Co może, a czego nie może kawaleria...

"Konia, konia, królestwo za konia!"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Thorvald
Bębniarz z głębin
Posty: 128
Rejestracja: 06 sty 2010, 8:39
Skąd: Września/Poznań

Post autor: Thorvald » 11 lut 2010, 21:54

Ale z tego co mi wiadomo to nie sa to podwójne obrazenia, tylko dwie kości na atak (czyli mamy wiekszą pewnosc ze ten atak nam wejdzie, ale wound jest tylko jeden nawet jesli dwie 6 wykulniemy)

jak dokładnie wyglada ta tabela upadku z konia?
1 przybity do ziemi, rana z siłą 3
2-5 przybity do ziemi
6 Stoi (moze sie poruszac lub nie)
?

ktos moze skomentowac ten punkt:
3. w pliku z tłumaczeniem zasad na forum znalazłem informacje, ze kawaleria wykonując skok gdy wyrzuci 1 nie ma żadnego efektu, ale rzuca się kością jeszcze raz, i przy kolejnej jedynce jezdziec spada wg tabeli. (btw jak wyglada ta tabela?)

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 11 lut 2010, 22:05

mam kilka watpliwosci:
1. Gdy jadącemu kawalerzyscie zostanie z łuku ściągnięty koń, spada on i dostaje 1 uderzenie z siłą 3? kiedy (i czy w ogole) stosuje się te upadki z konia?
2. szarżujący kawalerzysta ma 2 ataki (ale na każdy rzuca dwoma koścmi po powaleniu) wiec moze w szarzy zabić max 2 jednostki. Kilka stron wczesniej widziałem ze jesli te oba ataki są wymierzone w bohatera i wejdą wszystkie cztery kości, to dostaje on 4 rany. Ja bym sie z tym nie zgodził, ale nikt wtedy tego nie zanegował, wiec pytam czy jest cos takiego?
3. w pliku z tłumaczeniem zasad na forum znalazłem informacje, ze kawaleria wykonując skok gdy wyrzuci 1 nie ma żadnego efektu, ale rzuca się kością jeszcze raz, i przy kolejnej jedynce jezdziec spada wg tabeli. (btw jak wyglada ta tabela?)
1. No wlasnie jak sie straci konia to wtedy stosuje sie tabelke spadania z niego.
2. Masz 2 ataki, kazdy z tych atakow dostaje 2 kosci => mozesz uderzac maksymalnie w 2 rozne modele, ale kazda z tych kosci moze rane zadac. Wiec 1 model moze dostac 4 rany, 2 modele po 2.
3. No to dobre informacje przeczytales. Tablela wyglada tak: 1. Na plecach z hitem z S3, 2-5 na nogach i nie moze sie poruszyc, na 6 na nogach ale moze sie dalej ruszac w tej turze.

Thorvald
Bębniarz z głębin
Posty: 128
Rejestracja: 06 sty 2010, 8:39
Skąd: Września/Poznań

Post autor: Thorvald » 11 lut 2010, 22:27

Dzieki za rzetelne odpowiedzi :)
jeszcze mnie tylko nurtuje
Tabelka upadku z konia stosowana jest przy nieudanym przeskoku i zestrzeleniu konia z dystansu, to juz wiem.
Ma tez miejsce kiedy w walce wrecz zabija sie? (wydaje sie oczywiste ale wole miec pewnosc)

_Orku_
Sędzia LO
Posty: 226
Rejestracja: 18 sty 2009, 21:43
Skąd: Kraków

Post autor: _Orku_ » 11 lut 2010, 22:48

Tak.

Awatar użytkownika
Anardil
Treser wargów
Posty: 17
Rejestracja: 16 lis 2009, 13:49
Skąd: Gdansk

Post autor: Anardil » 16 lut 2010, 12:36

Czy istnieje możliwość wspierania kawalerii za pomocą włócznika???
Gdy upadło Osgiliath a Nazgule dziesiątkowały uciekające niedobitki gondorskiego garnizonu właśnie oni ruszyli Faramirowi na odsiecz. Wojownicy z Dol Amroth. Elita elit, najdzielniejsi z dzielnych.

Awatar użytkownika
Christo
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 513
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:59
Skąd: Pruszków

Post autor: Christo » 16 lut 2010, 12:39

Nie. Nie można w ogóle wspierać modeli kawalerysjkich.

Awatar użytkownika
Anardil
Treser wargów
Posty: 17
Rejestracja: 16 lis 2009, 13:49
Skąd: Gdansk

Post autor: Anardil » 16 lut 2010, 13:06

ok dzięki
Gdy upadło Osgiliath a Nazgule dziesiątkowały uciekające niedobitki gondorskiego garnizonu właśnie oni ruszyli Faramirowi na odsiecz. Wojownicy z Dol Amroth. Elita elit, najdzielniejsi z dzielnych.

Awatar użytkownika
faramir27
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, 8:39
Skąd: Kraków

Post autor: faramir27 » 02 cze 2010, 19:33

mam pytanko jeżeli szarżuje koniem na człowieka to on upada przy walce mam 2 ataki a na zadawanie 4 ?
i czy jak chłopek na mnie atakuje na koniu to mam tylko 1 atak przy walce i zadawaniu ran ?
o i ostatnie jeżeli szarżuje na włócznie to mam tylko 1 atak ?
:?:
Niech żyją krasię ,a tak właściwie ile one żyją? :]

Awatar użytkownika
Ozzz
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 08 lis 2009, 20:38
Skąd: Kraków>Nowa Huta

Post autor: Ozzz » 03 cze 2010, 5:15

1. Jak szarżujesz na piechotę to masz dwa ataki. Jeśli wygrasz starcie to przewracasz wszystkie piechotne modele z którymi walczyłeś i jeśli zadajesz obrażenia leżącej jednosce to bijesz podwójnie-w praktyce 4 ataki.
2. Jeśli nie zaszarżowałeś w tej turze to masz 1 atak.
3. Nie
Jeśli zostałeś oszukany/a przez pobieraczek wejdź na www.pozywamy-zbiorowo.pl

Awatar użytkownika
faramir27
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 6
Rejestracja: 28 sty 2010, 8:39
Skąd: Kraków

Post autor: faramir27 » 03 cze 2010, 6:59

ok dzięki ponownie :D i miło że ktoś z tego forum sucha Iron Maiden
Niech żyją krasię ,a tak właściwie ile one żyją? :]

Look
Treser wargów
Posty: 42
Rejestracja: 24 kwie 2010, 13:48
Skąd: Poznań; Wrocław

Post autor: Look » 03 cze 2010, 12:32

Masz dwa ataki, ale 4 rany. Po dwie rany na atak. Rozdzielasz dwa ataki, więc jedna figurka może otrzymać dwa ataki (rzucasz 4 kośćmi na rany- po 2 za jeden atak) lub jeden atak (rzucasz dwoma kośćmi). Możesz więc zabić max dwie figurki.

Erkenbrand
Treser wargów
Posty: 12
Rejestracja: 27 gru 2009, 10:12
Skąd: Mielno

Post autor: Erkenbrand » 19 cze 2010, 12:35

Niewiem czy było już to pytanie ale czy kiedy kawaleria atakuje na broniących muru to czy dalej obowiazuje dodatkowy atak od szarży?

Awatar użytkownika
Saruman z Isengardu
Gobliński jeździec
Posty: 80
Rejestracja: 13 kwie 2009, 17:27
Skąd: Strzałkowo

Post autor: Saruman z Isengardu » 09 lis 2010, 20:10

O ile się nie myle stwory z podstawką 40mm nie mogą zastać powalone przez kawalerię.
Stań po stronie złaaa!!!

Awatar użytkownika
Silentnight
Bębniarz z głębin
Posty: 123
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:49
Skąd: Siedlce

Post autor: Silentnight » 09 lis 2010, 20:15

Saruman z Isengardu

nie spamuj proszę Cię , nie liczy się ile masz postów a ile wiedzy posiadasz i jak ją przekazujesz., a pozatym spójrz kiedy był ostatni post z tego tematu , zanim napsiałeś:P?

Awatar użytkownika
QUEZIL
Gobliński jeździec
Posty: 61
Rejestracja: 10 sie 2011, 18:49
Skąd: Wrocław

Post autor: QUEZIL » 04 paź 2011, 17:27

Mam pytanie, w mojej fazie ruchu podjeżdżam konnym do pieszej jednostki, ale w fazie ruchu przeciwnika do tego konnego który już zaszarżował, dochodzi do niego drugi pieszy, i czy ten pieszy który podszedł do szarżującego konnego na inną jednostkę od razu wpada pod szarżę, czy to się jakoś innaczej oddziela? :xD:
Z góry THX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawaleria”