WotR-owe rozpiski Gondor&Arnor

Jak już przesuniesz ten tysiąc figurek, to mi powiedz...

Moderatorzy: Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Ven
Pomocnik Szamana
Posty: 940
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:15
Skąd: Poznań

Post autor: Ven » 15 cze 2010, 13:01

Zapytam tak... a po co aż tyle plusów?
Ogólnie wiedz, że ruszysz się taką, naładowaną epikami formacją, może ze dwa razy. Potem dostaniesz tyle czarów na klatę, że nawet counsellor czy wysokie męstwo Cię nie uratują ;)
Nie bądź taki zabAAAAAAAAwny !

Jesteś z Poznania? kliknij!

Żabolencja
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 290
Rejestracja: 27 sty 2008, 20:24
Skąd: Żabolandia

Post autor: Żabolencja » 15 cze 2010, 14:32

Ale nie muszę cały czas trzymać tam ich. Jak dochodzi do walki w 2-3 turze to ich tam wrzucam, oni robią <b><span class="przeklenstwo">[Nie przeklinaj]</span></b>, a potem to pewnie czarodzieje są zjedzeni w duelu. A przy 2 nazgulach/nazgulu i sarumanie jakoś dam radę. Jak zaczarują WOMT to do AoL. A jak ja mam pierwszeństwo to trzeba się bronić.
Żaby, żaby w otchłani... Nadchodzą...

Awatar użytkownika
House MD
Gobliński jeździec
Posty: 63
Rejestracja: 03 lis 2009, 17:33
Skąd: Warszawa

Post autor: House MD » 16 cze 2010, 8:54

Ja wymyśliłem coś takiego:
Aragorn 200
Gandalf 200
Thranduil 125
Faramir 90
Isildur 85
4x WoMT 100
4x AoL 100
3x GC 195
4x KoDA mt (cap) 250
3x KoMT 75
3x KoMT 75

1495/1500pkt
21 potęg, 6 Formacji, 5lvl magii

Nie mam okazji by często grać, ale ostatnio miałem problemy z wymanewrowaniem przeciwnika. Dlatego starałem się stworzyć rozpiskę z dużą ilością formacji. Zastanawiam się nad wymienieniem 2 formacji KoMT na jedną KoDA, ale to mi nie pomoże w kontekście manewrowania.
Gdyby w jeziorze były ryby to wędkowanie nie miało by sensu.

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 16 cze 2010, 18:00

Chłopaki pomocy! Gramy wkrótce z Kalinsem scenariusz:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... lamorgarth
Proszę o Waszą pomoc, może nudzicie się a macie w głowie dużo ciekawych rozpisek. Co wystawilibyście w armii Gondoru? Chciałbym zagrać rozpiską klimatyczną a jednocześnie maksymalnie grywalną w tym scenariuszu. Z tego powodu niektóre formacje i bohaterów wyłączam z rozważań - lista poniżej. Obowiązują zasady podręcznika i Battlehosts.
Proszę o propozycje :lol: .
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Darulus
ps. Wykluczam ze starcia:
1) numenorian warriors/archers
2) thed dunedain of arnor
3) royal guard of arnor
4) elendil
5) isildur

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 16 cze 2010, 18:33

Hmmm to może ja zaproponuje formacje "defensywną" choć w bojach nie sprawdzoną w tym zestawie:

HOST:
Defenders.... za 50 pkt

Gandzi Biały
Pelegrin
2x3 kompanie łuków MT
2x4 kompanie MT Warriors
1x3 (słownie trzy) Trebuchety

Dodatkowo

BOHY:
Elladan i Ellohir
Gala

1x4 kompanie MT Knights

Fate za 50 pkt
- proponuje weapons cache (i zajmujesz jakiś teren wojem to Cię łatwo nie wykurzą)
- Desperate Heroic
- względnie co lubisz

W sumie 1500 PKT, 134 modele , 9(tylko!)might, 6lvl magii

Sprawa prosta- bronisz. 3 trebuche dają po garach, łuki też na mniejsze odległości. Piechota kryje, kawa straszy. Bliźniaki trzymane blisko białasa (ovelrold) traskają epiki i heroiki. Pelegrin osłąnia magów/łobuzów przed masakratorami przeciwnika, ew też ma E-Defence.

Gala i białas się conselują (zależy czy gracie czy nie gracie na tę zasadę) i/lub odnawiają mighty bliźniakom i wspierają czarami.
Masz mało potęg na począttku ale mając 2ch counseloró /+ 2 darmowe na turę + Pelegrina + np fate desperate Heroicks jesteś w stanei wyciągnąć więcej. Do tego wszystkie formacje kryte E/defence + 2 silnych magów z inmobilise i ożywianiem powinno troszkę wytrzymać.

z drobiazgów:

-zwiększona odwaga i przerzuty na terror z BH się przydadzą
-mając jednego z 2ch counselorów w formacji trebuchy można mieć same 6tki za wyniki;)
-pelegrin ostatecznie też się nada
- parę innych ale sam odkryj ;)


Zmiany:
niestety Ty musisz wstawić imrasia i Koda, więc wywalasz galę i Komt-ów a wstawiasz wiaśnie księcia i 3xKoda. Troszkę to zmienia rozkład możliwości, przede wszystkim odnawiania potęgi ale wciąż daje radę myślę. Ewentualnie wywalasz fate, łobuzy i zmniejszasz łuki do 2jek ale gala zostaje. Kombinuj
si vis pacem, para bellum

Awatar użytkownika
Widelec
Nadzorca Trolli
Posty: 757
Rejestracja: 06 sie 2008, 19:51
Skąd: Racibórz/Wrocław

Post autor: Widelec » 16 cze 2010, 19:04

Cóż twoim największym problemem będzie brak magów. A przeciwnik nie będzie miał machin. Warto to wykorzystać.


Ale dobra lecimy:
Imrahil 0pkt (patrz zasady specjalne scenariusza)
Aragorn, Isildur's Heir 200pkt
Boromir, Captian of the White Tower 175pkt
Faramir 90pkt
4xKnights of Dol Amroth konno+sztandar 235pkt
4xKnights of Dol Amroth pieszo+hornblower 195pkt
4xAxemen of Lossarnoch+hornblower 115pkt
4xGrey Company 235pkt
4xMinas Tirith Knights+sztandar+tarcze 155pkt
1xAvanger Bolt Thrower 50pkt
1xAvanger Bolt Thrower 50pkt

1500/1500pkt

19+1 Might

Zero magii

Wykorzystuje mój alternatywny motyw, to jest przeżycie rozpadu Drużyny przez Boromira i jego powrót do Minas Tirith. Nadchodzi Bitwa na Polach Pellenora i bracia dzielnie bronią swojego ukochanego miasta przy pomocy lenników. Niespodziewanie z pomocą przybywa Aragorn i Szara Kompania.

Taktyka:
-Aragorn daje to co najlepsze czyli +2 do ranienia. Bardzo ważne jest aby wykorzystać to przeciwko mumakom, gdyż one mają wysoką obronę. Najlepiej jeżeli będzie w KoDA konna.
-Imrahil to najlepszy bohater do prowadzenia szarży. Epic Charge podnosi skuteczność naszych wojowników i otrzymujemy dodatkowe kostki na ranienie dzięki wysokiej walce. Formacja dla niego to KoDA pieszo.
-Boromir to kopalnia potęg. Jednakże ważniejsze jest wykorzystanie jego zasady specjalnej Mighty Blow na Mumaka. Dzięki temu Mumak otrzyma więcej obrażeń i łatwiej będzie go zdjąć. Najlepiej jeżeli się znajdzie w Axemanach.
-Faramir to anty-terrorysta. Jego zasada specjalna pozwala na zdanie j męstwa automatycznie. Przydaje się to na jednostki z terrorem. Specjalnie dla niego wystawiamy KoMT'ów
-Konnica to nasza główna siła uderzeniowa.
-Grey company ma na celu strzelanie do słabo opancerzonych przeciwników i dziesiątkowania go zanim dojdzie
-KoDA piesza to nasz główny klocek,, który może przyjąć na siebie wiele potężnych ciosów.
-Axemeni są potrzebni przeciwko konnicy i mumakom, dzięki zasadzie specjalnej mogą nieźle namieszać w szeregach przeciwników
-Avengery to jedne z najlepszych machin w systemie. Najlepiej będzie jeżeli będą strzelać w wielokompanijne formacje.

I to tyle. :D
Mam nadzieję że rozpiska Ci się spodoba i użyjesz jej podczas gry z Kalinsem.

Jest w niej i klimat i power.

Powodzenia
[Ja] Ja mam grupę krwi 0Rh+
[Kumpel] Ale AB??

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 16 cze 2010, 20:17

Satrox, zwróć uwagę że wybór jest zgodnie ze scenariuszem ograniczony do Gondoru :?

Dodano po 3 minutach 58 sekundach:

Widelec, widzę że mamy podobne gusta. Rozpa jest OK, tylko pamiętaj że w scenariuszu trzeba przetrwać aby wygrać :D , więc nie wiem czy kawaleria do tegosię nadaje (oczywiście formację konych DA muszę mieć.
Acha, jeszcze jedno Kalinsa proszęo nie czytanie moich postów :lol: - to chyba jasne :wink:

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 16 cze 2010, 20:29

A może lepiej i klimatyczniej byłoby pójść w The garrison of Osgiliath? Przeciwnik nie ma maszyn ani magii dziczy (wilderness), więc taktyka dużej ilości małych oddziałów w terenach powinna być dobra. W dodatku mniejsze ryzyko, że cię mumak rozjedzie :) Z drugiej jednak strony jedyna opcja zdobycia magii w scenariuszu bez sojuszy to Defenders of Minas Tirith i Gandalf Biały za 300 pkt :?

Imrahil 0pkt

Garrison of Osgiliath 50pkt

Boromir 175
3x OV 225
4x WoMT 100
2x2 RoG 120

Faramir 90
Pippin 75
2x2 ABT 200
4x konni KoDA + banner 235
3x piesi KoDA 135

Fate: Desperate Heroics 50

zostaje 45 pkt na banner gdzieś.

1455/1500 17potęg + desperate heroics

W sumie wszystko zależy od tego ile będziecie mieli terenów. Niby ma tam być zrujnowane miasto, więc powinieneś móc się zbunkrować gdzie popadnie i odpalić karabiny masz ... znaczy się Avengery. Warto też się zastanowić co Kalins wystawi. Pewni możemy być mumaka i Suladana, prawdopodobnie też znajdzie się tam 1-2 nazguli (to for fun, więc nie spodziewałbym się nagle 6 + Beruthiel)

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 16 cze 2010, 20:48

Siverhand na bank będą Khamul i Betrayer :? Oraz Amdur z morzem easterlingów + Mumak i kilku haradrimów do limitu. Z opisu pola bitwy wynika, że ruiny twierdzy zajmą 24 cale od mojej krawędzi wystawienia. Mamy razem z Kalinsem 6 ABT ale nie chcę zepsuć zabawy wystawiając wszystkie maszynki - bo będzie nudno :? , więc myślę o max. 2-3, może trebusz.

Awatar użytkownika
Silverhand
Honorowy Redaktor
Posty: 1791
Rejestracja: 25 sty 2008, 7:46
Skąd: W-wa

Post autor: Silverhand » 16 cze 2010, 21:04

No wiesz, będzie nudno. Powinieneś mieć coś na siepanie tych zwyklaków, bo jedna z zasad scenariusza mówi, że każda formacja common zniszczona wchodzi jeszcze raz do gry z krawędzi Fallen Realms. Także możesz się spodziewać nawały easterling cohort, bo się opłacają :) IMO będziesz musiał się szybko pozbyć epików (epic challenge + epic duel/strice i +3 couradgeous intervention pippina) a potem się zbunkrować i liczyć na to, że jak najwięcej 3 na k3 wejdzie.

A tak w ogóle zróbcie raport :D albo chociaż trochę zdjęć. Starcie będzie musiało na prawdę epicko wyglądać.

Awatar użytkownika
Widelec
Nadzorca Trolli
Posty: 757
Rejestracja: 06 sie 2008, 19:51
Skąd: Racibórz/Wrocław

Post autor: Widelec » 16 cze 2010, 21:23

darulus1 pisze:Widelec, widzę że mamy podobne gusta. Rozpa jest OK, tylko pamiętaj że w scenariuszu trzeba przetrwać aby wygrać Very Happy , więc nie wiem czy kawaleria do tegosię nadaje (oczywiście formację konych DA muszę mieć.
Acha, jeszcze jedno Kalinsa proszęo nie czytanie moich postów Laughing - to chyba jasne Wink

Wiem że trzeba przetrwać.

Ale moja taktyka jest ciekawa. :D Rozpiska jest ofensywna, niszczymy jak najwięcej formacji i bohaterów, i dzięki temu nabijamy kolejne punkty do ukończenia gry. Tzn chodzi o to aby jak najszybciej skończyć grę.
[Ja] Ja mam grupę krwi 0Rh+
[Kumpel] Ale AB??

Awatar użytkownika
Gymlet
Pomocnik Szamana
Posty: 879
Rejestracja: 08 lut 2008, 16:42
Skąd: False Propeth Inn

Post autor: Gymlet » 16 cze 2010, 21:24

Jeśli już zdecydujesz się na wzięcie któregoś z Battlehostów to dobym pomysłem będzie inwestycja w tanią fortunkę - zbrojownię (zbunkrowani Rangerzy dobrze strzelają, mają kosmicznego defa, mają dwuraki - miód).Podobnie przydatną formacją będą OV - z wysokim defem, łukami.

Odpuściłbym sobie kawalerię, zwłaszcza przy spodziewanej nawale pik - KoDA chyba mogą być pieszo? Z Imrasiem nawet poza terenem swoje zrobią. Z przydatnych opcji: GC (bijąca z terenu w cavalry time, strzela), Faramir, Boromir, maszyny - Kalins zapewne postawi na większe formacje, które nie schodzą tak szybko, coby nie nabijać ci punktów do zwycięstwa, więc Trebusze i Bolty nie będą miały problemów ze znalezieniem sobie smakowitych kąsków.

Amdur nie powinien być dużym zmartwieniem, podobnie jak wroga kawaleria - tereny skutecznie zatrzymają szarże i ew. Rampage. No, chyba że akurat ów Rampage zostanie odpalony w Half-Trollach, ale na ich obecność nic się nie poradzi.

Przy ostrzale skupiaj się na miętkciejszych i mniejszych formacjach, pozbądź się epików w miarę szybko i licz na szczęście :)
Pawężnik Wojowników Rohanu Na Camelu

May my blade be sharp, may I sculpt the new fate for my enemies.

Kod: Zaznacz cały

Przychodzi smok w paski do hydry, a hydra na to...

Awatar użytkownika
satrox
Bębniarz z głębin
Posty: 175
Rejestracja: 30 paź 2008, 11:57
Skąd: śląsk

Post autor: satrox » 17 cze 2010, 2:36

kurde faktycznie jakoś mi umknęło to ograniczenie do gondoru only. Ale rozpiska Widelca fajna :) o ile ma się te figsy.
Musi być jakiś BH i fortunka ze zbrojownią.

Czekam na raport. Powodzenia
si vis pacem, para bellum

darulus1
Bębniarz z głębin
Posty: 183
Rejestracja: 23 sty 2008, 20:35
Skąd: m.st.Warszawa

Post autor: darulus1 » 17 cze 2010, 7:38

Satrox fiksów u nas ci dostatek, a jak trzeba bedzie to domalujemy :lol: .
Problem mam tylko z OV (mam ich tylko 11 a dokupic nie ma gdzie) więc z battlehostu, w którym są niestety muszę zrezygnować :cry: .
Gymly o zbrojowni myślę - to świetny pomysł.
Rozmawiałem dziś z Kalinsem będzie klimatycznie zaobaczycie raport w którym pojawią sie być może mahudzi w dużej ilości :), dlatego w mojej rozpisce maksymalnie będzie 2-3 ABT i może jeden trebuchet dla podkreślenia klimatu twierdzy.
Pozdrawiam i czekam na dalsze pomysły. :>:

Awatar użytkownika
Sulladan
Gobliński jeździec
Posty: 82
Rejestracja: 05 kwie 2010, 13:53
Skąd: Gdańsk/Warszawa

Post autor: Sulladan » 14 sie 2010, 17:53

Mam pytanko.
W LoME v1.1 jest Boromir of Gondor z armii The Fellowship.
Ja mam Boromira z zestawu Kopalnie Morii (plastykowy).
Czy to ten sam Boromir? Czy koszuje on tyle samo punktów?

Pozdrawiam!
Sul

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy ogólne o WotR”