Zasady robienia rozpisek i limity.

Dla wyjątkowo dociekliwych...

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Nobuseri
Treser wargów
Posty: 47
Rejestracja: 03 cze 2016, 6:56
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała

Post autor: Nobuseri » 20 wrz 2017, 12:41

Też mnie zawsze zastanawiało jak się interpretuje zasadę, że dane modele nie liczą się do limitu łuków. Jest to tak jak z bohaterami, czyli licząc limit łuków uznajemy jakby ich nie było (w sensie modeli), czy też tak jak napisał Zack są traktowani to jakby nie mieli tych łuków?

Czas na mitrilu jest przesunięty o godzinę?

Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 315
Rejestracja: 24 lut 2012, 23:47
Skąd: Poznań

Post autor: Slotgan » 20 wrz 2017, 12:48

Jeżeli się nie liczą do limitu łuków, jak zresztą jest napisane, to znaczy, że nie bierze się ich pod uwagę. W ten oto sposób mając np. 12 mirkwood rangers i 12 Mirkwood elfów możemy wziąć 1/3 z 12 modeli, a nie 24.

Fairfax
Treser wargów
Posty: 46
Rejestracja: 26 cze 2008, 20:46
Skąd: Poznań

Post autor: Fairfax » 20 wrz 2017, 20:41

Slotgan, mylisz się. Jeżeli masz zapis, że nie liczą się do limitu łuków, znaczy że na potrzeby
obliczania ile jednostek może mieć łuk(lub kusze czy coś) traktujesz ich jakby tego łuku nie mieli.

Więc jak masz 12 RoR i 6 WoR to wszyscy mogą mieć łuki.
RoR bo mają taką zasade specjalną(że się nie liczą), a WoR bo 1/3 z 18=6.

Jest to fajnie wytłumaczone w armyliście Arnoru. Jest tam nawet piękny przykład.

You may include up to 4 models equipped with bows for each Ranger of the North or Dunedain included in your army, those models will not be taken into account for the total army bow limit. Which basically means that they do not count for the bow limit rule. [Please see the below example of maximizing your bow limit: 2xRoTN = 12 Rangers of Arnor + hero/commander that can lead (be a leader) the warband.] [Bow limit rule refers to bows and crossbows. Does not refer to any throwing weapon and blowpipes.][/quote]

Awatar użytkownika
Widelec
Nadzorca Trolli
Posty: 757
Rejestracja: 06 sie 2008, 19:51
Skąd: Racibórz/Wrocław

Post autor: Widelec » 20 wrz 2017, 21:10

Fairfax ma rację.
[Ja] Ja mam grupę krwi 0Rh+
[Kumpel] Ale AB??

Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 315
Rejestracja: 24 lut 2012, 23:47
Skąd: Poznań

Post autor: Slotgan » 21 wrz 2017, 2:51

Moim zdaniem do not count for the bow limit jasno prawi, że nie bierze się ich pod uwagę, a zapis arnoru nic nie mówi żeby było inaczej, spełnienia się warunek czyt bierze rangera od The north i można na jednego takiego wziąć czterech z lukami, ale nie jest napisane, że reszta może mieć luki dzięki temu.

Zresztą w faqu to jest

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 21 wrz 2017, 8:21

Fairfax Slotgan
Obaj macie rację a jednocześnie - mylicie się. Zapisy specjalnych zasad armijjnych dotyczących bow limit są niejasne i można interpretować je w dwie strony. W Polsce przyjęto uściśleniem, że to co nie liczy się do limitu - na potrzeby liczenia ile łuków można mieć w armii - po prostu ich nie ma. W efekcie bierzesz 1/3 łuków (powiedzmy Rohańskich Outriderów) a pozostałe 2/3 RoRów - ma łuki schowane pod czapką i wyjmują dopiero na polu bitwy.
W UK liczy się inaczej - to co omija bow limit po prostu nie jest liczone - w efekcie bierzesz RoRy ale na każdego outridera potrzebujesz jeszcze 2 modeli szeregowych innych niż RoR.

Dlatego u nas w Arnorze potrzeba 2 RotN na 12 RoA a w UK - 3 RotN. Tak samo z RoRami, Haradrimami, Konnymi elfami, Easterlingami. :o::
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1326
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 21 wrz 2017, 9:03

FishPriest dzieki za wyjasnienie
Przyszlosciowo LO bedzie szlo raczej w strone orgyginalu czy liczenia wlasnie w ten sposob?:)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 21 wrz 2017, 9:29

Raczej zostanie zliczanie na obecnych zasadach (2 Rotny, 2/3 darmowych RoRów), tylko oficjalny FAQ GW mógłby tu zamieszać. Generalnie przyjęliśmy do wiadomości, że brytole mają swoje uściślenia my zaś - swoje. Przykładowo u nich możesz mieć dowolne uzbrojenie na dowolnej jednostce (Leśne z toporami welcome to, co dla wszystkich spoza UK jest paranoją).
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1326
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 21 wrz 2017, 10:40

Ok dzieki za info:)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 315
Rejestracja: 24 lut 2012, 23:47
Skąd: Poznań

Post autor: Slotgan » 21 wrz 2017, 12:12

Przecież w faqu gw oficjalnym jest to wyjaśnione i tu nie ma kompletnie wątpliwości w interpretacji, wystarczy przeczytać do not count for The bow limit ze zrozumieniem ;)

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1326
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 21 wrz 2017, 12:56

To tylko zapytam o machiny:)
A)do niczego sie nie licza ani do brake ani nic czyli mozna wystawinc ja jako 13 model warbandu i nie jest tez liczona do limitu lukow
B)liczy sie jako model do ilosci modeli warbandu i lukow
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Goblin Skryba
Gobliński jeździec
Posty: 91
Rejestracja: 30 lip 2016, 17:21
Skąd: małopolska

Post autor: Goblin Skryba » 21 wrz 2017, 15:17

C) zajmuje jedno miejsce w warbandzie, nie liczy się do breaka ani do limitu łuków

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1326
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 21 wrz 2017, 15:42

Dzieki
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Nobuseri
Treser wargów
Posty: 47
Rejestracja: 03 cze 2016, 6:56
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała

Post autor: Nobuseri » 21 wrz 2017, 16:05

Faktycznie jest to opisane w FAQ GW:

Bow Limits
Q: If my force comprises warbands from army lists that feature
unusual Bow Limits (such as Azog’s Hunters, Harad & Umbar and the
Eastern Kingdoms, with a 50% Bow Limit; or Rohan™ and Elrond’s
Household that feature Warriors that ignore the Bow Limit), and pick
the remaining warbands from another army list, how will this affect my
overall Bow Limit? (pg 100)
A: In this situation, half of the Warriors in your Azog’s Hunters,
Harad & Umbar and the Eastern Kingdoms warbands (according
to the army list) can be armed with bows, and a third (rounding
up) of the remaining models in your force can be armed with
bows. In the case of the Rivendell Knights and Riders of Rohan,
simply ignore them entirely for the purposes of determining Bow
Limits, so a third (rounding up) of the remaining Warriors in
your force can be armed with bows.

Więc nasza polska interpretacja jest niezgodna z oficjalnym FAQ.

wilqu
Bębniarz z głębin
Posty: 122
Rejestracja: 09 wrz 2017, 12:11
Skąd: Kutno

Post autor: wilqu » 22 wrz 2017, 9:38

Zapytam z innej beczki.W grze sa jasno okreslone strony dobro zlo. Jak to wyglada turniejowo mozna miec przygotowane 2 rozpiski i w zaleznosci na kogo sie trafi taka strone wybierac by bylo dobro vs zło. Czy raczej caly turniej gra sie 1armią. Jak to zazwyczaj przyjmuja organizatorzy.
Amal Shufar, At Rrug!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”