Jak założyć kasyno online

Jeszcze nie tak dawno temu idea założenia własnego kasyna była jedynie pobożnym życzeniem. Właściciel przyszłej jaskini hazardu musiał dysponować ogromnym kapitałem startowym i spełniać surowe warunki w celu otrzymania licencji na hazard. Dlatego w przeszłości na otwarcie kasyna mogli sobie pozwolić jedynie bogacze. Na szczęście dzisiaj mamy do dyspozycji Internet, gdzie możemy założyć własne kasyno online – tworząc je samemu albo za pomocą opcji white label.

Kasyno online white label

„White label” to produkt lub usługa pochodząca od jednego producenta, lub firmy usługowej, którą nabywająca osoba lub firma może sygnować własnym imieniem i reklamować, jakby wyszła spod jej własnej ręki.

Fenomen kasyna online white label opiera się na tym, że zasadniczo wynajmujemy to kasyno od innej firmy. To ona tworzy całą infrastrukturę technologiczną i operacyjną, pozwalając nam skupić się na marketingu, pozyskiwaniu graczy i rozwijaniu całej marki. Jeżeli chodzi o zyski, będziemy otrzymywać tylko część całkowitego przychodu. I prawdopodobnie będziemy musieli też wpłacić nieco gotówki na start – w formie opłaty za przygotowanie kasyna do działania.

Zalety kasyna white label

W porównaniu z zakładaniem kasyna online od zera, korzystanie z opcji white label ma znacznie więcej korzyści.

  • Licencje i przepisy prawne

Uzyskanie licencji kasyna jest niezwykle trudnym przedsięwzięciem. I trzeba liczyć się z tym, że prawie każdy aspekt prowadzenia kasyna online obejmuje różne przepisy regulacyjne. Z kolei decydując się na rozwiązanie typu white label, pozostawiamy wszystkie te sprawy w rękach profesjonalistów. To oni wykonają za nas całą pracę w tym obszarze.

  • Przetwarzanie płatności

Konfigurowanie płatności online za pomocą takich opcji, jak Skrill, PayPal, Revolut, czy Neteller, jest stosunkowo prostym zadaniem. Tylko że prowadzenie kasyna online wymaga znacznie więcej w zakresie przetwarzania niż zwykłe akceptowanie płatności. Aczkolwiek nie musimy się tym zbytnio zamartwiać, ponieważ white label zajmie się wszystkimi aspektami, jakie wiążą się z transakcjami finansowymi w kasynie online. Wlicza się w to również zarządzanie ryzykiem oraz wykrywanie i zapobieganie oszustwom.

  • Obsługa klienta

Jeśli kiedykolwiek graliśmy w legalnym kasynie online, doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest solidna obsługa klienta. Zapewnienie tego na profesjonalnym poziomie wymaga poważnych zasobów – personelu, czasu i pieniędzy. Kasyna online white label zazwyczaj oferują pełną obsługę klienta w ramach ogólnego pakietu swoich usług.

  • Szybka konfiguracja

Ostatnią, a zarazem najlepszą zaletą white label, jest połączenie wszystkich tych powyższych korzyści, co przekłada się na świetną szybkość konfiguracji. A to dlatego, że zasadniczo otrzymujemy już gotowy projekt, więc czas konfiguracji może zająć co najwyżej kilka tygodni.

Warto też zaznaczyć, że decydując się na kasyno white label, unikniemy większości kosztów operacyjnych, które byłyby wymagane, jeśli budowalibyśmy całe kasyno online indywidualnie.

Kasyno online od zera

Cóż, nie jest to tak błyskawiczne rozwiązanie, jak w przypadku kasyn white label. Jednak dużym plusem jest to, że otwierając kasyno online na własną rękę, cały biznes będzie należeć wyłącznie do nas. To samo tyczy się zysków z salonu gier. A więc, co musimy mieć na uwadze, zakładając własne kasyno online?

  • Uzyskanie licencji hazardowej

Uzyskanie licencji jest tutaj priorytetem, ponieważ wymagają jej wszystkie przybytki hazardowe. Fakt, procedura uzyskania licencji hazardowej często bywa długa i kosztowna. Jednak jest to istotny krok w prowadzeniu dobrze prosperującego kasyna. A to dlatego, iż licencja informuje graczy, że jesteśmy operatorem, który przestrzega przepisów prawnych.

Przed złożeniem wniosku o licencję musimy zdecydować, jaki będzie nasz rynek docelowy. A do tego upewnić się, że hazard online jest legalny w danym kraju.

Kolejnym krokiem w ubieganiu się o licencję jest wybór jurysdykcji. A do najbardziej renomowanych organów licencyjnych zaliczamy UK Gambling Commission, Malta Gaming Authority, Gibraltar Licensing Authority oraz Alderney Gambling Control Commission.

  • Wysokiej jakości oprogramowanie kasynowe

Tworzenie kasyna online sprowadza się także do wybrania dostawcy oprogramowania kasynowego. Branża hazardu online jest bardzo bogata w takie firmy, a każde oprogramowanie oferuje własne specyfikacje.

Istotne czynniki podczas wyboru oprogramowania:

  • Jakość animacji, grafiki i dźwięku
  • Obsługa klienta
  • Systemy ochrony
  • Interfejs przyjazny dla użytkownika
  • Metody płatności i obsługiwane waluty
  • Platforma wielojęzyczna
  • Renoma i licencje
  • Metody Płatności

Wybierając metody płatności, powinniśmy przeanalizować czołowych operatorów płatności w jurysdykcji, w której zamierzamy świadczyć nasze usługi. I pamiętajmy, że metody płatności różnią się szybkością transakcji, opłatami, limitami itp.

  • Kolekcja gier hazardowych

Konkurencja na rynku kasyn online nigdy nie zasypia, dlatego rywalizacja jest tutaj bardzo zaciekła. W celu wyróżniania się na tle konkurencji musimy oferować bibliotekę z popularnymi i unikalnymi grami hazardowymi. Istnieje wystarczająco dużo dostawców gier kasynowych, którzy specjalizują się w tworzeniu różnych form rozgrywki.

Warto też korzystać z usług wielu dostawców. Tym sposobem gry w naszym salonie będą bardzo zróżnicowane. A to z kolei przyciągnie więcej graczy. Gry stołowe, automaty do gry, zdrapki, turnieje i kasyno na żywo – wszystkie z tych atrakcji powinniśmy zawrzeć w ofercie naszego kasyna online.

Mało tego, wybierając dostawców oprogramowania, należy stawiać także na firmy, które w tworzeniu swoich gier wykorzystują technologię HTML5. Dzięki temu będziemy mogli udostępnić nasze usługi graczom mobilnym. Dzisiaj prawie każdy z nas chodzi ze smartfonem w kieszeni. Dlatego warto zapewnić dostęp do naszych gier również w tym zakresie. Przez takie podejście nasze kasyno będzie wykazywać jeszcze większy potencjał na sukces.

  • Projekt witryny kasynowej

Operatorzy kasyn muszą również wziąć pod uwagę swoją witrynę i zadbać o jej funkcjonalność i dobrą organizację. Im piękniejsza strona wizualna, tym więcej osób będzie chciało odwiedzić naszą wirtualną szulernię.

Ponadto, dobrze zorganizowana witryna kasynowa pozwala na łatwą nawigację i czytanie ze zrozumieniem. Gracz musi mieć możliwość szybkiego i prostego przełączania się między sekcjami kasyna online – błyskawicznie przechodząc z depozytu do rozgrywki, a stamtąd (w przypadku wygranej) do błyskawicznego wypłacenia swoich pieniędzy. Dlatego musimy uważać, aby nasza witryna nie była „zagracona” niepotrzebnymi informacjami i innymi dodatkami.

I nie zapominajmy, aby zoptymalizować ją pod urządzenia mobilne.

  • Marketing i promocje

Jeśli zdecydujemy się uruchomić kasyno online, powinniśmy zadbać o jego rozgłos. Możemy zachęcić graczy do odwiedzenia naszej witryny, oferując ciekawe promocje i bonusy kasynowe. Dobrym pomysłem mogą być oferty zawierające bonusy kasynowe bez depozytu. Innym dobrym pomysłem są gratisy w postaci darmowej gotówki, darmowej gry, czy atrakcyjnych upominków. Co więcej, możemy też wdrożyć sieci afiliacyjne, aby promować nasz nowy przybytek.

Jest jeszcze jedna istotna sprawa – powinniśmy się skupiać nie tylko na przyciąganiu nowych graczy, ale także na zatrzymaniu przy sobie tych, którzy już z nami są. W tym celu można udostępnić specjalne programy lojalnościowe, aby nagradzać najbardziej lojalnych hazardzistów.

Własne kasyno online, czy white label?

Rozpoczęcie i rozwijanie działalności hazardowej, jaką jest kasyno online, z pewnością nie jest łatwym zadaniem. Jednakże w tym przypadku gra jest warta świeczki. Zdaniem ekspertów z branży hazardowej; kasyna online w dalszym ciągu będą się prężnie rozwijać.  A to rokuje bardzo dobre warunki na przyszłość.

Musimy sobie tylko zadać pytanie, jakie kasyno online preferujemy – własne, czy white label? Jeżeli postawimy na to pierwsze, wiedzmy, że będzie na nas czekać znacznie więcej wyzwań i wydatków. Z kolei, jeśli naszym marzeniem jest kasyno white label, wówczas zaoszczędzimy czas i pieniądz w wielu różnych obszarach. Jednakże minusem jest to, że będziemy musieli dzielić się zyskiem z naszym cichym wspólnikiem.