Co może, a czego nie może kawaleria...

"Konia, konia, królestwo za konia!"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Kirdan
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 473
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:12
Skąd: z Nienacka

Co może, a czego nie może kawaleria...

Post autor: Kirdan » 24 sty 2008, 12:20

Niektórzy mnie znają pod tym względem i wiedzą, że nie byłbym sobą nie zapełniając tego forum pytaniami o zasady :P

Mam właśnie kilka wątpliwości na temat tego, co może powalić kawaleria a czego nie da rady:

1. Dzikie wargi nie liczą się jak kawaleria, jak mówią uściślenia, więc czy to znaczy, że zwykła kawaleria może na nie zaszarżować i korzystać ze wszystkich bonusów przysługujących im przy szarży, innymi słowy czy kawaleria może powalić dzikie wargi?
2. Czy Nietoperze i zwykłe pająki również mogą być powalone przez kawalerię?
3. Skoro dziki warg to nie kawaleria, to czy może się wspinać i chodzić przez trudny teren z połową ruchu?
4. Kiedy warg bez jeźdźca zdaje męstwo, na początku tury czy na początku swojego ruchu (ma to znaczenie, gdy np. ork poruszałby się przed wargiem i jego dosiadł, zanim ten osamotniony zdawałby męstwo)?

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 24 sty 2008, 12:24

Na trzy pierwsze pytania odpowiedź brzmi tak.
4. Kiedy warg bez jeźdźca zdaje męstwo, na początku tury czy na początku swojego ruchu (ma to znaczenie, gdy np. ork poruszałby się przed wargiem i jego dosiadł, zanim ten osamotniony zdawałby męstwo)?
Chodzi o test po stracie jeźdźca? Od razu po jego stracie.

Awatar użytkownika
Kirdan
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 473
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:12
Skąd: z Nienacka

Post autor: Kirdan » 24 sty 2008, 12:26

No wiem że zaraz po stracie, ale w następnych turach przecież tez prawda?

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 24 sty 2008, 12:29

Nie, dlaczego? Co turę zdaje się breake'a, ten test tylko raz. :)

Awatar użytkownika
Kirdan
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 473
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:12
Skąd: z Nienacka

Post autor: Kirdan » 24 sty 2008, 13:18

Oj, widać stare przyzwyczajenia w grze, widziałem że wszyscy tak zawsze zdają więc nie zastanawiałem się, że może być inaczej. Dzięki :)

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:15
Skąd: Poznań

Post autor: Ven » 24 sty 2008, 14:05

Dla przykładu schodzę z wojownikiem z konia z jakiegos tam powodu.
- Czy koń musi zdawać od tej pory testy męstwa, czy wojownik poprostu go trzyma (za uzdę czy cuś)?
- Czy mogę takiego konia puścić wolno (bo np: zawadza mi jego podstawka) i usunąc go z gry?
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!

Awatar użytkownika
Kirdan
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 473
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:12
Skąd: z Nienacka

Post autor: Kirdan » 24 sty 2008, 14:07

Wówczas tracisz konia automatycznie, chyba że grasz na zasadzie Loose Mounts.

Mróva
Pomocnik Szamana
Posty: 944
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:25
Skąd: skądinąd. Ostrów Wlkp.

Post autor: Mróva » 24 sty 2008, 14:08

Jeśli to koń, to nie tyle nie zdajesz testu męstwa, co natychmiastowo usuwasz wierzchowca. Natomiast Warg musi zdac męstwo (nie zdawac, zdac - raz wystarczy :wink: ). Co do drugiego pytania - jak widzisz jeśli chodzi o coś bezatakowego to czy chcesz czy nie chcesz on opuszcza stół, a jeżeli to Warg, i zda męstwo, to chyba nie możesz go ot tak wyrzucic :wink:
Darth Vather pisze:Zna ktoś tytuł głównej muzyki z Władcy Pierścieni? Brzi to jakoś tak TaMTaMTaM TamTamTam TamTamTam TamTamTaaam Tam TamTam

Potworek
Gobliński jeździec
Posty: 66
Rejestracja: 08 sty 2008, 15:37

Re: Co może, a czego nie może kawaleria...

Post autor: Potworek » 24 sty 2008, 15:16

Kirdan pisze:Niektórzy mnie znają pod tym względem i wiedzą, że nie byłbym sobą nie zapełniając tego forum pytaniami o zasady :P

Mam właśnie kilka wątpliwości na temat tego, co może powalić kawaleria a czego nie da rady:

1. Dzikie wargi nie liczą się jak kawaleria, jak mówią uściślenia, więc czy to znaczy, że zwykła kawaleria może na nie zaszarżować i korzystać ze wszystkich bonusów przysługujących im przy szarży, innymi słowy czy kawaleria może powalić dzikie wargi?
2. Czy Nietoperze i zwykłe pająki również mogą być powalone przez kawalerię?
3. Skoro dziki warg to nie kawaleria, to czy może się wspinać i chodzić przez trudny teren z połową ruchu?
4. Kiedy warg bez jeźdźca zdaje męstwo, na początku tury czy na początku swojego ruchu (ma to znaczenie, gdy np. ork poruszałby się przed wargiem i jego dosiadł, zanim ten osamotniony zdawałby męstwo)?
Muszę przyznać, że mnie zagiąłeś z tymi pytaniami :shock:
Przemyślę i odpowiem co ja o tym myślę

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Re: Co może, a czego nie może kawaleria...

Post autor: drachenfeles » 24 sty 2008, 16:07

Kirdan pisze:Niektórzy mnie znają pod tym względem i wiedzą, że nie byłbym sobą nie zapełniając tego forum pytaniami o zasady :P

Mam właśnie kilka wątpliwości na temat tego, co może powalić kawaleria a czego nie da rady:

1. Dzikie wargi nie liczą się jak kawaleria, jak mówią uściślenia, więc czy to znaczy, że zwykła kawaleria może na nie zaszarżować i korzystać ze wszystkich bonusów przysługujących im przy szarży, innymi słowy czy kawaleria może powalić dzikie wargi?
2. Czy Nietoperze i zwykłe pająki również mogą być powalone przez kawalerię?
3. Skoro dziki warg to nie kawaleria, to czy może się wspinać i chodzić przez trudny teren z połową ruchu?
4. Kiedy warg bez jeźdźca zdaje męstwo, na początku tury czy na początku swojego ruchu (ma to znaczenie, gdy np. ork poruszałby się przed wargiem i jego dosiadł, zanim ten osamotniony zdawałby męstwo)?
ad 1) tak
ad 2) nie widzę przeciwwskazań, by były powalane
ad 3) jak najbardziej
ad 4) w momencie, gdy straci jeźdźca

Awatar użytkownika
Ezekiel
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Rejestracja: 11 sty 2008, 7:57
Skąd: Warszawa

Post autor: Ezekiel » 24 sty 2008, 17:17

Zgadzam się. W sumie to nie nie wiem, jak można by to inaczej interpretować.

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 24 sty 2008, 17:31

Wszystko według zasad jest jasne to tylko zdrowy rozsądek woła o pomstę do nieba. :D
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Christo
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 513
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:59
Skąd: Pruszków

Post autor: Christo » 24 sty 2008, 17:55

o maj gad co za offtop :xD:
Na jedno proste pytanie odpowiedziało z 5 osób i każdy napisał to samo :P
Ale ja mam pewne wątpliwości...nie jest tak że kawaleria nie powala jednostek o dużych podstawkach ?? Bo przecież właśnie na takich są dzikie wargi i nietoperki...

Awatar użytkownika
Kirdan
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 473
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:12
Skąd: z Nienacka

Post autor: Kirdan » 24 sty 2008, 18:09

Dobrze że wiele osób odpowiedziało na te pytania, ja również tak uważam, ale nigdy wcześniej jeszcze nie widziałem żeby ktoś powalał takie jednostki jak dziki warg czy batmany kawalerią, wydawało mi się to trochę nielogiczne, ale myślę że warto było zwrócić na to uwagę, bo z pewnością wiele osób nie zdawało sobie dotąd sprawy jak wiele może zdziałać kawaleria :wink:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 24 sty 2008, 23:01

remusek pisze: Ale ja mam pewne wątpliwości...nie jest tak że kawaleria nie powala jednostek o dużych podstawkach ?? Bo przecież właśnie na takich są dzikie wargi i nietoperki...
to na co nie działa kawaleria jest napisane na stronie 50 podręcznika
dodam, że chodzi o modele z S6 i większą, ani pająki ani nietoperki nie szczycą się takową, więc można je normalnie powalać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawaleria”