Kawaleria - co i jak?

"Konia, konia, królestwo za konia!"

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
patryczekRIP
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 317
Rejestracja: 06 lis 2010, 14:24
Skąd: Rzeszow

Post autor: patryczekRIP » 01 paź 2014, 10:46

to jest w sumie 6 ataków tylko one sa podwojone ma to znaczenie przy rozdawaniu ran gdy walczyliśmy np z 2 jednostkami. Nie możesz rzucić powiedzmy 7 kości w jednego i 5 w drugiego.

Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 150
Rejestracja: 19 lut 2010, 15:02
Skąd: Wrocław

Post autor: Fenomen » 01 paź 2014, 13:19

To w takim razie jak rozdzielam te ataki? Osobno rozdzielam ataki Inrahila tj. 4 kosci w jednego, 4 kosci w drugiego z sila 4 i bonusem z lancy, oraz osobno np dwa ataki z jednego pikiniera w pierwszego wroga i dwa z drugiego pikiniera w drugiego wszystkie z sila 3?
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.

Awatar użytkownika
patryczekRIP
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 317
Rejestracja: 06 lis 2010, 14:24
Skąd: Rzeszow

Post autor: patryczekRIP » 01 paź 2014, 17:08

Nie. Opisze to na Imrasiu reszta działa analogicznie. Masz nim 4 ataki które są podwojone tzn że te 4 ataki możesz rozdzielać jak chcesz np 3 w jednego a 1 w drugiego i teraz one ci się podwajają. Do każdej kostki dostajesz druga dlatego że przeciwnik jest powalony. czyli w sumie masz 6 kości w jednego i 2 kości w drugiego.

Awatar użytkownika
Borsuk
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 419
Rejestracja: 22 mar 2012, 15:29
Skąd: Tarnów-Wrota Małopolski

Post autor: Borsuk » 01 paź 2014, 18:03

Podręcznik str. 42. akapit 4

Gdzie umieszczono
"Zadawanie Ciosów osaczonym modelom
Każdy punkt Ataku skierowany przeciwko modelowi Osaczonemu liczy się jako dwa ciosy Zgodnie z powyższą regułą model, którego współczynnik Ataku wynosi 1, zada pokonanemu, Osaczonemu modelowi dwa Ciosy; model o współczynniku Ataku 2 zada takiemu modelowi 4 Ciosy itd. Pamiętaj że nie możesz rozdzielić serii Ciosów -otrzymujesz dwa ciosy za każdy pojedynczy punkt ataku, ale nie możesz skierować ich przeciwko dwóm różnym celom.
TKF- Tarnowski Klub Fantastyki- Tarnawar

Awatar użytkownika
patryczekRIP
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 317
Rejestracja: 06 lis 2010, 14:24
Skąd: Rzeszow

Post autor: patryczekRIP » 01 paź 2014, 18:37

No to teraz masz to opisane na przykładzie i cytat z podręcznika już chyba wszystko rozumiesz a jak nie to pytaj dalej. Postaramy sie wytłumaczyć ;)

Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 150
Rejestracja: 19 lut 2010, 15:02
Skąd: Wrocław

Post autor: Fenomen » 04 mar 2015, 11:07

Dalej nie wiem czy do końca to rozumiem;) podczas szarzy mam 4 ataki. kiedy wygrywam, pokonując dwa modele, rozdzielam sobie ataki. Spośród tych 4 które mam, mogę sobie rozdzielić je na dwóch przeciwnków po połowie? tj. 2 kostki(podwojone przez obalenie) w pierwszego wroga i 2 kostki( podwojone przez obalenie) w drugiego wroga... Podczas szarży Imrahilem mogę zabić maksymalnie 4 wrogów, bo tyle mam ataków czy tak? czyli moge sobie każdy z 4 ataków rozdzielić na każdego z 4 wrogów, co daje mi po dwie kostki na każdego zgadza się?


Pytanie numer dwa: Czy podczas szarży na model z siłą 6, bądź większą, mam dodatkowy atak za szarżę, ale już bez bonusu za powalenie, czy atatkuje ten model z atakami w profilu?
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.

Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Rejestracja: 18 sty 2011, 21:35
Skąd: Warszawa

Post autor: VRASKû. » 04 mar 2015, 11:46

Tak, co do pierwszego przykładu wszystko opisałeś poprawnie tzn:
Ilość ataków = maksymalna ilość trupów
W przypadku imrasia, masz 3+1 a więc 4 ataki. Jeśli faktycznie jest sytuacja że bije się z czterema to w najlepszym wypadku może ich pochlastać. (jeśli szarżował, to podwaja się ilość kości a więc na każdego gostka masz dwie kości)
Chodzi o to po prostu że ataki rozdzielasz ZANIM je podwoisz z bonusu od szarży. JAk masz 4 ataki to mozesz rozdzielić po jednym w każdego, albo po dwa, albo jakkolwiek Ci się zamarzy. Po rozdzieleniu, podwajasz od szarży... nie ma w tym nic skomplikowanego.

Co do drugiego pytania, siła modelu nie ma wpływu na to czy bonus za szarżę się dolicza czy też nie. Ważne jest czy model jest kawalerią lub monsterem, czy też zwykłą piechotą.
kawaleria--->piechota - dostaje +1 Atak, i powala model, jeśli szarżuje
kawaleria---> kawaleria - obie nie dostają żadnych bonusów ani powalenia, nie zależnie kto szarżował.
kawaleria--->monster - tez nie dostaje bonusu i powalenia.
Siła zaszarżowanego modelu nie ma tutaj nic do rzeczy.

Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 150
Rejestracja: 19 lut 2010, 15:02
Skąd: Wrocław

Post autor: Fenomen » 04 mar 2015, 12:20

Wielkie dzieki za rozjasnienie ;)
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.

Awatar użytkownika
Potemp
Nadzorca Trolli
Posty: 622
Rejestracja: 13 wrz 2011, 5:18
Skąd: Kielcza

Post autor: Potemp » 04 mar 2015, 12:34

Co do wypowiedzi Vrasku wszystko spoko oprócz:
kawaleria----> monster - dostaje +1atak i nie powala
kawaleria----> monstrualna kawaleria - nie dostaje +1atak i nie powala
Lanca działa na wszystko jeśli i tylko jeśli zaszarżowałeś wroga, a nie na odwrót.

Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Rejestracja: 18 sty 2011, 21:35
Skąd: Warszawa

Post autor: VRASKû. » 04 mar 2015, 13:14

Lanca to fakt, na wszystko. Ale nie wiedziałem, że za szarżowanie monstera dostaje sie atak... czyżby jakaś kolejna głupota, która weszła z hobbitem? :D

Awatar użytkownika
staszkoPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 557
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:00
Skąd: Poznań (Luboń)

Post autor: staszkoPL » 04 mar 2015, 13:41

Może i głupota, ale kawaleria i tak mocno zasysa :P

Awatar użytkownika
VRASKû.
Bębniarz z głębin
Posty: 173
Rejestracja: 18 sty 2011, 21:35
Skąd: Warszawa

Post autor: VRASKû. » 04 mar 2015, 14:18

Chyba coś Ci się pomyliło xD
Od kiedy wprowadzili możliwość wspierania piechotą kawalerii, to stała się bardzo mocna. Przykład, KoMT ze wspieraniem elfa z włócznią :xD:

Awatar użytkownika
Fenomen
Bębniarz z głębin
Posty: 150
Rejestracja: 19 lut 2010, 15:02
Skąd: Wrocław

Post autor: Fenomen » 04 mar 2015, 14:31

Wlasnie o to mi chodzilo z ta szarza na monstera;) oczywiście takie manewry ze wspieraniem konnicy trzeba dobrze rozegrac;) KODA konno chocby moga dostac dwa dodatkowe ataki od pikinierow z DA. Ostatnio wlasnie testuje takie manewry, jednak czasami wydaje mi sie, ze za bardzo skupiam sie wtedy na kawalerii, co nie jest dobre dla reszty armii.
Z popiołów strzelą znów ogniska
I mrok rozświetlą błyskawice.
Złamany miecz swą moc odzyska,
Król – tułacz wróci na stolicę.

Awatar użytkownika
Mnil
Redaktor
Posty: 1257
Rejestracja: 19 lip 2008, 19:33
Skąd: Poznań

Post autor: Mnil » 04 mar 2015, 14:36

Powodzenia z wrzucaniem do jednej walki ponad 40 pkt u lenn :)
Jesteś z Poznania? kliknij!

Bazarek u Mnila
Durbug Dashu! Durbug Dashu!!!

Awatar użytkownika
staszkoPL
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 557
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:00
Skąd: Poznań (Luboń)

Post autor: staszkoPL » 04 mar 2015, 16:18

Vrasku, tylko jak chcesz wspierać kawalerię piechotą, to najpierw musisz ją dogonić xP Albo jeździsz te 6" na kuniach, tylko po co ci wtedy kawaleria biegająca jak piechota?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kawaleria”