Ranienie z przerzutem

Dla wyjątkowo dociekliwych...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Lidbey
Treser wargów
Posty: 22
Rejestracja: 29 paź 2015, 15:49
Skąd: Rumia

Ranienie z przerzutem

Post autor: Lidbey » 21 sty 2016, 14:30

Witam.
Mam pytanie - jeżeli ranimy model, na którego musimy przerzucić kość (np. na 6/4+) a mamy modyfikacje typu - +1 do rzutu na x model, to czy działa to na zasadzie, że:
-nie muszę wyrzucić drugiej czwórki(ranię tak jakby z 'lepszą' siłą)
-modyfikacja do rzutu(+1) działa do obu rzutów, czyli mogę wyrzucić tak naprawdę 5 i 3+
-modyfikacja działa tylko do drugiego rzutu czyli muszę 6/3+

Tak samo - jak to działa z mieczami

Awatar użytkownika
Godfryd
Redaktor
Posty: 1396
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:14
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil
Kontakt:

Post autor: Godfryd » 21 sty 2016, 15:13

Ranisz model na 6/4.

Masz modyfikator + 1 do ranienia.

Ranisz na 5/3.

I łukiem i wręcz.

Tak samo to działa jak podbijasz mightem- liczy się to do obu rzutów.
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...

https://www.facebook.com/BrushGangsta/

Awatar użytkownika
Mistificated
Bębniarz z głębin
Posty: 196
Rejestracja: 03 lut 2010, 16:34
Skąd: Rumia

Post autor: Mistificated » 21 sty 2016, 16:31

To się dołączę bo mnie naszło... Ranię gościa na 6/4 i mam przerzut jedynek (chociażby z trucizny). Wyrzucam 1, przerzucam (z zasady) wypada 6, rzucam, żeby zdobyć 4+ i ponownie wypada 1. Mogę przerzucić również drugą kość czy nie? :)
Baruk Khazâd! Khazâd ai-mênu!

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 21 sty 2016, 17:38

Mistificated z tego co mi wiadomo, możesz.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Tyrsonn
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 329
Rejestracja: 28 sty 2013, 18:18
Skąd: Babiak

Post autor: Tyrsonn » 21 sty 2016, 19:59

Tak, możesz. Nie mógłbyś przerzucić dwóch "1" pod rząd, ale jeśli potrzebujesz dwóch wartości, czyli rzeczone 6/4+ to modyfikatory dotyczące pierwszego rzutu dotyczą też drugiego.

Grałem sporo z Haradem i zawsze WoK przerzucał te "1" w pierwszym i drugim teście jeśli było potrzebne 6/4+ albo coś w ten deseń.

Tak samo jak masz Betrayera konno i ranisz nim wrogiego pieszego boha z jakąś kosmiczną Obroną (sytuacja hipotetyczna) i potrzebowałbyś 6/4+ to dzięki Bane of Kings (re-rolle na ranienie bohów) masz przerzut pierwszej i drugiej kostki.

Lanca też daje premię do obydwu rzutów jakby kogoś to ciekawiło.

I wreszcie ja. Ja też daje premię do obydwu rzutów dzięki zasadzie Awesome Beard :D To jakby ktoś nie wiedział ;)
Mój nr telefonu - 881 796 528

Obejrzyj i nie błądź https://www.youtube.com/watch?v=dz3A3-BhTs4

Awatar użytkownika
Godfryd
Redaktor
Posty: 1396
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:14
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil
Kontakt:

Post autor: Godfryd » 21 sty 2016, 21:14

Tyrson, Fishpriest, poproszę stronę z podręcznika gdzie jest to zapisane.

Bo moim zdaniem nie można, możesz przerzucić jedną "1" na na rzut, wynik 6/4 jest jedynym rzutem według mnie na potrzeby rozpoznawania tego.
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...

https://www.facebook.com/BrushGangsta/

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 21 sty 2016, 21:54

"Poisoned arrows - this model re-rolls 1s when rolling to wound with a shooting attack"

Przerzuca jedynki. Nie ma sprecyzowane, że tylko z pierwszego rzutu. Generalnie rozpatrujemy sytuację, gdzie by zranić potrzebujemy 6/4+, nie widzę przeciwskazań by przy rzucie 6 a później 1 - by nie przerzucić. Nie ma napisane której "jedynki" zasada dotyczy - każdej, czy tylko przy pierwszym rzucie. Pokaż mi zapis w podręczniku, który na to nie zezwala - skoro mamy do czynienia z modyfikatorem, jak przy broni dwuręcznej.
Co do feinta się nie wypowiem - muszę wczytać się mocniej w zasady a H:uj'a nie mam pod ręką teraz.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Reaper
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 312
Rejestracja: 20 lut 2012, 19:26
Skąd: north

Post autor: Reaper » 21 sty 2016, 22:24

Ludzie, czytajcie faq czasem. :roll:
Q: If, for example, you require a 6/4+ To Wound with an attack that
benefits from the Poisoned Arrows special rule (or another similar
ability), do the re-rolls for any dice rolls of a 1 apply to both rolls?
(pg 83)
A: Yes.

Awatar użytkownika
Godfryd
Redaktor
Posty: 1396
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:14
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil
Kontakt:

Post autor: Godfryd » 21 sty 2016, 23:50

Reaper pisze:Ludzie, czytajcie faq czasem.
Cytat:
Q: If, for example, you require a 6/4+ To Wound with an attack that
benefits from the Poisoned Arrows special rule (or another similar
ability), do the re-rolls for any dice rolls of a 1 apply to both rolls?
(pg 83)
A: Yes.
Czytam FAQi czasem, nie mam obowiązku znać wszystkich na pamięć. Koledzy byli pewni czegos, czego ja nie byłem więc poprosiłem o wyjaśnienie sprawy konkretnym cytatem z zasad. Teraz sprawa jest dla mnie wyjaśnione.

Dodano po 10 minutach:

OK dalej mam wątpliwości jednak.




Ranie na 6/4. Rzucam, wypada 1. Przerzucam i wypada 6, dorzucam jeszcze za czwórkę i znów wypada 1- tu moim zdaniem nie wynika znikąd że mogę to sobie przerzucić, bo jest to drugi przerzut jedynki w tym rzucie.

Przepraszam jak jest to jakieś oczywiste i gdzieś jest napisane, ale chce to wyjaśnić w 100%
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...

https://www.facebook.com/BrushGangsta/

Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 774
Rejestracja: 23 lut 2010, 12:57
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: Alexij » 22 sty 2016, 0:02

Generalnie rozchodzi się o to , że rzucasz najpierw jedną kością aby rozpatrzyć czy wypadnie wymagany wynik (przy 6/4+ najpierw musisz rzucić 6 aby potem móc rzucić 4+). Zatem używamy tak na prawdę 2 różnych kości. Za każdą rzucaną kość jeżeli wypadnie 1 ka możesz tą kość przerzucić.

Dodatkowo FAQ przytoczony przez Reapera to wyjaśnia. Przerzut jest dozwolony dla obu rzutów.

Jeżeli jednak jest to nieuściślone proszę o oddanie tego na sędziówkę.
Pozdrawiam
Alexij

Awatar użytkownika
Mistificated
Bębniarz z głębin
Posty: 196
Rejestracja: 03 lut 2010, 16:34
Skąd: Rumia

Post autor: Mistificated » 22 sty 2016, 11:54

Z tego co rozumiem z FAQ to zasada przerzutu jedynek działa na obydwa rzuty (można przerzucić każdą kość raz, jeżeli wypadnie na niej 1).
Baruk Khazâd! Khazâd ai-mênu!

Awatar użytkownika
Godfryd
Redaktor
Posty: 1396
Rejestracja: 21 sie 2011, 19:14
Skąd: Reprezentowice / Szybki Szpil
Kontakt:

Post autor: Godfryd » 22 sty 2016, 12:24

Sprawa wstępnie wyjasniona, w uściśleniach znajdzie się jednoznaczny zapis że można przerzucać każdy z rzutów lub oba- po jednym razie.

pozdrawiam
Nobody likes you, you're ugly and your mother dresses you funny. Now smile, you f*cking douche...

https://www.facebook.com/BrushGangsta/

Awatar użytkownika
Tyrsonn
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 329
Rejestracja: 28 sty 2013, 18:18
Skąd: Babiak

Post autor: Tyrsonn » 22 sty 2016, 15:46

Sprawa wstępnie wyjasniona, w uściśleniach znajdzie się jednoznaczny zapis że można przerzucać każdy z rzutów lub oba- po jednym razie.
Jak dla mnie zapis z FAQ jest wystarczająco jasny i klarowny :roll:
Mój nr telefonu - 881 796 528

Obejrzyj i nie błądź https://www.youtube.com/watch?v=dz3A3-BhTs4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”