwnikiem w fazie walki :wink:
luckero pisze:Poruszać się już również nie może?
Oczywiście że może :)

EDIT: A to przepraszam :wink:
Ostatnio zmieniony 03 paź 2008, 17:54 przez Mróva, łącznie zmieniany 1 raz.
Darth Vather pisze:Zna ktoś tytuł głównej muzyki z Władcy Pierścieni? Brzi to jakoś tak TaMTaMTaM TamTamTam TamTamTam TamTamTaaam Tam TamTam

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 03 paź 2008, 17:05

Nie moze sie poruszac, poniewaz zostal zetkniety z wrogiem w tej turze. Tak samo jak Camel nie moze jechac dalej jak kogos sciagnie z impalera.

Awatar użytkownika
Lord_Makaron
Bębniarz z głębin
Posty: 194
Rejestracja: 28 paź 2008, 18:25
Skąd: Poznań

Post autor: Lord_Makaron » 07 lut 2009, 11:33

SQ ma 24, czy 28 cm ruchu?

Awatar użytkownika
Imrihil
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2008, 17:56
Skąd: Poznań

Post autor: Imrihil » 07 lut 2009, 20:46

10"/24cm
„Gdzież to Dunedainowie, o, Elessarze? Któż twoim krewnym w wędrówkę iść każe? To, co zgubione, z mgły się wyłania, Z północy jedzie już Szara Kompania. Dla ciebie mroczna ścieżyna, sąsiedzie; Trup strzeże drogi, co ku morzu wiedzie.”

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ruch i szarża”