Rozpiski Mordoru do WotR'a

Jak już przesuniesz ten tysiąc figurek, to mi powiedz...

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
BlackMist
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 490
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:57
Skąd: Londyn

Post autor: BlackMist » 20 paź 2009, 22:08

Ostatni post w sierpniu, wiec wypadaloby cos w tym temacie napisac :)

Rozpiska na 2000 ktora zrobilem juz jakies 3 miesiace temu z mysla o turniejowym WotRze na 2k. Narazie tylko teoretyczna:
Epic/Legendary:
Winged Nazgul - Khamul
Winged Nazgul - Witch King

Common:
6 x Morannon Orcs + Shields + Banner
6 x Morannon Orcs + Shields + Banner
3 x Warg Riders
3 x Warg Riders
1 x Orcs
1 x Orcs

Rare:
2 x Siege Bows
2 x Siege Bows
2 x Siege Bows
2 x Siege Bows
1 x Stone Giant
1 x Stone Giant

1995 punktow.
Razem 14 formacji (6 com, 6 rare, 2 leg), 4 Mighty (ale w tej armii nie chodzi o Mighty).

Strategia - stoje i strzelam, jak do mnie podejda (a maja utrudnione chodzenie przez Witch Kinga za plecami) to ich bija morki, 2 Gianty i flankuja Wargi. Artyleria wroga jest od poczatku atakowana przez czary (bo specjalnym lotem mamy 36" ruchu, z zasiegiem czarow 12" i rozstawieniem 12" mozemy dostac sie w kazde miejsce na stole).

Problem - Enchanted Cloaks... ale z drugiej strony, nie kazdy gra lesnymi elfami :P

Jak juz wszystko wystrzelam i wytluke jakies niedobitki, to idziemy wykonac pozostale warunki scenariusza ;)

Myslalem rowniez nad Betrayerem ktorego dolacza sie do formacji 3 Siege Bows, nagle wszystkie hity maja re-roll :)

Rozpiska druga:

Epic/legendary:

6 Nazguli (nie pamieta jakie maja zdolnosci bo od miesiaca nie widzialem rulebooka)

750 punktow

Common:
6 Formacji po 4 kompanie Morkow - 600

Rare:
6 Formacji po 2 kompanie Siege Bows - 600

I pozostaje nam 50 punktow na cos - Gollum?

Strategia - strzelac i czarowac ile sie da, teoretycznie po 2 turach gra sie powinna skonczyc, bo kto wytrzyma ostrzal 12 Siege Bowow? :)
Problem - znow Elven Cloaks, ale teraz mamy wiecej magii zeby pozbyc sie tych okropnych elfow.

Dziekuje za komentarze.

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:15
Skąd: Poznań

Post autor: Ven » 21 paź 2009, 9:12

Taka trochę nuda :P
Stać i strzelać xD
Ale rozpiska ma potencjał.... ta druga (jeśli ofc nie ograniczacie sobie magii).
U nas to tak 10lev pewnie by był max.

Pierwsza ma ewidentnie za mało magii.
Nie tylko Elven cloak są w stanie Cię poturbować, ale także kawaleria. To dojeżdża w pierwszej turze i, jeśli przeżyje pierwszą turę ostrzału :D, po heroicznej walce już jest na tyłach twoich wojsk.
Myślę, że problem byś też miał z jakąś masówką typu goblińskiej. Na 2k pkt to ma ok 40 kompani piechoty + jakiegoś Smoka czy inne monstrum. Balisty są dobre na coś z wysokim defem, co jest cenne, ale w momencie gdy atakują zwykłą piechotę, marnują się.
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3159
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 31 paź 2009, 22:13

Moja rozpa na najbliższy turniej WotR'a.

Mordor + Fallen Realms 1250 army

Gothmong
Dark Marshal
The Betrayer

4x komanie MK z kapem i bannerem(allied) - 225 pkt
4x morki z tarczami - 100 pkt
4x orki z tarczami i kapem - 130 pkt
4x orki z tarczami i kapem - 130 pkt
2x Warg Raiders
2x orc Trackers
4x Mordor Siege bow - 100 pkt

Razem 1250 pkt.

Wprawdzie napisałem 4xMSB, co jest nielegalne, ale chwilowo jeszcze nie wiem jak ich wystawie. Czy każda solowo, czy 2x2, czy też kusząca opcja 1x3 z Betą. Jakieś porady :?:
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:15
Skąd: Poznań

Post autor: Ven » 31 paź 2009, 23:41

Żebyś włożył kasztelanów zamiast balist :D
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!

Awatar użytkownika
Sauron
Bębniarz z głębin
Posty: 160
Rejestracja: 17 lut 2008, 17:56
Skąd: Barad-Dur

Post autor: Sauron » 28 lis 2009, 18:46

Mordor ??? WotR ??? 1300 pkt.
Gothmog 110
The Betrayer 125
The Dark Marshal 125
3 Morgul Knights Regiment (Banner Bearer, Morgul Commander) 190
2 Easterling Cohort (Easterling Captain ,pikes) 120
4 Morannon Orc Warband (Banner Bearer, Morannon Captain, Orc Taskmater, Shields) 210
2 Morannon Orc Warband (Banner Bearer, Shields) 85
4 Orc Warband (Shields,Orc Captain, Banner Bearer) 165
2 Orc Tracker (-) 60
2 Orc Tracker (-) 60
Siege Bow Battery (-) 50
----------------------
1300/1300 points
3 Epic Hero
14 Might
6 common formation
16 common company
2 rare formation
4 rare company
0 legendary formation
0 legendary company

Jak myślicie :?:
Silence! I'll kill you!

Awatar użytkownika
Turnavine
Honorowy Redaktor
Posty: 2350
Rejestracja: 24 sty 2008, 14:18

Post autor: Turnavine » 28 lis 2009, 19:05

Słabo z magią, należałoby dobrać przynajmniej jednego nazgula np. Undying'a.
Dwie kompanie to za mało na skuteczną formację chyba, że mowa o łucznikach - tam jest to optimum. Kohorcie przydałyby się cztery jako, że głównym jej zadaniem są bloki.
Sztandary ze wszystkich formacji poza konnicą powywalają - nie spłacą się.
Siege Bow-y przydałyby się w większej ilości - od dwóch do trzech. Za pozostałe punkty albo spróbuj wyrównać pozostałe formacje albo stworzyć dodatkowe.
Jesteś nowy? Przeczytaj. - nieaktualizowane. Nie gram już w figurkę. PM-ki z pytaniami mijają się z celem.

Vectris
Treser wargów
Posty: 15
Rejestracja: 25 sie 2009, 16:59
Skąd: Kraków

Gulavvv

Post autor: Vectris » 14 lut 2010, 7:30

Siemka wszystkim.
Mam pytanie czy Gulavhar jest opłacalny w armii?
KUPIE GAMEBOYA ! ;d

Awatar użytkownika
Wróbelek
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 309
Rejestracja: 28 sty 2008, 20:56
Skąd: się bierze kurz?

Post autor: Wróbelek » 14 lut 2010, 10:04

Z magią nie jest źle, ja bym wrzucił Druzgaha, ale to kwestia gustu. A teraz brutalnie do rzeczy, 1 MSB nic sam nie zdziała, wszystkie bannery, taski etc. wywal od orków, wystarczy, że będą mieli gothmoga w formacji. Trackerzy są imo nieopłacalni, lepiej wystaw ich w legenarnej formacji z grishnakhiem jak już. Poza MSB nie masz żadnych rare'ów, co jest mega dziwne na te punkty (gwoli ścisłości - marszałek sprawia, że BNW i MK są common), ogólnie to mało Cię, miękkie są te oddziały, nie masz na tyle kawy by sensownie poprowadzić nazgule. Na pewno dobrym pomysłem jest betrayer i gothmog, ale to tyle jeśli chodzi o dobre pomysły :roll: . Nie przejmuj się, pisz dalej, ja sam słabo się znam, ale poza powyższymi sugestiami gorąco polecam wystawianie Amdura z HT ;), nie trafiając na defa powyżej 7 robisz rzeź Epic Rampage'm.
Pozdro

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:15
Skąd: Poznań

Post autor: Ven » 14 lut 2010, 14:46

Vectris - Gulavhar to nie jest jednostka "must have" ale też nie taka, której za nic byśmy nie wzięli do rozpiski. Czy jest opłacalny czy nie to będzie zależało jaki masz na niego pomysł i jak nim zagrasz. Podsumowując - jeśli chcesz go zawrzeć w armii na pewno nie będzie to zły wybór.
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!

Awatar użytkownika
TonyStark
Redaktor
Posty: 1957
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:39
Skąd: Krk

Post autor: TonyStark » 02 mar 2010, 21:32

Takie coś klimatyczne udało mi się sklepać ;)


Mordor + Fallen Realms 1500p

Epic Hero:

Gothmog,the Castellan of Minas Morgul 110p
Khamul, The Eastreling 125p
The Betrayer 125p

Rare formation:

2x Sige Bow Battery 100p
3x BGoBD (Cap,Banner) 235p
4x BNW 140p /Betryer ew. Khamul (allied)
3x Morgul Knight 105p /j.w (allied)

Cammon formation:

4x Morannon Orc (tarcze,Kap,Banner) 185p / Gothmog
2x Orc Tracker 60p
3x Warg Raider (tarcze,Cap) 125p
3x Warg Raider (tarcze) 75p
4x Serpent Raider 120p (allied)
--------------------------------------------------------------
1495p /365p (allied)
3x Epic
4x Rare
5x Cammon

139modeli

No więc postawiłem na konnice + twarde klocki :) w razie gdy przeciwnik ma dużo łuków jestem stanie szybko do niego dość, tracki dla pomocy, Bohowie jedni z lepszych ;)

co poradzicie ? :P

Awatar użytkownika
Kalins
Redaktor Naczelny
Posty: 2993
Rejestracja: 19 wrz 2007, 15:09
Skąd: Józefów

Post autor: Kalins » 03 mar 2010, 12:26

Moim zdanie ciekawa kombinacja - silni bohaterowie, nazgule, regimenty silnej piechoty + silna jazda. Ma potencjał :)
Powiedz Mitril i wejdź.

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 03 mar 2010, 19:16

Wygląda groźnie. Jednak wywaliłbym Khamula i wymienił na kogoś innego, bo nie masz żadnych dużych miękkich oddziałów które najlepiej nadają się do "odbijania" woundów za pomocą umiejętności Khamula.
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Kevin
[Własny wybór]
Posty: 3159
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:07
Skąd: Poznań

Post autor: Kevin » 03 mar 2010, 19:28

3x Morgul Knight 105p /j.w (allied)
Ten oddział poszerz do 4 kompani i koniecznie muszą mieć szmatę :!:
cichyzabójca pisze:3x BGoBD (Cap,Banner) 235p
Taka zdziebko strata punktów :wink:
Poza tym to spoko.

A teraz moja wersja.

Mordor+The Fallen Realms+Angmar 1,5k army.

Epic Heros:
Gothmog, Castellan of Minas Morgul - 110 pkt
The Dark Marshal - 125 pkt
The Betrayer - 125 pkt

Common Formations:
Formacja 4 kompani orków z tarczami i kapem - 130 pkt
Formacja 4 kompani orków z tarczami i kapem - 130 pkt
Formacja 4 kompanie Morków z tarczami - 100 pkt
Formacja 4 kompani Warg Raiders z tarczami - 100 pkt
Formacja dwóch kompani Trackersów - 60 pkt

Rare Formation:
Formacja 4 kompani Morgul Knight z kapem i szmatką - 225 pkt(Allied)

Legendary Formations:
Formacja dwóch kompani Castellans of Dol Guldur - 270 pkt
Buhdur - 125 pkt (Allied)

Razem 1,5k, 15 potęg i 145 modeli.
Wszystko wsio. Magowie siedzą w kawie i latają po stole; Gothmog w Morkach czeka na Challenge :wink: ; tracki i Bubu straszą maszyny i łuczników z Ambushu; kasztelani na bezczela zatrzymują cała flankę przeciwka a orki giną :wink:
Jest jeszcze alternatywa, żeby jedna orki, kosztem kompani drugich zamienić na Morki.
"Tym dziwniejsze jest, że prawdziwa wojna-a kilka prawdziwych wojen widziałem-pod względem porządku i ładu do złudzenia przypomina ogarnięty pożarem burdel"- A.Sapkowski "Chrzest Ognia"

Awatar użytkownika
ugluk
Płomień z Udunu
Posty: 2155
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:32
Skąd: Wrocław / UWO

Post autor: ugluk » 05 mar 2010, 0:00

Co tu rzec, standardowy silny mordor. ;) Zresztą nie raz gadaliśmy o tym na gadu. ;P

Wrzucę moją, bo jest trochę inna od widocznych standardów. :mrgreen:

4 Morannon Warband shield 100
3 Morannon Warband shield 75
3 Tracker Warband default 90
4 Mordor Siege Bow default 200
4 Serpent Rider chieftain 170
2 Uruk-hai Phalanx default 70

Tainted on Fellbeast 250
Dwimmerlaik on Fellbeast 250
Khardush the Firecaller 100
Gothmog 110

Tainted Palantir 75

Generalnie rozpa nastawiona defensywnie (SB) z pazurem kontry w postaci nazguli i Serpentów. Latacze imo optymalnie dobrani, tną męstwo i potęgi przeciwnika (bo u mnie dużo specjalnie ich nie ma).

Piki na konnicę która napewno się pojawi - byliby easterlingowie, ale nie mam ;( więc są uruki.

Trackerów dzielę 3x1 albo 1x1 i 1x2 i w zależności od rozpy wroga wrzucam w ambusha albo stoją po mojej stronie jako fire support. Jeśli wejdą w ambushu, to pewnie żeby zjeść jakąś artylerię albo spróbować wejść komuś na tyłek.

Khardush do łamania tarcz wrogom i ewentualnego boostowania morków (Dark Fury). Raz na grę zaszaleje z epic ruination i spróbuje coś zabić. ;)

Gothmog to odpowiedź na Epic Shoty elfów i jako worek potęg dla lataczy (zasada Overlord). Sam też może się potłuc i nie zjedzą go szybko (ES).

Morki do blokowania wroga, D7 i taka liczebność mam nadzieję starczy - na bok albo na formację ze złamanymi tarczami wchodzą Serpenci, mają lance więc powinni ugryźć.

Fate wiadomo - potrzebny żeby ruszać się jako drugi i wlatywać na dupę bestiami. :)

C&C welcome
Sprzedam dużo Tyranidów

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:15
Skąd: Poznań

Post autor: Ven » 05 mar 2010, 12:18

Kevin - moje zdanie znasz. Plan jest dobry, chociaż ja drugi raz się nie złapię na pułapkę zastawioną w rozpisce ;)

Ugluk - rzeczywiście niestandardowa. IMO ma całkiem spory potencjał - zależy dużo od gry Twojej jak i przeciwnika. Sam nie wiem czy dobrem, któe złożyłem byłbym w stanie ja ugryźć - na trochę inne rzeczy jestem przygotowany ;)

W źle to jest dobre, że mają masę i jeszcze do tego fajne zabawki. Ciekawe czy dobro będzie dawać radę ;)
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy ogólne o WotR”