Poruszanie i niszczenie maszyn, kapitanowie od maszyn

Odłamkowym! Ładuj!

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Grunthor
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:36
Skąd: Ursynów/PatoLotRiA

Poruszanie i niszczenie maszyn, kapitanowie od maszyn

Post autor: Grunthor » 03 lut 2008, 19:32

Czy kapitan trebuszu może być traktowany jako Champion ? Chodzi ci o y czy w scenariuszu Contest of Champions mógłby za niego robić ?
Druga ksywa - Kisiell

Grunthor - Rubaszny Olbrzym - żyjący w Cardif

derrkater
Opiekun Balroga
Posty: 1461
Rejestracja: 03 lut 2008, 16:39
Skąd: Warszawa

Post autor: derrkater » 03 lut 2008, 20:16

No właśnie... Przecież wg. LoME jego wykupuje się w dziale Warriors, a Championem mogą być tylko jednostki z Heroes, a poza tym to trebuszet jest jednostką, a kap upgradem...

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 03 lut 2008, 21:47

niezupełnie, kapitan-inżynier jest bohaterem, więc może być championem

Awatar użytkownika
Grunthor
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 500
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:36
Skąd: Ursynów/PatoLotRiA

Post autor: Grunthor » 03 lut 2008, 22:09

No dobrze, ale będąc wykupionym do trebusza, na jego konto by się liczyły trupy z maszyny czy tylko na koto załogi ? Mógłbym zabijać trebuszem mając wykupionego kapitana i w ten sposób wygrać scenariusz Contest of Champions ? Czy tylko osobiście zabite jednostki liczą się na konto Kapitana ?
Druga ksywa - Kisiell

Grunthor - Rubaszny Olbrzym - żyjący w Cardif

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 03 lut 2008, 22:16

Liczyły by się Ci jednostki zabite pociskami z maszyny o ile kap by ją obsługiwał.

Awatar użytkownika
kozioł
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 428
Rejestracja: 24 sty 2008, 20:14
Skąd: Białystok

Post autor: kozioł » 08 lut 2008, 23:56

jak na turniejach liczy się maszyny do strat?
np cała załoga wybita ale maszyna sobie stoi i coś innego z armii też? albo jak wszystko zginęło a maszyna stoi to się uznaje ją za straty czy nie?

czy jest coś takiego że jak przeciwnik dojdzie do maszyny to automatycznie ją rozwala?

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 09 lut 2008, 1:16

ad 1) maszyna to maszyna, a załoga to załoga - liczysz osobno
ad 2) tak, jeżeli model poświęci pełną rundę btb z maszyną to rozwala ją automatem

Awatar użytkownika
kozioł
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 428
Rejestracja: 24 sty 2008, 20:14
Skąd: Białystok

Post autor: kozioł » 09 lut 2008, 8:03

ad 2) to jest gdzieś w podręczniku czy taki zwyczaj turniejowy?

Awatar użytkownika
Khazad
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 532
Rejestracja: 19 wrz 2007, 14:05
Skąd: Loobleen

Post autor: Khazad » 09 lut 2008, 8:13

Podrozdział "Attacking siege engines", str. 68, akapit 3.

Awatar użytkownika
Marat
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 348
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:47
Skąd: inąd / Siemce

Post autor: Marat » 09 lut 2008, 13:10

Ale jak się styka to nie może robić nic innego. Jak go zaatakujesz to uchronisz maszynę.
One, two, Freddy’s coming for you.
Three, four, better lock your door.
Five, six, grab your crucifix.
Seven, eight, gonna stay up late.
Nine, ten, never sleep again.

Marshal
Czyściciel klatek Trolli
Posty: 7
Rejestracja: 12 kwie 2008, 20:18

Post autor: Marshal » 16 kwie 2008, 15:44

Ja też mam kilka pytań odnośnie maszyn.

1. Czy są liczone do limitu 33% jednostek strzelajacych?
2. Jeśli chcę przenieść baliste, to muszę użyć dwóch jednostek i poruszyć się o połowę ruchu tych jednostek?
3. Co daje płonąca amunicja?
4. Czy obsuga musi stykać sie z balistą podstawkami, czy musż abyć jedynie w określonej odległości?

I jeszcze jedno już dotyczące konkretnie Mściciela gondorskiego. Bolt ma 3 zasady. Jedna mówi o skróconym zasięgu, który wynosi zamiast 112cm, 56cm. W drugiej chodzi o przeładowywania, czyli że ma k6 strzałów.Czy dobrze rozumiem jego zasady specjalne? I jeszcze jest jedna, która nie wiem co oznacza. Mógłby mi ją ktoś wyjaśnić?

Troche tego dużo, ale mam nadzieję że ktos mi pomoże :)

Awatar użytkownika
welsh
Pomocnik Szamana
Posty: 965
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:35
Skąd: Poznań

Post autor: welsh » 16 kwie 2008, 16:16

Pewny jestem co do odp tylko do pierwszego. Nie nie liczą się, za to na LoME na określone pkt możesz wystawić odpowiednią ilość maszyn(nie mam LoME pod reka wiec nie podam), za to na LO, możesz brać ile chcesz maszyn :)
Gandalf pisze: Czy życzysz mi dobrego dnia, czy oznajmiasz, że dzień jest dobry, niezależnie od tego, co ja o nim myślę; czy sam dobrze się tego ranka czujesz, czy może uważasz, że dzisiaj należy być dobrym?

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 16 kwie 2008, 16:27

Marshal:

ad 1) nie

ad 2) 3 modele z pełnym ruchem, 2 modele z połową ruchu, modele z S6 i większą pełny ruch w pojedynkę - warunek wszyscy muszą zaczynać ruch btb z maszyną, nie można przemieszać ich przez trudny teren i przeszkoday

ad 3) przerzut jedynek w battering chart

ad 4) min 2 musi być btb z maszyną, by ta mogła strzelać

ad 5) ma zasięg 24"/56cm, k6 strzałów na rundę, pocisk znosi na 3"/8cm, nie zabija na miejscu jak pozostałe maszyny, tylko wounduje na normalnych zasadach
Megatona - Amerykańska jednostka miary demokracji

Awatar użytkownika
Morgoth
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 548
Rejestracja: 24 sty 2008, 15:30
Skąd: Warszawa

Post autor: Morgoth » 23 kwie 2008, 20:11

Czyli jak dobrze rozumiem takie machiny jak Trebuszet czy balista mordoru zabijają natychmiast? Balroga i trolle również?

I jeszcze mam kontrowersyjne imo pytanie czy można przemieszczać Trebusz?

Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości. :D

Awatar użytkownika
drachenfeles
Pomocnik Szamana
Posty: 901
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:18
Skąd: Kraków

Post autor: drachenfeles » 23 kwie 2008, 21:01

Morgoth pisze:Czyli jak dobrze rozumiem takie machiny jak Trebuszet czy balista mordoru zabijają natychmiast? Balroga i trolle również?

I jeszcze mam kontrowersyjne imo pytanie czy można przemieszczać Trebusz?

Z góry dzięki za rozwianie wątpliwości. :D
http://www.mitril.pl/forum/viewtopic.php?t=956

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maszyny”