Co może, a czego nie może kawaleria...

"Konia, konia, królestwo za konia!"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 04 paź 2011, 19:15

Post jak treść specustawy. :D

Jeśli konny szarżował to po wygranej walce przewraca wszystko co może przewrócić zgodnie z zasadami (czyli nie trolle itp.) nawet jeśli te "cosie" doszły do jego podstawki już po wykonaniu przezeń ruchu.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Paweljimmy
Treser wargów
Posty: 15
Rejestracja: 16 paź 2010, 13:52
Skąd: Zaczernie

Post autor: Paweljimmy » 06 lis 2011, 17:27

Chciałem zadać pytanie a nie wiedziałem do końca gdzie to zrobić. Otóż gdy kawalerzysta uzbrojony w lance dajmy na to Dol Amroth zaszarżuje na przeciwnika z wysoką obroną na przykład 8 to ma +1 dwóch rzutów? Czyli zamiast na 6/4 zabija na 5/3? I analogicznie z obroną 10 na 5/5 ?

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 06 lis 2011, 17:49

Tak, podobnie gdy podbijamy potęgą - rzuty takie na potrzeby takich sytuacji traktujemy jako jeden nie zaś dwa.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
borys97
Treser wargów
Posty: 26
Rejestracja: 09 paź 2011, 18:17
Skąd: Szczecin

Post autor: borys97 » 06 lis 2011, 19:05

Wybaczcie, ale nie za bardzo zrozumiałem...w jakim sensie traktujemy jako jeden rzut?
Także tego...

Awatar użytkownika
Jacek
Sztygar bazarkowy
Posty: 2446
Rejestracja: 24 sty 2008, 17:34
Skąd: Lbn

Post autor: Jacek » 06 lis 2011, 20:00

Arathorn trochę zamotał.
Po prostu dostajesz bonus do obu rzutów. Nic do dodania.
Kupię Warriors of Dunland - dowolne uzbrojenie.

Awatar użytkownika
Dwarfik
Nadzorca Trolli
Posty: 607
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:36
Skąd: Białystok

Post autor: Dwarfik » 20 lis 2012, 20:48

Mam pytanie ... Czy wargobusy mogą się wspinać na górkę ?
Sprzedam nowiutkie wypraski goblinów z Goblin Town - więcej info priv ;)
King of Rohan pisze:PS. bo ja bym chciał grać na samych ROTN z GC, bez zwykłych ROTN


Mój WIP

maffiu
Gobliński jeździec
Posty: 99
Rejestracja: 10 kwie 2013, 17:02
Skąd: Kraków

Post autor: maffiu » 25 cze 2013, 17:37

raczej nie jest to wierzchowiec a według zasad one nie mogą się wspinać

Pytanie rohańczyk na koniu ma łuk tarcze czy jak ma oszczep to musi coś odrzucić czy nie
kupię khand jednostki podstawowe

Awatar użytkownika
Widelec
Nadzorca Trolli
Posty: 757
Rejestracja: 06 sie 2008, 19:51
Skąd: Racibórz/Wrocław

Post autor: Widelec » 25 cze 2013, 17:54

maffiu pisze:Pytanie rohańczyk na koniu ma łuk tarcze czy jak ma oszczep to musi coś odrzucić czy nie
Nie musi

Dodano po 55 sekundach:

A i ode mnie

Czy Rivendell Knight ma szarżę w lesie?
[Ja] Ja mam grupę krwi 0Rh+
[Kumpel] Ale AB??

Evilstasiu
Plugawy Szaman
Posty: 1082
Rejestracja: 25 sty 2008, 17:29
Skąd: Gliwice/ Katowice

Post autor: Evilstasiu » 25 cze 2013, 18:39

ma
cytat roku by Lemur: "taki Hawk style na zasadzie zakładamy niebieskie czapeczki NYC, okulary z Miami i "dajcie mi jakieś warzywa bo jestem gibki w kosmos".

Pierwszy BERSERKER Kraków

Awatar użytkownika
Majkel
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 349
Rejestracja: 06 lut 2009, 18:59
Skąd: Zaklików

Post autor: Majkel » 29 mar 2014, 8:51

Małe pytanko jeżeli chodzi o szarżowanie do lasu. Wiadomo że model konny nie może wjechać do lasu (chyba, że ma zasadę specjalną) ale jak to wygląda w sytuacji, że stoję łucznikiem na skraju lasu. Czy koń może zaszarżować na niego, czy też nie?
"They think I'm a man out of control... but I've never had so much control."

Awatar użytkownika
KedzioR_vo
Salah Ad Din
Posty: 2832
Rejestracja: 06 mar 2008, 18:11
Skąd: Gdynia

Post autor: KedzioR_vo » 29 mar 2014, 9:29

Koń może wjechać do lasu, ale ma tam karę 1/4 ruchu i brak bonusów z szarży.
Jeśli wróg stoi na skraju lasu, to już kwestia milimetrów - jeśli da się do niego dojechać tak, żeby kawaleria nie weszła ani trochę w obręb lasu, to jak najbardziej ma szarżę.


PozdRawiam
UWAGA!
Czytanie bez zrozumienia może prowadzić do trwałych uszkodzeń samooceny i ośmieszenia.
Nie ryzykuj - skontaktuj się ze słownikiem lub polonistą.

Awatar użytkownika
dominik.saburo
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 270
Rejestracja: 19 maja 2013, 21:44
Skąd: Łódź

Post autor: dominik.saburo » 15 cze 2014, 20:05

Czy "knock to the ground" działa na wspierające jednostki ? Wydaje mi się, że nie ale wolę mieć pewność :)

Pozdrawiam
Who are you to deny us passage?

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Rejestracja: 13 wrz 2011, 5:18
Skąd: Kielcza

Post autor: Potemp » 16 cze 2014, 7:41

Działa tylko na te z którymi Twój model się styka bezpośrednio, więc na jednostki wspierające nie działa.

Awatar użytkownika
dominik.saburo
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 270
Rejestracja: 19 maja 2013, 21:44
Skąd: Łódź

Post autor: dominik.saburo » 16 cze 2014, 9:07

Thx ;)
Who are you to deny us passage?

Awatar użytkownika
Shein
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 230
Rejestracja: 09 sty 2014, 22:25
Skąd: Szczecin

Post autor: Shein » 27 kwie 2016, 17:34

Czołgiem,

Poszukuję odpowiedzi na dwa pytania:
1. Czy model kawaleryjski może zostać powalony?
2. Jeśli tak, to co się z nim dzieje po powaleniu - podnosi się z ziemi z wierzchowcem czy bez? Czy rozróżnia się w tej sytuacji konie od wargów, będących poza wierzchowcami także samodzielnymi jednostkami?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawaleria”