O jeźdźcu i wierzchowcu (wydzielone z nowości)

"Konia, konia, królestwo za konia!"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
lunatyk
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 519
Rejestracja: 24 sty 2008, 18:41
Skąd: Dębica

Post autor: lunatyk » 03 lut 2008, 0:10

Oczywiście, tak jak na przy normalnej kawalerii :) Khamul blast- bestia papa :D

Awatar użytkownika
Atanamir
Treser wargów
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2008, 21:55
Skąd: z nienacka.

Post autor: Atanamir » 08 lut 2008, 20:45

Lunatyk, muszę cię oświecić: wierzchowce posiadające jeden lub więcej ataków, po stracie jeźdźca zdają Męstwo, jeśli im się uda, zostają na polu i działają samodzielnie :) Za to nie wiem czy Khamul może z powrotem na nią wsiąść :?
O mor henion I dhu,
Ely sirar, al sila,
Ai! Aniron Undomiel...
Tiro! El eria e mor,
I lir en el Luitha uren, Ai! Aniron...

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 08 lut 2008, 20:48

Bestia zawsze po stracie jeźdźca ucieka, zasada specjalna "Feral".

Awatar użytkownika
Lurtz15
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 215
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:59
Skąd: a żebym ja wiedział...

Post autor: Lurtz15 » 10 lut 2008, 22:07

Mnie ciekawi, co innego, czy jeśli kamul zada szegerowcowi np. 3 rany, to może odzyskać 3 Wille- teorytycznie to możliwe, ale nie jestem pewien. I co jeśli np. zadam Imrasiowi 3 rany, ten wyfejtuje wszystkie, a ja zadam jeszcze 3 rany? ile woli dostale?

proszę jakiegoś sędziego o odpowiedź.
Gram for fun

a nie ma większego fanu niż masakrowanie armii przeciwnika:-)

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 10 lut 2008, 22:44

Lurtz15 pisze:Mnie ciekawi, co innego, czy jeśli kamul zada szegerowcowi np. 3 rany, to może odzyskać 3 Wille- teorytycznie to możliwe, ale nie jestem pewien.
tak

Lurtz15 pisze:I co jeśli np. zadam Imrasiowi 3 rany, ten wyfejtuje wszystkie,
fate'owane rany nie odzyskują woli

Lurtz15 pisze:a ja zadam jeszcze 3 rany? ile woli dostale?
nawet w szarży na latawcu khamul może wypłacić max 3 ataki, więc jakoś tego nie widzę
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 10 lut 2008, 23:05

nawet w szarży na latawcu khamul może wypłacić max 3 ataki, więc jakoś tego nie widzę
Może wypłacić maks 4 ataki, a po przewróceniu zadać do 8 obrażeń jednej figurce, więc opisana przez Lurtza sytuacja jest możliwa. :)

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 11 lut 2008, 0:45

Khazad pisze:
nawet w szarży na latawcu khamul może wypłacić max 3 ataki, więc jakoś tego nie widzę
Może wypłacić maks 4 ataki, a po przewróceniu zadać do 8 obrażeń jednej figurce, więc opisana przez Lurtza sytuacja jest możliwa. :)
faktycznie, zapomniałem o przewracaniu,
a skąd 4? latawiec ma z bazy 2, +1 za szarżę daje 3

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 11 lut 2008, 6:50

2 ataki bazowo, Khamul wolą podbija do 3 i +1 od szarży = 4 .

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 11 lut 2008, 8:52

2 ataki bazowo, Khamul wolą podbija do 3 i +1 od szarży = 4 .
khamul ma 1 atak z bazy, 2 może sobie wziąć z latawca, a tych nie może podbijać, czyli 2 + 1 = 3 w szarży
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 11 lut 2008, 9:09

Dlaczego nie może podbijać tych dwóch ataków? Póki co żadna osoba tak twierdząca nie przedstawiła argumentów w postaci zasad z podręcznika, może będziesz pierwszy. ;) Moje cytaty wskazujące na to, że jak najbardziej może podbijać, bo to cały czas są jego ataki masz na poprzedniej stronie.

Awatar użytkownika
Alexander
Posty: 691
Rejestracja: 25 sty 2008, 19:24
Skąd: Kraków

Post autor: Alexander » 11 lut 2008, 9:55

Hithero nawet tak napisał na TLA gdzieś. Mi też się to nie podoba, mimo zapisku w zasadzie specjalnej "his F/A/S". Może się to odnosić tylko do jego własnych statsów, ale też i do tych statsów, które są uznawane za jego. Podobnież był FAQ na ten temat dawno temu.

Pozdrawiam
Alexander

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 11 lut 2008, 10:07

Dlaczego nie może podbijać tych dwóch ataków? Póki co żadna osoba tak twierdząca nie przedstawiła argumentów w postaci zasad z podręcznika, może będziesz pierwszy. Wink Moje cytaty wskazujące na to, że jak najbardziej może podbijać, bo to cały czas są jego ataki masz na poprzedniej stronie.
ponieważ w jego zasadzie napisane jest: "In addition (...) may expend single point of Will (...) to increase either his Strength, Fight or Attacks value by 1 (...)

a teraz zasada kawalerii: "... the rider can always use Fight, Strength and/or Attacks charactreistics of the mount instead of his own".
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 11 lut 2008, 10:14

Bylo FAQ do SitE w którym było napisane, że może podbijac ataki bestii. Dodatkowo tak się gra na UKGT - kiedyś Adam odpowiadał na to pytanie w czasie turnieju i podał taką oficjalną odpowiedź. Nie potrzeba do tego kolejnych FAQ, ponieważ jest powszechnie znane, iż można podbijac ataki bestii... i na GT lata wiele Khamuli ;)

Zauważmy również słowa 'instead' i 'his'. Używa ataków bestii zamiast swoich, więc są one jego w takiej sytuacji, bo on ich używa. Biorąc to pod uwagę, on może podbic je swoją zdolnością.

PS. Jeszcze tutaj (http://www.thelastalliance.com/index.ph ... e=1#516535 ) TLA_DeathAndGlory (jeden z najlepszych turniejowych graczy na świecie, grający na ostatnich 3 GT używając tylko Nazguli na bestiach tłumaczy swoją taktykę... i zauważcie zapis "Depending what your facing, Khamul should always up his attacks, to give him four on the charge. (up fv to 6 if fighting elves)." Jeśli by nie mógł tak robic, to by tego nie pisał, ale na wszystkich GT tak mógł

Awatar użytkownika
Lurtz15
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 215
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:59
Skąd: a żebym ja wiedział...

Post autor: Lurtz15 » 11 lut 2008, 10:57

drachenfeles pisze:
Lurtz15 pisze:a ja zadam jeszcze 3 rany? ile woli dostale?
nawet w szarży na latawcu khamul może wypłacić max 3 ataki, więc jakoś tego nie widzę
3 ataki z powaleniem, co razem daje 6 kości, jak podbiję siłe do 7, to na 4+ przy farcie zadam 6 ran :twisted:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 20:45 przez Lurtz15, łącznie zmieniany 1 raz.
Gram for fun

a nie ma większego fanu niż masakrowanie armii przeciwnika:-)

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 11 lut 2008, 15:17

Tu nie chodzi o zadawanie ran, tylko o ich przyjmowanie. Nie możesz jednostce zadac więcej ran niż ma swoich, więc jak rzucisz 6x6 przeciwko 1 WoMT, wciąż odzyskasz tylko 1 wolę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawaleria”