Uściślenia sędziowskie - komentarze

"Liga rządzi, liga radzi, liga nigdy Cię nie zdradzi".

Moderatorzy: Konradussss, TonyStark, Mnil

LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 501
Rejestracja: 01 cze 2008, 17:13
Skąd: Kraków

Re: Uściślenia sędziowskie - komentarze

Post autor: LoneWolf » 27 cze 2019, 11:20

1] Czy Dernhelm będąc pod wpływem sztandaru Gamlinga odzyskuje 2 punkty potęgi co turę, czy Merry i Eowina mogą odpalić 2 heroiki na raz?
Pasażer nie bierze udziału w walce, nie może deklarować heroic fight, strike, challenge.
7] Wygrywam walkę z modelem kawaleryjskim. Czy mogę wpierw rzucić za ranienie konia i potem rzucić za jeźdźca podwójne rany ponieważ spada z konia?
Najpierw wypłacamy wszystkie ataki modelu w model kawaleryjski. Jeśli pod koniec tej serii mount jest zabity, to rzuca się thrown rider test. Tylko na 1 kawalerzysta leży. Żeby móc zadać podwójne obrażenia, jeden model musi zabić konia, jeździec musi rzucić 1, drugi model może bić x2, bo były kawalerzysta leży.
10] Walczy model kawaleryjski z pieszym. Zagrywam czar Wrath of Brunien i kawalerzysta zostaje powalony (knocked prone) - gdzie umieszcza się jego podstawkę? Styka się z pieszym modelem czy kładziona jest w centrum podstawki konnej, czy jeszcze inaczej?
Model pieszy umieszcza się w centrum podstawki kawaleryjskiej. Na potrzeby combatu jest traktowany jakby nadal stykał sie z przeciwnikiem, jeżeli była taka sytuacja. Gorzej jak jest to warg rider i warg zda męstwo, wtedy powstaje osobliwa sytuacja.

LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 501
Rejestracja: 01 cze 2008, 17:13
Skąd: Kraków

Re: Uściślenia sędziowskie - komentarze

Post autor: LoneWolf » 19 lip 2019, 12:51

1) Odnośnie strzelania do mumaka:

"Następnie, jeżeli za cel obraliśmy stworzenie, należy wykonać test ITW w celu sprawdzenia czy pocisk lecący z góry nie natrafi na przeszkodę w postaci howah’u -na 1-3 pocisk trafia w howdah, na 4-6 w stworzenie." - Howdah nigdy nie jest ITW przy targetowaniu warbeasta, jest w RB

2) Odnośnie mieszczenia się w strefie wystawienia, mieszczenia się po wyjściu z punktu etc:

"Sytuacja, w której gracz intencjonalnie kreuje taką sytuację jest w pełni legalna"

Powinno się wystawiać tak i wybierać taki punkt wyjścia, żeby wystawienie/wyjście było możliwe, bo w innym wypadku rodzi to chore sytuacje. Jest zapisane, że gracz powinien wybrać taki punkt, aby wyjście było możliwe. Intencjonalne wybieranie innego nie jest legalne - np. wybieram punkt który jest zastawiony przez moje uprzednio postawione tam modele.

Evilstasiu
Plugawy Szaman
Posty: 1082
Rejestracja: 25 sty 2008, 17:29
Skąd: Gliwice/ Katowice

Re: Uściślenia sędziowskie - komentarze

Post autor: Evilstasiu » 14 sie 2019, 18:49

szybki komentarz do głosowania o uściślenie rydwanu IH, bo chciałbym się nim pobawić na Masterze w BB ale głosujecie tyle, że nie wiem, czy do świąt się wyrobicie...

1. Mounstrous Charge i Large War Machine, oba dają podobne bonusy, ale przecież jedna nie wyklucza drugiej, ani nawet ta druga nie precyzuje tej pierwszej, obie działają obok siebie dodając swoje bonusy, czyli w szarży z obu zasad dostaje w sumie +2 ataki, dlaczego? bo zasady bierze się całości nie tylko fragmentarycznie, w zasadzie LWM jest dodatkowy zapis o niemożności wjazdu na określone tereny, gdyby chcieli by rydwan dostawał tylko jeden atak nie wpisaliby mu w do zasad Mounstrous Charge; zasdy się nie wykluczają, ani LWM nie uzupełnia MC, to są dwie osobne zasady i każda daje swoje profity

2. co do transfixa i compela, jest tu zagwostka, chociaż w opisie czasu jest wypisane na co czar wpływa i ma wpływać na wszystko czyli: ruch, strzelanie, czarowanie, heroiki, stand fast, używanie aktywnych umiejek i uderzanie po wygraniu walki; natomiast zasada rydwanu neguje wyłączenie mu ruchu, przez co czas jest bez efektu, bo albo wyłancza wszystko, albo nic; nie ma wybiórczego traktowania zasady, albo działa w całości albo nie działa w ogóle (ja wiem, że filmowo to się wywracało jak domki z kart, ale tu to nie działa :))

3. skoro czary obszarowe działają na rydwan i załogę, to wjazd innego rydwanu powinien działać podobnie

4. Fearless odnosi się do całości modelu czyli i do załogi, nie ma wyszczególnione pod statystykami kraśka jego zasad, a pod statystykami rydwanu jego zasad, więc działa na wszystko co jest na modelu;

5.rydwan IH nie ma żadnego keyworda, więc nie jest ani piechotą, kawalerią, potworem i maszyną - według jednej z jego zasad jest "modelem specjalnym " o swoich zasadach, pytanie: rozumiem, że nie wlicza się w limit maszynek; jeżeli jednak ustalicie że transfix wyłącza aktywne zasady, to czym wtedy staje się rydwan IH? bo nie jest modelem, bo modelem jest pieszy, kawalerzysta, potworek lub maszyna, a tu w opisie zonk bo jest tylko "warrior" i jakie zasady mają na niego wpływ :mrgreen:
cytat roku by Lemur: "taki Hawk style na zasadzie zakładamy niebieskie czapeczki NYC, okulary z Miami i "dajcie mi jakieś warzywa bo jestem gibki w kosmos".

Pierwszy BERSERKER Kraków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Liga Ogólnopolska”