Kawaleria - co i jak?

"Konia, konia, królestwo za konia!"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Amdur v.ost
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 238
Rejestracja: 13 sie 2009, 10:49
Skąd: Z Polski - małej wartowni armii Rhunu

Post autor: Amdur v.ost » 07 maja 2011, 9:30

Rohirrim7 pisze:A o co chodzi z tym powaleniem figurki przeciwnika ??
Jeżeli zaatakujesz (zaszarżujesz na) przeciwnika (jako pierwszy!) o mniejszej podstawce, sile poniżej 6 i wygrasz walkę, to przewracasz wszystkie takie modele, które ty jako pierwszy zaatakowałeś. Jeżeli przeciwnik zaatakował Cię, to na niego nie działa zasada +1 do ataku i zasada powalenia, ale nie zwalnia to z powyższych zasad figurek już wcześniej zaatakowanych przez model kawaleryjski/monstrualny. Proste?

Przy okazji - KUP PODRĘCZNIK!
Walka z trollami:
Włącz komputer.
Znajdź trolla na forum.
ZIGNORUJ GO!
Zażyj Etopirynę i Stoperan na wszelki wypadek, ponieważ czasami taka trauma powoduje silną migrenę i biegunkę.

Awatar użytkownika
Christo
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 513
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:59
Skąd: Pruszków

Post autor: Christo » 07 maja 2011, 10:44

Modele nie muszą mieć mniejszej podstawki tylko muszą być modelem pieszym.

Awatar użytkownika
Amdur v.ost
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 238
Rejestracja: 13 sie 2009, 10:49
Skąd: Z Polski - małej wartowni armii Rhunu

Post autor: Amdur v.ost » 07 maja 2011, 12:00

Modele nie muszą mieć mniejszej podstawki tylko muszą być modelem pieszym.
Pomyślałeś Christo? A przy monstrualnych wierzchowca?! Rydwan powala kawalerię!
Walka z trollami:
Włącz komputer.
Znajdź trolla na forum.
ZIGNORUJ GO!
Zażyj Etopirynę i Stoperan na wszelki wypadek, ponieważ czasami taka trauma powoduje silną migrenę i biegunkę.

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 07 maja 2011, 12:14

Ogarnij się - to nie konkurs na to kto ma rację tylko tematy służące do pomocy, a Twoje rady często wymagają korekty co trochę się mija z celem. :roll:
Choćby droższa wersja Shagrata powala dzięki swojej zasadzie - nie ma wymogu podstawek. Modele jeźdźców powalają modele o sile pięć lub mniejszej - wyjątek jest wtedy kiedy wierzchowiec ma siłę sześć lub większą.
Są pewne wyjątki od tych ogólnych zasad jak ww. Shagrat (model pieszy, a nie jeźdca), Monstrous Mounty czy modele działające jak Monstrous Mounty. Są od tego oddzielne tematy.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Rohirrim7
Gobliński jeździec
Posty: 76
Rejestracja: 18 sie 2010, 17:11
Skąd: okolice Częstochowy

Post autor: Rohirrim7 » 03 lip 2011, 15:56

O co chodzi w zasadzie specialnej RoR ?
,,Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!"

legolasik00
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 201
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:18
Skąd: Lublin

Post autor: legolasik00 » 03 lip 2011, 16:38

chciałem się zapytać czy jak ja szarżuje wargiem i wygrywam starcie to ile mam ataków na zranienie?
Weź się ogarnij !!!

Awatar użytkownika
Genio
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 409
Rejestracja: 08 gru 2009, 17:18
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: Genio » 03 lip 2011, 17:06

Oczywiście mowa o Warg Riderze, jeżeli jest tak że to ty zaszarżowałeś i następnie wygrałeś walke to masz wtedy 4 kostki na zranienie.

Jasne źle się wyraziłem już poprawiam :smile:
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 17:08 przez Genio, łącznie zmieniany 1 raz.
Grymbix pisze:Czy witch king może czarować? Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 03 lip 2011, 17:08

Nie do końca. Ataki dalej ma 2, z tym, że ma 4 kości na zadanie obrażeń - to jest spora różnica, bo nie możesz zabić więcej modeli niż masz ataków, ale możesz wklepać więcej ran.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

oneofinfidels
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 251
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:43
Skąd: Toruń

Post autor: oneofinfidels » 03 lip 2011, 17:15

A to nie jest tak że liczba ataków = ilość ran które można zadać, a te podwójne kostki to na każdą ranę oddzielnie (rzut na każdy atak wykonuje się podwójnie)?

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 03 lip 2011, 17:19

Nie.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Rohirrim7
Gobliński jeździec
Posty: 76
Rejestracja: 18 sie 2010, 17:11
Skąd: okolice Częstochowy

Post autor: Rohirrim7 » 01 sie 2011, 15:05

O co chodzi z tym testem skoku i co on daję :?:
,,Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!"

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 01 sie 2011, 15:37

"Daje on" (jak sama nazwa wskazuje) przeskoczenie przeszkody lub wskoczenie na jakiś element otoczenia (ewentualnie jego część) na który nie można wejść inaczej.
Precyzuj bardziej pytania bo chyba chodziło o coś innego. Jeśli masz dostęp do tabelki skoku to po prostu ją przeczytaj i ewentualnie napisz czego nie rozumiesz.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Rohirrim7
Gobliński jeździec
Posty: 76
Rejestracja: 18 sie 2010, 17:11
Skąd: okolice Częstochowy

Post autor: Rohirrim7 » 05 sie 2011, 13:29

Mam pytanie jak wykonuję się szarżę RoR i czy przy tym trzeba coś rzucać kostką :?:
,,Naprzód, nie bójcie się mroku! Powstańcie, jeźdźcy Théodena! Włócznie pójdą w ruch! Tarcze pójdą w drzazgi! Dzień miecza! Dzień czerwieni, nim wzejdzie słońce!"

Awatar użytkownika
Morgif
Gobliński jeździec
Posty: 89
Rejestracja: 24 sty 2008, 20:05
Skąd: Ćmielów/Kielce

Post autor: Morgif » 05 sie 2011, 14:06

Szarża RoR odbywa się jak każda inna, lecz z uwzględnieniem tego iż RoR jest jednostką kawaleryjską.
Dzięki temu dostaje ona dodatkowy atak podczas szarży i jeśli wygra walkę z jednostką/jednostkami przeciwnika tuż przed zadaniem obrażeń powala je (tylko te które stykały się z nią bezpośrednio, nie jednostki wspierające z drugiej linii), co daje nam osaczenie tych jednostek i pozwala na rzut dwiema kośćmi na każdy posiadany przez jednostkę kawaleryjską atak (czyli bazowe ataki ze statystyk plus ten dodatkowy otrzymany dzięki szarży), co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zadania obrażeń.

Pozdrawiam.
For Gondor!
For TwierdzaLOTR!

Awatar użytkownika
QUEZIL
Gobliński jeździec
Posty: 61
Rejestracja: 10 sie 2011, 18:49
Skąd: Wrocław

Post autor: QUEZIL » 25 sie 2011, 19:27

Mam pytanie jak strzela się do kawaleri to najpierw się rzuca kością 1,2,3 koń a 4,5,6
jeźdzec czy po rzucie na zranienia jeśli to drugie to jaką obronę się bierze pod uwagę jeźdzca czy konia?

Z góry ThX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawaleria”