Battle Company Szczecin - Fenix

Moderatorzy: Konradussss, Koshara, TonyStark, Mnil, Miltenek

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 28 maja 2014, 19:36

*osobiście uważam, że po wyrżnięciu liczymy tury. zawsze z Orłem tak robiliśmy i zdawało egzamin.

Arnor - cóż nie wiem jak Wy, ale hobbajtom kupowałem zbroję i spisywali się nieźle, zwłaszcza, że mają odwagę wyższą niż normalny wojo arnoru :)
Pamiętam, jak mi hobbit zablokował przejście dla bohatera przeciwnika... Heroiczną śmiercią uratował kompanię przed rzezią. Poza tym wynik przy losowaniu "6" tyczy się prawdopodobieństwa wylosowania tejże jednostki i jest przeżytkiem systemu lotrowego sprzed kilku lat.

W chwili obecnej używamy 2 jednostek ze starego pollotra:
-knight of arnor - czyli zwykły piechociniec sadzony na konia (ma włócznię, więc nie wiem do końca jak ich traktować w świetle nowych zasad hobbita)
-weteran z amon sul (13 pkt, staty wojownika i zasady bodyguard oraz przewidywanie przyszłości: jeżeli jego strona ma pierwszeństwo, to dostają +1 do wygrywania walk)

Zatem wiecie już, co można wsadzić jako elity arnoru.

Awans przyjęliśmy na 6+ z obniżaniem progu oczywiście, ale dla normalnego warrior of arnor na knight of arnor również na 4-5.

Btw. całkiem bitna kompania, nie pokonała jeszcze moich krasi, ale gra mi się nią przyjemnie w tej formie jaką mamy teraz, wiec jest super :)

Po więcej info o jednostkach i formie kompanii zapraszam na PW.
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Bębniarz z głębin
Posty: 127
Rejestracja: 21 mar 2014, 8:53
Skąd: Szczecin

Post autor: Szorstki Fred » 05 cze 2014, 11:42

Radku!

Warg po utracie jeźdźca rzuca na odwagę tylko raz a nie co turę!
tu masz wątek z zasadami
"Against the power of mordor there can be no victory."
-Saruman

Awatar użytkownika
Torvick
Gobliński jeździec
Posty: 60
Rejestracja: 20 mar 2014, 21:45
Skąd: Szczecin

Post autor: Torvick » 07 cze 2014, 15:27

scenariusz do przetestowania przez jeszcze parę osób

odzyskać hobbita
zasady: na środku stołu stoi wieża, w wieży znajduje się poturbowany hobbit . Wieża ma być ustawiona tak aby obie strony miały możliwie jak najdokładniejszą odległość do wejścia Jak wszyscy wiemy hobbity w Śródziemiu są bardzo cennym nabytkiem w związku z czym obie kompanie chcą go przejąć
aby przejąć hobbita trzeba skończyć ruch na wejściu do wieży, a następnej turze zużyć cały ruch aby wejść i znieść hobbita na dół. Kawaleria nie może wjechać do wieży Jednostka posiadająca hobbita może poruszać się maksymalnie 4" w swoim ruchu, inaczej hobbit umiera przez nadmierną prędkość i strona transportująca go przegrywa, jednostka z hobbitem nie może się bronić osobiście na żadne sposoby. Gdy model zostaje zaatakowany przeciwnik automatycznie rzuca na ranienie. Gdy model transportujący hobbita nie został zabity przeciwnik cofa się tak jak by przegrał walkę z zastrzeżeniem, że musi się cofnąć w stronę z której przybył. Jest taką lebiegą, że nie potrafi nawet dźgnąć bezbronnego wroga. Jeżeli go zabiję to hobbit zostaje tam gdzie był model. Jeżeli najedzie się kawalerią na model niosący hobbita to model zostaje automatycznie powalony, a hobbit ląduje w styku z powalonym modelem. Następnie wykonuje się rzut czy hobbit rozwalił sobie główkę. Na 1 i 2 strona, która tratowała model z hobbitem zabija hobbita. Do modelu niosącego hobbita nie można strzelać gdyż obie strony chcą go dorwać żywego i jest duża szansa, że hobbit ucierpi.
Hobbita można odłożyć na ziemię, koszt połowy ruchu, ma połamane nóżki więc trzeba uważać. Można go potem podnieść za połowę ruchu ale nie można z nim iść dalej. można go przekazać innemu modelowi w styku za koszt 1" ruchu swojego i który może przebyć hobbit

Rozstawienie: dwa przeciwległe narożniki, łuk o promieniu 8".
Czas: 12 tur?
wygrana: przetrzymanie hobbita lub dostarczenie go do swojej strefy rozstawienia lub przeciwnik zabił hobbita
przegrana: przeciwnik przetrzymał hobbita lub doniósł go do swojej strefy lub zabiłeś hobbita
remis: nikt nie zdobył hobbita w określonym czasie lub hobbit został na ziemi na końcu 12 tury dzięki czemu nagle wyzdrowiał i uciekł z pola bitwy

grałem już z Kubą i Jarkiem i obojgu scenariusz się podobał. Tutaj jest kilka dodatkowych zasad, na które w tedy nie wpadliśmy, a mogły by nastąpić.

drugi scenariusz

niszczenie artylerii
zasady: celem jest balista, znajdująca się pod kontrolom jednej ze stron. balista ma być wystawiona połową podstawki w strefie strony posiadającej ją i centralnie na środku tej strefy. podstawka wielkości podstawki opancerzonego trolla (następna po kawaleryjskiej). balista jest nieruchoma. model wroga musi zużyć cały ruch aby zniszczyć balistę.
Dodatkowo panuje pochmurna noc. Zasięg widoczności ograniczony do 10". nie można ruszyć się więcej (w trakcie ruchu) i strzelać poza ten dystans (kompanie posiadające silne strzelanie w tym scenariuszu mają za łatwo). modele atakujące muszą zachować 4" odstępu od jednego z dwóch bohaterów (muszą zostać wyznaczeni po rozstawieniu obu stron, dwóch bo np będzie kilku konnych z bohaterem więc kawaleria miałaby obcięty za mocno ruch). obrońcy muszą zachować odstęp maksymalnie 10" od balisty gdyż jest to oświetlony obszar. atakujący w promieniu 10" od balisty nie muszą stać 4" od dowódców. jeżeli jakiś model zostanie w jakikolwiek sposób wypchnięci poza bezpieczny obszar musi w następnym ruchu do niego wrócić inaczej ginie w ciemności (zagubieni, liczeni jako ci co uciekli z tym, że na koniec gry wykonywany jest rzut D6 na 1 dostają ranę i wykonywany jest rzut na tabelę)

model kawaleryjski musi zsiąść z konia, chyba, że trzyma pochodnię w tedy nie musi.
posiadanie pochodni zwiększa zasięg trzymania się za rączki atakującym do 6"
obrońcy posiadający pochodnie mogę wyjść za obszar 10" od balisty
obszar "od balisty" liczony od krawędzi podstawki.
model trzymający pochodnię jest widoczny w ciemną noc. pocisk może polecieć dalej niż 10" jeżeli ostrzał został zadeklarowany w niego. udany test strzelania zawsze na 5+, za obiekty zdawany na 5+, jeżeli jednostka z pochodnią znajduje się za sojuszniczym modelem należy wykonać standardowy test in the way nawet jeżeli wcześniej wykonało się test ITW na 5+ za ewentualne obiekty.

rozstawienie: dwie przeciwległe krawędzie 10" strefa rozstawienia dla atakujących. obrońcy jak wyżej ale muszą zacząć w 10" od krawędzi. teren powinien być ustawiony tak aby atakujący nie mogli podjechać bez problemu do balisty
czas: minimum 12 tur, do dopracowania
wygrana: dla atakujących zniszczona balista, dla obrońców obroniona
przegrana: dla obrońców balista zniszczona, dla atakujących balista obroniona
remis: gdy obrońcy zostali wybici, uciekli, zaginęli w nocy, a balista nie została zniszczona w wyznaczonym czasie

grałem z Jarkiem na innych zasadach i tamte były do dupy :P

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 07 cze 2014, 19:25

1 - skarby. nieco zmodyfikowane ale mimo to jest to walka o skarb skrzyżowana z rescue the hero. troche bez sensu, bo zapamiętywanie tych zasad utrudnia grę

2 - Silence the artilery
scenariusz, który Wam wyslałem, dawno dawno temu i byćmoże shein zwyczajine zapomniał albo uznał za bezsensowny (nie wiem, bo nigdy go nie rozgrywaliśmy), jednak zostałbym na starych jego zasadach. Dlaczego? Bo był projektowany jeszcze przez starą ekipę (BC 2.0, obecnie masz 3.0 z numerkami) i wielokrotnie ograny w celu sprawdzenia, czy w ogóle ma sens. Skoro więc po testach został wstawiony do rozgrywek, to wydaje mi się, że nie ma sensu go zmieniać :)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Torvick
Gobliński jeździec
Posty: 60
Rejestracja: 20 mar 2014, 21:45
Skąd: Szczecin

Post autor: Torvick » 08 cze 2014, 4:05

nawet jeżeli ratowanie hobbita to krzyżówka kilku scenariuszy to wciąż to urozmaicenie niż ciągłe zbieranie worków ze zbożem lub palenie chat ;p

a drugie tak. brałem z silence the artilery ale na googlach znalazłem po angolskiemu, a z nawigacja po tak obszernym forum sobie średnio radzę aby znaleźć jakiś wątek ze spisanymi scenariuszami ;p

Awatar użytkownika
Orlacien
Gobliński jeździec
Posty: 62
Rejestracja: 27 gru 2013, 10:33
Skąd: Łódź

Cześć ;)

Post autor: Orlacien » 10 cze 2014, 8:51

Witajcie przyjaciele Śródziemia ^^
Ja chętnie uratuję hobbiciątko! Niech ten model się na coś przyda :frodo:
Bardzo mi się podoba Twój pomysł, mocno bawi mnie uprowadzenie hobbita. Wielce przyjemna, świeża idea. Mam nadzieję, że przeczytam tu więcej takich innowacji. Odpocząłem trochę od LotRa, dopiero będę czytał Wasze nowe scenariusze, więc pewnie coś jeszcze mnie zaskoczy :)
Założenia scenariusza ograniczające kawalerię i broń miotaną wydają mi się trafne. (Mam teraz fazę na kompanię Jeźdźców wargów :ork:, więc rozważałem szczególnie te opcje.)
Z ekscytacją czekam, aż rozegram tę bitwę.
Rhesus positive gone bad...
Czy widziałeś konwersji Orła cień? http://www.mitril.pl/forum/viewtopic.php?t=17388

Awatar użytkownika
Torvick
Gobliński jeździec
Posty: 60
Rejestracja: 20 mar 2014, 21:45
Skąd: Szczecin

Post autor: Torvick » 15 cze 2014, 22:41

tak w ogóle ostatnio przed grą z Rafałem rozstawialiśmy stół na szybko i zrobiliśmy taki myk:
tereny w jednej kupie i rzucamy kością. większy wynik bierze pierwszy teren i ustawia, potem przeciwna osoba i tak aż skończą się tereny. co o tym myślicie aby wprowadzić to w życie na stałe? uważam to za dość ciekawe bo każdy będzie ustawiał teren aby wykorzystać go taktycznie, a nie tereny będą stały i "o drzewo... o kamień... o płotek... kto postawił płotek na pustkowiu!?"

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 16 cze 2014, 11:26

Generalnie to my w Łodzi bierzemy tereny i losujemy K20 lub K12 gdzie dany teren zostaje ustawiony. Duża losowość wymusza kombinowanie.

Ale pomysł z rozstawianiem przez graczy też nie jest zły :)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Bębniarz z głębin
Posty: 127
Rejestracja: 21 mar 2014, 8:53
Skąd: Szczecin

Post autor: Szorstki Fred » 16 cze 2014, 20:38

Szybciej i bez angażowania sprzedawcy. Me likey.
Spróbujcie rozstawiać tereny niesymetrycznie - tak aby jedna strona miała przewagę, wtedy wybieranie stron ma w końcu sens.
"Against the power of mordor there can be no victory."
-Saruman

Awatar użytkownika
Torvick
Gobliński jeździec
Posty: 60
Rejestracja: 20 mar 2014, 21:45
Skąd: Szczecin

Post autor: Torvick » 17 cze 2014, 20:35

no z Rafałem oboje ustawialiśmy aby sobie przeszkadzać, a skończyło się, że zablokowałem mu koksami las przez, który musiał pełznąć :P więc myślę, że jak będziemy sami ustawiać terenów 10+ to ma to duży wpływ na rozgrywkę

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Bębniarz z głębin
Posty: 127
Rejestracja: 21 mar 2014, 8:53
Skąd: Szczecin

Post autor: Szorstki Fred » 19 cze 2014, 19:16

Hej,
Koniec kampanii już tuż-tuż, może warto więc pogadać o planowanych zmianach w mechanice i armylistach?

Z tego co pamiętam (na szybko) to mieliśmy wprowadzić:
- większą losowość w awansach bohaterów (zasady wg. których graliśmy pomagały silnym kompaniom a utrudniały słabszym)
- krótszy czas kompanii (proponuję 9-10 rozgrywek)
- dokładnie opisać zasady każdego scenariusza (a ja przy okazji bym te nasze scenariusze trochę ukrócił - tak aby było ich mniej ale były bardziej zróżnicowane)
- zmodyfikować lekko niektóre kompanie (Isengard straci wargi, do teamu krasnali wróci ranger przy rzucie 6-6, elfy coś na pewno stracą itd.)

Teraz jest doskonały czas na wymyślanie kolejnej kompanii którą chcielibyście zagrać. Jeśli myślicie o frakcji której nie mamy obecnie w armyliście (np. Armia Umarłych?) to dajcie znać bo trzeba ją będzie rozpisać.

Czekam na wasze opinie..
"Against the power of mordor there can be no victory."
-Saruman

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 19 cze 2014, 19:47

Armię umarłych testowaliśmy. Zarówno na starych jak i obecnych jednostkach, jest zbyt mocna jeśli chodzi o lanie wroga i zbyt słaba do realizacji celów misji (niektórych). Aczkolwiek jak ułożycie coś sensownego to z chęcią przetestujemy.

Co chcesz ukracać elfom? Ich walka 5 jest z natury OP :)

ze zmian proponowanych przeze mnie:
Harad - awans warrior of abrakhan na Abrakhan merchant guard. Bo kawaleria z odwagą 4 no ok na terrorystów ma sens, ale ogółem AMG mocno się spłaca i jest potrzebny haradrimom do niszczenia wszelkich puszek :)

To tak ode mnie, nie żebym się wtrącał w wewnętrzne sprawy Szczecinian :)
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

Awatar użytkownika
Szorstki Fred
Bębniarz z głębin
Posty: 127
Rejestracja: 21 mar 2014, 8:53
Skąd: Szczecin

Post autor: Szorstki Fred » 19 cze 2014, 21:02

Dzięki za input Fish :smile:
"Against the power of mordor there can be no victory."
-Saruman

Awatar użytkownika
Torvick
Gobliński jeździec
Posty: 60
Rejestracja: 20 mar 2014, 21:45
Skąd: Szczecin

Post autor: Torvick » 22 cze 2014, 9:51

elfie łuki dla numerońskich bohaterów?

i scenariuszy powinno być więcej aby nie grać tego samego kilka razy. 2x grałem z Blaszkiem wyzwanie... pomijając fakt, że musieliśmy grać razem 3 razy ;p tak samo 2x grałem worki ze zbożem.

Awatar użytkownika
Radek
Treser wargów
Posty: 44
Rejestracja: 31 mar 2008, 20:34
Skąd: Szczecin

Post autor: Radek » 22 cze 2014, 12:41

Moja propozycja byłaby taka, 8 tur max, gramy 8 scenariuszy, każdy scenariusz losowany jest na runde dla wszystkich graczy, scenariusze sie nie powtarzają.
Żeby przyśpieszyć rozwój BC można dawać 4 golda za przegrana 6 za wygraną, 2 exp dla każdego za udział.
I wolałbym system szwajcarski, wygrani graja z wygranymi jednak niż sam rating.
i zmniejszyć bonus za malowanie. np Jeśli ktoś przez całe BC miał wsio pomalowane i zrobione podstawki na koniec dostaje 5 punktów, jeśli jakiegoś szczegółu (brak 1 podstawki, 1 model niepocieniowany) 1-2 nie miał to 4, jak bez podstawek 3 jak malowanie kiebskie 2, jak chociaż maźnięte na 3 kolory większość i się chociaż odróżniają od siebie modele 1. A jak proxy czy kompletnie brzydactwo to 0.
I żeby nie było WYSIWYG obowiązuje, możesz dokleić guzik jako tarcze, z wykałaczki zrobić włócznie, a z klocków lego dać łuk, ale model musi mieć ekwipunek widoczny.
we don't kill for vengeance... we don't kill for justice... we don't kill for reason... we kill because we want to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „zachodniopomorskie”