Mumakil

Potwory i spółka.

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Barti
Redaktor
Posty: 2741
Rejestracja: 23 wrz 2007, 20:35
Skąd: Warszawa

Mumakil

Post autor: Barti » 12 lut 2008, 22:54

Jedno pytanko dotyczące słonika, a raczej jego załogi. W zasadach dotyczących ruchu załogi czytamy: Models deployed in the howdah may not voluntarily leave as long as the Mumak is alive. Dopiero po wykupieniu lin, nie ma już z tym problemu, jak rozumiem?

BTW: Mumak pozbawiony załogi (z dowódcą na czele) zdaje mestwo tylko gdy zostanie zraniony?
Uncertain the future is...

Ismaril
Honorowy Redaktor
Posty: 2233
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:15
Skąd: Świdnik / Warszawa

Post autor: Ismaril » 13 lut 2008, 9:34

Barti pisze:BTW: Mumak pozbawiony załogi (z dowódcą na czele) zdaje mestwo tylko gdy zostanie zraniony?
Na to mogę odpowiedzieć, Mumak jest nieustraszony i zdaje wszystkie testy męstwa pomyślnie. Oprócz tego po ranie oczywiście.

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 14 lut 2008, 20:41

Ismaril pisze:Na to mogę odpowiedzieć, Mumak jest nieustraszony i zdaje wszystkie testy męstwa pomyślnie. Oprócz tego po ranie oczywiście.
Zapraszam do ponownego przeczytania zasad Mumaka, zwłaszcza tych, które mówią "A courage check must also be taken at the beginning of each Evil Move phase if there are no models left on the howdah or if the howdah has been destroyed". Z tego co wiem, ORB mówi to samo co Harad - Mumak jest nieustraszony, ale tylko w sensie zdawania testów na break.
Jedno pytanko dotyczące słonika, a raczej jego załogi. W zasadach dotyczących ruchu załogi czytamy: Models deployed in the howdah may not voluntarily leave as long as the Mumak is alive. Dopiero po wykupieniu lin, nie ma już z tym problemu, jak rozumiem?
Liny po to są by nimi schodzic, jeśli by nie można było, to jaki ma sens ich kupowanie?
Ostatnio zmieniony 14 lut 2008, 22:16 przez BlackMist, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Herudaio
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 457
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:17
Skąd: KKGB Berserker - Kraków

Post autor: Herudaio » 14 lut 2008, 22:09

Z tego co zrozumiałem to chodził że dowódca został jako jedyny.
Btw. BlackMist mógłbyś sobie wrzucić na luz z tekstami pt. "pana 'Sędziego Ogólnopolskiego' ", my nie stwierdzamy "ten pan anglik co używa pojedynczych apostrofów pisząc po polsku" kiedy się mylisz. Kultura dyskusji tego by wymagała.
"I ask only for an enemy worth fighting,
and a cause worth fighting for."
- Spartan prayer

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 14 lut 2008, 22:15

Przepraszam Herudaio, poprostu dziwi mnie, że czasami ktoś czegoś nie jest pewien i woli odpowiedziec źle, wprowadzając kogoś innego w błąd, zamiast poprostu upewnic się czy ma rację - niezależnie od tego czy to sędzia czy nie.

Wydawało mi się, że "pozbawiony załogi(z dowódcą na czele)" znaczy, że dowódca też zginął.

Acha, proszę bez "pana anglika" bo ja Polak.

Jeszcze raz sorry za urażenie kogoś, nie miałem tego na myśli.

Ismaril
Honorowy Redaktor
Posty: 2233
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:15
Skąd: Świdnik / Warszawa

Post autor: Ismaril » 15 lut 2008, 12:05

Źle przeczytałem to pytanie :) Sam eliminowałem tak Mumaka, że zdejmowałem całą załogę żeby męstwo zdawał.

Awatar użytkownika
Wojteq
Nadzorca Trolli
Posty: 692
Rejestracja: 25 sty 2008, 8:11
Skąd: Radom/Kraków

Post autor: Wojteq » 19 lut 2008, 11:29

Jesli wykupię Mumakowi Beastmena, to musi on stac na tym balkoniku z przodu.
czy można zrobić cos takiego:
1. Wykupić Beastmena.
2. Ruszyc się o pełny ruch w stronę wrogich łuczników
3. Obrócic podstawkę tak, żeby Beastmen był niewidoczny.

IMO można, bo obrót podstawki nie liczy się jako ruch, ale Beastmen byłby wtedy za mocny.
Mozna zrobic taki myk, czy nie?

Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Rejestracja: 12 wrz 2007, 13:02
Skąd: Kraków

Post autor: luckero » 19 lut 2008, 12:41

Obrót Mumaka wykonuje się jednorazowo na początku jego ruchu a nie po zakończeniu więc nie można.

Awatar użytkownika
Marat
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 348
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:47
Skąd: inąd / Siemce

Post autor: Marat » 19 lut 2008, 12:45

A można iśc tyłem? Niby nigdzie nie jest to zabronione, a to nie Warhammer więc czemu by nie?

Awatar użytkownika
gokish
Opiekun Balroga
Posty: 1421
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:26
Skąd: .

Post autor: gokish » 19 lut 2008, 12:52

z tego co wiem Mumak musi iśc zawsze przodem :]
Nowości GW do lotra
†19.06.2009 oficjalne zakończenie "kariery" lotrowej

Awatar użytkownika
luckero
Posty: 1876
Rejestracja: 12 wrz 2007, 13:02
Skąd: Kraków

Post autor: luckero » 19 lut 2008, 13:01

Marat pisze:A można iśc tyłem? Niby nigdzie nie jest to zabronione, a to nie Warhammer więc czemu by nie?
Ciekawe w jaki sposób powożacy widziałby drogę :) Lusterek bocznych i wstecznego Mumak chyba nie posiada? :o::

No i pozbawiony byłby swojego głównego atutu czyli tratowanie kłami...

Awatar użytkownika
Marat
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 348
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:47
Skąd: inąd / Siemce

Post autor: Marat » 19 lut 2008, 19:31

Alema miażdzenie tyłkiem. Idzie i co chwile siada, a jeśli powoziłby koleś na górze howdah to spokojnie by widział. Cofnąć się tyłem każdy zwierzak moze wię czemu nasz słoniczek miałby być tej możliwości pozbawiony.
One, two, Freddy’s coming for you.
Three, four, better lock your door.
Five, six, grab your crucifix.
Seven, eight, gonna stay up late.
Nine, ten, never sleep again.

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 19 lut 2008, 20:05

nie, ponieważ to naginactwo

Awatar użytkownika
Herudaio
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 457
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:17
Skąd: KKGB Berserker - Kraków

Post autor: Herudaio » 19 lut 2008, 20:36

W dziale z ruchem jest opisane jak sie rusza model. A to że słoń jest ułomny i może się tylko raz obrócić ;)
"I ask only for an enemy worth fighting,
and a cause worth fighting for."
- Spartan prayer

Awatar użytkownika
isengard1
Nadzorca Trolli
Posty: 699
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:17
Skąd: PatoLotRiA

Post autor: isengard1 » 23 lut 2008, 16:52

Jak to jest z tymi kamieniami które można dokupić do mumaka Każdy model który się nei ruszyl może zuciś (z S6 itd)? Czy tylko 1 strzał jeśli conamniej 1 model sie nei ruszał?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mumakil, monstrualne wierzchowce”