O latających potworkach

Potwory i spółka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Alexander
Posty: 691
Rejestracja: 25 sty 2008, 19:24
Skąd: Kraków

Post autor: Alexander » 04 kwie 2010, 19:57

Friend - chcesz to połóż bestię na podstawce, wtedy (jeśli rzeczywiście tak będzie) szeregi będą ją zasłaniać.

Zapis powstał z myślą o przekombinowanych podstawkach typu: goście schowani w drzewie, do których trzeba rzucać ITW z każdej strony, itd. itd.

Rurka nie wpływa na widoczność, itp. ale sam model jest już na jakiejś wysokości i jeśli coś go zasłoni to będzie ITW, jeśli nie (zapewne nie) to strzelamy na czysto.

Awatar użytkownika
Paszczak
Nadzorca Trolli
Posty: 636
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:19
Skąd: Gniezno

Post autor: Paszczak » 05 kwie 2010, 8:27

Alexander nie jestem oburzony ale jak dla mnie powinno to być jakoś z góry określone na jakich zasadach strzela się do bestii ale cóż w końcu to tylko LoTR :?
"...he was a renegade, who came of the race of those that are named Black Numenoreans..."

Jeżeli nie kochają cie kości, nie ważne jaki masz BS.

Awatar użytkownika
Alexander
Posty: 691
Rejestracja: 25 sty 2008, 19:24
Skąd: Kraków

Post autor: Alexander » 05 kwie 2010, 8:38

Jest z góry określone. Na stronie 16 ORB w akapicie "Can I see". Przeczytaj dokładnie i będziesz wiedział wszystko :D

Awatar użytkownika
Christo
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 513
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:59
Skąd: Pruszków

Post autor: Christo » 05 kwie 2010, 9:21

Friend pisze:W uściśleniach sędziowskich jest zapis:
§4 Widoczność
Wszystko, co znajduje się na podstawce (poza właściwym modelem) ma charakter czysto dekoracyjny i nie ma wpływu na widoczność oraz inne zasady gry.
Z tego wynika że ta "rurka" jest dekoracją, więc widoczność bestii ustala się tak jakby jej nie było, czyli bestia leży na podstawce, zatem strzela się do niej z zasadą ITW, gdy jest zasłonięta przez jakiś model?
Rurki nie ma ale bestia z tego powodu nie jest niżej :P Stoi cały czas w tym samym miejscu (leci). Wszędzie +1 dla Alexa :wink:

Eldarion -> na tej samej zasadzie trzeba by było uściślić każdy model. Bo w końcu jest kilka póz każdego modelu. Skąd mamy wiedzieć, która z nich jest ta "najprawdziwsza" i według której sprawdzać widoczność :?: Nie możemy tego wiedzieć. Dlatego żadna nowa poza nie przedawnia wszystkich poprzednich. W zależności, którą grasz tak rozpatrujesz więc sprawy widoczności :wink:

Awatar użytkownika
Dziadek Mazi
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 469
Rejestracja: 03 maja 2008, 14:37
Skąd: Rzeszów

Post autor: Dziadek Mazi » 17 kwie 2010, 19:37

mam pytanie z innej baczki ponieważ niemal nie rzuciłem krzesłem na turnieju ze złości a niezwykle trudno mnie zdenerwować :/

rzecz sie tyczy WK na latającej bestii zaatakowanego i otoczonego przez kilka wrogich jednostek

jak wiadomo WK na latającej bestii poruszę się tylko i wyłącznie latając i było to już wałkowane milion razy (nie człapie nie odskakuje i ani nic z tych rzeczy)

dlatego po przegranej walce wycofuje się "w locie" czyli biorąc go w okrążenie nie można go osaczyć ponieważ jak jest napisane w podręczniku jednostka po przegranej walce może wycofać się o jeden cal od każdej atakującej ją jednostkę nawet jeśli oznacza to przebycie większej niż jeden cal drogi w czasie wycofywania się

proszę niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę ponieważ to że nigdzie nie jest napisane że latającej bestii nie można osaczyć nie oznacza z automatu że osaczyć ją można - bardzo mnie dzisiaj ten tok rozumowania rozzłościł :/
kontakt: PW, gg 5686185
przesyłki do mnie i odemnie tylko REJESTROWANE!
negocjuję wszytko - nawet z moimi dziećmi
a jak widzę ceny niektórych figurek - zaczynam się bać XD

House
Treser wargów
Posty: 14
Rejestracja: 26 lut 2010, 16:16
Skąd: KrK

Post autor: House » 18 maja 2010, 14:52

a ja mam inne pytanie na temat latajacego (czasem, bo czasem, ale latajacego) potwora.
Sytuacja jest taka ze smokiem z wykupionym zianiem zieje po maszynie oblezniczej, czy jezeli dostanie rane to z automau schodzi (w koncu nie moze wyfejtowac), to samo pytanie co do mumakila ;)

Awatar użytkownika
Kano Thalion
Treser wargów
Posty: 33
Rejestracja: 19 maja 2008, 14:57

Post autor: Kano Thalion » 07 mar 2011, 10:35

ej mam małe pytanie czy gulavchar ma szarżę i powala jednostki jak kawaleria
Kano Thalion

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 07 mar 2011, 10:52

Nie.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Awatar użytkownika
Huppcio
Pomocnik Szamana
Posty: 988
Rejestracja: 02 mar 2009, 20:02
Skąd: Poznań GRU

Post autor: Huppcio » 20 wrz 2012, 13:17

Pytanko Dziadek Mazi bardzo mnie intryguje więc proszę o odpowiedź :P Dorzucam także swoje - jeśli las ciągnie się w górę na nieograniczoną wysokość to w sumie latawiec nie może nad nim przelecieć tylko musi przezeń przejść tak? Pozdrawiam Huppcio
Godfryd pisze:
kozioł pisze:No i fajnie, zachęcam wszystkich do wyzywania się :)
Potemp Ty ch*u!

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3158
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 20 wrz 2012, 13:28

Jak dziadek doczyta booka to jest tam coś wspomniane o lądowaniu :wink: - a to, że jest napisane, że rusza się latając, nie jest tożsame z tym, iż walczy też latając. W związku z czym wszystko co ma Fly'a tez można osaczyć.
I nie Huppcio nie wejdziesz bestią do lasu, bo tak jest w zasadzie specjalnej Fly napisane, a że u nas gra się na lasy sekwoi do nieba, to nie przelecisz też i nad.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Huppcio
Pomocnik Szamana
Posty: 988
Rejestracja: 02 mar 2009, 20:02
Skąd: Poznań GRU

Post autor: Huppcio » 20 wrz 2012, 14:43

Dzięki za szybką odpowiedź :P
Godfryd pisze:
kozioł pisze:No i fajnie, zachęcam wszystkich do wyzywania się :)
Potemp Ty ch*u!

Awatar użytkownika
ArAs
Bębniarz z głębin
Posty: 114
Rejestracja: 03 gru 2012, 18:46
Skąd: Bydgoszcz/PZŃ

Post autor: ArAs » 15 mar 2013, 20:12

Pytanie nt. szarży Witch Kinga na bestyjce.

Chodzi mi o ilość ataków. Mamy 1 (WK) + 2(latajka) +1(szarża) = 4 podczas szarży?
I 3 podczas bycia atakowanym normalnie? I dwa, przy wykupieniu korony liczba ataków skoczy do 3(WK)+2+1=6?

Było by to zbyt piękne ;D

Awatar użytkownika
Dwarfik
Nadzorca Trolli
Posty: 607
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:36
Skąd: Białystok

Post autor: Dwarfik » 15 mar 2013, 20:19

ArAs pisze:Chodzi mi o ilość ataków. Mamy 1 (WK) + 2(latajka) +1(szarża) = 4 podczas szarży?
Nie ... Jeździec może korzystać z ilości ataków bestii, a nie dodawać je, czyli ma 2 ataki + 1 z szarży.
ArAs pisze:I 3 podczas bycia atakowanym normalnie?
2
ArAs pisze:I dwa, przy wykupieniu korony liczba ataków skoczy do 3(WK)+2+1=6?
Nie. Po prostu będzie 3 od korony + 1 od szarży :)

Pozdrawiam Dwarfik :D
Sprzedam nowiutkie wypraski goblinów z Goblin Town - więcej info priv ;)
King of Rohan pisze:PS. bo ja bym chciał grać na samych ROTN z GC, bez zwykłych ROTN


Mój WIP

Awatar użytkownika
ArAs
Bębniarz z głębin
Posty: 114
Rejestracja: 03 gru 2012, 18:46
Skąd: Bydgoszcz/PZŃ

Post autor: ArAs » 15 mar 2013, 20:33

Mhm. Czyli w wypadku zakupu korony używa swoich 1+2 ataków a to ile ma bestia się nie liczy. Ale czy wtedy wypłaca te 3(+1z szarży) ataki ze swoją siłą czy może być bestii?

Awatar użytkownika
Dwarfik
Nadzorca Trolli
Posty: 607
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:36
Skąd: Białystok

Post autor: Dwarfik » 15 mar 2013, 20:42

Jeździec może korzystać z statystyk swojego wierzchowca, czyli może wypłacać hity z siłą bestii :)

Pozdrawiam Dwarfik :D
Sprzedam nowiutkie wypraski goblinów z Goblin Town - więcej info priv ;)
King of Rohan pisze:PS. bo ja bym chciał grać na samych ROTN z GC, bez zwykłych ROTN


Mój WIP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mumakil, monstrualne wierzchowce”