Magiczne uderzenie / Sorcerous blast

"Hokus-pokus i ciebie nie ma..."

Moderatorzy: Darlark, Konradussss, Thein, Koshara, TonyStark, Kevin, Mnil

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1325
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 27 wrz 2017, 7:33

Ten zapis nie wskazuje by klasc walki albo przewracac cale walki poza modelami przez ktore model przelatuje
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Awatar użytkownika
Slotgan
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 315
Rejestracja: 24 lut 2012, 23:47
Skąd: Poznań

Post autor: Slotgan » 27 wrz 2017, 7:47

"Jeżeli na drodze lecącego modelu lub cel czaru znajdował się w walce wówczas wszystkie modele będące w walce zarówno przyjazne jak i wrogie zostają powalone."

Czyt gościu walczący dostaje blasta, leżą obaj, leci k6 przez swoich sojuszników, wszyscy są w walce, wszyscy leżą. Tak to chyba działa :) Po angielsku jakoś oczywiste się to wydaje, ale fakt faktem ten zapis trzeba przeczytać dokładnie.

Awatar użytkownika
Kat
Poskramiacz pająków
Posty: 1325
Rejestracja: 24 sty 2008, 11:44
Skąd: Nie-zły Ent (Dębica)

Post autor: Kat » 27 wrz 2017, 16:50

Ok:)
Wojownik "Zachodniej Ukrainy"

Awatar użytkownika
DariuS
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 564
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:59
Skąd: Warszawa

Post autor: DariuS » 09 paź 2017, 8:20

Kalins pisze:Witam,

mamy pytanie - rzadko gram z użyciem magii, a szczególnie blasta, stąd zapytanie :).

Sytuacja A
Gandalf Biały strzela blastem bezpośrednio w Nazgula na bestii. Nazgul nie wybronił ataku i w związku z tym bestia ucieka a Nazgul spada i dostaje cios z siłą 3.

Sytuacja B
Gandalf Biały strzela blastem w Morannona, który leci 4" i uderza w bestię, która stoi na jego drodze. Nie przewraca bestii ze względu na fakt, że ma siłę 6.

Czy powyższe dwie sytuacje są zgodne z zasadami, czy też czegoś nie ująłem?

Pozdrawiam,
Kalins
patryczekRIP pisze:Obie sytuacje sa prawidlowe z tym ze zapomniales jeszcze o hitach jakie dostaja modele, ale o tym prwnie wiesz :)
Kat pisze:Jak to jest z blastem do walki?
Wywraca sie cala walka?
Czy jak moj model byl zwiazany przez jeden model po czym ten jeden model dostal blasta i "odlecial" to moj model moze isc do innej walki?
Włodas pisze:Przewraca całą walkę, ponadto jeśli blastujesz w model wroga który walczy z Twoim, Twój również otrzymuje hita z S3.

Jeśli blastujesz model wroga i lecąc model ten uderza w model związany walką również przewraca całą walkę.

To co napisałem wyżej wyklucza ostatnie pyranie ;)
To teraz pytanie: która zasada jest nadrzędna?
Jeśli zblastowany goblin lecący w walkę minasa z nazgulem na bestii może w taki sposób wysadzić jeźdźca (nazgula) z siodła, to jak ma to się do zasady z modelami o S6+???
Taki bug pozwala w praktyce na obalenie Balroga, Trolla czy enta w walce... Bo poza walką modeli z S6+ nie ruszysz :) Do tej pory dla mnie zasadą główną i uniwersalną była:
model wlatujący w walkę (ofiara blasta) obala wszystkie modele w walce
a zasadą nadrzędną (dodatkową):
Jeśli model, który jest ofiara ma mniej niż S6 i trafia w model z S6+ to nie leci dalej - model z S6+ nie przewraca się.
Poproszę o odpowiedź z argumentacją.

Pozdrawiam
Jeśli komuś się to nie podoba - zwracam wpisowe. Dziękuję bardzo za uwagę, do widzenia.

Awatar użytkownika
FishPriest
Redaktor
Posty: 1571
Rejestracja: 12 sty 2014, 14:42
Skąd: Łódź

Post autor: FishPriest » 09 paź 2017, 14:02

Blastowany model leci w walkę - zatrzyma się na nazgulu- nazgul sto.
Blastowany model wleci w model walczący z nazgulem (własny lub przeciwnika) - wszystko leży, także nazgul. Wyjątki to mumak, bestia z gorgoroth i bodajże dragon - bo mają zasady zabraniające ich przewróceniu.
Tak po prostu się gra, dlatego ważne jest, by fellbeast był przed linią piechoty (tj w walkach), najlepiej na flance (zagrażając magowi przeciwnika).
Wszystkich graczy z Łodzi zapraszam tutaj

LoneWolf
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 498
Rejestracja: 01 cze 2008, 17:13
Skąd: Kraków

Post autor: LoneWolf » 09 paź 2017, 14:33

Smoka też można wywalić ;)

Alexij
Nadzorca Trolli
Posty: 774
Rejestracja: 23 lut 2010, 12:57
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: Alexij » 09 paź 2017, 15:20

Chodziło mu raczej o Smauga.
Pozdrawiam
Alexij

Awatar użytkownika
DariuS
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 564
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:59
Skąd: Warszawa

Post autor: DariuS » 09 paź 2017, 15:54

FishPriest pisze:Blastowany model leci w walkę - zatrzyma się na nazgulu- nazgul sto.
Blastowany model wleci w model walczący z nazgulem (własny lub przeciwnika) - wszystko leży, także nazgul. Wyjątki to mumak, bestia z gorgoroth i bodajże dragon - bo mają zasady zabraniające ich przewróceniu.
Tak po prostu się gra, dlatego ważne jest, by fellbeast był przed linią piechoty (tj w walkach), najlepiej na flance (zagrażając magowi przeciwnika).
Tzn. kolejność interpretacji zasad ma kluczowe znaczenie. Skoro:
a) każdy model, który stoi na torze "lotu" ofiary blasta zostaje obalony/wyrzucony z siodła,
b) wszyscy uczestnicy walki do której dotarła ofiara blasta zostają obaleni/wyrzuceni z siodła

to:
c) model z S6 lub więcej, który stoi na trajektorii ofiary blasta (S<6) nie przewraca się/nie wypada z siodła, a ofiara dostaje hita za każdy cal bla bla bla...

W regulaminach/zasadach są punkty główne i przypisy, które mogą sobie zaprzeczać... Moim zdaniem zostało to źle (żeby nie powiedzieć głupio) zinterpretowane. Rozumiem, że LOTR nigdy nie był "logiczny", ale argument "tak się gra" mnie w ogóle nie przekonuje.
A nawet - czy wg Was moje rozumowanie nie jest lepsze i bardziej logiczne?

P.S.
Nie wyobrażam sobie walki: Troll z Mordoru VS 3xEnt -> Gandalf wrzuca blasta w goblina ([email protected]@@!!!! GOBLINA za 5pkt i wysokości 7mm), który uderza w walkę -> TRZY ENTY leżą obok Trolla...

Pozdrawiam :D
Jeśli komuś się to nie podoba - zwracam wpisowe. Dziękuję bardzo za uwagę, do widzenia.

Awatar użytkownika
*Garry
Strażnik wyschniętej studni
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2015, 7:57
Skąd: Częstochowa

Post autor: *Garry » 09 paź 2017, 18:49

tu akurat nie chodzi o logikę czy nadrzędność zasad tylko o dwie równorzędne zasady - jeśli model uderzy w model z siłą 6 to się zatrzymuje, jeśli uderzy w walkę to całą wywaraca. Tak jak napisał Fish, trzeba tak uderzyć żeby nie zahaczyć tego nazgula to wyleci z siodła na ziemię. żadna z tych zasad nie neguje, nie wyklucza drugiej tylko mówią o czymś innym. W Twoim przykładzie żaden z modeli nie będzie wywrócony, bo jeśli goblin uderzy w walkę to zawsze na jego drodze stanie model z siłą co najmniej 6

Awatar użytkownika
DariuS
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 564
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:59
Skąd: Warszawa

Post autor: DariuS » 10 paź 2017, 7:19

Garrry pisze:tu akurat nie chodzi o logikę czy nadrzędność zasad tylko o dwie równorzędne zasady - jeśli model uderzy w model z siłą 6 to się zatrzymuje, jeśli uderzy w walkę to całą wywaraca. Tak jak napisał Fish, trzeba tak uderzyć żeby nie zahaczyć tego nazgula to wyleci z siodła na ziemię. żadna z tych zasad nie neguje, nie wyklucza drugiej tylko mówią o czymś innym. W Twoim przykładzie żaden z modeli nie będzie wywrócony, bo jeśli goblin uderzy w walkę to zawsze na jego drodze stanie model z siłą co najmniej 6
1) Cała walka się wywraca jeśli model doleci
2) Model z S>6 lub S=6 nie przewraca się (chyba, że model blastowany tez ma S> lub = 6)

Model z S6 w walce zgodnie z zasadą nr 1 przewraca sie, a zgodnie z zasada nr 2 stoi, bo ma S6 (czyli dodatkowy czynnik, który daje mu odporność na takiego śmieciowego goblina, który akurat leci w jego stronę). Skoro bestia nazga ma S6 to nie powinna być obalona/jeździec wyrzucony z siodła.

Wg Ciebie lecący goblin nie obali ww walki Trolla z Entami bo w walce mają wszyscy S>6? Przecież to zaprzeczenie zasady nr 1 :)
Sam teraz w tym poście zaprzeczyłeś swojej tezie...
Czy ktoś rozsądny może w końcu odpowiedzieć na pytanie? Nie chce tworzyć kłótni, ale to ważna kwestia i nie można jej rozwiązać metodą "tak się gra i już" - podałem wyżej przykłady i prosiłbym o wzięcie ich pod uwagę.
Pozdrawiam
Jeśli komuś się to nie podoba - zwracam wpisowe. Dziękuję bardzo za uwagę, do widzenia.

Nobuseri
Treser wargów
Posty: 47
Rejestracja: 03 cze 2016, 6:56
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała

Post autor: Nobuseri » 10 paź 2017, 9:30

Wg Ciebie lecący goblin nie obali ww walki Trolla z Entami bo w walce mają wszyscy S>6? Przecież to zaprzeczenie zasady nr 1 Smile
Moim zdaniem wszystko dokładnie zostało wytłumaczone i nic się nie wyklucza. Problem tkwi w Twojej interpretacji zasady z S6.
W cytacie nie chodzi o to, że wszyscy w walce mają S6 i więcej ale o to, że w kogokolwiek trafi to się na nim ZATRZYMA. Po prostu będzie leżał na styku z podstawką monstera, od którego "tak jakby" się odbił nie wlatując w walkę i nie uruchamiając zasady nr 2.

W opisie blasta nie ma "modele z siłą 6 i większą się nie przewracają" tylko "trafiając w coś z siłą 6 i większą natychmiast jest zatrzymywany".

Awatar użytkownika
Darlark
Sztygar
Posty: 389
Rejestracja: 19 sty 2010, 16:11
Skąd: Rumia

Post autor: Darlark » 10 paź 2017, 13:02

DariuS posłużę się rysunkiem z linku:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... NibjNVZlZn

Tu mamy dwie sytuacje (numerki na czarnych kółkach):
1. gdy blastowany model najpierw dolatuje do modelu z siłą 3
2. gdy blastowany model najpierw dolatuje do modelu z siłą 6

W 2. sytuacji blastowany model zatrzymuje się na modelu z siłą 6 i model z siłą 6 się nie wywraca, co za tym idzie nie wywraca się nikt z walki.
W 1. sytuacji blastowany model wywraca model z siłą 3, który spotkał na drodze swojego lotu i konsekwencją tego jest wywrócenie całej walki, bo gdy "z blasta" wywali się choć jeden model z walki, to cała walka się przewraca. To, że potem model blastowany doleci do modelu z S6 nie ma już znaczenia dla rozpatrywania czy walka leży czy nie bo została już przewrócona, a lecący zatrzyma się już na przewróconym modelu z S6 (lub poleci dalej, gdy tego modelu już nie ma bo by to wierzchowiec)

W obu sytuacjach pozostaje rozpatrzenie jeszcze odpowiednich hitów.

Nie ma czegoś takiego, że modele z S6 są niewywracalne, tylko są zasady któe mówią, że modele te się przewracają w określonych sytuacjach.
Poniżej treść czaru. Widać wyraźnie, że nie ma tu nic o tym, że modele z S6 nie wywracają się. Jest zapis jedynie, że gdy lecący trafi na przeszkodę lub model z S6 to zatrzymije się i przeszkoda/model z S6 otrzymują hit z siłą 3.
Model będący celem czaru zostaje narażony I odrzucony na odległość K6”. Rzuć kością i przesuń odrzucony model na odpowiednią ilość cali. Inne modele znajdujące się na drodze odrzuconego modelu zostają narażone i przewrócone. Jeśli model będący celem lub jeden z modeli, które są narażone, jest związany walką, wtedy wszystkie modele (sojusznika i wroga) w tej samej walce, zostają również przewrócone. Model będący celem czaru otrzymuje trafienie o sile 5, a pozostałe modele potrącone przez pocisk otrzymują trafienie z siłą 3.
Jeśli odrzucony model trafi na przeszkodę lub model o sile 6 lub wyższej, natychmiast zatrzymuje się. Przeszkoda lub model jeśli posiada współczynnik Obrony otrzymuje trafienie z siłą 3.
-I'm Groot.
-I'm DARLARK :P

Awatar użytkownika
DariuS
Mistrz zardzewiałych zbroi
Posty: 564
Rejestracja: 07 lis 2008, 18:59
Skąd: Warszawa

Post autor: DariuS » 10 paź 2017, 16:03

Darlark pisze:DariuS posłużę się rysunkiem z linku:
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... NibjNVZlZn

Tu mamy dwie sytuacje (numerki na czarnych kółkach):
1. gdy blastowany model najpierw dolatuje do modelu z siłą 3
2. gdy blastowany model najpierw dolatuje do modelu z siłą 6

W 2. sytuacji blastowany model zatrzymuje się na modelu z siłą 6 i model z siłą 6 się nie wywraca, co za tym idzie nie wywraca się nikt z walki.
W 1. sytuacji blastowany model wywraca model z siłą 3, który spotkał na drodze swojego lotu i konsekwencją tego jest wywrócenie całej walki, bo gdy "z blasta" wywali się choć jeden model z walki, to cała walka się przewraca. To, że potem model blastowany doleci do modelu z S6 nie ma już znaczenia dla rozpatrywania czy walka leży czy nie bo została już przewrócona, a lecący zatrzyma się już na przewróconym modelu z S6 (lub poleci dalej, gdy tego modelu już nie ma bo by to wierzchowiec)

W obu sytuacjach pozostaje rozpatrzenie jeszcze odpowiednich hitów.

Nie ma czegoś takiego, że modele z S6 są niewywracalne, tylko są zasady któe mówią, że modele te się przewracają w określonych sytuacjach.
Poniżej treść czaru. Widać wyraźnie, że nie ma tu nic o tym, że modele z S6 nie wywracają się. Jest zapis jedynie, że gdy lecący trafi na przeszkodę lub model z S6 to zatrzymije się i przeszkoda/model z S6 otrzymują hit z siłą 3.
Model będący celem czaru zostaje narażony I odrzucony na odległość K6”. Rzuć kością i przesuń odrzucony model na odpowiednią ilość cali. Inne modele znajdujące się na drodze odrzuconego modelu zostają narażone i przewrócone. Jeśli model będący celem lub jeden z modeli, które są narażone, jest związany walką, wtedy wszystkie modele (sojusznika i wroga) w tej samej walce, zostają również przewrócone. Model będący celem czaru otrzymuje trafienie o sile 5, a pozostałe modele potrącone przez pocisk otrzymują trafienie z siłą 3.
Jeśli odrzucony model trafi na przeszkodę lub model o sile 6 lub wyższej, natychmiast zatrzymuje się. Przeszkoda lub model jeśli posiada współczynnik Obrony otrzymuje trafienie z siłą 3.
OK. Dzięki :)
Zawsze myślałem, że s+6 jest niewywracalne :O
Jeśli komuś się to nie podoba - zwracam wpisowe. Dziękuję bardzo za uwagę, do widzenia.

Awatar użytkownika
Darlark
Sztygar
Posty: 389
Rejestracja: 19 sty 2010, 16:11
Skąd: Rumia

Post autor: Darlark » 10 paź 2017, 22:14

Nie ma sprawy :)

Rzeczywiście parę zasad mówi, że modele z siłą 6+ się nie przewracają się, gdy dzieje się to z pozostałymi, więc naleciałość jest zrozumiała :)
-I'm Groot.
-I'm DARLARK :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Magia”